Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    Originally posted by 525iiäxä View Post
    Tämä on totta. Mutta nyt kyseessä on siis se kumihaitarista lähtevä letku, joka yhtyy y-haaralla tehostimen ja läppäkotelon väliseen letkuun. Läppäkotelo jää ennalleen ja tehostimen letkut muuten, tämän nimenomaisen letkun merkitystä ihmettelen.

    Elikkäs tässä kuvassa merkattu punaisella nuolella.
    En itsekään ymmärrä mikä funktio tuolla haara systeemillä on tuossa, omassa 320i:ssä tuo haarakappalessa oli vuoto niin nakkasin vasempaan koko pötkyn ja tein "jotain" sille reiälle siinä kumissa. Haaran tilalle taisin laittaa m10 moottorisesta normaalin takaiskuventtiilin.

    Ja hyvin on toiminut.

    Mielelläni saisin selville miksi tuossa tuommoinen systeemi täytyy olla.
    Olli.

    Comment

    • Teemu-
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 646
      • Imatra



      Selvä merkki kansiviasta? Jotain mömmöä tuossa korkissa.

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        Originally posted by Teemu- View Post
        Selvä merkki kansiviasta? Jotain mömmöä tuossa korkissa.
        Ei kerro mitään, voi johtua monesta eri syistä. en lähtisi kantta vielä nostelemaan.
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • Teemu-
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 646
          • Imatra

          Originally posted by Eepo View Post
          Ei kerro mitään, voi johtua monesta eri syistä. en lähtisi kantta vielä nostelemaan.
          Joo, no ei ollu vielä tarkotus. Olisko räjäytyskuvaa tuosta M10 koneen huohotusjärjestelmästä missään? :think

          E: Aa, tuossa on näköjään se huohotusletku siitä venakopalta irronnu ja laitettu osottamaan kohti etuvaloja.
          Last edited by Teemu-; 23-02-2013, 16:50.

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3408
            • Kotka

            Originally posted by Teemu- View Post
            Joo, no ei ollu vielä tarkotus. Olisko räjäytyskuvaa tuosta M10 koneen huohotusjärjestelmästä missään? :think
            Kännykällä selaan, niin en jaksa kaivaa linkkiä, mutta pää Googleen hauksi bmwfans, niin saat kaikkien mallien varaosafilmejä selattua. M10 kaasarikoneen huohotusjärjestelmä koostuu paksummasta letkusta, joka menee venakopan kannesta ilmanputsarin pohjaan ja siitä lähtevästä ohuesta haarasta, joka menee imusarjaan.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              Originally posted by Teemu- View Post
              Selvä merkki kansiviasta?
              Ei ole, aja 100 km. ja katso sitten korkkiin. Onko koneessa jotain ongelmia ?

              Comment

              • Teemu-
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 646
                • Imatra

                Originally posted by jr66 View Post
                Ei ole, aja 100 km. ja katso sitten korkkiin. Onko koneessa jotain ongelmia ?
                Koneessa ei kyllä oo mitään ongelmia, toimii normaalisti, eikä kuluta öljyä/nesteitä :think

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by Teemu- View Post


                  Selvä merkki kansiviasta? Jotain mömmöä tuossa korkissa.
                  Ei ole. Kuten jo neuvottiin, aja vaikka se 100km ja kato mitä tapahtuu. Jos moottoriöljyn tai jäähdytinnesteen määrä ei oikeesti muutu niin probleema on.. mikä?
                  Last edited by petrolhead; 23-02-2013, 17:40.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Throttle
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 793
                    • -

                    Perässä isompi kardaanin laippa, 6 pulttinen. Onko tämä vain iX:n spesiaaliosa?
                    Muistikuvan mukaan niitä oli myös dieseleissä ja etanoissa?

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Originally posted by Throttle View Post
                      Perässä isompi kardaanin laippa, 6 pulttinen. Onko tämä vain iX:n spesiaaliosa?
                      Muistikuvan mukaan niitä oli myös dieseleissä ja etanoissa?
                      Minun mielestäni se on vain facelift iX:n osa.

                      Ettet sekoita siihen että TD:ssä, joissain etoissa ja M3:ssä on iso etulaippa?
                      Olli.

                      Comment

                      • Throttle
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 793
                        • -

                        Originally posted by Rocla View Post
                        Minun mielestäni se on vain facelift iX:n osa.

                        Ettet sekoita siihen että TD:ssä, joissain etoissa ja M3:ssä on iso etulaippa?
                        Tämä selvä, takalaippa vaihtoon. Mihin momenttiin kiristetään?

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16465
                          • Asikkala

                          Originally posted by Throttle View Post
                          Tämä selvä, takalaippa vaihtoon. Mihin momenttiin kiristetään?
                          Vastaus ei ole aivan yksiselitteinen, mutteri säätää myös pinioniakselin laakereiden esijännityksen.

                          Comment

                          • Throttle
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 793
                            • -

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Vastaus ei ole aivan yksiselitteinen, mutteri säätää myös pinioniakselin laakereiden esijännityksen.

                            Tuon mukaan 2nm lukitteen kera?

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11134
                              • Oulu

                              minä oon ymmärtäny että tuon mutterin kiristys tapahtuu siten että katsotaan paljonkon voimaa tarvitaan että pinjoni lähtee pyörimään. ei mutterin momentin mukaan. ja eihän 2nm pidä ollenkaan tommosta isoa mutteria paikallaan.

                              Tuossa joku koneelta löytyny ohje:


                              EDIT tai siis tuossahan selvästi lukee että pyöritetään pinjonia ja pultti on oikeella kireydellä kun pyöritystä vastustava voima on 2,5nm. Momenttiavaimella hankala mitata, mutta periaatteessa helppo tehdä oma mittaväline tuota varten,
                              Last edited by Pazi88; 24-02-2013, 17:13.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Throttle View Post
                                Ei vaan laipan pyörimisvastus pitäs olla tuon 250 Newtonsenttimetriä tai 2,5Nm, mikä Pazin linkissä on. Mutterille ei siis ole suoraa kiristysmomenttia. Ja kai tonne pitäisi krymppirengas vaihtaa samassa?
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎