Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    Originally posted by petrolhead View Post
    Ei jaksa ruveta tutkimaan, jos joku muistaa suoralta kädeltä.. Voi olla tyhmä kysymys mutta kai sulakerasiaan tulee/ rasiassa löytyy +15 kisko myös? Siis +30 lisäksi.
    Kyyylllä :think Paksu vihreä johto virtalukolta ? Vai sittenkin ei. No olipa tästä paljon apua

    Comment

    • [Raver]
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 1613
      • Oulu

      Originally posted by Throttle View Post
      Luulen että ei onnistu takavedon lohkon muuttaminen iX:seen..
      Kaikkee saa luulla Kummasti mulla on jo takaveto lohkon ympärille kasattu iX:n hilut että kohta pääsee nostamaan paikoilleen

      Originally posted by Throttle View Post
      Öljypumppu ja pohja ihan erilaisia ja sitäpaitsi pumppu pyörii toiseen suuntaan.
      Multa löytyisi iX:n öljypumpun pääakseli ja väliratas.
      On toki, mutta nehän nyt tuleekin vanhasta koneesta Ne öljypohjan kiinnitys pultin reiät kun on yllätys yllätys samassa kohtaa(pl yksi reikä).

      Tuo väliratas nyt vaan jäi askarruttamaan että mikähän osa se onkaan. Osa nro 2, 3 vai 7?

      Itse lohkothan ovat melkein identtiset lukuun ottamatta öljytikun paikkaa ja öljypumpun "reikää". Koneistamo reissullahan nuista selvisi helpoiten.

      Empä tarvi osia kun vanhasta koneesta lähti kiertoon vain raakalohko(romukasaan) ja sisuskalut.

      Originally posted by tuRbo View Post
      Mikä on paras tai järkevin stroker kit vaparina e30 325ix:n lohkoon sopiva?
      Sama mikä normi 325i? Sama konehan se on.
      E30 325i 2D -88
      E39 525i Msport 4D -03 :think

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        Originally posted by [Raver] View Post
        Tuo väliratas nyt vaan jäi askarruttamaan että mikähän osa se onkaan. Osa nro 2, 3 vai 7?
        #7 on erikätinen iX vs. takavetolohkossa, koska öljypumppu pyörii eripäin. Taitaapa olla sit se väliakselikin eri hammastuksella, joka pyörittää tuota ratasta
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • [Raver]
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 1613
          • Oulu

          Originally posted by T3 View Post
          #7 on erikätinen iX vs. takavetolohkossa, koska öljypumppu pyörii eripäin. Taitaapa olla sit se väliakselikin eri hammastuksella, joka pyörittää tuota ratasta

          No perkuta... Ei kait se auta ku aukasta öljypohja ja alkaa tutkimaan kuhan töiltä kerkeää..
          E30 325i 2D -88
          E39 525i Msport 4D -03 :think

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            Originally posted by [Raver] View Post
            No perkuta... Ei kait se auta ku aukasta öljypohja ja alkaa tutkimaan kuhan töiltä kerkeää..
            Tarkennus väliakseliin, tästä kuvasta osa #10: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...in_tooth_belt/
            Tottakai tuon väliakselin/apuakselin hammastuskin pitää olla erikätinen, jos kulmaratas on erikätinen. Noilla se pumppu saadaan pyörimään toisinpäin
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Throttle
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 793
              • -

              Originally posted by [Raver] View Post
              No perkuta... Ei kait se auta ku aukasta öljypohja ja alkaa tutkimaan kuhan töiltä kerkeää..
              Riittää että nappaa sen suojalätkän pois, tulee samalla pois se väliratas.
              Mulla olisi juuri T3:n mainitsema väliratas ja väliakseli joka on iX:n oma.
              Privaa jos tarvetta.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                Miksi ix-pumppu pyörii toisinpäin ?

                Comment

                • [Raver]
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 1613
                  • Oulu

                  Originally posted by T3 View Post
                  Tarkennus väliakseliin, tästä kuvasta osa #10: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...in_tooth_belt/
                  Tottakai tuon väliakselin/apuakselin hammastuskin pitää olla erikätinen, jos kulmaratas on erikätinen. Noilla se pumppu saadaan pyörimään toisinpäin
                  No perskuta... Lohko tais mennä jo romukoppaan tuon osa nro 10:n kanssa

                  Mutta iX:n oma "tikku" on pitempi mitä takavedon? Näin ainakin muistelen kun kokeilin niitä paikoilleen.

                  Eli eli... Öö.. Kertauksena, takavedon lohkoon iX:n osa nro 10 ja se koko "tikku" eli apuakseli?

                  Mitenkä se irtoaa?

                  Originally posted by Throttle View Post
                  Riittää että nappaa sen suojalätkän pois, tulee samalla pois se väliratas.
                  Mulla olisi juuri T3:n mainitsema väliratas ja väliakseli joka on iX:n oma.
                  Privaa jos tarvetta.
                  Yllämainittu osa nro 10 saattaa kiinnostaa jos yllämainittu pitää paikkansa....
                  E30 325i 2D -88
                  E39 525i Msport 4D -03 :think

                  Comment

                  • Throttle
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 793
                    • -

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Miksi ix-pumppu pyörii toisinpäin ?
                    Kysy tehtaalta. Kaipa se öljypumppu ja pohjaratkaisu vaikuttanut.

                    Raver, juurikin se osa 10.

                    Comment

                    • Jube
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 9636
                      • ...

                      Menee tuo antennihomma nyt senverran monimutkaiseksi että on pakko kysyä onko avossa ollu aina vakiona radioantenni? :think
                      Näillä mennään:
                      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                      MB c124 230CE -90 "Badboy"
                      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by Jube View Post
                        Menee tuo antennihomma nyt senverran monimutkaiseksi että on pakko kysyä onko avossa ollu aina vakiona radioantenni? :think
                        Ei ole, kuten ei muissakaan Eekolmekympeissä. Mikäs siinä niiin monimutkaista on? Tilaat uuden Hirschmann:in antennin sähköisenä, käännät nupista ja nautit kesästä
                        Itekin ajelin tänään ekat kilometrit avolla. Enpä muistanutkaan kuinka kivaa puuhaa onkaan.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • Jube
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 9636
                          • ...

                          Originally posted by T3 View Post
                          Ei ole, kuten ei muissakaan Eekolmekympeissä. Mikäs siinä niiin monimutkaista on? Tilaat uuden Hirschmann:in antennin sähköisenä, käännät nupista ja nautit kesästä
                          Itekin ajelin tänään ekat kilometrit avolla. Enpä muistanutkaan kuinka kivaa puuhaa onkaan.
                          Sepä siinä on monimutkaista kun mikään kyseiseen autoon tarkoitettu antenni ei sovi paikoilleen koska reikä pellissä on liian pieni :think
                          Reikä on kyllä tehdastekoisen näköinen mutta johdotukset ei eli antenni on siis jälkiasennettu ---> Ei muuta kuin reikää isommaksi niin alkaa Lapin radio soimaan

                          Olisko tästä mihinkään?

                          99€ toimitettuna ja orkkis ~250€ :think

                          Tämä taas menisi plug&play nykyiseen reikään:


                          Kuinka pitkä tuo orkkis sähköantennin piiska muuten on, näyttääkö tyhmältä kun on ylhäällä?
                          Last edited by Jube; 17-05-2013, 16:59.
                          Näillä mennään:
                          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                          MB c124 230CE -90 "Badboy"
                          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                          Comment

                          • [Raver]
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 1613
                            • Oulu

                            Originally posted by Throttle View Post
                            Raver, juurikin se osa 10.

                            Huh, iX:n lohko ei ollu kerinny vielä romukeräykseen niin saapi siitä otettua tuon Jos se siitä joku päivä vielä liikkus, partyt on kyllä ehdoton deadline
                            E30 325i 2D -88
                            E39 525i Msport 4D -03 :think

                            Comment

                            • Taky
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 562
                              • Ola

                              E30 ajovalojen säätöruuvit jumissa tai varsin tiukat, muuta hymyt korkeuden säätöineen on loistavassa kunnossa.

                              Millä herkistää säätö näppärimmin?

                              Silikoonispray ja varovainen liikuttelu edestakaisin päälimäisenä mielessä....
                              Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                              Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16465
                                • Asikkala

                                Originally posted by Taky View Post
                                E30 ajovalojen säätöruuvit jumissa tai varsin tiukat, muuta hymyt korkeuden säätöineen on loistavassa kunnossa.

                                Millä herkistää säätö näppärimmin?

                                Silikoonispray ja varovainen liikuttelu edestakaisin päälimäisenä mielessä....
                                Crc:tä eikä silaria.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎