Originally posted by petrolhead
View Post
E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kaikkee saa luullaOriginally posted by Throttle View PostLuulen että ei onnistu takavedon lohkon muuttaminen iX:seen..
Kummasti mulla on jo takaveto lohkon ympärille kasattu iX:n hilut että kohta pääsee nostamaan paikoilleen 
On toki, mutta nehän nyt tuleekin vanhasta koneestaOriginally posted by Throttle View PostÖljypumppu ja pohja ihan erilaisia ja sitäpaitsi pumppu pyörii toiseen suuntaan.
Multa löytyisi iX:n öljypumpun pääakseli ja väliratas.
Ne öljypohjan kiinnitys pultin reiät kun on yllätys yllätys samassa kohtaa(pl yksi reikä).
Tuo väliratas nyt vaan jäi askarruttamaan että mikähän osa se onkaan. Osa nro 2, 3 vai 7?
Itse lohkothan ovat melkein identtiset lukuun ottamatta öljytikun paikkaa ja öljypumpun "reikää". Koneistamo reissullahan nuista selvisi helpoiten.
Empä tarvi osia kun vanhasta koneesta lähti kiertoon vain raakalohko(romukasaan) ja sisuskalut.
Sama mikä normi 325i? Sama konehan se on.Originally posted by tuRbo View PostMikä on paras tai järkevin stroker kit vaparina e30 325ix:n lohkoon sopiva?E30 325i 2D -88
E39 525i Msport 4D -03 :think
Comment
-
#7 on erikätinen iX vs. takavetolohkossa, koska öljypumppu pyörii eripäin. Taitaapa olla sit se väliakselikin eri hammastuksella, joka pyörittää tuota ratastaOriginally posted by [Raver] View PostTuo väliratas nyt vaan jäi askarruttamaan että mikähän osa se onkaan. Osa nro 2, 3 vai 7?
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Originally posted by T3 View Post#7 on erikätinen iX vs. takavetolohkossa, koska öljypumppu pyörii eripäin. Taitaapa olla sit se väliakselikin eri hammastuksella, joka pyörittää tuota ratasta
No perkuta... Ei kait se auta ku aukasta öljypohja ja alkaa tutkimaan kuhan töiltä kerkeää..E30 325i 2D -88
E39 525i Msport 4D -03 :think
Comment
-
Tarkennus väliakseliin, tästä kuvasta osa #10: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...in_tooth_belt/Originally posted by [Raver] View PostNo perkuta... Ei kait se auta ku aukasta öljypohja ja alkaa tutkimaan kuhan töiltä kerkeää..
Tottakai tuon väliakselin/apuakselin hammastuskin pitää olla erikätinen, jos kulmaratas on erikätinen. Noilla se pumppu saadaan pyörimään toisinpäin
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Riittää että nappaa sen suojalätkän pois, tulee samalla pois se väliratas.Originally posted by [Raver] View PostNo perkuta... Ei kait se auta ku aukasta öljypohja ja alkaa tutkimaan kuhan töiltä kerkeää..
Mulla olisi juuri T3:n mainitsema väliratas ja väliakseli joka on iX:n oma.
Privaa jos tarvetta.
Comment
-
No perskuta... Lohko tais mennä jo romukoppaan tuon osa nro 10:n kanssaOriginally posted by T3 View PostTarkennus väliakseliin, tästä kuvasta osa #10: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...in_tooth_belt/
Tottakai tuon väliakselin/apuakselin hammastuskin pitää olla erikätinen, jos kulmaratas on erikätinen. Noilla se pumppu saadaan pyörimään toisinpäin

Mutta iX:n oma "tikku" on pitempi mitä takavedon? Näin ainakin muistelen kun kokeilin niitä paikoilleen.
Eli eli... Öö.. Kertauksena, takavedon lohkoon iX:n osa nro 10 ja se koko "tikku" eli apuakseli?
Mitenkä se irtoaa?
Yllämainittu osa nro 10 saattaa kiinnostaa jos yllämainittu pitää paikkansa....Originally posted by Throttle View PostRiittää että nappaa sen suojalätkän pois, tulee samalla pois se väliratas.
Mulla olisi juuri T3:n mainitsema väliratas ja väliakseli joka on iX:n oma.
Privaa jos tarvetta.
E30 325i 2D -88
E39 525i Msport 4D -03 :think
Comment
-
Menee tuo antennihomma nyt senverran monimutkaiseksi että on pakko kysyä onko avossa ollu aina vakiona radioantenni? :thinkNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
Ei ole, kuten ei muissakaan Eekolmekympeissä. Mikäs siinä niiin monimutkaista on? Tilaat uuden Hirschmann:in antennin sähköisenä, käännät nupista ja nautit kesästäOriginally posted by Jube View PostMenee tuo antennihomma nyt senverran monimutkaiseksi että on pakko kysyä onko avossa ollu aina vakiona radioantenni? :think
Itekin ajelin tänään ekat kilometrit avolla. Enpä muistanutkaan kuinka kivaa puuhaa onkaan..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Sepä siinä on monimutkaista kun mikään kyseiseen autoon tarkoitettu antenni ei sovi paikoilleen koska reikä pellissä on liian pieni :thinkOriginally posted by T3 View PostEi ole, kuten ei muissakaan Eekolmekympeissä. Mikäs siinä niiin monimutkaista on? Tilaat uuden Hirschmann:in antennin sähköisenä, käännät nupista ja nautit kesästä
Itekin ajelin tänään ekat kilometrit avolla. Enpä muistanutkaan kuinka kivaa puuhaa onkaan.
Reikä on kyllä tehdastekoisen näköinen mutta johdotukset ei eli antenni on siis jälkiasennettu ---> Ei muuta kuin reikää isommaksi niin alkaa Lapin radio soimaan
Olisko tästä mihinkään?
99€ toimitettuna ja orkkis ~250€ :think
Tämä taas menisi plug&play nykyiseen reikään:
Kuinka pitkä tuo orkkis sähköantennin piiska muuten on, näyttääkö tyhmältä kun on ylhäällä?Last edited by Jube; 17-05-2013, 16:59.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
E30 ajovalojen säätöruuvit jumissa tai varsin tiukat, muuta hymyt korkeuden säätöineen on loistavassa kunnossa.
Millä herkistää säätö näppärimmin?
Silikoonispray ja varovainen liikuttelu edestakaisin päälimäisenä mielessä....Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Comment
-
Comment