Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Päätti sitten pakoputki mennä takapöntön ja putken liitonkohdasta poikki. Oli peräkylien hiekkatiet liian kova pala cabillePitäis nopeasti ja halvalla saada joku hillitty korjaus tuohon. Katselin ebaysta http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-E30-...item23094e8e27
Kellään kokemuksia ETS putkista? Tuommoinen ilmeisesti menee ihan heittämällä paikalleen kun ollut aikaisemmin orggis putki? Ei kai cabrion ja kovakattoisten putkistoissa ole eroja?BMW 325i Cabriolet -90
Comment
-
-
Originally posted by Dew View PostPäätti sitten pakoputki mennä takapöntön ja putken liitonkohdasta poikki. Oli peräkylien hiekkatiet liian kova pala cabillePitäis nopeasti ja halvalla saada joku hillitty korjaus tuohon. Katselin ebaysta http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-E30-...item23094e8e27
Kellään kokemuksia ETS putkista? Tuommoinen ilmeisesti menee ihan heittämällä paikalleen kun ollut aikaisemmin orggis putki? Ei kai cabrion ja kovakattoisten putkistoissa ole eroja?Last edited by Dew; 24-06-2013, 02:13.BMW 325i Cabriolet -90
Comment
-
-
Laitetaan tähän tämmöinen "vian"selvitys:
E30 325 vm.90 (M20B25)
Oire:
Joutokäynti perseestä, kuulostaa vanhalta jenkiltä, auto hytkyy huonon käymisen vuoksi, ei tunnu vedot olevan tallessa.
Imuvuodot tarkastettu = Ei ole.
Imusarjan tiivisteet vaihdettu varmuuden vuoksi = Ei vaikutusta.
Jakohihnan ajoitus tarkastettu = Kohdillaan.
Viaksi selviytyi loppujen lopuksi räpelletty ilmamassamittari joka tuli tiensä päähän.
Uusi tilalle ja toimii!///M3
Comment
-
-
m20 --> m10
meneekös jos vaihtaa m20b20 koneen m10 koriseen e30 ni meneekö korin sähköt ihan suorraan? kuten jos vaihtaa m20, m40 tilalle korin töpselihän menee suoraan m20 töpseliin ilman muutoksia. eli onko m10 korisessa sama homma vai onko tässä edes sitä korin sähköjen töpseliä?
ja eihän tuossa nyt muutakaan erikoista ole mitä pitäs huomioida? eli m20b20 konetta olen istuttamassa m10 koneen tilalle
Comment
-
-
Originally posted by lautri View Postmeneekös jos vaihtaa m20b20 koneen m10 koriseen e30 ni meneekö korin sähköt ihan suorraan? kuten jos vaihtaa m20, m40 tilalle korin töpselihän menee suoraan m20 töpseliin ilman muutoksia. eli onko m10 korisessa sama homma vai onko tässä edes sitä korin sähköjen töpseliä?
ja eihän tuossa nyt muutakaan erikoista ole mitä pitäs huomioida? eli konetta olen istuttamassa m10 koneen tilalleLast edited by janituz; 24-06-2013, 02:22.e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Originally posted by janituz View Postriippuu vissii hiukan vuosimallista ja onko m10 ruisku vai kaasari, eikös alkupään vehkeissä ollu neliskanttinen töpseli ja loppupäässä sitten se pyöreä. Tietäjät tarkentavat mutta näin muistelisin. Ja jos m20 sähköineen on e30 korista on mielestäni plug&play, olettaen että kyse pyöreästä liittimestä.
Comment
-
-
Originally posted by lautri View Postkaasari m10 se on ja prefacelifti mallia. No meneekö kuitenki johot väri väriin vaikka oiski se neliön muotoinen liitin?? itellä on m20 se pyöreä liitin ja tuntus olevan plug&play ku hyvin toimii ainaki m40 korissae46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
heimoi,
omasta e30:sestä hävisi vilkut kesken ajon, mitään varoittamatta.
Hätävilkkukytkimellä saa kaikki vilkut vilkkumaan kuitenkin aivan normaalisti,
elikkä vilkunviiksi siis lopetti toimintansa.
Vaihdoin "uuden" vilkunviiksen, "uuden" hätävilkkukatkaisimen ja uuden releen.
Myös kaikki sulakkeet ovat uusia.
Vika kuitenkin vain jatkui.
Ratin alla on yksi apikoliitin irti, mutta kuvittelisin sen menevän ratin taakse töötille. (autoon on siis vaihdettu ratti ja töötillä on tätänykyä uusi johto)
Mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään ?
Comment
-
-
Mikähän ihme tuossa m20b25 motissa ääntää. Kuulostaa aivan laakerivikaiselta laturilta eli sellainen ihme kihnutus. Alkaa aina vasta noin 5min sen jälkeen kun lämmöt ovat noussut puoliväliin. On kuulunut ainakin keväästä 2012 asti kun auton ostin. Noin 10tkm. Kuuluu mielestäni jostain koneen etupäästä/apulaitteilta. Alkaa hermo mennä.
Näitä kokeiltu vaihdettu:
-Laturi ja laturin hihna vaihdettu
-Kokeiltu ilman tehostimen pumpun hihnaa
-Testattu toista viskoa
-jakohihnan kiristinrulla vaihdettuTEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by ilemeet View Postheimoi,
omasta e30:sestä hävisi vilkut kesken ajon, mitään varoittamatta.
Hätävilkkukytkimellä saa kaikki vilkut vilkkumaan kuitenkin aivan normaalisti,
elikkä vilkunviiksi siis lopetti toimintansa.
Vaihdoin "uuden" vilkunviiksen, "uuden" hätävilkkukatkaisimen ja uuden releen.
Myös kaikki sulakkeet ovat uusia.
Vika kuitenkin vain jatkui.
Ratin alla on yksi apikoliitin irti, mutta kuvittelisin sen menevän ratin taakse töötille. (autoon on siis vaihdettu ratti ja töötillä on tätänykyä uusi johto)
Mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään ?
Tarkista että kolvasit piuhat viikseen oikein? :think Yleismittari käteen vaan ja tutkimaan mihin se signaali katoaa.E30 325i 2D -88
E39 525i Msport 4D -03 :think
Comment
-
-
Eli m20b25 jakohihnan vaihto kesken, olen katellu ton vaihto-topicin alusta loppuun, selannut alfameria, olen nyt siinä vaiheessa että irrotellaan näitä alumiinisia suojakoteloita, ja alfameri näytti että öljhpohjassakin kiinni se alapuolinen kotelo? Ruuvasin rivin pultteja irti sieltäkin mutta tuntuu ettei lähe se kotelo irti. Onkohan kellään kuvaa näistä koteloiden kiinnityspulttien sijainnista? Erityisesti alapuolen. Kun tuntuu että haynesi yrittää nyt kusta silmään.
Comment
-
-
Originally posted by [Raver] View PostTarkista että kolvasit piuhat viikseen oikein? :think Yleismittari käteen vaan ja tutkimaan mihin se signaali katoaa.
Asialla olisi tavallaan vähän kiirus koska auton katsastus tällä hetkellä riippuu tästä viasta.
Comment
-
-
Originally posted by Miku View PostMikähän ihme tuossa m20b25 motissa ääntää. Kuulostaa aivan laakerivikaiselta laturilta eli sellainen ihme kihnutus. Alkaa aina vasta noin 5min sen jälkeen kun lämmöt ovat noussut puoliväliin. On kuulunut ainakin keväästä 2012 asti kun auton ostin. Noin 10tkm. Kuuluu mielestäni jostain koneen etupäästä/apulaitteilta. Alkaa hermo mennä.
Näitä kokeiltu vaihdettu:
-Laturi ja laturin hihna vaihdettu
-Kokeiltu ilman tehostimen pumpun hihnaa
-Testattu toista viskoa
-jakohihnan kiristinrulla vaihdettuNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Tsouns View PostEli m20b25 jakohihnan vaihto kesken, olen katellu ton vaihto-topicin alusta loppuun, selannut alfameria, olen nyt siinä vaiheessa että irrotellaan näitä alumiinisia suojakoteloita, ja alfameri näytti että öljhpohjassakin kiinni se alapuolinen kotelo? Ruuvasin rivin pultteja irti sieltäkin mutta tuntuu ettei lähe se kotelo irti. Onkohan kellään kuvaa näistä koteloiden kiinnityspulttien sijainnista? Erityisesti alapuolen. Kun tuntuu että haynesi yrittää nyt kusta silmään.
Helpoiten saa takasin paikoilleen ku vähäsen raottaa öljypohjaa. :think
Originally posted by ilemeet View Postvaihdoin siis koko viiksen johtoineen, samanlaiseen. Mitään juotoksia en irroittanut, eikä vika siis käsittääkseni ollut vilkunviiksessä, koska mitään muutosta en kummallakaan viiksellä huomannut.
Asialla olisi tavallaan vähän kiirus koska auton katsastus tällä hetkellä riippuu tästä viasta.E30 325i 2D -88
E39 525i Msport 4D -03 :think
Comment
-
Comment