Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laurimikola
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2013
    • 388
    • Finland, Turku

    Originally posted by T3 View Post
    Helpoin konsti vaijerin irroitukseen: Siinä kohdassa, jossa vaijereiden muovikuori loppuu ja vaijerit menee pohjassa oleviin putkiin, on vaijerin juuressa metallivahvike. Puristaa lukkopihdit tuohon metallivahvikkeeseen ja pyöräyttää... Kas, vaijerit ovat irti

    Kiiitos tästä!
    E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

    Comment

    • Dew
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 272
      • Jyväskylä

      Päätti sitten pakoputki mennä takapöntön ja putken liitonkohdasta poikki. Oli peräkylien hiekkatiet liian kova pala cabille Pitäis nopeasti ja halvalla saada joku hillitty korjaus tuohon. Katselin ebaysta http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-E30-...item23094e8e27

      Kellään kokemuksia ETS putkista? Tuommoinen ilmeisesti menee ihan heittämällä paikalleen kun ollut aikaisemmin orggis putki? Ei kai cabrion ja kovakattoisten putkistoissa ole eroja?
      BMW 325i Cabriolet -90

      Comment

      • Dew
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 272
        • Jyväskylä

        Originally posted by Dew View Post
        Päätti sitten pakoputki mennä takapöntön ja putken liitonkohdasta poikki. Oli peräkylien hiekkatiet liian kova pala cabille Pitäis nopeasti ja halvalla saada joku hillitty korjaus tuohon. Katselin ebaysta http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-E30-...item23094e8e27

        Kellään kokemuksia ETS putkista? Tuommoinen ilmeisesti menee ihan heittämällä paikalleen kun ollut aikaisemmin orggis putki? Ei kai cabrion ja kovakattoisten putkistoissa ole eroja?
        Eipä mitään enään. Tuli hommattua jo toinen putki
        Last edited by Dew; 24-06-2013, 02:13.
        BMW 325i Cabriolet -90

        Comment

        • Daylight
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 670
          • Helsinki

          Laitetaan tähän tämmöinen "vian"selvitys:

          E30 325 vm.90 (M20B25)
          Oire:
          Joutokäynti perseestä, kuulostaa vanhalta jenkiltä, auto hytkyy huonon käymisen vuoksi, ei tunnu vedot olevan tallessa.

          Imuvuodot tarkastettu = Ei ole.
          Imusarjan tiivisteet vaihdettu varmuuden vuoksi = Ei vaikutusta.
          Jakohihnan ajoitus tarkastettu = Kohdillaan.

          Viaksi selviytyi loppujen lopuksi räpelletty ilmamassamittari joka tuli tiensä päähän.

          Uusi tilalle ja toimii!
          ///M3

          Comment

          • lautri
            Bimmer Rookie
            • Mar 2012
            • 33
            • Perho

            m20 --> m10

            meneekös jos vaihtaa m20b20 koneen m10 koriseen e30 ni meneekö korin sähköt ihan suorraan? kuten jos vaihtaa m20, m40 tilalle korin töpselihän menee suoraan m20 töpseliin ilman muutoksia. eli onko m10 korisessa sama homma vai onko tässä edes sitä korin sähköjen töpseliä?

            ja eihän tuossa nyt muutakaan erikoista ole mitä pitäs huomioida? eli m20b20 konetta olen istuttamassa m10 koneen tilalle

            Comment

            • janituz
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 858
              • nummi-pusula

              Originally posted by lautri View Post
              meneekös jos vaihtaa m20b20 koneen m10 koriseen e30 ni meneekö korin sähköt ihan suorraan? kuten jos vaihtaa m20, m40 tilalle korin töpselihän menee suoraan m20 töpseliin ilman muutoksia. eli onko m10 korisessa sama homma vai onko tässä edes sitä korin sähköjen töpseliä?

              ja eihän tuossa nyt muutakaan erikoista ole mitä pitäs huomioida? eli konetta olen istuttamassa m10 koneen tilalle
              riippuu vissii hiukan vuosimallista ja onko m10 ruisku vai kaasari, eikös alkupään vehkeissä ollu neliskanttinen töpseli ja loppupäässä sitten se pyöreä. Tietäjät tarkentavat mutta näin muistelisin. Ja jos m20 sähköineen on e30 korista on mielestäni plug&play, olettaen että kyse pyöreästä liittimestä.
              Last edited by janituz; 24-06-2013, 02:22.
              e46 330da -01
              E46 320d -00
              E30 323i -85 "pommikone"
              Projekti: E30 325i -86
              Projekti: E21 315 -83
              Ex: E30 318i mit m10i -89

              Comment

              • lautri
                Bimmer Rookie
                • Mar 2012
                • 33
                • Perho

                Originally posted by janituz View Post
                riippuu vissii hiukan vuosimallista ja onko m10 ruisku vai kaasari, eikös alkupään vehkeissä ollu neliskanttinen töpseli ja loppupäässä sitten se pyöreä. Tietäjät tarkentavat mutta näin muistelisin. Ja jos m20 sähköineen on e30 korista on mielestäni plug&play, olettaen että kyse pyöreästä liittimestä.
                kaasari m10 se on ja prefacelifti mallia. No meneekö kuitenki johot väri väriin vaikka oiski se neliön muotoinen liitin?? itellä on m20 se pyöreä liitin ja tuntus olevan plug&play ku hyvin toimii ainaki m40 korissa

                Comment

                • janituz
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 858
                  • nummi-pusula

                  Originally posted by lautri View Post
                  kaasari m10 se on ja prefacelifti mallia. No meneekö kuitenki johot väri väriin vaikka oiski se neliön muotoinen liitin?? itellä on m20 se pyöreä liitin ja tuntus olevan plug&play ku hyvin toimii ainaki m40 korissa
                  no olettaisin näin koska vaihdoin e21 koriin e30 m10 l-jet koneen ja siinäkin meni väri väriin. Mutta tuohan selvii varmasti kun menee faq osioon ja etsii autojen kytkikset sieltä.
                  e46 330da -01
                  E46 320d -00
                  E30 323i -85 "pommikone"
                  Projekti: E30 325i -86
                  Projekti: E21 315 -83
                  Ex: E30 318i mit m10i -89

                  Comment

                  • ilemeet
                    Newbiemmer
                    • Mar 2012
                    • 7
                    • vanda

                    heimoi,

                    omasta e30:sestä hävisi vilkut kesken ajon, mitään varoittamatta.
                    Hätävilkkukytkimellä saa kaikki vilkut vilkkumaan kuitenkin aivan normaalisti,
                    elikkä vilkunviiksi siis lopetti toimintansa.

                    Vaihdoin "uuden" vilkunviiksen, "uuden" hätävilkkukatkaisimen ja uuden releen.
                    Myös kaikki sulakkeet ovat uusia.

                    Vika kuitenkin vain jatkui.

                    Ratin alla on yksi apikoliitin irti, mutta kuvittelisin sen menevän ratin taakse töötille. (autoon on siis vaihdettu ratti ja töötillä on tätänykyä uusi johto)

                    Mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään ?

                    Comment

                    • Miku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 2624
                      • Kajaani

                      Mikähän ihme tuossa m20b25 motissa ääntää. Kuulostaa aivan laakerivikaiselta laturilta eli sellainen ihme kihnutus. Alkaa aina vasta noin 5min sen jälkeen kun lämmöt ovat noussut puoliväliin. On kuulunut ainakin keväästä 2012 asti kun auton ostin. Noin 10tkm. Kuuluu mielestäni jostain koneen etupäästä/apulaitteilta. Alkaa hermo mennä.

                      Näitä kokeiltu vaihdettu:

                      -Laturi ja laturin hihna vaihdettu
                      -Kokeiltu ilman tehostimen pumpun hihnaa
                      -Testattu toista viskoa
                      -jakohihnan kiristinrulla vaihdettu
                      TEAM "Peli Menetetty"
                      Nyt:
                      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                      E30 320i 2d m20b27 tic project
                      E38 728ia
                      E46 316i sedan
                      Ex:
                      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                      Comment

                      • [Raver]
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 1613
                        • Oulu

                        Originally posted by ilemeet View Post
                        heimoi,

                        omasta e30:sestä hävisi vilkut kesken ajon, mitään varoittamatta.
                        Hätävilkkukytkimellä saa kaikki vilkut vilkkumaan kuitenkin aivan normaalisti,
                        elikkä vilkunviiksi siis lopetti toimintansa.

                        Vaihdoin "uuden" vilkunviiksen, "uuden" hätävilkkukatkaisimen ja uuden releen.
                        Myös kaikki sulakkeet ovat uusia.

                        Vika kuitenkin vain jatkui.

                        Ratin alla on yksi apikoliitin irti, mutta kuvittelisin sen menevän ratin taakse töötille. (autoon on siis vaihdettu ratti ja töötillä on tätänykyä uusi johto)

                        Mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään ?

                        Tarkista että kolvasit piuhat viikseen oikein? :think Yleismittari käteen vaan ja tutkimaan mihin se signaali katoaa.
                        E30 325i 2D -88
                        E39 525i Msport 4D -03 :think

                        Comment

                        • Tsouns
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2010
                          • 50
                          • Rovaniemi

                          Eli m20b25 jakohihnan vaihto kesken, olen katellu ton vaihto-topicin alusta loppuun, selannut alfameria, olen nyt siinä vaiheessa että irrotellaan näitä alumiinisia suojakoteloita, ja alfameri näytti että öljhpohjassakin kiinni se alapuolinen kotelo? Ruuvasin rivin pultteja irti sieltäkin mutta tuntuu ettei lähe se kotelo irti. Onkohan kellään kuvaa näistä koteloiden kiinnityspulttien sijainnista? Erityisesti alapuolen. Kun tuntuu että haynesi yrittää nyt kusta silmään.

                          Comment

                          • ilemeet
                            Newbiemmer
                            • Mar 2012
                            • 7
                            • vanda

                            Originally posted by [Raver] View Post
                            Tarkista että kolvasit piuhat viikseen oikein? :think Yleismittari käteen vaan ja tutkimaan mihin se signaali katoaa.
                            vaihdoin siis koko viiksen johtoineen, samanlaiseen. Mitään juotoksia en irroittanut, eikä vika siis käsittääkseni ollut vilkunviiksessä, koska mitään muutosta en kummallakaan viiksellä huomannut.

                            Asialla olisi tavallaan vähän kiirus koska auton katsastus tällä hetkellä riippuu tästä viasta.

                            Comment

                            • Jube
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 9636
                              • ...

                              Originally posted by Miku View Post
                              Mikähän ihme tuossa m20b25 motissa ääntää. Kuulostaa aivan laakerivikaiselta laturilta eli sellainen ihme kihnutus. Alkaa aina vasta noin 5min sen jälkeen kun lämmöt ovat noussut puoliväliin. On kuulunut ainakin keväästä 2012 asti kun auton ostin. Noin 10tkm. Kuuluu mielestäni jostain koneen etupäästä/apulaitteilta. Alkaa hermo mennä.

                              Näitä kokeiltu vaihdettu:

                              -Laturi ja laturin hihna vaihdettu
                              -Kokeiltu ilman tehostimen pumpun hihnaa
                              -Testattu toista viskoa
                              -jakohihnan kiristinrulla vaihdettu
                              Ääni vesipumpulle :think
                              Näillä mennään:
                              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                              MB c124 230CE -90 "Badboy"
                              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                              Comment

                              • [Raver]
                                BTCF Member
                                • Mar 2007
                                • 1613
                                • Oulu

                                Originally posted by Tsouns View Post
                                Eli m20b25 jakohihnan vaihto kesken, olen katellu ton vaihto-topicin alusta loppuun, selannut alfameria, olen nyt siinä vaiheessa että irrotellaan näitä alumiinisia suojakoteloita, ja alfameri näytti että öljhpohjassakin kiinni se alapuolinen kotelo? Ruuvasin rivin pultteja irti sieltäkin mutta tuntuu ettei lähe se kotelo irti. Onkohan kellään kuvaa näistä koteloiden kiinnityspulttien sijainnista? Erityisesti alapuolen. Kun tuntuu että haynesi yrittää nyt kusta silmään.
                                Onhan se öljypohjassakin kiinni, lisäksi hihnapyörien alla pari ruuvia. Lisäksi siinä on kohdistusholkit alaosassa jotka voi aiheuttaa pientä jumimista. Lisäksi ne stefat jumittaa myös. Voimaa lisää

                                Helpoiten saa takasin paikoilleen ku vähäsen raottaa öljypohjaa. :think

                                Originally posted by ilemeet View Post
                                vaihdoin siis koko viiksen johtoineen, samanlaiseen. Mitään juotoksia en irroittanut, eikä vika siis käsittääkseni ollut vilkunviiksessä, koska mitään muutosta en kummallakaan viiksellä huomannut.

                                Asialla olisi tavallaan vähän kiirus koska auton katsastus tällä hetkellä riippuu tästä viasta.
                                No jos viikselle tulee virta ja rele toimii niin yleismittari kouraan ja tutkimaan mihin virta katoaa viiksen ja releen väliltä? :think
                                E30 325i 2D -88
                                E39 525i Msport 4D -03 :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎