Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    Originally posted by siksta View Post
    Vika paikallistettu oikosulussa oleviin pumpun liittimiin.
    :think Johtosarjassa vai itse pumpussa ?

    Comment

    • siksta
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 675
      • Orimattila

      Originally posted by jr66 View Post
      :think Johtosarjassa vai itse pumpussa ?
      Itse pumpussa, siis ne kaksi "piikkiä" johon johdot tulee kiinni.
      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

      Comment

      • samppa104
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 33
        • Kokkola

        Onko tuo kykimen pääsylinterin tiivisteiden vaihto iso homma? onko kukaan suorittanu kyseistä hommaa? Etsin mutta ei löytynyt kyseisestä hommasta mitään tietoa. Itsellä kun painaa kytkimen pohjaan menee veltoksi ja pääsylinteristä kuuluu että ottais ilmaa sieltä, mutta ei vuoda kumminkaan.

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by samppa104 View Post
          Onko tuo kykimen pääsylinterin tiivisteiden vaihto iso homma? onko kukaan suorittanu kyseistä hommaa? Etsin mutta ei löytynyt kyseisestä hommasta mitään tietoa. Itsellä kun painaa kytkimen pohjaan menee veltoksi ja pääsylinteristä kuuluu että ottais ilmaa sieltä, mutta ei vuoda kumminkaan.
          Uus sylinteri maksaa sen verran vähän, että kannattaako vaihtaa pelkät tiivisteet.:think
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            Onko kukaan laitellu m50b20 suuttimia m20b20 koneeseen?
            Tikitys hiljenee juu mutta onko toiminnan kannalta mitään merkitystä :think

            Mitä vastusarvoja motronicin lämpöanturin kuuluisi antaa missäkin lämpötilassa?
            Last edited by Jube; 30-06-2013, 01:18.
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • samppa104
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 33
              • Kokkola

              Originally posted by jannmann View Post
              Uus sylinteri maksaa sen verran vähän, että kannattaako vaihtaa pelkät tiivisteet.:think
              Ihan tottahan tuo, mutta aattelin kokeilla vaihtaa tiivisteet jos sillä selviäis. Pitää aina kaikki tehdä vaikeemman kautta

              Comment

              • Taky
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 562
                • Ola

                Originally posted by Skarpa View Post
                Jos katot auton perälautaa tarkkaan, näät todennäköisesti valmiit reiän paikat, joita ei oo puhkaistu.
                Kiitos infosta, näin oli kun osasti etsiä.

                Originally posted by Skarpa View Post
                Vetokoukku tulee kiinni useammalla pultilla kuin puskurin iskarit.
                Takapeltiin kpl:lla, lisäksi runkopalkkiin tukiraudoilla 2*4 kpl:lla, kaikille valmiita paikat korissa. Äänenvaimentimen kohdalla oleva pultti hankalin homma.


                Originally posted by Skarpa View Post
                Pre-faceliftissä on erilainen puskurin kiinnitys.
                Juu, koriin kiinnitys 1-1, purkurin kiinnitystä varten piti modata hieman Tourin/ pre:n koukun puskurin kiinnityskohtaa - ei paha rasti, T-kulma putken pätkistä jonka läpi menee puskurin kiinnityspultti.
                Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                Comment

                • siksta
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 675
                  • Orimattila

                  Originally posted by siksta View Post
                  Onkohan nyt bensapumppu tullut tiensä päähän, kun eilen ajoin auton
                  toimivana talliin ja tänä aamuna ei enää käynnisty? :think
                  Pyörittää kyllä, mutta ei edes lupaa.

                  Lisäksi tehnyt jo pidempään semmosta, että kylmällä koneella tasakaasulla
                  ajettaessa tuntuu hyvin pientä jatkuvaa nykimistä.
                  Mutta hiukan kun on moottori lämmennyt, niin vetää tasaisesti.
                  Voisko tääkin tulla bensapumpusta? :think
                  Originally posted by siksta View Post
                  Rele ja sulake kunnossa.
                  Vika paikallistettu oikosulussa oleviin pumpun liittimiin.
                  Originally posted by siksta View Post
                  Itse pumpussa, siis ne kaksi "piikkiä" johon johdot tulee kiinni.
                  Nyt tää homma menee mystiseksi..
                  Tutkin vähän lisää ja suoraan akulta kun vetää johdot, niin pumppu toimii.
                  Kun mittaa releen kannasta napojen 85 ja 86 väliä, niin mittari näyttää 12V.
                  Rele ei kuitenkaan naksahda, mutta on testattu toimivaksi kytkemällä johdot suoraan akkuun.

                  Voiko olla niin, että kun motronic ohjaa navan 85 maita, niin nyt jostain syystä kyseinen napa
                  ei ole oikeasti maissa, vaikka mittari näyttääkin napojen 85 ja 86 väliin 12V??
                  F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                  Comment

                  • siksta
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 675
                    • Orimattila

                    Homma selvis ja mitään muuta en tehnyt, kun käyttänyt Motronicin irti.
                    Kaipa se oli menny jotenkin jumiin. :think
                    Ja tulipa opittua sekin, että bensapumppu alkaa pumpata vasta startatessa.
                    Ei virrat päällä niinku oon tähän asti luullut.
                    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                    Comment

                    • jontte_
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2012
                      • 281
                      • Nokia

                      Mistä lähden paikallistaan vikaa kun mulla on 1.8 kaasarikone M10 johon on vaihdettu weberin kaasutin ja välillä lähtee kerrasta ja HETI käyntiin kuin uusi auto, mutta välillä satunnaisesti autoa joutuu sahaamaan todella pitkään ja polkeen kaasua että lähtee käyntiin.? akku ja tulpat ovat uudet muita osia en oo vaihtanu... vknloppuna huomasin ku auto oli täynnä porukkaa että auto kulki vaan nykimällä eteenpäin 80-100km/h nopeudellan ajaessa ellei polkenu kaasua ihan pohjaan ni sit kulki tasaisesti... liittyykö samaan ongelmaan vai onko auto vaan liian tuhnu....?

                      Comment

                      • janituz
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 858
                        • nummi-pusula

                        Onkos jollain kokemusta ilmastointi hommeleista. "Ongelma" on se että ilmastoinnin luovuttaja auto on vm.89 ja omani on tuo -86 eli olettaa voi että muutoksia on tullut sähköjen osalta. Oon nyt pyöritelly noita kytkiksiä aikani enkä saa millää järkeä kun jää kolme "ylimäärästä" johtoa. Näistä tiedän että FL mallissa kaksi menee motronic boksille ja PFL malleissa menee jotain muuta kautta ainakin yksi suoraan lisäilmaluistille.

                        Mutta onkos kukaan naittanu näitä keskenään, tai tietääkö kuinka kuuluis toimia..?
                        e46 330da -01
                        E46 320d -00
                        E30 323i -85 "pommikone"
                        Projekti: E30 325i -86
                        Projekti: E21 315 -83
                        Ex: E30 318i mit m10i -89

                        Comment

                        • marjatsalo.15
                          BTCF Member
                          • Oct 2011
                          • 612
                          • Siuntio

                          Originally posted by Skarpa View Post
                          Perän koko pitäis selvitä poskilaakerien tiivisteiden pulttien määrästä. Ei siis vetarin laippojen pultit, vaan niiden takana, perän rungossa olevat pultit. Neljä pulttia puolellaan merkitsee typ.168, eli pikkuperää. Kuusi pulttia puolellaan tarkoittaa typ. 188, eli isoa perää. Perässä saattaa olla paikallaan takakannen pultin alla peltilipare, johon on stanssattu perävälitys. Jos tässä lipareessa on stanssattuna lisäksi kirjain S, on kyseessä todennäköisesti lukkoperä. Perän lukollisuutta voi myös tunnustella, kun vaihtaa vaihteen vapaalle, nostaa toisen takapyörän ilmaan ja koittaa, pyöriikö rengas vai ei. Jos rengasta ei saa pyöritettyä käsin, tai se vaatii reilusti voimaa, viittaa se lukkoperään, mutta puhki nussittu perä voi tuntua lukkoperältä. Jos perä on irrallaan, takakansi on helppo avata ja katsoa, löytyykö perän keskeltä pienet rattaat vai lukkoyksikkö. Välityksen voi selvittää pyörittämällä perää käsin kardaanin laipasta ja laskemalla montako kierrosta kardaanin laippa pyörähtää, että vetarin laipat kääntyvät täyden kierroksen.

                          EDIT: korjattu puhelimella kirjotettua tekstiä vähän ymmärrettävämmäksi.
                          eli tuossa mun perässä on kuusi pulttia molemmin puolin, elikkä typ 188?
                          peltilevyyn on stanssattu 3,15 859? tuosta 859 en oo ihan varma kun niin epäselvä..
                          -e30 cabriolet m20b25 -86
                          -e30 2d m50b25 turbo -85
                          -e82 123d m57n2 "135d" m-sport -08
                          -e36 325i sedan -94
                          -e90 320d -06

                          http://instagram.com/jmarjatsalo/

                          Comment

                          • Psychomoto
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 50
                            • Helsinki

                            Originally posted by jontte_ View Post
                            Mistä lähden paikallistaan vikaa kun mulla on 1.8 kaasarikone M10 johon on vaihdettu weberin kaasutin ja välillä lähtee kerrasta ja HETI käyntiin kuin uusi auto, mutta välillä satunnaisesti autoa joutuu sahaamaan todella pitkään ja polkeen kaasua että lähtee käyntiin.? akku ja tulpat ovat uudet muita osia en oo vaihtanu... vknloppuna huomasin ku auto oli täynnä porukkaa että auto kulki vaan nykimällä eteenpäin 80-100km/h nopeudellan ajaessa ellei polkenu kaasua ihan pohjaan ni sit kulki tasaisesti... liittyykö samaan ongelmaan vai onko auto vaan liian tuhnu....?
                            Ota kaasari irti ja puhdista suuttimet yms. sekä tarkasta kaikki letkut ja virranjakajankansi jos siellä pientä likaa..
                            Ajossa: Suzuki DR-Z 400 sm, 318i E46.

                            EX: 328 E46, 316 E46, 325 E36(Jägermaister) 316 E30(Jägermaister)

                            Eleko Rakennus oy hiekkapuhallutukset ja jauhemaalaukset - HELSINKI - Memberit -10%

                            http://elekofi.virtualserver21.nebul...us-oy&hl=fi_FI
                            sigpic

                            Comment

                            • ///Make
                              BTCF Member
                              • May 2007
                              • 4690
                              • Lahti

                              Originally posted by marjatsalo.15 View Post
                              eli tuossa mun perässä on kuusi pulttia molemmin puolin, elikkä typ 188?
                              peltilevyyn on stanssattu 3,15 859? tuosta 859 en oo ihan varma kun niin epäselvä..
                              TYP 188 perässä takakansi kiinni 8 pultilla ja öljyn täyttö- ja tyhjennysproput ovat päällekkäin. 168:ssa tyhjennys oikeammalla.
                              Z3 3,0 Coupe -98
                              E30 325E 4D -85
                              Originally posted by TNT
                              Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                              Comment

                              • Alpina E34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1122
                                • Masku

                                ----------------
                                Last edited by Alpina E34; 04-07-2013, 11:11.
                                E34 Lenz 536ds -89

                                E34 osille tarve:
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                                Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                                Originally posted by T3
                                BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                                'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎