Originally posted by siksta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by samppa104 View PostOnko tuo kykimen pääsylinterin tiivisteiden vaihto iso homma? onko kukaan suorittanu kyseistä hommaa? Etsin mutta ei löytynyt kyseisestä hommasta mitään tietoa. Itsellä kun painaa kytkimen pohjaan menee veltoksi ja pääsylinteristä kuuluu että ottais ilmaa sieltä, mutta ei vuoda kumminkaan.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Onko kukaan laitellu m50b20 suuttimia m20b20 koneeseen?
Tikitys hiljenee juu mutta onko toiminnan kannalta mitään merkitystä :think
Mitä vastusarvoja motronicin lämpöanturin kuuluisi antaa missäkin lämpötilassa?Last edited by Jube; 30-06-2013, 01:18.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostJos katot auton perälautaa tarkkaan, näät todennäköisesti valmiit reiän paikat, joita ei oo puhkaistu.
Originally posted by Skarpa View PostVetokoukku tulee kiinni useammalla pultilla kuin puskurin iskarit.
Originally posted by Skarpa View PostPre-faceliftissä on erilainen puskurin kiinnitys.Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Comment
-
-
Originally posted by siksta View PostOnkohan nyt bensapumppu tullut tiensä päähän, kun eilen ajoin auton
toimivana talliin ja tänä aamuna ei enää käynnisty? :think
Pyörittää kyllä, mutta ei edes lupaa.
Lisäksi tehnyt jo pidempään semmosta, että kylmällä koneella tasakaasulla
ajettaessa tuntuu hyvin pientä jatkuvaa nykimistä.
Mutta hiukan kun on moottori lämmennyt, niin vetää tasaisesti.
Voisko tääkin tulla bensapumpusta? :thinkOriginally posted by siksta View PostRele ja sulake kunnossa.
Vika paikallistettu oikosulussa oleviin pumpun liittimiin.Originally posted by siksta View PostItse pumpussa, siis ne kaksi "piikkiä" johon johdot tulee kiinni.
Tutkin vähän lisää ja suoraan akulta kun vetää johdot, niin pumppu toimii.
Kun mittaa releen kannasta napojen 85 ja 86 väliä, niin mittari näyttää 12V.
Rele ei kuitenkaan naksahda, mutta on testattu toimivaksi kytkemällä johdot suoraan akkuun.
Voiko olla niin, että kun motronic ohjaa navan 85 maita, niin nyt jostain syystä kyseinen napa
ei ole oikeasti maissa, vaikka mittari näyttääkin napojen 85 ja 86 väliin 12V??F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
Comment
-
-
Mistä lähden paikallistaan vikaa kun mulla on 1.8 kaasarikone M10 johon on vaihdettu weberin kaasutin ja välillä lähtee kerrasta ja HETI käyntiin kuin uusi auto, mutta välillä satunnaisesti autoa joutuu sahaamaan todella pitkään ja polkeen kaasua että lähtee käyntiin.? akku ja tulpat ovat uudet muita osia en oo vaihtanu... vknloppuna huomasin ku auto oli täynnä porukkaa että auto kulki vaan nykimällä eteenpäin 80-100km/h nopeudellan ajaessa ellei polkenu kaasua ihan pohjaan ni sit kulki tasaisesti... liittyykö samaan ongelmaan vai onko auto vaan liian tuhnu....?
Comment
-
-
Onkos jollain kokemusta ilmastointi hommeleista. "Ongelma" on se että ilmastoinnin luovuttaja auto on vm.89 ja omani on tuo -86 eli olettaa voi että muutoksia on tullut sähköjen osalta. Oon nyt pyöritelly noita kytkiksiä aikani enkä saa millää järkeä kun jää kolme "ylimäärästä" johtoa. Näistä tiedän että FL mallissa kaksi menee motronic boksille ja PFL malleissa menee jotain muuta kautta ainakin yksi suoraan lisäilmaluistille.
Mutta onkos kukaan naittanu näitä keskenään, tai tietääkö kuinka kuuluis toimia..?e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostPerän koko pitäis selvitä poskilaakerien tiivisteiden pulttien määrästä. Ei siis vetarin laippojen pultit, vaan niiden takana, perän rungossa olevat pultit. Neljä pulttia puolellaan merkitsee typ.168, eli pikkuperää. Kuusi pulttia puolellaan tarkoittaa typ. 188, eli isoa perää. Perässä saattaa olla paikallaan takakannen pultin alla peltilipare, johon on stanssattu perävälitys. Jos tässä lipareessa on stanssattuna lisäksi kirjain S, on kyseessä todennäköisesti lukkoperä. Perän lukollisuutta voi myös tunnustella, kun vaihtaa vaihteen vapaalle, nostaa toisen takapyörän ilmaan ja koittaa, pyöriikö rengas vai ei. Jos rengasta ei saa pyöritettyä käsin, tai se vaatii reilusti voimaa, viittaa se lukkoperään, mutta puhki nussittu perä voi tuntua lukkoperältä. Jos perä on irrallaan, takakansi on helppo avata ja katsoa, löytyykö perän keskeltä pienet rattaat vai lukkoyksikkö. Välityksen voi selvittää pyörittämällä perää käsin kardaanin laipasta ja laskemalla montako kierrosta kardaanin laippa pyörähtää, että vetarin laipat kääntyvät täyden kierroksen.
EDIT: korjattu puhelimella kirjotettua tekstiä vähän ymmärrettävämmäksi.
peltilevyyn on stanssattu 3,15 859? tuosta 859 en oo ihan varma kun niin epäselvä..-e30 cabriolet m20b25 -86
-e30 2d m50b25 turbo -85
-e82 123d m57n2 "135d" m-sport -08
-e36 325i sedan -94
-e90 320d -06
http://instagram.com/jmarjatsalo/
Comment
-
-
Originally posted by jontte_ View PostMistä lähden paikallistaan vikaa kun mulla on 1.8 kaasarikone M10 johon on vaihdettu weberin kaasutin ja välillä lähtee kerrasta ja HETI käyntiin kuin uusi auto, mutta välillä satunnaisesti autoa joutuu sahaamaan todella pitkään ja polkeen kaasua että lähtee käyntiin.? akku ja tulpat ovat uudet muita osia en oo vaihtanu... vknloppuna huomasin ku auto oli täynnä porukkaa että auto kulki vaan nykimällä eteenpäin 80-100km/h nopeudellan ajaessa ellei polkenu kaasua ihan pohjaan ni sit kulki tasaisesti... liittyykö samaan ongelmaan vai onko auto vaan liian tuhnu....?Ajossa: Suzuki DR-Z 400 sm, 318i E46.
EX: 328 E46, 316 E46, 325 E36(Jägermaister) 316 E30(Jägermaister)
Eleko Rakennus oy hiekkapuhallutukset ja jauhemaalaukset - HELSINKI - Memberit -10%
http://elekofi.virtualserver21.nebul...us-oy&hl=fi_FI
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by marjatsalo.15 View Posteli tuossa mun perässä on kuusi pulttia molemmin puolin, elikkä typ 188?
peltilevyyn on stanssattu 3,15 859? tuosta 859 en oo ihan varma kun niin epäselvä..Z3 3,0 Coupe -98
E30 325E 4D -85
Originally posted by TNTKyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
Comment
-
-
----------------Last edited by Alpina E34; 04-07-2013, 11:11.E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
Comment