Originally posted by Bombo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mikäkäköhän tuohon m10 nakkikattilaan tuli kun muuttui höyrykoneeksi? Jostain Lykkää välillä vettä pihalle. En nähnyt mistä kun rupeli oli ampunut ne ympäriinsä. Ehkä syylärin korkin välistä? Liikennevaloissa seisoessa alkoi puhaltaa viileää sisälle ja piti antaa kierroksia, että alkoi puhaltaa taas lämmintä. Lämpömittari ei juurikaan kömpinyt yli ensimmäisen viivan ja alavesiletku oli viileähkö. Termostaatti tai vesipumppu särki? vai kone paskakana?E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostOnhan se hyvä laittaa niin ei jämähdä kiinni, kuparitahnaa hillitty kerros on ok.
Itse käytän jarrukumirasvaa, mutta en tiedä onko sekään paras aine..BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Itse saattaisin laittaa jotain muuta rasvaa kuin kuparitahnaa. Mulla alko Aten jarrut laahata, kun panin kuparitahnaa liukutappeihin. Kupari oli muodostanut kovia kökköjä tappeihin. Toki Aten liukutappisysteemi on vähän erilainen. Aten tappien mukana tulee silikonirasvaa.
Edit: tuossahan se olikin edellisessä postauksessa.Last edited by Skarpa; 18-12-2013, 08:26.
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostMä olen käsittänyt, että kuparitahnaa ei saisi likutappeihin laittaa:think
Itse käytän jarrukumirasvaa, mutta en tiedä onko sekään paras aine..Originally posted by Skarpa View PostItse saattaisin laittaa jotain muuta rasvaa kuin kuparitahnaa. Mulla alko Aten jarrut laahata, kun panin kuparitahnaa liukutappeihin. Kupari oli muodostanut kovia kökköjä tappeihin. Toki Aten liukutappisysteemi on vähän erilainen. Aten tappien mukana tulee silikonirasvaa.
Edit: tuossahan se olikin edellisessä postauksessa.
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostMikäs tuossa m10 kaasarissa laittaa auton sahaamaan kylmänä? Eilen piti sahata akku tyhjäks pihassa eikä käynnistynyt...
Voiko olla ihan startissa vai mikä aiheuttaa sahaamista? Startti kyllä pitää uusia muutenkin
kun pihasta läähti aikasemmin normaalisti käyntiin mutta kun "lämpeää" niin startti ei sano enää mitään.
Sitten kun antaa olla vähän aikaa ni taas lähteeOriginally posted by Pazi88 View PostKäytä ilmanputsari auki ja kato meneekö imuläppä kiinni ku starttaa. Pitäs kyllä hörähtää heti jos se menee kiinni. Jos ei, niin siellä ei oo jostain syystä bensaa kaasarissa.
Sitten en kyllä osaa auttaa jos se imuläppä ei mene kiinni.
M10:stä ilmanputsarikotelo irti, pierburghan se siellä lymyili. Imuläppä on koko ajan kiinni.
Auto käynnissä kun tuon avasi käsin niin sammui koko vehje. Mutta lämpimässä tallissa lähti normisti käyntiin seisomisen jälkeen.
Myös se mikä sitä imuläppää ohjaa niin sirisee siinä ja pitää ääntä. Pitäskö toi koko paska vaihtaa pois tuolta?
Sitten lisää tarinaa. Vaihdoin startin ja maapiuhan järeämpään.
Sama helv tarina jatkuu. Lämpimäs tallis seisonnan jälkee ekasta käyntii mutta vähän aikaa kun ajelin
ja pysähdyin abc:lle kahville ni ei lähteny auto käyntii enää pihasta.
Avaimesta kun kääntää ei tapahdu mitään, ainoastaan valokatkaisijan valot häviää "startatessa".
Ei siis tapahdu YHTÄÄN MITÄÄN. Kesäauton kanssa oli moista ongelmaa mutta kun laitoin
myös uuden paksun maapiuhan ni mitä helv toi vehe nyt meinaa...E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostJatketaas eilisen talli-illan jälkeen tarinaa.
M10:stä ilmanputsarikotelo irti, pierburghan se siellä lymyili. Imuläppä on koko ajan kiinni.
Auto käynnissä kun tuon avasi käsin niin sammui koko vehje. Mutta lämpimässä tallissa lähti normisti käyntiin seisomisen jälkeen.
Myös se mikä sitä imuläppää ohjaa niin sirisee siinä ja pitää ääntä. Pitäskö toi koko paska vaihtaa pois tuolta?
Sitten lisää tarinaa. Vaihdoin startin ja maapiuhan järeämpään.
Sama helv tarina jatkuu. Lämpimäs tallis seisonnan jälkee ekasta käyntii mutta vähän aikaa kun ajelin
ja pysähdyin abc:lle kahville ni ei lähteny auto käyntii enää pihasta.
Avaimesta kun kääntää ei tapahdu mitään, ainoastaan valokatkaisijan valot häviää "startatessa".
Ei siis tapahdu YHTÄÄN MITÄÄN. Kesäauton kanssa oli moista ongelmaa mutta kun laitoin
myös uuden paksun maapiuhan ni mitä helv toi vehe nyt meinaa...
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostKaasariasiaan en sano mitään. Mutta tuo startissa katoavat virrat on usein juurikin akun ja kaapeleiden välisessä kontaktissa. Aloita putsaamalla akusta molemmat navat ja kengät. Itsellä teki tuota samaa kesällä ja syynä oli liian huono kontakti akun ja kengän välillä. Ja yleensäottaenkin, jopa poppivehkeissä maakaapeli pitäis olla vähintään samaa kaliiberia kuin +kaapelit.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostJa tuossa mietittiin kanssa että voisiko virtalukonpohja temppuilla noin..E39 ja E91
Comment
-
Comment