Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rumilus
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 366
    • Tuusula

    Originally posted by Bombo View Post
    Houdi, en nyt äkkiseltään löytänyt juttua noista digikelloista.. ongelmana on että ulkoilmanlämpötila näyttää aina -30c.. eli varmaan anturivika? Missähän näissä anturi mahtaa olla? ..olishan se hienoo jos se toimis!
    Vasemman etujarrun ilmanohjainhässäkkäputkessa pitäs olla. Anturivika tai piuha poikki jostain.
    Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

    Comment

    • go-easy
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 32
      • Urjala

      Onko -86vm e30 bemarissa takapuskuri pakollinen katsastuksessa

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16413
        • Asikkala

        Originally posted by go-easy View Post
        Onko -86vm e30 bemarissa takapuskuri pakollinen katsastuksessa
        Ei ole, otat vaan mahd. kiinnikkeet pois törröttämästä.

        Comment

        • Krynx
          BTCF Member
          • Sep 2006
          • 908
          • á la Temmes

          Mikäkäköhän tuohon m10 nakkikattilaan tuli kun muuttui höyrykoneeksi? Jostain Lykkää välillä vettä pihalle. En nähnyt mistä kun rupeli oli ampunut ne ympäriinsä. Ehkä syylärin korkin välistä? Liikennevaloissa seisoessa alkoi puhaltaa viileää sisälle ja piti antaa kierroksia, että alkoi puhaltaa taas lämmintä. Lämpömittari ei juurikaan kömpinyt yli ensimmäisen viivan ja alavesiletku oli viileähkö. Termostaatti tai vesipumppu särki? vai kone paskakana?
          E39 525d -00
          E39 523i-96
          E30 316 -86

          Comment

          • anttiviis
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 369
            • Kokkola

            Kuuluuko 325i Girling jarrujen liukutappeihin laittaa jotain rasvaa ja jos niin mitä?
            E30 325i Turbo -86
            E30 325i M-tech2 -89
            E30 316i Bavaria -91
            E39 525iA -02
            F11 530xd M-Sport -11

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16413
              • Asikkala

              Originally posted by anttiviis View Post
              Kuuluuko 325i Girling jarrujen liukutappeihin laittaa jotain rasvaa ja jos niin mitä?
              Onhan se hyvä laittaa niin ei jämähdä kiinni, kuparitahnaa hillitty kerros on ok.

              Comment

              • smpovers
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2372
                • Tammela

                Originally posted by jr66 View Post
                Onhan se hyvä laittaa niin ei jämähdä kiinni, kuparitahnaa hillitty kerros on ok.
                Mä olen käsittänyt, että kuparitahnaa ei saisi likutappeihin laittaa:think
                Itse käytän jarrukumirasvaa, mutta en tiedä onko sekään paras aine..
                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                BMW 330d touring e46 -05
                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3406
                  • Kotka

                  Itse saattaisin laittaa jotain muuta rasvaa kuin kuparitahnaa. Mulla alko Aten jarrut laahata, kun panin kuparitahnaa liukutappeihin. Kupari oli muodostanut kovia kökköjä tappeihin. Toki Aten liukutappisysteemi on vähän erilainen. Aten tappien mukana tulee silikonirasvaa.

                  Edit: tuossahan se olikin edellisessä postauksessa.
                  Last edited by Skarpa; 18-12-2013, 08:26.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16413
                    • Asikkala

                    Originally posted by smpovers View Post
                    Mä olen käsittänyt, että kuparitahnaa ei saisi likutappeihin laittaa:think
                    Itse käytän jarrukumirasvaa, mutta en tiedä onko sekään paras aine..
                    Originally posted by Skarpa View Post
                    Itse saattaisin laittaa jotain muuta rasvaa kuin kuparitahnaa. Mulla alko Aten jarrut laahata, kun panin kuparitahnaa liukutappeihin. Kupari oli muodostanut kovia kökköjä tappeihin. Toki Aten liukutappisysteemi on vähän erilainen. Aten tappien mukana tulee silikonirasvaa.

                    Edit: tuossahan se olikin edellisessä postauksessa.
                    Vähän samaa vaivaa ollut kuin Skarpalla ja vaihdoinkin kuparitahnan jarrukumirasvaan mutta kuten todettu eri jarrut, eri materiaalit: Aten systeemi on rosteritappi kumiholkissa kun taas Girlingissä kaksi metallipintaa liikkuu toisiinsa nähden.

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8092
                      • Willähde

                      Originally posted by peltone View Post
                      Mikäs tuossa m10 kaasarissa laittaa auton sahaamaan kylmänä? Eilen piti sahata akku tyhjäks pihassa eikä käynnistynyt...
                      Voiko olla ihan startissa vai mikä aiheuttaa sahaamista? Startti kyllä pitää uusia muutenkin
                      kun pihasta läähti aikasemmin normaalisti käyntiin mutta kun "lämpeää" niin startti ei sano enää mitään.
                      Sitten kun antaa olla vähän aikaa ni taas lähtee
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Käytä ilmanputsari auki ja kato meneekö imuläppä kiinni ku starttaa. Pitäs kyllä hörähtää heti jos se menee kiinni. Jos ei, niin siellä ei oo jostain syystä bensaa kaasarissa.

                      Sitten en kyllä osaa auttaa jos se imuläppä ei mene kiinni.
                      Jatketaas eilisen talli-illan jälkeen tarinaa.

                      M10:stä ilmanputsarikotelo irti, pierburghan se siellä lymyili. Imuläppä on koko ajan kiinni.
                      Auto käynnissä kun tuon avasi käsin niin sammui koko vehje. Mutta lämpimässä tallissa lähti normisti käyntiin seisomisen jälkeen.
                      Myös se mikä sitä imuläppää ohjaa niin sirisee siinä ja pitää ääntä. Pitäskö toi koko paska vaihtaa pois tuolta?

                      Sitten lisää tarinaa. Vaihdoin startin ja maapiuhan järeämpään.
                      Sama helv tarina jatkuu. Lämpimäs tallis seisonnan jälkee ekasta käyntii mutta vähän aikaa kun ajelin
                      ja pysähdyin abc:lle kahville ni ei lähteny auto käyntii enää pihasta.
                      Avaimesta kun kääntää ei tapahdu mitään, ainoastaan valokatkaisijan valot häviää "startatessa".
                      Ei siis tapahdu YHTÄÄN MITÄÄN. Kesäauton kanssa oli moista ongelmaa mutta kun laitoin
                      myös uuden paksun maapiuhan ni mitä helv toi vehe nyt meinaa...
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3166
                        • 47200

                        Originally posted by peltone View Post
                        Jatketaas eilisen talli-illan jälkeen tarinaa.

                        M10:stä ilmanputsarikotelo irti, pierburghan se siellä lymyili. Imuläppä on koko ajan kiinni.
                        Auto käynnissä kun tuon avasi käsin niin sammui koko vehje. Mutta lämpimässä tallissa lähti normisti käyntiin seisomisen jälkeen.
                        Myös se mikä sitä imuläppää ohjaa niin sirisee siinä ja pitää ääntä. Pitäskö toi koko paska vaihtaa pois tuolta?

                        Sitten lisää tarinaa. Vaihdoin startin ja maapiuhan järeämpään.
                        Sama helv tarina jatkuu. Lämpimäs tallis seisonnan jälkee ekasta käyntii mutta vähän aikaa kun ajelin
                        ja pysähdyin abc:lle kahville ni ei lähteny auto käyntii enää pihasta.
                        Avaimesta kun kääntää ei tapahdu mitään, ainoastaan valokatkaisijan valot häviää "startatessa".
                        Ei siis tapahdu YHTÄÄN MITÄÄN. Kesäauton kanssa oli moista ongelmaa mutta kun laitoin
                        myös uuden paksun maapiuhan ni mitä helv toi vehe nyt meinaa...
                        Kaasariasiaan en sano mitään. Mutta tuo startissa katoavat virrat on usein juurikin akun ja kaapeleiden välisessä kontaktissa. Aloita putsaamalla akusta molemmat navat ja kengät. Itsellä teki tuota samaa kesällä ja syynä oli liian huono kontakti akun ja kengän välillä. Ja yleensäottaenkin, jopa poppivehkeissä maakaapeli pitäis olla vähintään samaa kaliiberia kuin +kaapelit.

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          Originally posted by pazq View Post
                          Kaasariasiaan en sano mitään. Mutta tuo startissa katoavat virrat on usein juurikin akun ja kaapeleiden välisessä kontaktissa. Aloita putsaamalla akusta molemmat navat ja kengät. Itsellä teki tuota samaa kesällä ja syynä oli liian huono kontakti akun ja kengän välillä. Ja yleensäottaenkin, jopa poppivehkeissä maakaapeli pitäis olla vähintään samaa kaliiberia kuin +kaapelit.
                          Ja tuossa mietittiin kanssa että voisiko virtalukonpohja temppuilla noin..
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9042
                            • Iisalmi

                            Originally posted by peltone View Post
                            Ja tuossa mietittiin kanssa että voisiko virtalukonpohja temppuilla noin..
                            Voi tapahtua niin ettei tapahdu mitään. Minulla on valkoisessa autossa sellainen "vika" että joskus kun kääntää avaimen starttiasentoon, ei tapahdu mitään. Hellästi kädellä kun kopauttaa rattiputken alle niin alkaa starttaamaan. Mut sehän on nopsaan testattu kun kokeilee toista pohjaa.
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • maukkka
                              Newbiemmer
                              • Dec 2013
                              • 1
                              • mikkeli

                              316i e30 1990

                              Mikä mahtaa olla vika, kun vilkun laittaa vasemmaalle toimii normaalisti, taasen oikealle ei toimi. Kun vilkun laittaa oikealle vain "nakse" kuuluu edes mittarostossa ei vilkun merkkivalo pala. Hätävilkun napista toimii kaikki niinkuin kuuluu. Viiksessä tuskin vika on? :think

                              Comment

                              • Jasuuu
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2011
                                • 773
                                • Oulu

                                getrag 240 ja 260 pituusero..?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎