Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juBz
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 580
    • Espoo

    Mitkä on nyt erot 318 ja 325 etujarruilla ainakin jäähdytetyt levyt, mutta onko ne myös isommat ja sitä myötä satulat eri?
    F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
    E30 318i - 88 Alpinweiss II

    Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      Originally posted by juBz View Post
      Mitkä on nyt erot 318 ja 325 etujarruilla ainakin jäähdytetyt levyt, mutta onko ne myös isommat ja sitä myötä satulat eri?
      325i:n tuuletettu levy on paksumpi, joten sitäkautta myös satula on leveämpi. Levyn halkaisijassa ei ole eroa.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Satula on leveämpi kuten T3 totesi. Myös satulankannatin on erilainen. Siinä menevä jarrulevyn ura on leveämpi, nyt en muista oliko kannattimissa muuta fyysistä eroa.

        juBz, oletko tietoinen että Girlingin satulan kanssa menee yksiin "Girling-tyyppinen" kannatin, ATE:ssa vastaavasti sama homma? Liukutappisysteemit on tyystin erilaiset. Aattelin vaan, kun se pitää osia hankkiessa/vaihtaessa huomioida.

        -Jarno
        EDIT:
        Originally posted by GOOFY View Post
        Tulee jäsympi kun hioo tangon päästä patit pois ja sorvaa muovisen holkin kumen tilalle. Ja ei tarvi sorvia. Onnistuu ihan pylväsporakoneellakin kun ei oo niin justiinsa.
        Voisin sanoa tähän väliin että täysin ehjillä vakio-osillakin E30 vaihteensiirto on hyvä systeemi, vaikka joutus nopeamminkin huitomaan keppiä. Tai sillä minä opettelin vaihtamaan alaspäin välikaasulla
        Last edited by petrolhead; 05-01-2014, 11:08.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • juBz
          BTCF Member
          • Jan 2011
          • 580
          • Espoo

          Kiitos molemmille nopeasta vastauksesta

          E: Käykö molempiin satuloihin samat letkut?
          F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
          E30 318i - 88 Alpinweiss II

          Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            Originally posted by juBz View Post
            Kiitos molemmille nopeasta vastauksesta

            E: Käykö molempiin satuloihin samat letkut?
            Kyllä käy.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              Originally posted by petrolhead View Post

              Voisin sanoa tähän väliin että täysin ehjillä vakio-osillakin E30 vaihteensiirto on hyvä systeemi, vaikka joutus nopeamminkin huitomaan keppiä. Tai sillä minä opettelin vaihtamaan alaspäin välikaasulla
              Joo onhan se ihan hyvä kaikilla alkuperäisillä uusilla hiluilla mutta tulee vain melko paljon hintaa kun ihan kaikki ostaa uudet. Jotain uutta, jotain vanhaa ja jotain itse tehtyä.

              Minkälaista lukemaa pitäisi saada virranjakajan anturilta? Lankahan kiertää neljän sakaran kautta joten mistään välistähän se ei voi olla poikki kun jotain eloa siinä kuitenkin on. Jättää kipinän pois välillä yhestä tai kahdesta pytystä. Väänsin pikkusen ulommas sakaroita jolloin kipinä tuli lampulla kattomalla tasaisesti joka pytylle pätkimättä. Ongelma tavallaan poistui mutta kiinnostas tietää paljonko sakaroiden ilmavälin pitäisi olla. Yks tai kaks sakaraa olivat ilmeisesti liian lähellä jos pääsivät silloin tällöin osumaan väljän akselin takia.
              Last edited by GOOFY; 05-01-2014, 11:57.
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • Dre-
                Bimmer Fanatic
                • May 2013
                • 238
                • Lahti

                Käyneenköhän M40B18 moottorin kanssa ollut syyläri M20B25 ? :think
                Näyttäis 3 letkua menevän tuohon syyläriin, mutta 2 letkua tulee M20B25 koneesta
                Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                ///

                Ex.
                E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                E39 530D (M57D30) Individual 490
                F10 520D (B47D20) Jatoba
                E30 316i (M20B25) Schwartz
                F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Omassa "pystykeulassa" on spoileri edessä:



                  Nyt se on mattamusta, mutta luultavasti sen olisi alunperin tarkoitus olla korin värinen.

                  Kumpi vs. kampi, maalaanko mattalla vai kiiltavällä?

                  Maaluuseen se menee jokatapauksessa, on orkosia.

                  Toinen kädenvääntö on että laitanko hiekkapeltiin rypyläpinnan vai tasaisen, nyt on rypylä ja voisi näyttää sileänä paremmalta.

                  ~10TKm tulee vuodessa ja sorateitäkin ajan, säilyisikö tuo useamman vuoden ilman tuota massaa jos älyää pysy poissa toisten autojen kannasta?
                  Olli.

                  Comment

                  • Tonzza95
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2013
                    • 49
                    • Forssa

                    Joo nyt tarttis apua.. vaihdoin bensatankin, ei tullu pahemmin katsottua miten nuo bensaletkut tuolla menee No koitin vaan että miten lähtee toimimaan --> sain käymään, kaikki toimii niinkuin pitää mutta kun sammuttaa niin alkaa tiputtamaan bensaa tuolta etupäästä, onko se nyt joku bensanhöyrystin homma, sellainen "pesusieni" kuitenkin? Onkohan mulla nyt jotkut letkut kumminkin väärin (omasta mielestä vaan millään muulla tavalla ei saanut bensaa..?) vai mikä mättää?

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Originally posted by Tonzza95 View Post
                      Joo nyt tarttis apua.. vaihdoin bensatankin, ei tullu pahemmin katsottua miten nuo bensaletkut tuolla menee No koitin vaan että miten lähtee toimimaan --> sain käymään, kaikki toimii niinkuin pitää mutta kun sammuttaa niin alkaa tiputtamaan bensaa tuolta etupäästä, onko se nyt joku bensanhöyrystin homma, sellainen "pesusieni" kuitenkin? Onkohan mulla nyt jotkut letkut kumminkin väärin (omasta mielestä vaan millään muulla tavalla ei saanut bensaa..?) vai mikä mättää?
                      Kolmehan niitä letkuja on.

                      Yksi menee pumpulta tai pumpun kautta riippuen vuosimallista tankin katosta bensa kiskolle, sitä pitkin pumpataan polttoainetta kiskoon.

                      Toinen letku palaa paineensäätimeltä tankkiin, vuosimallista riippuen tankin kylkeen tai kattoon.

                      Kolmas menee katittomassa tankin huohotuksesta vas. runkopalkin sisään etupäähän autoa ja katillisessa siihen hiilikanisteriin.

                      Jos kerta auto käy niin teoriassa on mahdollista että paluu ja huohotus ovat jossain kohti menneet ristiin.

                      Luultavasti se toki vuotaisi silloin kokoajan polttoainetta, enkä itse hoksaa mistä kohtaa ne olisi saanut sekoamaan.
                      Olli.

                      Comment

                      • Miku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 2624
                        • Kajaani

                        Originally posted by Rocla View Post
                        Omassa "pystykeulassa" on spoileri edessä:



                        Nyt se on mattamusta, mutta luultavasti sen olisi alunperin tarkoitus olla korin värinen.

                        Kumpi vs. kampi, maalaanko mattalla vai kiiltavällä?

                        Maaluuseen se menee jokatapauksessa, on orkosia.

                        Toinen kädenvääntö on että laitanko hiekkapeltiin rypyläpinnan vai tasaisen, nyt on rypylä ja voisi näyttää sileänä paremmalta.

                        ~10TKm tulee vuodessa ja sorateitäkin ajan, säilyisikö tuo useamman vuoden ilman tuota massaa jos älyää pysy poissa toisten autojen kannasta?
                        Meinaatko joka tapauksessa maalata hiekkapellinkin uusiksi? Itse vai maaluuttaa? Olihan toi auto ihan bmw schwarz väriltään?

                        Tuntusi että kestää kait tuo hiekkapelti järkevänä ilman massaakin :think Onhan noita muitakin ja ei kait ne keulaan tule juuri kuin edellä ajavasta.
                        TEAM "Peli Menetetty"
                        Nyt:
                        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                        E30 320i 2d m20b27 tic project
                        E38 728ia
                        E46 316i sedan
                        Ex:
                        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          Originally posted by Miku View Post
                          Meinaatko joka tapauksessa maalata hiekkapellinkin uusiksi? Itse vai maaluuttaa? Olihan toi auto ihan bmw schwarz väriltään?

                          Tuntusi että kestää kait tuo hiekkapelti järkevänä ilman massaakin :think Onhan noita muitakin ja ei kait ne keulaan tule juuri kuin edellä ajavasta.
                          No takataskusta löytyy uusi hiekkapelti, jota nyt arvon että vaihdetaanko vai ei, silloin ei tarvisi vanhaoja rupu massoja raapia pois.

                          En tiedä minkä värinen tuo auto on.

                          Luultavasti ammattilainen maalaa, mutta menepä sanomaan varmaksi, suhteilla voisi hintakin olla kohdillaan.

                          Toki puskureitakni pitäisi maalata ja niitä nyt ei varmaan saa saman värisiksi jos maalaa vain vaurioituneet osat...

                          Kukas sinun auton maalaa?

                          Menisikö samalla?
                          Olli.

                          Comment

                          • Miku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 2624
                            • Kajaani

                            Originally posted by Rocla View Post
                            No takataskusta löytyy uusi hiekkapelti, jota nyt arvon että vaihdetaanko vai ei, silloin ei tarvisi vanhaoja rupu massoja raapia pois.

                            En tiedä minkä värinen tuo auto on.

                            Luultavasti ammattilainen maalaa, mutta menepä sanomaan varmaksi, suhteilla voisi hintakin olla kohdillaan.

                            Toki puskureitakni pitäisi maalata ja niitä nyt ei varmaan saa saman värisiksi jos maalaa vain vaurioituneet osat...

                            Kukas sinun auton maalaa?

                            Menisikö samalla?
                            Tarkoitus itse maalata sisäosat ja jättää pintapellit ammattilaisille. Sitä en tiedä kuka maalaa, varmaan se josta edukkaimman tarjouksen saa. Ideoita?

                            Juuri sitä mietin että jos tuo schwarz olisi niin olisiko edullisempi käyttää samalla minun auton kanssa. Se vaan on taas niin pitkässä kuusessa että millon se maalaamokunnossa olisi.

                            Itse jättäisin hiekkapellin varmaan ilman massaa niin olis nätimpi, ja lipan korinväriin.

                            Jos sulla hyvätkin suhteet on ammattimaalariin niin tinkaa tarpeeks alhainen hinta tuolle mun autolle ja sun osille niin maksan sunkin osien maalauksen
                            Last edited by Miku; 05-01-2014, 18:45.
                            TEAM "Peli Menetetty"
                            Nyt:
                            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                            E30 320i 2d m20b27 tic project
                            E38 728ia
                            E46 316i sedan
                            Ex:
                            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6693
                              • .......

                              Originally posted by Rocla View Post
                              No takataskusta löytyy uusi hiekkapelti, jota nyt arvon että vaihdetaanko vai ei, silloin ei tarvisi vanhaoja rupu massoja raapia pois.

                              En tiedä minkä värinen tuo auto on.

                              Luultavasti ammattilainen maalaa, mutta menepä sanomaan varmaksi, suhteilla voisi hintakin olla kohdillaan.

                              Toki puskureitakni pitäisi maalata ja niitä nyt ei varmaan saa saman värisiksi jos maalaa vain vaurioituneet osat...

                              Kukas sinun auton maalaa?

                              Menisikö samalla?
                              Auto on väriltään Schwarz, alunperinhän se on ollut Diamantschwarz.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Tonzza95
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2013
                                • 49
                                • Forssa

                                Originally posted by Rocla View Post
                                Kolmehan niitä letkuja on.

                                Yksi menee pumpulta tai pumpun kautta riippuen vuosimallista tankin katosta bensa kiskolle, sitä pitkin pumpataan polttoainetta kiskoon.

                                Toinen letku palaa paineensäätimeltä tankkiin, vuosimallista riippuen tankin kylkeen tai kattoon.

                                Kolmas menee katittomassa tankin huohotuksesta vas. runkopalkin sisään etupäähän autoa ja katillisessa siihen hiilikanisteriin.

                                Jos kerta auto käy niin teoriassa on mahdollista että paluu ja huohotus ovat jossain kohti menneet ristiin.

                                Luultavasti se toki vuotaisi silloin kokoajan polttoainetta, enkä itse hoksaa mistä kohtaa ne olisi saanut sekoamaan.



                                Joo koitettiin oikeestaan kaikkia tapoja, tämä oli ainoa kun sai bensaa :think käyteltiin siinä varmaan 15min, sammutettiin eikä vuotanut mitään. Ajelin koti pihalle ja sammutin niin alko tiputtamaan oikein kunnolla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎