Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw89
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 563
    • Ulvila

    osaakos joku mestari sanoa, että onko e30 pohjassa jotkut tiety kohdat mistä pitää noi abs-anturi piuhat vetää läpi takaa sisälle?

    ilmeisesti kuitenkin takapenkin istuin osan alle läpiviennit tulee?
    -E30 "316i"

    ex. e46 328i,

    Comment

    • TaNe84
      Newbiemmer
      • Nov 2013
      • 28
      • hyvinkää

      Heips. ajattelin kertoa ny vähän kuulumisia tuosta lämmityslaitteen KVP:St mistä kyselin 2viikkoa sit about. ajoin tänää auton sinne riksun lähelle huoltoon ja se KVP oli täysin kuollut. ei tullu yhtään lämmintä ilmaa autoon ollenkaa vaikka lämmöt nous meinas viel koko paska oikeesti keittää matkanvarrel. piti loppu matka jäähdytellä ja valua pitkin alamäkee auto sammuksis. pakkanen kyllä aika paljon autto tuossa et toivottavasti lämmöt ei päässy mitenkään liian ylös nousee et jatkossa tulis ongelmia kannen kans. :think

      nyt on KVP vaihdettu ja moottori lämmöt pysyy nyt täysin normaalina. aivan päinpastanen tilanne ny kun aamulla. ajaelin viel varmuudeks 20 kilometria maantietä uudel KVP:l ja lämmöt vähän alle puolenvälin

      toivottavasti nyt sit kaikki kaikki on jatkossa kunnossa mut tällä hetkellä näyttää hyvälle

      Comment

      • Samee
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 888
        • Valkeakoski

        Originally posted by Harju View Post
        OK. Onko levys vai mikä mistä on kiinni?
        Sekä istuinosa että selkänoja on paljon kapeampi.

        Olen kyllä joskus nähnyt 2d e30:pin cabrion takapenkillä. Kyseisessä autossa oli myös nuo cabrion leveämmät taka"ovi"verhoilut. Auto oli jokin äänenpaine auto tms jossa oli hyödynnetty kaiutinkoteloita varten noita leveämpiä ovipahveja. Sanomattakin selvää, että on varmasti joutunut ainakin ovipahveja muokkaamaan että ovat istuneet paikalleen. ..ja olihan tuo melko oudon näköinenkin
        E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
        E30 316 4d '89
        E36 M3 Coupe '93
        F30 318d '13

        Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

        Comment

        • Samee
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 888
          • Valkeakoski

          Originally posted by bmw89 View Post
          osaakos joku mestari sanoa, että onko e30 pohjassa jotkut tiety kohdat mistä pitää noi abs-anturi piuhat vetää läpi takaa sisälle?

          ilmeisesti kuitenkin takapenkin istuin osan alle läpiviennit tulee?
          Ainakin cabriossa menevät taka-istuinosan nurkista. Etuset taas etutolpan takapuolelta pyöräkotelon puolelle.
          E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
          E30 316 4d '89
          E36 M3 Coupe '93
          F30 318d '13

          Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

          Comment

          • Kape30
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 509
            • Nokia

            Originally posted by Samee View Post
            Ainakin cabriossa menevät taka-istuinosan nurkista. Etuset taas etutolpan takapuolelta pyöräkotelon puolelle.
            Kuin myös 2d ja 4d.
            E30 M50b28 -90 Cirrusblau
            E39 520d Touring -00 Sienarot II
            MB Sprinter
            Lynx Rave Re 600 -15
            Suzuki GSX-R1100 -95

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              Originally posted by TaNe84 View Post
              Heips. ajattelin kertoa ny vähän kuulumisia tuosta lämmityslaitteen KVP:St mistä kyselin 2viikkoa sit about. ajoin tänää auton sinne riksun lähelle huoltoon ja se KVP oli täysin kuollut. ei tullu yhtään lämmintä ilmaa autoon ollenkaa vaikka lämmöt nous meinas viel koko paska oikeesti keittää matkanvarrel. piti loppu matka jäähdytellä ja valua pitkin alamäkee auto sammuksis. pakkanen kyllä aika paljon autto tuossa et toivottavasti lämmöt ei päässy mitenkään liian ylös nousee et jatkossa tulis ongelmia kannen kans. :think

              nyt on KVP vaihdettu ja moottori lämmöt pysyy nyt täysin normaalina. aivan päinpastanen tilanne ny kun aamulla. ajaelin viel varmuudeks 20 kilometria maantietä uudel KVP:l ja lämmöt vähän alle puolenvälin

              toivottavasti nyt sit kaikki kaikki on jatkossa kunnossa mut tällä hetkellä näyttää hyvälle
              tuntuu oudolta että kone keittää kun kvp ei toimi. Miten käy kesällä kun kvp ei pyöri lämpötila hanikan ollessa aina kylmällä...
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • Miku
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 2624
                • Kajaani

                Originally posted by GOOFY View Post
                tuntuu oudolta että kone keittää kun kvp ei toimi. Miten käy kesällä kun kvp ei pyöri lämpötila hanikan ollessa aina kylmällä...
                Kuuluuko silloin kuitenkin nestekierron tapahtua lämppärinkennon kautta?
                TEAM "Peli Menetetty"
                Nyt:
                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                E30 320i 2d m20b27 tic project
                E38 728ia
                E46 316i sedan
                Ex:
                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16413
                  • Asikkala

                  Originally posted by Miku View Post
                  Kuuluuko silloin kuitenkin nestekierron tapahtua lämppärinkennon kautta?
                  Ei koska vesiventtiili menee kiinni n. 1 cm ennenkuin lämmönsäätörissa on täysin kylmällä.

                  Comment

                  • Miku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 2624
                    • Kajaani

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Ei koska vesiventtiili menee kiinni n. 1 cm ennenkuin lämmönsäätörissa on täysin kylmällä.
                    Eikös silloin kun nestekierron pitäisi tapahtua kennon kautta niin tuo pyörimätön kiertovesipumppu ahdista nesteiden kiertoa ja näin ollen saata vaikuttaa myös moottorinlämpöihin.

                    Itse en niin tarkkaan ole ikinä tutkinut miten nuo nesteet kiertää millonkin niin kohan tuumailen.... Itselläni oli joskus hieman samaa ongelmaa joka myöskin korjaantui kv pumpun vaihdolla.
                    TEAM "Peli Menetetty"
                    Nyt:
                    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                    E30 320i 2d m20b27 tic project
                    E38 728ia
                    E46 316i sedan
                    Ex:
                    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                    Comment

                    • rgaweer
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 1670
                      • Vantaa

                      Autona sigun iX ja ongelmana seuraavaa:

                      Eilen käynnistin auton pitkästä aikaa(noin 4-5 pvä ulkona). Kytkin otti kiinni ihan alhaalla ja ylhäällä oli tyhjää liikettä, eli kytkin palautui pelkästään polkimen oman jousen ansiosta. Noh se ei vielä ajoa paljoa haitannut ja kotia päästiin nätisti.
                      Tänään kytkinpolkimen tyhjä liike oli jo niin pitkä että kytkin ei irroittanut että olisi saanut vaihteen päälle. Ihan pohjaan painaessa tuntee että kytkin alkaa jo pikkusen irroittamaan. Ennen näitä kahta tapahtumaa kytkin toimi nätisti, ja "hajoaminen" tapahtui aina seisonnan välillä. Jarrunestettä on syönyt 2000tkm matkalla jarrunestesäiliön maksimista minimiin kun asian tänään tarkistin. Liittyy varmaan kytkimen temppuiluun?

                      Mikä mahtaa olla rikki ja millainen homma saada kuntoon?
                      E34 x2, E12 x2, E30
                      E28 520i -82 & 520iA -86
                      Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Ei ahdista kiertovesipumppu vaikka rikki oliskin.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          Originally posted by rgaweer View Post
                          Autona sigun iX ja ongelmana seuraavaa:

                          Eilen käynnistin auton pitkästä aikaa(noin 4-5 pvä ulkona). Kytkin otti kiinni ihan alhaalla ja ylhäällä oli tyhjää liikettä, eli kytkin palautui pelkästään polkimen oman jousen ansiosta. Noh se ei vielä ajoa paljoa haitannut ja kotia päästiin nätisti.
                          Tänään kytkinpolkimen tyhjä liike oli jo niin pitkä että kytkin ei irroittanut että olisi saanut vaihteen päälle. Ihan pohjaan painaessa tuntee että kytkin alkaa jo pikkusen irroittamaan. Ennen näitä kahta tapahtumaa kytkin toimi nätisti, ja "hajoaminen" tapahtui aina seisonnan välillä. Jarrunestettä on syönyt 2000tkm matkalla jarrunestesäiliön maksimista minimiin kun asian tänään tarkistin. Liittyy varmaan kytkimen temppuiluun?

                          Mikä mahtaa olla rikki ja millainen homma saada kuntoon?
                          Poljinsylinteri vuotaa. Ratinaluspahvi irti ja katselemaan kuinka märkänä paikat ovat. Tai sitten laatikon kyljestä työsylinteri vuotaa. Yleensä poljinsylinteri falskaa ja vaihdolla homma kunnossa.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            Originally posted by JJT View Post
                            Ei ahdista kiertovesipumppu vaikka rikki oliskin.
                            Useasta E30:stä nakannut jumiutuneen kiertovesipumpun mäkeen ja tilalle pätkän putkea. Hyttiin on alkanut senjälkeen tulemaan huomattavasti kuumempaa ilmaa (ajossa), joten kyllä se siellä jonkinverran ahdistaa. Tyhjäkäynnillä kv-pumppu toimiessaan avittaa veden kiertoa ja tällöin tyhjäkäynnillä tulee hieman kuumempaa, kuin ilman pumppua.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Originally posted by T3 View Post
                              Useasta E30:stä nakannut jumiutuneen kiertovesipumpun mäkeen ja tilalle pätkän putkea. Hyttiin on alkanut senjälkeen tulemaan huomattavasti kuumempaa ilmaa (ajossa), joten kyllä se siellä jonkinverran ahdistaa. Tyhjäkäynnillä kv-pumppu toimiessaan avittaa veden kiertoa ja tällöin tyhjäkäynnillä tulee hieman kuumempaa, kuin ilman pumppua.
                              Vahvistan havainnon useamman auton kokemuksella, ahdistaa kun ei pyöri, vaikka ei pitäisi.

                              Muistaakseni e30 pumppu on jo sitä mallia ettei siipiratas ole kiinni mootorin akselissa vaan välissä on magneettikytkin, jolloin viratus pyörittää rupelia vaikka moottori ei pyörisi.
                              Olli.

                              Comment

                              • rgaweer
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 1670
                                • Vantaa

                                Originally posted by T3 View Post
                                Poljinsylinteri vuotaa. Ratinaluspahvi irti ja katselemaan kuinka märkänä paikat ovat. Tai sitten laatikon kyljestä työsylinteri vuotaa. Yleensä poljinsylinteri falskaa ja vaihdolla homma kunnossa.
                                Kiitos ripeästä vastauksesta! Pitää mennä tutkimaan.
                                E34 x2, E12 x2, E30
                                E28 520i -82 & 520iA -86
                                Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎