Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Se koko takanaaman ja kyljen sauma alas asti on juotettu messingillä kuten myös nurkka valon yläpuolella. Melko vittumaista hitsata, jos sitä messinkiä jää vähäänkää.
    alas asti?

    avossa kulkee kyljen sauma takapuskurin yläreunan kohdalla joten hiekkapeltiin asti lienee turha avata

    millä ootte sitä messinkiä poistaneet

    Originally posted by GOOFY View Post
    Sitä messinkijuotostahan ei ole kun ulkopuolella. Jos leikkaa takapellin irti silleen että kylkiin jää taitokset sisälle päin niin uuden pellin voi hitsata kiinni pelkästään sisä puolelta jolloin messinki ei haittaa.
    ok. miten se alunperin on?
    Last edited by Tonton; 26-01-2014, 20:09.
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • maverick999
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 919
      • Rauma

      Originally posted by Tonzza95 View Post
      Pystyykö sitä testata jotenkin että onko rikki?
      Lämmitä flektin akseliin kuumailmapuhaltimella. Sen ei pitäisi pyöriä enää niin vapaasti kuin kylmänä.
      Respect your elders

      Comment

      • maverick999
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 919
        • Rauma

        Laitetaan tähänkin kyssäri. Onko getrag 242 (4-vaihteisessa) ja 240 (5-vaihteisessa) sama peruutusvaloanturi? Onko sen paikka 240:ssä laatikon kyljessä, kun 242:ssa se on takana?
        Respect your elders

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          Originally posted by maverick999 View Post
          Laitetaan tähänkin kyssäri. Onko getrag 242 (4-vaihteisessa) ja 240 (5-vaihteisessa) sama peruutusvaloanturi? Onko sen paikka 240:ssä laatikon kyljessä, kun 242:ssa se on takana?
          Jos siinä on samankokoiset kierteen ja sisään menevän osan pituus sama niin luulis käyvän.
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            Originally posted by Tonton View Post



            ok. miten se alunperin on?
            Takanaaman reunat taitettu sisään päin samanlailla kun kyljessäkin ja nämä päittäin kiini toisissaan. Se messinki ulkopuolella ja ylhäällä jokunen piste hitsattu. Juotostahan voi olla eri verran riippuen minkä verran just kyseinen tinaaja on sitä jaksanu laittaa. Ei mulla tainnu olla messinkiä alas asti vaan helma osio oli hitsaamalla kiinni.
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              Originally posted by GOOFY View Post
              Takanaaman reunat taitettu sisään päin samanlailla kun kyljessäkin ja nämä päittäin kiini toisissaan. Se messinki ulkopuolella ja ylhäällä jokunen piste hitsattu. Juotostahan voi olla eri verran riippuen minkä verran just kyseinen tinaaja on sitä jaksanu laittaa. Ei mulla tainnu olla messinkiä alas asti vaan helma osio oli hitsaamalla kiinni.
              OK. nyt on jonkin näköinen ajatus olemassa niin
              loput hahmottunee paremmin kun osa on kädessä
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                Originally posted by Tonzza95 View Post
                Pystyykö sitä testata jotenkin että onko rikki?
                Kun pukkaa sormen rupeliin kylmällä koneella niin rupelin pitäis pysähtyä helposti ja lämpimällä koneella pitäs lyyä kovemmin sormille.
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16413
                  • Asikkala

                  Originally posted by GOOFY View Post
                  Kun pukkaa sormen rupeliin kylmällä koneella niin rupelin pitäis pysähtyä helposti ja lämpimällä koneella pitäs lyyä kovemmin sormille.
                  En menisi sormilla kokeilemaan, jos visko onkin jumissa niin voipi tulla pahaa jälkeä...

                  Comment

                  • GOOFY
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 4139
                    • .

                    Originally posted by jr66 View Post
                    En menisi sormilla kokeilemaan, jos visko onkin jumissa niin voipi tulla pahaa jälkeä...
                    No jos on kyseessä muovinen rupeli ja siihen laittaa käden sillain oikein päin ettei tökkää sormiin niin eipä siinä kummempia tapahdu. Niin ja voihan sitä kokeilla tietysti jollain muulla kun kädellä jos hirvittää.
                    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                    Comment

                    • jamiii
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2013
                      • 48
                      • Kaustinen

                      Originally posted by jamiii View Post
                      Joo eli vaihdoin sitte vesipumpun ja termarin, koko edellisillan ajelin n. 4h eikä koko iltana lämmöt noussu ees puoleenväliin mittaria ja puhalsi lämmintä. Sitte aamulla käynnistin niin check panel valitti jäähytinnestettä, lisäsin ja lähin liikkeelle, nosti taas lämpöjä liian paljon ja kylmää puhalsi mutta hetken päästä laski ja alkoi lämmintä tulla. Epäilin ja epäilen vieläkin huonoa ilmausta. Ajoin kotiin niin syttyi jo toisen kerran merkkivalo, avasin pikkuhiljaa säiliötä ja paineella tuli vaahtoista nestettä. Eli onko kansivika kuitenkin mahdollinen?
                      Tuohon kaipaisin vieläkin vastausta.. nestettä vähenee vieläki. Aamulla lähin liikkeelle niin merkkivalo sytty taas vaikka illalla sammuttaessa ei palanut.

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3166
                        • 47200

                        Originally posted by jamiii View Post
                        Tuohon kaipaisin vieläkin vastausta.. nestettä vähenee vieläki. Aamulla lähin liikkeelle niin merkkivalo sytty taas vaikka illalla sammuttaessa ei palanut.
                        Käy jossain huoltamolla niin ne mittaa onko pakokaasua siellä jäähdytinnesteen seassa. Näin saat asiaan selvyyttä että onko siinä kansivikaa vai jotain muuta..

                        Comment

                        • pazq
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 3166
                          • 47200

                          Originally posted by jr66 View Post
                          En menisi sormilla kokeilemaan, jos visko onkin jumissa niin voipi tulla pahaa jälkeä...
                          Eihän tuossa kuinkaan käy vaikka olisi kuinka jumissa. Huonosti pääsee työntämään sieltä imevältä puolelta niitä nakkeja sinne ropelliin joten se vaan napsuttaa sormia vasten eikä se reuna pääse hakkaamaan ollenkaan. Voihan tuota joku ujompi kokeilla vaikka kynällä jos jännittää

                          Comment

                          • janituz
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2008
                            • 858
                            • nummi-pusula

                            jaa, taas aika tälläsille kysymyksille mitä on puitu miljoonasti.

                            Eli potilas on emännän käyttis -89 316i m40 mosalla, ei vähä päästöinen, ilman lambdaa, imm vaihdettu, lisäilmaluisti vaihdettu, tulpat+johdot vaihdettu, kansi ja pyörijä uudehkot, nokka+hilut vaihdettu, mosa ajotettu ihan oikeen työkaluilla ( ).. Oireet: tyhjäkäynti hummaa, liikkelähdössä kyykkää todella helposti, on laiskempi kun normaali b16 . Päästöt on hyvät, ja tyhjäkäynnin hummaus poistuu kun laittaa imm pari napsua tiukemmalle mutta päästöt menee ihan päin helvettiä. Ja kulutus on korkeahko..

                            Vinkkejä? Toivottavasti taustatiedot on riittävät.
                            e46 330da -01
                            E46 320d -00
                            E30 323i -85 "pommikone"
                            Projekti: E30 325i -86
                            Projekti: E21 315 -83
                            Ex: E30 318i mit m10i -89

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by Tonton View Post
                              OK. nyt on jonkin näköinen ajatus olemassa niin
                              loput hahmottunee paremmin kun osa on kädessä
                              Jep, homma selkenee hyvinkin paljon ku näät osan, ja saat liitoskohdat rapsuteltua paljaiksi korista.

                              Originally posted by GOOFY View Post
                              Sitä messinkijuotostahan ei ole kun ulkopuolella. Jos leikkaa takapellin irti silleen että kylkiin jää taitokset sisälle päin niin uuden pellin voi hitsata kiinni pelkästään sisä puolelta jolloin messinki ei haittaa.
                              Ennenkin on oltu eri mieltä siitä mikä onnistuu mitenkin migillä..

                              Mut sanonpahan omana mielipiteenäni, että se messinki haittaa vitustieniten jos sitä on lähelläkään paikkaa missä hitsataan. Kyllä se kannattaa jyrsiä pois mahollisimman hyvin ennen hitssamista.

                              Tiedän että toistan itseäni.. Tarjoan tähänkin hommaan ratkaisuksi liimaamista. Kontinlattian ja syvennysten reunat tiivistyy siinä samalla, samoin takanaaman ja kylkien limisaumat. Niin mä lähtisin tekemään jos nyt uudestaan tekisin. Onnistuu se toki muutoinkin.

                              Jarno
                              Last edited by petrolhead; 27-01-2014, 22:44.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Jarsse
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1519
                                • Kymenlaakso

                                mitä eroa on 320i ja 325i kytkinlevyissä? näytti ainakin motonetti samaa 230mm kokoa..
                                tarvisi hommata kestävämpi levy kun nykyinen rupee luistamaan vaikka lähes uusi..

                                ja toinen juttu kun en ole hirveästi kytkin puolen virityksien kanssa temunnut,niin miksi esim: 4 lapainen sintteri ei käy vakio vauhtipyörän kanssa?..niin luki myynti-ilmoituksessa.
                                E91 325xi vm07
                                E60 530xd vm06 stage X

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎