Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    Originally posted by Osmis View Post
    No joo, onhan tuossa m20:ssä 5-7 kw eroa. Eipä tullu taas loppuunasti mietittyä.

    Eli vaatii levyt ja absit? Koppa on ensirekisteröity 00.00.88?
    Sen enempää en osaa sanoa varmaksi. Varmaanhan sitä alustaa pitää verrata 318is tai 325i. Muistelen että joku joskus onnistui vertaamaan jossain turbohärvelissä alustaa 323i eikä siis tarvinnut abseja mutta tais aika ristiriitaisia mielipiteitä jakaa että menikö ihan kaikkien sääntöjen mukaan.
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

    Comment

    • Skarpa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 3404
      • Kotka

      Originally posted by Osmis View Post
      No joo, onhan tuossa m20:ssä 5-7 kw eroa. Eipä tullu taas loppuunasti mietittyä.

      Eli vaatii levyt ja absit? Koppa on ensirekisteröity 00.00.88?
      Vertaa 323:in. Levyt ilman abseja? Katsuri joko hyväksyy, tai sitten ei. Periaatteessa jos kyseessä on E36 M42, Niin katsuri ei voi vaatia käyttämään 318iS:ää vertailumallina, koska sen tehoraja ei riitä.
      Last edited by Skarpa; 03-02-2014, 11:43.
      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

      E30 Armo "330i"

      Comment

      • Topi08
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 4451
        • .

        Eikös se olisi järkevintä verrata ihan tuohon 318is:än?, ei niissä kaikissa abseja ole ollut.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16364
          • Asikkala

          Originally posted by Topi08 View Post
          Eikös se olisi järkevintä verrata ihan tuohon 318is:än?, ei niissä kaikissa abseja ole ollut.
          Juuri näin. Jos is on absit vakiona niin sitten ne tarvii olla leimalla, jos lisävaruste niin ei tarvi ?

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            Jos kyseessä on mallisarjan sisäinen muutos niin ei vertailla yhtään mihinkään, vaan auton on vastattava sitä minkälaiseksi se muutetaan.

            Eli esim e30 m42 koneisen on vastattava alkuperäistä 318is autoa.
            Olli.

            Comment

            • maverick999
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 919
              • Rauma

              Mikä mahtaa olla M10B18 vakio nokalla pakoventtiilin avautumisennakko (kulma) EAKK? Vähän pakosarjaa pitäisi mittailla...
              Respect your elders

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                320, ei mene enää pakki päälle :(
                Ihan tosta noin vaan loppui toiminta.... Ideoita?
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • juBz
                  BTCF Member
                  • Jan 2011
                  • 580
                  • Espoo

                  Originally posted by juBz View Post
                  Meneekö m40:ssä öljyn imukanava öljypohjan tiivisteen läpi? Eli tiivisteen ollessa rikki imisi ilmaa pumpulle ja paineet olisivat heikot?

                  Osaako kukaan sanoa? Luin muutaan tapauksen netistä. Kumman öljypohjan tiiviste silloin vaihdettava?
                  F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
                  E30 318i - 88 Alpinweiss II

                  Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    Originally posted by Dunky View Post
                    320, ei mene enää pakki päälle :(
                    Ihan tosta noin vaan loppui toiminta.... Ideoita?
                    Eikä ole kyseessä legendaarinen keppi osuu konsoliin tapaus? Eli todella väljät vivut ja keppiä ei saa tarpeeksi laitaan että olisi pakin lovessa?

                    Originally posted by juBz View Post
                    Osaako kukaan sanoa? Luin muutaan tapauksen netistä. Kumman öljypohjan tiiviste silloin vaihdettava?
                    Ylemmän.
                    Olli.

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      Originally posted by juBz View Post
                      Meneekö m40:ssä öljyn imukanava öljypohjan tiivisteen läpi? Eli tiivisteen ollessa rikki imisi ilmaa pumpulle ja paineet olisivat heikot?
                      Originally posted by juBz View Post
                      Osaako kukaan sanoa? Luin muutaan tapauksen netistä. Kumman öljypohjan tiiviste silloin vaihdettava?
                      Originally posted by Rocla View Post
                      Ylemmän.
                      Vai hörppäiskö imuputken tiivisteen välistä? Osanumero #10: http://2009.bmwfans.info/parts/catal...mp_with_drive/
                      Alempi öljypohja irti ja sitten pääseekin jo imuputkeen käsiksi. Enpä ole koskaan kuullut, että tuo tiiviste hajoaisi, mutta kaikki on tietysti mahdollista.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • juBz
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 580
                        • Espoo

                        Eli ilmeisesti ylemmän öljypohjan läpi menee imukanava ja tiivisteen ollessa rikki, hörppää ilmaa. Tuo alempihan on helppo vaihtaa ja samalla tuon pikku tiivisteen. Onko tuo ylempi pohja paha homma ottaa irti ja onko siinä jotain, mitä pitää ottaa huomioon?
                        F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
                        E30 318i - 88 Alpinweiss II

                        Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          Originally posted by Rocla View Post
                          Eikä ole kyseessä legendaarinen keppi osuu konsoliin tapaus? Eli todella väljät vivut ja keppiä ei saa tarpeeksi laitaan että olisi pakin lovessa?
                          Ei ollut... Olin ajellut viikon verran mamman Madzalla
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Miku View Post
                            Eihän se 320 tehoraja riitä tolle m42.
                            320i:ssä on 129 heppaa ja 18iS:ssä on 136? Verrokkina pitäs käyttää vähintään sen tehoista autoa mikä vaihdettavan koneen teho on. Se "verrokin tehot +20%" on sovellettavissa sillon kun verrokki on mallisarjan tehokkain.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Coupe*
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 486
                              • Etelä-pohjanmaa

                              Osaako kukaan kertoa kuinka cabrion kattokotelon "sivulistat", eli ne listat jotka kiertää koko auton lähtee irti? Ja nimenomaan kattokotelosta..

                              Comment

                              • Miku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 2624
                                • Kajaani

                                Originally posted by petrolhead View Post
                                320i:ssä on 129 heppaa ja 18iS:ssä on 136? Verrokkina pitäs käyttää vähintään sen tehoista autoa mikä vaihdettavan koneen teho on. Se "verrokin tehot +20%" on sovellettavissa sillon kun verrokki on mallisarjan tehokkain.
                                Niin?

                                vai tarkensitko vain vastaustani? Nuo kaikki oli kyllä tiedossa ja näinhän totesinkin että ei riitä
                                TEAM "Peli Menetetty"
                                Nyt:
                                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                                E30 320i 2d m20b27 tic project
                                E38 728ia
                                E46 316i sedan
                                Ex:
                                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎