On työnnetty, vedetty, painettu, nostettu ja laskettu.
Ai eikö se toimi no mikäköhän sitä vaivaa?
Sulakkeet ehjät? Vaijeri paikallaan? Jarru- ja kytkinpolkimen kytkimet kunnossa?
Työntämällä menee päälle ja kiihdyttää, vetämällä hidastaa, viiksen päästä tallentaa nopeuden/palaa tallennettuun nopeuteen, ylös/alas menee pois päältä.
Olin ostohousut jalassa katsastamassa yhtä E36:sta..
Ongelmaksi muodostui mittariston valot
Kun virrat käänsi päälle, ei sytynyt airbag-valo eikä abs-valo.
Mitä muita valoja pitäisi palaa hetken aikaa kun virrat kääntää päälle?
Ilmeisesti polttimot palanut tai otettu pois. Eli mahdollisesti näissä jotain vikaa:think. Ei taida auttaa kuin vikakoodien luku?
Olin ostohousut jalassa katsastamassa yhtä E36:sta..
Ongelmaksi muodostui mittariston valot
Kun virrat käänsi päälle, ei sytynyt airbag-valo eikä abs-valo.
Mitä muita valoja pitäisi palaa hetken aikaa kun virrat kääntää päälle?
Ilmeisesti polttimot palanut tai otettu pois. Eli mahdollisesti näissä jotain vikaa:think. Ei taida auttaa kuin vikakoodien luku?
Äkkiähän sen mittariston irrottaa ja tarkastaa onko siellä edes valoja?
No mitenkäs se irroitetaan?
Ei viitsisi muiden autoja mennä purkamaan..:think. Ei olla siis vielä kauppoja tehty.
Mittariston ylälaidssa kaksi torx-ruuvia. Sit vaan vetää ulos niin paljon kuin tulee. Piuhat irti käsikopelolla, ujuttaa mittaristo pois ratin ja kojelaudan välistä.
Tuli tuossa viikonloppuna hommattua vm. 95 oleva 328 coupe, automaatilla ja vakkarilla varustettuna. Joten kysymys kuuluu näin: Mikä mahtaa vakkaria vaivata, kun ei vakkarin viiksestä tapahdu mitään? (mittariin ei syty valoa tai mitään muutakaan)
Mitkä valot mittaristossa pitää palaa (airbag:n ja abs:n lisäksi) hetken aikaa, kun virrat kääntää päälle?
Lisäksi ihmetyttää, että autossa on ilmastointi, mutta tällainen säätöpaneeli:
ilmastoinnin ja sisäilmankierron painikkeet ovat vaihdekepin edessä penkinlämmitimen nappien välissä
Onko tuollainen lähtenyt tehtaalta vai onko tuo jonkun viritys?
Tallaiset ovat kyllä tuttuja
,mutta ei tuo ratkaisu:think
Ainakin polttoaine- ja se "ylikuumenemisvalo" eli se moottorin lämpömittarin punainen alue pitäisi palaa vähän aikaa. Sit en tiiä pitääkö myös palaa luistoneston, hehkun ja/tai automaatin häiriövalo, riippuu mallista, itellä ei ole noita varusteita.
Ja jos epäilyttää onko ilmastointi jälkiasennettu, niin selvitä auton seitsemän (7) viimeistä runkonumeroa (vaikka bilteman sivuilta rekisterinumerolla) ja katso BMW:n nettisivuilta varustelista.
Itellä kanssa ilmastoinnin napit vaihdekepin edessä, pellin alla menee sitte putket ja sähköjä, ei muuta ilmastointiin liittyvää. Ja puhallinkotelo on myös mielenkiintoisen näköinen, joten ihan äkkiä en tuota kovin viralliseksi ratkaisuksi usko. Tietysti voihan tuo olla jälleenmyyjien jälkiasennus ja myöhemmin joku räpellellyt omiaan tuonne, mutta tehtaalta toi on ainakin ilman ilmastointia ulos rullannut.
Mitkä valot mittaristossa pitää palaa (airbag:n ja abs:n lisäksi) hetken aikaa, kun virrat kääntää päälle?
Mitäs kummaa!
Kyseinen auto on vuosimallia -97 ja trafin mukaan siinä ei ole airbagiä.
Ratissa lukee kuitenkin airbag? Valo ei siis pala kun virrat kääntää päälle, mutta tarviiko palaakaan?
Ainakin polttoaine- ja se "ylikuumenemisvalo" eli se moottorin lämpömittarin punainen alue pitäisi palaa vähän aikaa. Sit en tiiä pitääkö myös palaa luistoneston, hehkun ja/tai automaatin häiriövalo, riippuu mallista, itellä ei ole noita varusteita.
Ja jos epäilyttää onko ilmastointi jälkiasennettu, niin selvitä auton seitsemän (7) viimeistä runkonumeroa (vaikka bilteman sivuilta rekisterinumerolla) ja katso BMW:n nettisivuilta varustelista.
Varusteet
Options
S240A Steering wheel, leather
S320A Deleted, model lettering
S441A Smoker package
S494A Seat heating driver/passenger
S498A Headrests mechanically adjustable, rear
S502A Headlight cleaning system
S510A Headlight vertical aim control
S687A Radio preparation
L830A NATIONAL VERS. NORTHERN COUNTRIES
S863A Dealer List Europe
S885A On-board literature, Swedish
S925A Dummy-SALAPA
S928A Tyre control
Standard equipment
S465A Through-loading system
S497A Centre armrest, rear
S548A Kilometre speedo
Itellä kanssa ilmastoinnin napit vaihdekepin edessä, pellin alla menee sitte putket ja sähköjä, ei muuta ilmastointiin liittyvää. Ja puhallinkotelo on myös mielenkiintoisen näköinen, joten ihan äkkiä en tuota kovin viralliseksi ratkaisuksi usko. Tietysti voihan tuo olla jälleenmyyjien jälkiasennus ja myöhemmin joku räpellellyt omiaan tuonne, mutta tehtaalta toi on ainakin ilman ilmastointia ulos rullannut.
Comment