Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleH.
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2012
    • 560
    • Oulu

    Talven aikana tarkoitus huoltaa vähän tuota m50b25 327tkm ajettua.
    Tarkoituksena on ainakin vaihtaa:
    -Visco ja se siipi
    -Puhdistaa tyhjäkäyntimoottori ja siihen tulevat letkut vaihtaa
    -Ilmanoton kumihaitariputki
    -Tulpat (vaihdettu jo)
    -Öljyt ja suodatin (vaihdettu 4tkm sitten)
    -ilmansuodatin
    -Venttilikopan tiiviste

    Ja sitten itse kysymykseen kannattaako tuohon vaihtaa vesipumppu ja termari? ajettu tosiaan 327tkm ja ei mitään tieto millon vaihdettu viimeksi.
    Ei kyllä nosta lämpöjä,vähän hukkaa nestettä mutta termostaatin kotelon tiiviste vuotaa ainaskin.Ei vissiin pitäisi olla isompi homma kummankaan vaihto?
    Kannattaako muuta osaa vaihtaa/huoltaa samalla?
    Last edited by VilleH.; 06-01-2015, 22:21.
    Bmw E21 320

    Comment

    • Spiddu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 3565
      • Nla

      Originally posted by VilleH. View Post
      Talven aikana tarkoitus huoltaa vähän tuota m50b25 327tkm ajettua.
      Tarkoituksena on ainakin vaihtaa:
      -Visco ja se siipi
      -Puhdistaa tyhjäkäyntimoottori ja siihen tulevat letkut vaihtaa
      -Ilmanoton kumihaitariputki
      -Tulpat (vaihdettu jo)
      -Öljyt ja suodatin (vaihdettu 4tkm sitten)
      -Öljyt
      -ilmansuodatin
      -Venttilikopan tiiviste

      Ja sitten itse kysymykseen kannattaako tuohon vaihtaa vesipumppu ja termari? ajettu tosiaan 327tkm ja ei mitään tieto millon vaihdettu viimeksi.
      Ei kyllä nosta lämpöjä,vähän hukkaa nestettä mutta termostaatin kotelon tiiviste vuotaa ainaskin.Ei vissiin pitäisi olla isompi homma kummankaan vaihto?
      Kannattaako muuta osaa vaihtaa/huoltaa samalla?
      Pumppu ja termari ei paljoa kustanna, suosittelen vaihtamaan samalla kertaa.
      BMW E90 330dA 2007
      BMW F30 330e 2017

      Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
      e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

      Comment

      • VilleH.
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2012
        • 560
        • Oulu

        Originally posted by Spiddu View Post
        Pumppu ja termari ei paljoa kustanna, suosittelen vaihtamaan samalla kertaa.


        Tarkottaako tuo vahvistettu että on metallisiivillä?
        Bmw E21 320

        Comment

        • toNmbbA
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2009
          • 2325
          • Espoo

          Originally posted by VilleH. View Post
          http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/e3...vu2.htm#paging

          Tarkottaako tuo vahvistettu että on metallisiivillä?
          Kyllä.
          Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
          Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

          Comment

          • VilleH.
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 560
            • Oulu

            Originally posted by toNmbbA View Post
            Kyllä.
            Kiitokset
            Bmw E21 320

            Comment

            • transformer
              Bimmer Rookie
              • Jul 2012
              • 88
              • kuavi

              Noniin, on tuosta 94vm 325:sta takaiskarit elämänsä ehtoopuolella ja elvytykseksi olisi saatavilla pumput 318iS:stä. Näissähän käsittääkseni on sama alusta. Kysymys kuitenkin kuuluu, että pystynkö laittamaan nuo vakioiskarit madallusjousien kanssa paikoilleen vai ilmeneekö siinä jotain ongelmia?

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6693
                • .......

                Originally posted by transformer View Post
                Noniin, on tuosta 94vm 325:sta takaiskarit elämänsä ehtoopuolella ja elvytykseksi olisi saatavilla pumput 318iS:stä. Näissähän käsittääkseni on sama alusta. Kysymys kuitenkin kuuluu, että pystynkö laittamaan nuo vakioiskarit madallusjousien kanssa paikoilleen vai ilmeneekö siinä jotain ongelmia?
                Riippuu paljonko jouset madaltaa.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Löwen
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 387
                  • Finnland

                  Mikähän on kun m43b16 ei puhalla kunnolla lämmintä? Kierroksilla vähän yrittää mutta tyhjäkäynnillä ei. Yritin etsiä vesiventtiiliäkin tuolta konehuoneesta mutta ei sattunu silmään, jossain tulipellin ja moottorin välissähän se on että ei varmasti pääse käsiksi. Ilmattu on kunnolla vesipumpun ja termarin vaihdon yhteydessä. Moottori kyllä lämpeää normaalisti.
                  MB E220CDI '10 Braun

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6693
                    • .......

                    Originally posted by Löwen View Post
                    Mikähän on kun m43b16 ei puhalla kunnolla lämmintä? Kierroksilla vähän yrittää mutta tyhjäkäynnillä ei. Yritin etsiä vesiventtiiliäkin tuolta konehuoneesta mutta ei sattunu silmään. Jossain tulipellin ja moottorin välissähän se on että ei varmasti pääse käsiksi. Ilmattu on kunnolla vesipumpun ja termarin vaihdon yhteydessä. Moottori kyllä lämpeää normaalisti.
                    Eikös se oo siinä jarrutehostajan oikeella puolella.
                    Onko ilmastointia? Kuulostaa kyllä siltä että kennossa ilmaa.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Timppaa
                      Newbiemmer
                      • Nov 2013
                      • 27
                      • Tampere

                      Mitäs kaikkea täytyisi uusia kun oma 328i -98 On ollut varkaiden hallussa, He olivat hajoittaneet rattilukon ja virtalukon. Käsittääkseni käynnistyksenesto on miltei mahdoton ohittaa?

                      Oisko tollasilla osilla taas käyntikunnossa?

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 6995
                        • Forssa

                        Originally posted by Löwen View Post
                        Mikähän on kun m43b16 ei puhalla kunnolla lämmintä? Kierroksilla vähän yrittää mutta tyhjäkäynnillä ei. Yritin etsiä vesiventtiiliäkin tuolta konehuoneesta mutta ei sattunu silmään, jossain tulipellin ja moottorin välissähän se on että ei varmasti pääse käsiksi. Ilmattu on kunnolla vesipumpun ja termarin vaihdon yhteydessä. Moottori kyllä lämpeää normaalisti.
                        Kuutoskoneisessa vesiventtiili ympyröity kuvassa, tuskinpa nelarissa kovin paljon eri paikkaan laitettu.

                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16368
                          • Asikkala

                          Originally posted by |foder| View Post
                          Kuutoskoneisessa vesiventtiili ympyröity kuvassa, tuskinpa nelarissa kovin paljon eri paikkaan laitettu.
                          Samassa paikassa juu, ja selvyydeksi että kuvassa on ilmastoitu versio koska 2 kpl. letkuja menee kennolle.

                          Comment

                          • transformer
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 88
                            • kuavi

                            Originally posted by JJT View Post
                            Riippuu paljonko jouset madaltaa.
                            Muistaakseni oli etäisyys navasta kaaren yläosaan noin 310mm, silloin kun oli alusta vielä tikissään. Äsken mittasin ja näytti 280mm mutta sehän nyt kertoo ainoastaan sen että iskarit todellakin ovat kuolleet..

                            Mikä sitten on sellainen raja, millä korkeudella pystyy vielä vakioita käyttämään?

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16328
                              • Leppävirta

                              Originally posted by transformer View Post
                              Muistaakseni oli etäisyys navasta kaaren yläosaan noin 310mm, silloin kun oli alusta vielä tikissään. Äsken mittasin ja näytti 280mm mutta sehän nyt kertoo ainoastaan sen että iskarit todellakin ovat kuolleet..

                              Mikä sitten on sellainen raja, millä korkeudella pystyy vielä vakioita käyttämään?
                              max 40mm madallusta vakioon verraten
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • 328 e36
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2003
                                • 488
                                • pori

                                Originally posted by transformer View Post
                                Muistaakseni oli etäisyys navasta kaaren yläosaan noin 310mm, silloin kun oli alusta vielä tikissään. Äsken mittasin ja näytti 280mm mutta sehän nyt kertoo ainoastaan sen että iskarit todellakin ovat kuolleet..

                                Mikä sitten on sellainen raja, millä korkeudella pystyy vielä vakioita käyttämään?
                                Se korkeus ei kyllä muutu miksikään oli sitten iskarit ehjät taikka ei.. Iskarit eivät sitä autoa kannattele!
                                e36 320 cabrio.
                                e36 328 coupe.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎