Eilen just kun vaihdekepin telineen kävin autosta irrottamassa niin tuli mieleen se tarran väri laatikossa mistä tietää mitä öljyä sinne kuuluu niin nopeasti vilkaisin ja jos nyt en aivan väärin muista niin kyllä sieltä paskan alta tais keltainen,kellertävä,kultainen tai vastaava tarra pilkistää.
Ei ilmeisesti sen kummempaa merkitystä öljyn merkille? Jos esim Mobilin Atf 220 Dexron2 sinne vaihtelee.
Öljymerkki on se ja sama mutta tuo atf Dexron II menee ainakin oranssitarraiseen joka itselläni on. Ja mobilia käytän lootassa, keltaisen tarran merkitys löytyy varmaankin netistä...
Lämpömittari seilaa sinisen ja normilämmön väliä... eli joko mittaristossa häikkää vai/tai lämpöanturi vikaa :think. Välillä näyttää oikein.
Meneekö saman anturin perästä myös eculle? Ei oo läppäriä mukana niin ei voi tarkistaa. Kalajoelle tullessa tuntui kuin ois tehoja kateissa...
Täytyy huomenna ihmetellä lisää, kun saa läppäriä kiinni.
Auto ei käynnisty..
Tämä johto kahdessa osassa konepellin välissä. Toinen pää pellissä kii ja toinen tuulilasin muovilistan vieressä.
Mitä on tarkoitus maadoittaa??
Auto ei käynnisty..
Tämä johto kahdessa osassa konepellin välissä. Toinen pää pellissä kii ja toinen tuulilasin muovilistan vieressä.
Mitä on tarkoitus maadoittaa??
Ei ainakaan starttia eikä ecua... Eli ei vaikuta käynnistykseen, työvalon maadoitus, ehkä myös kusijussin suuttimien lämmitys mutta niihin menee 2 piuhaa joista toinen taitaa olla maa, en muista väriä mutta maa on ruskea.
Koska on viimeksi käynnistynyt ? Onko tehty jotakin remonttia ym. konehuoneessa sen jälkeen ?
Ei ainakaan starttia eikä ecua... Eli ei vaikuta käynnistykseen, työvalon maadoitus, ehkä myös kusijussin suuttimien lämmitys mutta niihin menee 2 piuhaa joista toinen taitaa olla maa, en muista väriä mutta maa on ruskea.
Koska on viimeksi käynnistynyt ? Onko tehty jotakin remonttia ym. konehuoneessa sen jälkeen ?
Seissyt vuoden käynnitymättä. Jonka aikana vaihdettuja osia konehuoneessa ja muuallakin: öljynsuodattimen jalan tiiviste, polttoainepumpun rele, kampiakselintunnistin, polttoainepumppu, ja vikakoodit luettu inpalla.
Käynnistyi eilen muutamaksi sekunniksi polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen (siis ensmäistäkertaa vuoteen!!)...josta mahollisesti kasteli tulpat, eikä uudestaan hörähtänyt, edes yön yli seistyä. Otin tänään tulpat pois ja rapsisin ne puhtaaksi karstasta, (tulpat uudehkot, sillon vuos sitten vaihettu.) Ne oli bensassa, joten bensaa saa.. Huomenna tulpat takas ja uutta yritystä käyntiin. Starttikin jaksoi enää muutaman kierroksen pyörähtää, johtukohan märistä tulpista.. Kaikki neuvot ja poppakonstit mitä tohon vois keksiä kuuntelen! Itellä alkaa konstit loppumaan
No niin.. kuivat tulpat tökätty paikalle ja starttaili terhakammin kuin märillä, mutta ei käyntiin. Eilen virrat päällä kuului sekunnin välein NAKS! tuulilasin lähettyviltä...en tiedä tarkemmin mistä..
Polttoainepumppu ei surise missään kohtaa, ja startatessa mitattu 10 amppeeria pumpulle,
Voikohan vikaa olla edelleen pumpussa?? ei sieltä ainakaan pihaustakaan kuulu! Käytettynä hankittu bosch, startatessa mitattuna tulee 10 amppeeria pumpulle.
Tulppien kastelu saatto johtua pitkistä starteista ja kaasunpumppauksesta, jos pumppu kuitenkin laiskasti bensaa työntää, mut mitenkä se on noin hiljanen?
Last edited by e30_M-tech1; 04-07-2016, 18:28.
Reason: ei edelleen
Mitkä iskarit tilalle? Jouset voisi vaihtaa samalla. Yhtään ei kärsi kyllä keulan nousta ylemmäksi, muutenkin on tuolla vakioalustalla keulivaisen näköinen. Päinvastoin, ei haittaa vaikka vähän laskisi. Toisaalta kun kyseessä on cabrio, niin ei ole mitään järkeä mitään jäykempää jousitustakaan laittaa. Madaltavia jousia/iskareita löytyy, mutta poikkeuksetta nämä ovat myös jäykempiä.
Eli, mitä tilalle, jos haussa on yhtä pehmeä etupää kuin vakiona mutta mieluummin vähän matalampi?
Takapää tuntuu ja näyttää ok:lta.
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Mitkä iskarit tilalle? Jouset voisi vaihtaa samalla. Yhtään ei kärsi kyllä keulan nousta ylemmäksi, muutenkin on tuolla vakioalustalla keulivaisen näköinen. Päinvastoin, ei haittaa vaikka vähän laskisi. Toisaalta kun kyseessä on cabrio, niin ei ole mitään järkeä mitään jäykempää jousitustakaan laittaa. Madaltavia jousia/iskareita löytyy, mutta poikkeuksetta nämä ovat myös jäykempiä.
Eli, mitä tilalle, jos haussa on yhtä pehmeä etupää kuin vakiona mutta mieluummin vähän matalampi?
Seissyt vuoden käynnitymättä. Jonka aikana vaihdettuja osia konehuoneessa ja muuallakin: öljynsuodattimen jalan tiiviste, polttoainepumpun rele, kampiakselintunnistin, polttoainepumppu, ja vikakoodit luettu inpalla.
Käynnistyi eilen muutamaksi sekunniksi polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen (siis ensmäistäkertaa vuoteen!!)...josta mahollisesti kasteli tulpat, eikä uudestaan hörähtänyt, edes yön yli seistyä. Otin tänään tulpat pois ja rapsisin ne puhtaaksi karstasta, (tulpat uudehkot, sillon vuos sitten vaihettu.) Ne oli bensassa, joten bensaa saa.. Huomenna tulpat takas ja uutta yritystä käyntiin. Starttikin jaksoi enää muutaman kierroksen pyörähtää, johtukohan märistä tulpista.. Kaikki neuvot ja poppakonstit mitä tohon vois keksiä kuuntelen! Itellä alkaa konstit loppumaan
No niin.. kuivat tulpat tökätty paikalle ja starttaili terhakammin kuin märillä, mutta ei käyntiin. Eilen virrat päällä kuului sekunnin välein NAKS! tuulilasin lähettyviltä...en tiedä tarkemmin mistä..
Polttoainepumppu ei surise missään kohtaa, ja startatessa mitattu 10 amppeeria pumpulle,
Voikohan vikaa olla edelleen pumpussa?? ei sieltä ainakaan pihaustakaan kuulu! Käytettynä hankittu bosch, startatessa mitattuna tulee 10 amppeeria pumpulle.
Tulppien kastelu saatto johtua pitkistä starteista ja kaasunpumppauksesta, jos pumppu kuitenkin laiskasti bensaa työntää, mut mitenkä se on noin hiljanen?
Miten annetaan virtaa akulta suoraan pa-pumpulle, jotta näkee pyöriikö se?
Mihin vedetään johdot?akulta plus plussaan ja mistä maa, suoraan akulta miinus miinukseen? vai maadotetaanko lisäks jonnekkin, niin ku autolle lisävirtaa annettaessa? Neuvoja pösilölle
Miten annetaan virtaa akulta suoraan pa-pumpulle, jotta näkee pyöriikö se?
Mihin vedetään johdot?akulta plus plussaan ja mistä maa, suoraan akulta miinus miinukseen? vai maadotetaanko lisäks jonnekkin, niin ku autolle lisävirtaa annettaessa? Neuvoja pösilölle
Plus plussaan ja miinus miinukseen, älä polta autoa.
Miten annetaan virtaa akulta suoraan pa-pumpulle, jotta näkee pyöriikö se?
Mihin vedetään johdot?akulta plus plussaan ja mistä maa, suoraan akulta miinus miinukseen? vai maadotetaanko lisäks jonnekkin, niin ku autolle lisävirtaa annettaessa? Neuvoja pösilölle
Maadoitetaan auton runkoon esim pultin kantaan joka rungossa kiinni. Mutta jos sulla on se PA-pumpun kansi auki eli bensakaasuja tulee niin älä maadoittele mitään siinä lähistöllä, kipinä vain ja koko auto lojahtaa taivaan tuuliin.
Tuo muutama kierros minkä startti jaksaa pyörähtää mahtaa olla tyhjän akun syytä, samoten releiden naksuminen. Joissain autoissa releet surisee virran vähyyden vuoksi
EDIT: Korjatkaa jos olen väärässä, itse en näe syytä miksei voisi maadoittaa runkoon suoralla virralla ohjatessa.
ex.E30 316i'90
ex.E36 320i'91
Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.
Sattuukos joku muistamaan miten näissä meni listojen pinta.
Toukassa itsellä on muut ryppypinnalla paitsi etupuskurin listat ja haluaisin vaihtaa nekin samalle pinnalle. Tietäisi vaan oikeat varaosanumerot
Comment