Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16371
    • Asikkala

    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    Eli työmaa.
    Juu. Ei se tiiviste netissä surffaamalla vaihdu...

    Comment

    • TorQuel
      BTCF Member
      • Jan 2012
      • 1927
      • HKI / JKL / KHM

      Onkos cabrioissa jotain tyyppivikaluonteisia virransyöjiä? Oma kampe tänä kesänä alkanut akkua seistessä syömään, pari päivää kesti täydellä patterilla seistä jonka jälkeen akku kaput.. :think

      E: Mitään ylimääräisiä lippiskötöstyksiä autossa ei ole ja akunkin kävin uuden hakemassa!
      Last edited by TorQuel; 19-06-2016, 16:12.
      Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16328
        • Leppävirta

        Originally posted by TorQuel View Post
        Onkos cabrioissa jotain tyyppivikaluonteisia virransyöjiä? Oma kampe tänä kesänä alkanut akkua seistessä syömään, pari päivää kesti täydellä patterilla seistä jonka jälkeen akku kaput.. :think

        E: Mitään ylimääräisiä lippiskötöstyksiä autossa ei ole ja akunkin kävin uuden hakemassa!
        Onko soitin kytketty oikein? Eli että sammuu samalla kun avaimesta kääntää virrat pois?
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • TorQuel
          BTCF Member
          • Jan 2012
          • 1927
          • HKI / JKL / KHM

          Originally posted by Haju69 View Post
          Onko soitin kytketty oikein? Eli että sammuu samalla kun avaimesta kääntää virrat pois?
          Kyllä vaan! Valojakaan ei pala missään ylimääräisiä..

          Perus sulake/reletestikään ei oikein tuottanut mullistavia tuloksia mutta kysyttäköön nyt kuitenkin varmuuden vuoksi, että kuuluuko hätävilkku/vilkkureleen naksahtaa heti kun akku kytketään? Tästä järkeenkäypänä seurauksena myös hätävilkut välähtävät lyhyesti..
          Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

          Comment

          • khor
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2010
            • 572
            • Oulu

            Originally posted by JJT View Post
            Olisko sulla sen verran uudempi? En muista missä vm. tuo tulee.
            Kiinnipäin ei muistaakseni kuulu hipaisun toimia.
            12/95 valmistettu tuo vompatti.
            E36 328i Cabriolet M-Sport -96
            E39 530iA M-Sport -01
            E36 318i Touring -96

            Comment

            • Aleksi97
              Newbiemmer
              • Jul 2015
              • 18
              • Suomi

              Originally posted by rotaN View Post
              esim: imuvuoto, rikkinäinen lambda tai imm, kokeile toimiiko paremmin jos otat imm liitimen irti.?
              mulla ois ylimääränen imm jos siinä on vika. pistä privaa jos tarvetta.
              Se vika selvisi, sytytyspuolasta tulpalle menevä kumi oli haljennut, vaihdoin uuden ja nyt toimii mutta tuli uus ongelma, tyhjäkäynti pätkii/seilaa

              Comment

              • >bemari<
                Bimmer Fanatic
                • May 2011
                • 239
                • P-karjala

                Mikä Vittu tuota koslaa vaivaa? Uuden termarin ja kopan vaihdon jälkeen hyvin tuli lämmintä hyttiin ja lämmöt pysyi kurissa mutta nyt alkanut valittaa että neste vähissä ja ei tule enää lämmintä vaikka samassa on pysynyt nestemäärä. Sitten taas teki sen että nostaa yhen äkin lämmöt punaiselle ja pitää kituuttaa 100metriä-jäähdytys-100metriä taktiikalla kotia... voiko tuo paska mittaristo tehdä tuon kun ikinä ei ole höyry pellin alta noussut vai mikä saatana? Ja miks alaletku tuntuu aina ajon jälkeen haalealta kun yläletku ihan kuuma?? Jos joku tähän tietää ratkaisun olisin aika kiitollinen

                Comment

                • Att1Tude
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2013
                  • 152
                  • Joensuu

                  Originally posted by >bemari< View Post
                  Mikä Vittu tuota koslaa vaivaa? Uuden termarin ja kopan vaihdon jälkeen hyvin tuli lämmintä hyttiin ja lämmöt pysyi kurissa mutta nyt alkanut valittaa että neste vähissä ja ei tule enää lämmintä vaikka samassa on pysynyt nestemäärä. Sitten taas teki sen että nostaa yhen äkin lämmöt punaiselle ja pitää kituuttaa 100metriä-jäähdytys-100metriä taktiikalla kotia... voiko tuo paska mittaristo tehdä tuon kun ikinä ei ole höyry pellin alta noussut vai mikä saatana? Ja miks alaletku tuntuu aina ajon jälkeen haalealta kun yläletku ihan kuuma?? Jos joku tähän tietää ratkaisun olisin aika kiitollinen
                  huonosti ilmattu/kenno vuotaa.alaletkun kuuluukin tuntua haalealta, ottaa sieltä kylmän nesteen koneeseen. Näin ainakin olen lukenut suurimmasta osasta näitä kysymys/vastaustopicceja. korjatkaa äkkiä jos olen väärässä.

                  EDIT: ja on mahdollista että on mittaristo vika, mutta en uskoisi tuohon jos ei puhalla lämmintä.
                  ex.E30 316i'90
                  ex.E36 320i'91
                  Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                  Comment

                  • jepe-
                    BTCF Member
                    • Feb 2008
                    • 711
                    • Kotka

                    318is ongelmaa. Käynnistyi ja sammu melkein samantien.. Epäilys olis bensapumppu, käy starttispraylla, muuten ei. Pumppu ei pidä ääntä, sulake ehjä.

                    Onko muita mahdollisia vikakohteita? Tässähän on ilmeisesti bensatankin sisäinen pumppu..
                    Velipojan auto enkä ite ole hirveästi kerennyt tutkimaan.
                    Alpina B10 3.3 Touring
                    Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                    Comment

                    • >bemari<
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2011
                      • 239
                      • P-karjala

                      Originally posted by Att1Tude View Post
                      huonosti ilmattu/kenno vuotaa.alaletkun kuuluukin tuntua haalealta, ottaa sieltä kylmän nesteen koneeseen. Näin ainakin olen lukenut suurimmasta osasta näitä kysymys/vastaustopicceja. korjatkaa äkkiä jos olen väärässä.

                      EDIT: ja on mahdollista että on mittaristo vika, mutta en uskoisi tuohon jos ei puhalla lämmintä.
                      Ok. Missäs kohin pitäis olla lämmin neste taso? Kylmänä näyttäs siinä puolessa välin olevan merkki

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1814
                        • N/A

                        Originally posted by >bemari< View Post
                        Ok. Missäs kohin pitäis olla lämmin neste taso? Kylmänä näyttäs siinä puolessa välin olevan merkki
                        Nestemäärä tarkistetaan kylmänä, ja sitä varten paisarissa on merkki.

                        Häviääkö sitä nestettä?

                        Ilmasitko pullopatentilla?
                        Nyt:
                        BMW 530e (g30)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • e30_M-tech1
                          BTCF Member
                          • Jan 2011
                          • 340
                          • Tampere

                          Mikä liitin??

                          Tollanen osu silmää, (ei kirjaimellisesti!)
                          Pakosarjan puolella jesarilla pyöräytetty sähköjohto-liitin, ilmastointiputken vieressä,näkyy huonosti.
                          Mikä tehtävä tällä on toi olis jos toimeis? 325 bensa -95 on auto




                          Last edited by e30_M-tech1; 21-06-2016, 13:30. Reason: sama
                          Nykyiset:e39 530i & e36 325
                          ---------------------------------------------------
                          Exät:
                          vw golffi
                          e46 328 -00
                          e30 320 -87
                          e30 325 -83
                          e36 325 -91
                          e36 328 -98
                          e30 325 M-tech1 -87

                          Comment

                          • >bemari<
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2011
                            • 239
                            • P-karjala

                            Originally posted by bmw323it View Post
                            Nestemäärä tarkistetaan kylmänä, ja sitä varten paisarissa on merkki.

                            Häviääkö sitä nestettä?

                            Ilmasitko pullopatentilla?
                            Ekan kerran ilmasin mutta se ei tuntunut onnistuvan jostain syystä ihan täysin ilmasin ruuvin kautta. Neste ei tunnu juurikaan häviävän vaikka ajotietokone väittää.

                            Comment

                            • bmw323it
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1814
                              • N/A

                              Originally posted by >bemari< View Post
                              Ekan kerran ilmasin mutta se ei tuntunut onnistuvan jostain syystä ihan täysin ilmasin ruuvin kautta. Neste ei tunnu juurikaan häviävän vaikka ajotietokone väittää.
                              Neste ei "juurikaan häviä"... Omissa autoissani tämä on aika musta-valkea asia; sitä nestettä joko häviää tai sitten ei. Jos siellä järjestelmässä on vuoto, niin sehän selittää ylikuumenemisen, nesteen puutteen kautta mutta myös siksi ettei järjestelmä pääse paineistumaan.

                              Jos nestettä pitää lisätä, niin silloin sitä myös häviää, ja ensiksi kannattaa selvittää mihin se katoaa. Tosin kannattaa huomioida, että ylitäyttö voi johtaa lisäystarve-silmukkaan; kun nestettä laittaa liikaa, niin järjestelmä ylipaineistuu ja poistaa nestettä ylivuotoletkun kautta, mutta yleensä poistaa liikaa ja siitä seuraa taas lisäystarve.

                              Itse tekisin niin, että ilmaisin koneen tehtaan ohjeen mukaan; kone kylmänä ilmausruuvi auki, lämmityssäätö täysille ja nestettä niin kauan sitä tulee ilmausruuvista. Voila. Ilmausruuvi ja korkki kiinni. Ensimmäisen kunnollisen ajolenkin jälkeen voi joutua lisäämään nestettä kerran, mutta silloin se pitää tehdä kylmänä ja ylitäyttöä välttäen. Jos tämän jälkeen vielä joudut lisäämään nestettä niin jossain on vuoto ja se täytyy tutkia.

                              Missä tilanteessa muuten ylikuumeneminen tapahtuu? Normaalissa matka-ajossa, liikennevaloissa vai miten?
                              Nyt:
                              BMW 530e (g30)
                              BMW 335i (e90)
                              BMW 323iC (e36)
                              BMW 850i (e31)
                              Golf GTE
                              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                              Comment

                              • >bemari<
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2011
                                • 239
                                • P-karjala

                                Originally posted by bmw323it View Post
                                Neste ei "juurikaan häviä"... Omissa autoissani tämä on aika musta-valkea asia; sitä nestettä joko häviää tai sitten ei. Jos siellä järjestelmässä on vuoto, niin sehän selittää ylikuumenemisen, nesteen puutteen kautta mutta myös siksi ettei järjestelmä pääse paineistumaan.

                                Jos nestettä pitää lisätä, niin silloin sitä myös häviää, ja ensiksi kannattaa selvittää mihin se katoaa. Tosin kannattaa huomioida, että ylitäyttö voi johtaa lisäystarve-silmukkaan; kun nestettä laittaa liikaa, niin järjestelmä ylipaineistuu ja poistaa nestettä ylivuotoletkun kautta, mutta yleensä poistaa liikaa ja siitä seuraa taas lisäystarve.

                                Itse tekisin niin, että ilmaisin koneen tehtaan ohjeen mukaan; kone kylmänä ilmausruuvi auki, lämmityssäätö täysille ja nestettä niin kauan sitä tulee ilmausruuvista. Voila. Ilmausruuvi ja korkki kiinni. Ensimmäisen kunnollisen ajolenkin jälkeen voi joutua lisäämään nestettä kerran, mutta silloin se pitää tehdä kylmänä ja ylitäyttöä välttäen. Jos tämän jälkeen vielä joudut lisäämään nestettä niin jossain on vuoto ja se täytyy tutkia.

                                Missä tilanteessa muuten ylikuumeneminen tapahtuu? Normaalissa matka-ajossa, liikennevaloissa vai miten?
                                Jees, pitää koittaa tuolla ohjeella. Keula ilmassa vai tasalla kun jonkun topikin mukaan pitäis olla tasaisella maalla? Matka ajossa/kaupunki molemmissa, ei ollut väliä. Paikalteenkin teki mutta ehkä ei niin vauhdilla :think

                                E. Ruuvi auki ja kone sammuksissa eka ja sit käynnissä lisää vai kuin? Tuostakin tapeltu muualla
                                Last edited by >bemari<; 21-06-2016, 15:19.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎