Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tjv
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 83
    • Akaa

    Originally posted by jr66 View Post
    Eli tehty jotain remonttia ja jako on nyt sekaisin ?
    Ei. Auto on projektina, tulossa omaan hauskanpitoon jäärata/rata-auto. Oon kuitenkin säännöllisesti käyttänyt konetta. Vika ilmeni kun piti tallin luiskasta ajaa talliin sisään. Käynnistyi ja sammui, aattelin ekana johtuvaksi lähes tyhjästä tankista. Uus starttaus ja vaivoin siirty talliin heittelevillä kierroksilla. Lisäsin bensaa tankkiin ja koitin startata. Sama homma, ensinnäkin meni hetki että edes pyörähtää. Akku kuitenkin ok.

    Nyt pyöräyttää normaalisti ja lähtee käyntiin, mutta tyhjäkäyntiä ei käy ollenkaan. Kaasua painamalla saa pysymään käynnissä, mutta vaikka jalka on samassa asennossa kierrokset heittää 1000-3000. Hyvin nopeasti alkaa paukkua imusarjassa ja bensa haisee.

    Bensansuodatin vaihdettu, kampuran asentotunnistin tarkastettu päällisin puolin. Kolmen tulpan posliinit avainvälin yläpuolelta ruskettuneet n 2 mm matkalta. Tästä nyt sit eri mielipiteitä onko tulppa tuolloin rikki vai ei. Eräs harrastaja neuvoi tarkastamaan ajoitukset. Itelle sen verran uusi aihe, että tarkastetaan. Vaikka sitten oppimisen kannalta.

    Comment

    • truibeli
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 188
      • btcf

      Originally posted by tjv View Post
      Ei. Auto on projektina, tulossa omaan hauskanpitoon jäärata/rata-auto. Oon kuitenkin säännöllisesti käyttänyt konetta. Vika ilmeni kun piti tallin luiskasta ajaa talliin sisään. Käynnistyi ja sammui, aattelin ekana johtuvaksi lähes tyhjästä tankista. Uus starttaus ja vaivoin siirty talliin heittelevillä kierroksilla. Lisäsin bensaa tankkiin ja koitin startata. Sama homma, ensinnäkin meni hetki että edes pyörähtää. Akku kuitenkin ok.

      Nyt pyöräyttää normaalisti ja lähtee käyntiin, mutta tyhjäkäyntiä ei käy ollenkaan. Kaasua painamalla saa pysymään käynnissä, mutta vaikka jalka on samassa asennossa kierrokset heittää 1000-3000. Hyvin nopeasti alkaa paukkua imusarjassa ja bensa haisee.

      Bensansuodatin vaihdettu, kampuran asentotunnistin tarkastettu päällisin puolin. Kolmen tulpan posliinit avainvälin yläpuolelta ruskettuneet n 2 mm matkalta. Tästä nyt sit eri mielipiteitä onko tulppa tuolloin rikki vai ei. Eräs harrastaja neuvoi tarkastamaan ajoitukset. Itelle sen verran uusi aihe, että tarkastetaan. Vaikka sitten oppimisen kannalta.
      no olnko se kampuran anturi sitte kunnolla kiinni,ku ei ollu kerta sillon sitä pulttia:think
      Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja

      Comment

      • tjv
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 83
        • Akaa

        Originally posted by truibeli View Post
        no olnko se kampuran anturi sitte kunnolla kiinni,ku ei ollu kerta sillon sitä pulttia:think
        Ei se siinä tunnu mihinkään heiluvan. En jaksa itte uskoa, että olisi vaikutusta

        Comment

        • e30_M-tech1
          BTCF Member
          • Jan 2011
          • 340
          • Tampere

          Putket imusarjan alla

          Originally posted by tjv View Post
          Ei. Auto on projektina, tulossa omaan hauskanpitoon jäärata/rata-auto. Oon kuitenkin säännöllisesti käyttänyt konetta. Vika ilmeni kun piti tallin luiskasta ajaa talliin sisään. Käynnistyi ja sammui, aattelin ekana johtuvaksi lähes tyhjästä tankista. Uus starttaus ja vaivoin siirty talliin heittelevillä kierroksilla. Lisäsin bensaa tankkiin ja koitin startata. Sama homma, ensinnäkin meni hetki että edes pyörähtää. Akku kuitenkin ok.

          Nyt pyöräyttää normaalisti ja lähtee käyntiin, mutta tyhjäkäyntiä ei käy ollenkaan. Kaasua painamalla saa pysymään käynnissä, mutta vaikka jalka on samassa asennossa kierrokset heittää 1000-3000. Hyvin nopeasti alkaa paukkua imusarjassa ja bensa haisee.

          Bensansuodatin vaihdettu, kampuran asentotunnistin tarkastettu päällisin puolin. Kolmen tulpan posliinit avainvälin yläpuolelta ruskettuneet n 2 mm matkalta. Tästä nyt sit eri mielipiteitä onko tulppa tuolloin rikki vai ei. Eräs harrastaja neuvoi tarkastamaan ajoitukset. Itelle sen verran uusi aihe, että tarkastetaan. Vaikka sitten oppimisen kannalta.
          Onko kaikki letkut kiinni missä pitääkin..
          Itellä oli noin sormen paksuinen ilmaputki imusarjan alla päässyt irti.
          Sieltä ei kuulunut ylimäärästä ääntä, eikä sinne oikeen näe.
          Oireina oli joku ensin savumerkki ja auto ei pysynyt käynnissä, kun kovilla kierroksilla.
          Nykyiset:e39 530i & e36 325
          ---------------------------------------------------
          Exät:
          vw golffi
          e46 328 -00
          e30 320 -87
          e30 325 -83
          e36 325 -91
          e36 328 -98
          e30 325 M-tech1 -87

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11047
            • Oulu

            Originally posted by tjv View Post
            Ei. Auto on projektina, tulossa omaan hauskanpitoon jäärata/rata-auto. Oon kuitenkin säännöllisesti käyttänyt konetta. Vika ilmeni kun piti tallin luiskasta ajaa talliin sisään. Käynnistyi ja sammui, aattelin ekana johtuvaksi lähes tyhjästä tankista. Uus starttaus ja vaivoin siirty talliin heittelevillä kierroksilla. Lisäsin bensaa tankkiin ja koitin startata. Sama homma, ensinnäkin meni hetki että edes pyörähtää. Akku kuitenkin ok.

            Nyt pyöräyttää normaalisti ja lähtee käyntiin, mutta tyhjäkäyntiä ei käy ollenkaan. Kaasua painamalla saa pysymään käynnissä, mutta vaikka jalka on samassa asennossa kierrokset heittää 1000-3000. Hyvin nopeasti alkaa paukkua imusarjassa ja bensa haisee.

            Bensansuodatin vaihdettu, kampuran asentotunnistin tarkastettu päällisin puolin. Kolmen tulpan posliinit avainvälin yläpuolelta ruskettuneet n 2 mm matkalta. Tästä nyt sit eri mielipiteitä onko tulppa tuolloin rikki vai ei. Eräs harrastaja neuvoi tarkastamaan ajoitukset. Itelle sen verran uusi aihe, että tarkastetaan. Vaikka sitten oppimisen kannalta.
            Ootko koittanu käyttää kunnolla lämpimäksi? Voi olla se klassinen "liimaventtiili" ongelma, joka ilmenee tuollai just että starttaa, mut sammuu heti ja ei lähde sit käyntiin/ei käy kunnolla. Kyseessä on siis hydraulisten nostimien ylitäyttyminen ja ne sieltä kyllä tyhjenee, kun antaa käydä taikka hinkkaa tarpeeksi kauan käyntiin.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • tjv
              Bimmer Rookie
              • Nov 2011
              • 83
              • Akaa

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Ootko koittanu käyttää kunnolla lämpimäksi? Voi olla se klassinen "liimaventtiili" ongelma, joka ilmenee tuollai just että starttaa, mut sammuu heti ja ei lähde sit käyntiin/ei käy kunnolla. Kyseessä on siis hydraulisten nostimien ylitäyttyminen ja ne sieltä kyllä tyhjenee, kun antaa käydä taikka hinkkaa tarpeeksi kauan käyntiin.
              Kehtaako sitä paukututtaa vai porsiiko jostain muualta sitten? Venttiilikoppa on irti, nyt en löydä sitä kampuran lukitusreikää! Onko parempia suuntia antaa?

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11047
                • Oulu

                Originally posted by tjv View Post
                Kehtaako sitä paukututtaa vai porsiiko jostain muualta sitten? Venttiilikoppa on irti, nyt en löydä sitä kampuran lukitusreikää! Onko parempia suuntia antaa?
                Kyllä sen pitäs kärsiä antaa rynkyttää tyhjäkäynnillä.

                Triggeripyörästä on O|T merkki ja se linjaan kampurankin asentotunnistimen vieressä olevan merkin kans. Sillon jos on nokkien päätyneliöt suorassa, niin ajotus on ok.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • tjv
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2011
                  • 83
                  • Akaa

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Kyllä sen pitäs kärsiä antaa rynkyttää tyhjäkäynnillä.

                  Triggeripyörästä on O|T merkki ja se linjaan kampurankin asentotunnistimen vieressä olevan merkin kans. Sillon jos on nokkien päätyneliöt suorassa, niin ajotus on ok.
                  Nonni. Kävinpä auton alla ja lähes kaikilla muillakin miehen mentävillä aukoilla, mutta vastaus on yllättävässä paikassa...tämähän selviää nopesti ja sit vaan läjään.

                  Comment

                  • tjv
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 83
                    • Akaa

                    Originally posted by tjv View Post
                    Kehtaako sitä paukututtaa vai porsiiko jostain muualta sitten? Venttiilikoppa on irti, nyt en löydä sitä kampuran lukitusreikää! Onko parempia suuntia antaa?
                    Ajotukset kohallaan, auto kasassa ja sama vika.

                    Comment

                    • World L
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2011
                      • 270
                      • Kellokoski

                      Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                      Onko kaikki letkut kiinni missä pitääkin..
                      Itellä oli noin sormen paksuinen ilmaputki imusarjan alla päässyt irti.
                      Sieltä ei kuulunut ylimäärästä ääntä, eikä sinne oikeen näe.
                      Oireina oli joku ensin savumerkki ja auto ei pysynyt käynnissä, kun kovilla kierroksilla.
                      Mulla oli sama aikoinaan, icv:lle menevä letku oli irronnut imusarjasta. Kävi tk:llä aivan miten sattuu. Hetki siinä meni, että tuon hoksasi sieltä..
                      E36 320i cabrio -96
                      E46 330i sedan -00
                      F31 318d -14

                      Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

                      Comment

                      • tjv
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2011
                        • 83
                        • Akaa

                        Originally posted by World L View Post
                        Mulla oli sama aikoinaan, icv:lle menevä letku oli irronnut imusarjasta. Kävi tk:llä aivan miten sattuu. Hetki siinä meni, että tuon hoksasi sieltä..
                        Näkeekö sitä liitospaikkaa vai pitääkö ihan käsikopelolla mennä? Imusarjan ympäristössä ei turhaa tilaa kuitenkaan ole.

                        Comment

                        • e30_M-tech1
                          BTCF Member
                          • Jan 2011
                          • 340
                          • Tampere

                          facelift ja prefacelift peltiosat?

                          Sedan facelift ja prefacelift, onko eroa muualla kuin keulassa?
                          Käykö takaluukku, takavalot, konepelti ja ovet keskenään faceliftissa ja prefaceliftissa?:think
                          Nykyiset:e39 530i & e36 325
                          ---------------------------------------------------
                          Exät:
                          vw golffi
                          e46 328 -00
                          e30 320 -87
                          e30 325 -83
                          e36 325 -91
                          e36 328 -98
                          e30 325 M-tech1 -87

                          Comment

                          • rasssi
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2015
                            • 88
                            • Helsinki

                            Originally posted by tjv View Post
                            Näkeekö sitä liitospaikkaa vai pitääkö ihan käsikopelolla mennä? Imusarjan ympäristössä ei turhaa tilaa kuitenkaan ole.
                            Ei näe, pitää käsillä tunnustella onko se kiinni. Putsariboxi pois niin mahtuu käsi hyvin välistä.

                            Comment

                            • e30_M-tech1
                              BTCF Member
                              • Jan 2011
                              • 340
                              • Tampere

                              Joo ja ei

                              Originally posted by tjv View Post
                              Näkeekö sitä liitospaikkaa vai pitääkö ihan käsikopelolla mennä? Imusarjan ympäristössä ei turhaa tilaa kuitenkaan ole.
                              Ensin pitää tihrustaa taskulampulla imusarjan alle, ja sitten mennä käsikopelolla kun hoksaa kyseisen letkun
                              Nykyiset:e39 530i & e36 325
                              ---------------------------------------------------
                              Exät:
                              vw golffi
                              e46 328 -00
                              e30 320 -87
                              e30 325 -83
                              e36 325 -91
                              e36 328 -98
                              e30 325 M-tech1 -87

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16371
                                • Asikkala

                                Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                                Sedan facelift ja prefacelift, onko eroa muualla kuin keulassa?
                                Käykö takaluukku, takavalot, konepelti ja ovet keskenään faceliftissa ja prefaceliftissa?:think
                                Ei ole eroa kuin lokareissa (vilkunreiät) ja maskipellissä, nuokin käy keskenään mutta munuaiset kulkee pellin kanssa samaa matkaa ja lokarin/vilkku sama juttu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎