Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    Onkos paha rasti vaihtaa 318ti compactiin lämpötila-anturi? Vanha pois ja uus tilalle?

    Kuvassa osa nro. 7

    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11047
      • Oulu

      Originally posted by Bimmer145 View Post
      Mitä eroa on automaatin ja manuaalin syyläreillä? Eli voinko laittaa 2.8 automaattiin manuaalin syylärin?
      Automaatin syylärissä voi olla integroituna öljyn lauhdutin laatikolle. En ole varma onko e36:ssa näin, mut katso onko. (Paisarin vieressä on pari "ylimäärästä" liitäntää laatikon öljynkierrolle, jos siitä löytyy myös lauhdutin). Jos ei oo, niin pitäs mennä ristiin automaatin ja manuaalin syylärit.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • >bemari<
        Bimmer Fanatic
        • May 2011
        • 239
        • P-karjala

        Noista kanspahveista viellä et kannesta joutu ottaa 3satkuu pois (vai 4 en muista) niin käykö silti se ohkasempi 1.7mm tiivari?

        Comment

        • Bimmer145
          BTCF Member
          • Jul 2014
          • 343
          • https://t.me/pump_upp

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Automaatin syylärissä voi olla integroituna öljyn lauhdutin laatikolle. En ole varma onko e36:ssa näin, mut katso onko. (Paisarin vieressä on pari "ylimäärästä" liitäntää laatikon öljynkierrolle, jos siitä löytyy myös lauhdutin). Jos ei oo, niin pitäs mennä ristiin automaatin ja manuaalin syylärit.
          Lauhdutin näytti olevan erikseen syylärin edessä.
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16371
            • Asikkala

            Originally posted by >bemari< View Post
            Noista kanspahveista viellä et kannesta joutu ottaa 3satkuu pois (vai 4 en muista) niin käykö silti se ohkasempi 1.7mm tiivari?
            3 satkua ?? Vai kymppiä :think

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16371
              • Asikkala

              Originally posted by Bimmer145 View Post
              Mitä eroa on automaatin ja manuaalin syyläreillä? Eli voinko laittaa 2.8 automaattiin manuaalin syylärin?
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Automaatin syylärissä voi olla integroituna öljyn lauhdutin laatikolle. En ole varma onko e36:ssa näin, mut katso onko. (Paisarin vieressä on pari "ylimäärästä" liitäntää laatikon öljynkierrolle, jos siitä löytyy myös lauhdutin). Jos ei oo, niin pitäs mennä ristiin automaatin ja manuaalin syylärit.
              Originally posted by Bimmer145 View Post
              Lauhdutin näytti olevan erikseen syylärin edessä.
              No niin eli syylärit käy keskenään. Syyläreissä on eroa ilmastoidun ja ei-ilmastoidun välillä, ilmastoidun on korkeampi, mittaero on alareunassa eli eli pohja on alempana. Käyvät keskenään nämäkin.

              Comment

              • Hiittos
                Bimmer Rookie
                • May 2015
                • 34
                • Tampere

                Onko kenelläkään tullut sellaista vastaan, että kardaanin limppu ottaa kiinni sen yläpuolella olevaan vaihdekepin vivustoon? Touhusin auton alla ja kattelin vaan että limppu on selvästi kulunut niin, että se on ottanut johonkin kiinni.

                Tukilaakeri näytti suhtkoht ehjältä, joten en usko että kardaani pääsis siitä kauheasti elämään. Vaihdekepin vivuston puslat taas on jo aika kulahtaneet, mutta eikai ne silti niin paljoa voi antaa periksi?

                Onko mahdollista että tuohon on joku vaihtanut väärän kokoisen limpun ja siksi ottaa kiinni?

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16371
                  • Asikkala

                  Originally posted by Hiittos View Post
                  Onko kenelläkään tullut sellaista vastaan, että kardaanin limppu ottaa kiinni sen yläpuolella olevaan vaihdekepin vivustoon? Touhusin auton alla ja kattelin vaan että limppu on selvästi kulunut niin, että se on ottanut johonkin kiinni.

                  Tukilaakeri näytti suhtkoht ehjältä, joten en usko että kardaani pääsis siitä kauheasti elämään. Vaihdekepin vivuston puslat taas on jo aika kulahtaneet, mutta eikai ne silti niin paljoa voi antaa periksi?

                  Onko mahdollista että tuohon on joku vaihtanut väärän kokoisen limpun ja siksi ottaa kiinni?
                  Olisiko joku laittanut vaihdevälin lyhentäjän eli kepin alaosa on pitempi kuin orkkis jolloin limppu hankaa siihen välitankoon :think

                  Comment

                  • Hiittos
                    Bimmer Rookie
                    • May 2015
                    • 34
                    • Tampere

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Olisiko joku laittanut vaihdevälin lyhentäjän eli kepin alaosa on pitempi kuin orkkis jolloin limppu hankaa siihen välitankoon :think
                    Kyllä tuo ihan orkkikselta tuntuu. Täytyypi tutkia lisää

                    Comment

                    • biimerrrrville
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 296
                      • Suomi

                      Originally posted by Hiittos View Post
                      Kyllä tuo ihan orkkikselta tuntuu. Täytyypi tutkia lisää
                      onhan sinne voitu laittaa ihan joku bemarin orkkis keppi, niitäkin kun on montaa mallia. esim ite laitoin z3 kepin omaan e36.

                      Comment

                      • 426_HEMI
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2013
                        • 29
                        • Kerava

                        Mulla vilkkuviiksi temppuilee ja vilkuttaessa väläyttelee myös pitkiä. Onko mahdollista vaihtaa viiksen päässä oleva kytkin, jotta ei tartteis ettiä koko viikseä obc nappulalla?

                        Myös keskuslukko temppuilee. Autoon asennettu jälkiasennushälytin, mikä on jossain vaiheessa ohjannut myös lukkoja. Autossa on 2 nappinen avain (vm.94) ja sen koodauskaan ei onnistunut 3 nappisen ohjeilla...nyt ei aukea mikään ovi kaukosäädöllä...vinkkejä? Vänkärin ovenkin saa auki VAIN avaimella, eli ei kahvasta, ei nupista, eikä kuskin oven nupista. Äärettömän rasittavaa
                        e36 325iA, ex e39 530dA, ex e87 116 (elämäni virhe).

                        Comment

                        • >bemari<
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2011
                          • 239
                          • P-karjala

                          Originally posted by jr66 View Post
                          3 satkua ?? Vai kymppiä :think
                          Satkua siis ymmärsin elikkä 0.3mm:think

                          Comment

                          • bmw323it
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1814
                            • N/A

                            Originally posted by >bemari< View Post
                            Satkua siis ymmärsin elikkä 0.3mm:think
                            eli senttimetrin sadasosia ��
                            Nyt:
                            BMW 530e (g30)
                            BMW 335i (e90)
                            BMW 323iC (e36)
                            BMW 850i (e31)
                            Golf GTE
                            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16371
                              • Asikkala

                              Originally posted by >bemari< View Post
                              Satkua siis ymmärsin elikkä 0.3mm:think
                              Satku on millin sadasosa, kymppi kymmenesosa. Nämä olisi hyvä tietää kun kone/kansiremppaa tekee...

                              Originally posted by bmw323it View Post
                              eli senttimetrin sadasosia ��
                              Tämmöistä mittaa ei olekkaan, kuten tiedät

                              Comment

                              • khor
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 572
                                • Oulu

                                Originally posted by 426_HEMI View Post
                                Mulla vilkkuviiksi temppuilee ja vilkuttaessa väläyttelee myös pitkiä. Onko mahdollista vaihtaa viiksen päässä oleva kytkin, jotta ei tartteis ettiä koko viikseä obc nappulalla?
                                Esimerkiksi ebay on noita bc-napillisia viiksiä pullollaan ja vaihto ei ole kuin liitin irti ja uusi tilalle. Löytyy muuten multakin yksi ylimääräinen bc-vilkkuviiksi hyllystä.
                                E36 328i Cabriolet M-Sport -96
                                E39 530iA M-Sport -01
                                E36 318i Touring -96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎