Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16403
    • Asikkala

    Originally posted by qtaaa View Post
    Syylärin puoleinen bensalinja m50 moottorissa, onko meno vai paluu?
    Meno http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ection_system/
    Last edited by jr66; 01-06-2017, 10:29.

    Comment

    • isaclarissa
      Bimmer Rookie
      • Oct 2016
      • 40
      • Helsinki

      jäähdytinnesteen häviäminen

      Kyseessä e36 325 -94 ja siit vuosi jäähdytinnestet paisarista, ja autokorjaamolla siihen vaihettii uus paisari ja syyläri. Sitte pari pv myöhemmin koneen lämmöt nous, sammutin auton ja jäähdytinletku oli irronnu ja syyläri vähän irti. noh, hinaus korjaamolle ja ne laitto sen kuntoon tietysti niiden piikkii. Tän jälkeen auto on alkanu syömää jäähärii eikä näy et se valuis ulos mistään, voiks olla et kansipahvi menny ku lämmöt noussu vai mikä vois olla? ja voiks tommoses tapaukses vaatii korjaamoa selvittämää asiaa ku koneen lämmöt nous niiden korjausvirheen takia?:think
      g20 330e M-sport ´19

      ex: e91 325d lci m-sport '11 ex: e91 320d lci '08
      ex: e36 325i coupe '94
      ex: e36 325i sedan '91

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by isaclarissa View Post
        Kyseessä e36 325 -94 ja siit vuosi jäähdytinnestet paisarista, ja autokorjaamolla siihen vaihettii uus paisari ja syyläri. Sitte pari pv myöhemmin koneen lämmöt nous, sammutin auton ja jäähdytinletku oli irronnu ja syyläri vähän irti. noh, hinaus korjaamolle ja ne laitto sen kuntoon tietysti niiden piikkii. Tän jälkeen auto on alkanu syömää jäähärii eikä näy et se valuis ulos mistään, voiks olla et kansipahvi menny ku lämmöt noussu vai mikä vois olla? ja voiks tommoses tapaukses vaatii korjaamoa selvittämää asiaa ku koneen lämmöt nous niiden korjausvirheen takia?:think
        Paljonko sitä nestettä menee? Pysyykö lämmöt normaalissa?
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • isaclarissa
          Bimmer Rookie
          • Oct 2016
          • 40
          • Helsinki

          Originally posted by JJT View Post
          Paljonko sitä nestettä menee? Pysyykö lämmöt normaalissa?
          Pysyy normaalina lämmöt. Kerran tosiaan nosti lämmöt ton syylärin takii ja hinautin sen. Kaverilla oli auto tos pari viikkoo sit koko viikonlopun ja hän katto et jäähärit iha lopussa, lisäs sitä melkeen max tasoon asti, katoin tossa ite pari pv sitten niin nyt on "cool" kohan vähän alapuolella. Eli en tiiä okse sit paljon vai vähän mitä se syö :o
          g20 330e M-sport ´19

          ex: e91 325d lci m-sport '11 ex: e91 320d lci '08
          ex: e36 325i coupe '94
          ex: e36 325i sedan '91

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16403
            • Asikkala

            Originally posted by isaclarissa View Post
            Pysyy normaalina lämmöt. Kerran tosiaan nosti lämmöt ton syylärin takii ja hinautin sen. Kaverilla oli auto tos pari viikkoo sit koko viikonlopun ja hän katto et jäähärit iha lopussa, lisäs sitä melkeen max tasoon asti, katoin tossa ite pari pv sitten niin nyt on "cool" kohan vähän alapuolella. Eli en tiiä okse sit paljon vai vähän mitä se syö :o
            Max taso ? Onko m50-syylärissä tuollainen merkintä jossakin :think Kylmänä pinta cool(vai cold ?)-merkkiin ja seuraat nestepintaa päivittäin.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11071
              • Oulu

              Jos oot pistänyt kylmänä paisarin täyteen, niin se kyllä pukkaa sieltä ylimääräset pihalle.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • isaclarissa
                Bimmer Rookie
                • Oct 2016
                • 40
                • Helsinki

                Originally posted by jr66 View Post
                Max taso ? Onko m50-syylärissä tuollainen merkintä jossakin :think Kylmänä pinta cool(vai cold ?)-merkkiin ja seuraat nestepintaa päivittäin.
                ookkei täytyypi tehdä noin ja seurailla sitten!
                g20 330e M-sport ´19

                ex: e91 325d lci m-sport '11 ex: e91 320d lci '08
                ex: e36 325i coupe '94
                ex: e36 325i sedan '91

                Comment

                • Jarpeli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 510
                  • vaasa

                  Kuuluisikohan tuon kaasuläpän asentoanturin näyttää romraiderin loggerilla 0 ja 100% vai mitähän se nyt näytti 17-85% Eli onkohan tuo tullut tiesä päähän. Vikakoodeja inpalla ei tule.

                  Sitten luistoenstosta. Tuosta kun on poistettu luistoneston läppä niin asc valo palaa aina, mutta onkohan se edelleen osittain käytössä. Eli laskeekohan tuo ennakkoja ja jarrutteleeko omiaan.
                  Last edited by Jarpeli; 06-06-2017, 19:42.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11071
                    • Oulu

                    Originally posted by Jarspi View Post
                    Kuuluisikohan tuon kaasuläpän asentoanturin näyttää romraiderin loggerilla 0 ja 100% vai mitähän se nyt näytti 17-85% Eli onkohan tuo tullut tiesä päähän. Vikakoodeja inpalla ei tule.

                    Sitten luistoenstosta. Tuosta kun on poistettu luistoneston läppä niin asc valo palaa aina, mutta onkohan se edelleen osittain käytössä. Eli laskeekohan tuo ennakkoja ja jarrutteleeko omiaan.
                    Ihan normaalia on, ettei tps ole 0-100% välillä.

                    Joo se laskee ennakoita ja jarruttelee pyöriä. Ennakon laskun voi estää katkasemalla ecu:n ja asc:n väliltä piuhat tai ehkä vetämällä romraiderilla asc retard kartat nolliin. Mut tuolla toisessa topikissa arvailtiin että NCS expertillä vois abs:stä koodailla koko acs:n pois, mikä ois varmasti toimivin ratkaisu. Mut ei oo vissiin kukaan kokeillut.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Jarpeli
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 510
                      • vaasa

                      Mistä tuota nyt tietää että milloin se on pois päältä kun valo palaa kokoajan?
                      Pitääkö se vain painaa aina startin yhteydessä pois päältä ja toivoa ettei painanu kahesti.

                      Comment

                      • Jesse93
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 936
                        • Mustio

                        Potilas 325 -92. Alkanut tänään sammuilemaan ajossa, joka kerta kun sammunu niin ollut valoissa/risteyksessä kertaakaan "veto päällä" ei sammunut. Ekan kerran lähti välittömästi avaimesta käymään ja joka kerta kun sammuu joutuu sahaa vaan enemmän, meinaa jo usko loppua. Ei pala vikavaloja ja toimii muuten ok. Bensansuodattimen kävin heti vaihtaa ei muutosta. Vinkkejä?
                        E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                        Comment

                        • Jarpeli
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 510
                          • vaasa

                          Vähän samaa asiaan kuin edellisellä postaajalla mutta ei noin pahaa.
                          Kumpaanko anturiin tuo nyt viittaa enemmän nokan vai kampurtan asentoanturiin.
                          Kun tyhjäkäynnillä välillä röpöttelee enemmän tai vähämmäm mutta aina koneen lämmetessä isommilla vaihteilla ajettaessa hiljaa alkaa mahdoton hyrskyttäminen kun rinkiä on noin 1500rpm.
                          Ulkoisella lambdallakin mitattuna seokset näyttäis pysyvän kurissa ja ennakko pysyy logien mukaan paikallaa. Korkeemmilla kierroksilla kuitenkin on ihan hyvin vetoja.

                          Inpa ei sano mitään vikakoodia.

                          Koneena M52.

                          Olikos se M52tu anturikin yhtä tarkka että piti olla orkkis anturi että suostuu edes pelaamaan?

                          Comment

                          • ///Joonas
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2013
                            • 187
                            • Göteborg

                            päivä foorumille,
                            käytin tuossa tutulla e36 328 Coupen kytkimen ja vauhtipyörän vaihdossa. Samalla vaihtui muut kuluvat osat sieltä ja kardaanista.
                            Pari kysymystä olisi kun auton tänään hain kotia.

                            1.Startatessa startti pitää outoa ääntä, sellasta kovempaa ja loppuu kun auto käynnissä.

                            2. Miten näihin saa tuon kytkimen ilmattua kunnolla kun tuntuu, että ei oikeen lähtiessä toimi niinkuin pitäisi. Meinaa sammua, kun tuntuu että alussa kytkimessä olisi ns väljää
                            .

                            Comment

                            • JiiVee92
                              BTCF Member
                              • Mar 2017
                              • 917
                              • Kouvola/Myllykoski

                              Originally posted by ///Joonas View Post
                              päivä foorumille,
                              käytin tuossa tutulla e36 328 Coupen kytkimen ja vauhtipyörän vaihdossa. Samalla vaihtui muut kuluvat osat sieltä ja kardaanista.
                              Pari kysymystä olisi kun auton tänään hain kotia.

                              1.Startatessa startti pitää outoa ääntä, sellasta kovempaa ja loppuu kun auto käynnissä.

                              2. Miten näihin saa tuon kytkimen ilmattua kunnolla kun tuntuu, että ei oikeen lähtiessä toimi niinkuin pitäisi. Meinaa sammua, kun tuntuu että alussa kytkimessä olisi ns väljää

                              1. Startti huonosti kiinni?

                              2. Jos ei millään jarrunesteen imuvaihtajalla tms. kikalla saa ilmaa pois, niin on ilmattava jarruilla ns. "väärin päin"
                              Eli jarrusatulan ilmausnipasta nesteellä täytetty letku kytkimen työsylinterin ilmausnippaan. Sitten molemmat nipat auki, jarrupoljin pohjaan, jarrusatulan nippa kiinni, poljin ylös, nippa auki poljin pohjaan jne jne. Välillä molemmat nipat kiinni, ja kokeilu, että onko kytkin normaalin tuntuinen, jos on niin jos ei niin jatkakaa. Tarvitset kaverin tuohon operaatioon.
                              EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                              NYT: E61 530xd -08 käyttis
                              Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                              Comment

                              • Boomster
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2011
                                • 571
                                • Lohja

                                Originally posted by Jesse93 View Post
                                Potilas 325 -92. Alkanut tänään sammuilemaan ajossa, joka kerta kun sammunu niin ollut valoissa/risteyksessä kertaakaan "veto päällä" ei sammunut. Ekan kerran lähti välittömästi avaimesta käymään ja joka kerta kun sammuu joutuu sahaa vaan enemmän, meinaa jo usko loppua. Ei pala vikavaloja ja toimii muuten ok. Bensansuodattimen kävin heti vaihtaa ei muutosta. Vinkkejä?
                                Jottei olis kampuran asentotunnistin? Ainakin itselläni oli pitkät startit ja en huomioinu aikoinaan ollenkaan ja yhtäkkiä oli täysin kuollut. Seuraa ens kerralla kun tekee tämän että nouseeko kierrosluku mittari käynnistyksessä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎