Originally posted by qtaaa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
jäähdytinnesteen häviäminen
Kyseessä e36 325 -94 ja siit vuosi jäähdytinnestet paisarista, ja autokorjaamolla siihen vaihettii uus paisari ja syyläri. Sitte pari pv myöhemmin koneen lämmöt nous, sammutin auton ja jäähdytinletku oli irronnu ja syyläri vähän irti. noh, hinaus korjaamolle ja ne laitto sen kuntoon tietysti niiden piikkii. Tän jälkeen auto on alkanu syömää jäähärii eikä näy et se valuis ulos mistään, voiks olla et kansipahvi menny ku lämmöt noussu vai mikä vois olla? ja voiks tommoses tapaukses vaatii korjaamoa selvittämää asiaa ku koneen lämmöt nous niiden korjausvirheen takia?:thinkg20 330e M-sport ´19
ex: e91 325d lci m-sport '11 ex: e91 320d lci '08
ex: e36 325i coupe '94
ex: e36 325i sedan '91
Comment
-
-
Originally posted by isaclarissa View PostKyseessä e36 325 -94 ja siit vuosi jäähdytinnestet paisarista, ja autokorjaamolla siihen vaihettii uus paisari ja syyläri. Sitte pari pv myöhemmin koneen lämmöt nous, sammutin auton ja jäähdytinletku oli irronnu ja syyläri vähän irti. noh, hinaus korjaamolle ja ne laitto sen kuntoon tietysti niiden piikkii. Tän jälkeen auto on alkanu syömää jäähärii eikä näy et se valuis ulos mistään, voiks olla et kansipahvi menny ku lämmöt noussu vai mikä vois olla? ja voiks tommoses tapaukses vaatii korjaamoa selvittämää asiaa ku koneen lämmöt nous niiden korjausvirheen takia?:thinkMyyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostPaljonko sitä nestettä menee? Pysyykö lämmöt normaalissa?g20 330e M-sport ´19
ex: e91 325d lci m-sport '11 ex: e91 320d lci '08
ex: e36 325i coupe '94
ex: e36 325i sedan '91
Comment
-
-
Originally posted by isaclarissa View PostPysyy normaalina lämmöt. Kerran tosiaan nosti lämmöt ton syylärin takii ja hinautin sen. Kaverilla oli auto tos pari viikkoo sit koko viikonlopun ja hän katto et jäähärit iha lopussa, lisäs sitä melkeen max tasoon asti, katoin tossa ite pari pv sitten niin nyt on "cool" kohan vähän alapuolella. Eli en tiiä okse sit paljon vai vähän mitä se syö :o
Comment
-
-
Jos oot pistänyt kylmänä paisarin täyteen, niin se kyllä pukkaa sieltä ylimääräset pihalle.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMax taso ? Onko m50-syylärissä tuollainen merkintä jossakin :think Kylmänä pinta cool(vai cold ?)-merkkiin ja seuraat nestepintaa päivittäin.g20 330e M-sport ´19
ex: e91 325d lci m-sport '11 ex: e91 320d lci '08
ex: e36 325i coupe '94
ex: e36 325i sedan '91
Comment
-
-
Kuuluisikohan tuon kaasuläpän asentoanturin näyttää romraiderin loggerilla 0 ja 100% vai mitähän se nyt näytti 17-85% Eli onkohan tuo tullut tiesä päähän. Vikakoodeja inpalla ei tule.
Sitten luistoenstosta. Tuosta kun on poistettu luistoneston läppä niin asc valo palaa aina, mutta onkohan se edelleen osittain käytössä. Eli laskeekohan tuo ennakkoja ja jarrutteleeko omiaan.Last edited by Jarpeli; 06-06-2017, 19:42.
Comment
-
-
Originally posted by Jarspi View PostKuuluisikohan tuon kaasuläpän asentoanturin näyttää romraiderin loggerilla 0 ja 100% vai mitähän se nyt näytti 17-85% Eli onkohan tuo tullut tiesä päähän. Vikakoodeja inpalla ei tule.
Sitten luistoenstosta. Tuosta kun on poistettu luistoneston läppä niin asc valo palaa aina, mutta onkohan se edelleen osittain käytössä. Eli laskeekohan tuo ennakkoja ja jarrutteleeko omiaan.
Joo se laskee ennakoita ja jarruttelee pyöriä. Ennakon laskun voi estää katkasemalla ecu:n ja asc:n väliltä piuhat tai ehkä vetämällä romraiderilla asc retard kartat nolliin. Mut tuolla toisessa topikissa arvailtiin että NCS expertillä vois abs:stä koodailla koko acs:n pois, mikä ois varmasti toimivin ratkaisu. Mut ei oo vissiin kukaan kokeillut.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Potilas 325 -92. Alkanut tänään sammuilemaan ajossa, joka kerta kun sammunu niin ollut valoissa/risteyksessä kertaakaan "veto päällä" ei sammunut. Ekan kerran lähti välittömästi avaimesta käymään ja joka kerta kun sammuu joutuu sahaa vaan enemmän, meinaa jo usko loppua. Ei pala vikavaloja ja toimii muuten ok. Bensansuodattimen kävin heti vaihtaa ei muutosta. Vinkkejä?E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
-
Vähän samaa asiaan kuin edellisellä postaajalla mutta ei noin pahaa.
Kumpaanko anturiin tuo nyt viittaa enemmän nokan vai kampurtan asentoanturiin.
Kun tyhjäkäynnillä välillä röpöttelee enemmän tai vähämmäm mutta aina koneen lämmetessä isommilla vaihteilla ajettaessa hiljaa alkaa mahdoton hyrskyttäminen kun rinkiä on noin 1500rpm.
Ulkoisella lambdallakin mitattuna seokset näyttäis pysyvän kurissa ja ennakko pysyy logien mukaan paikallaa. Korkeemmilla kierroksilla kuitenkin on ihan hyvin vetoja.
Inpa ei sano mitään vikakoodia.
Koneena M52.
Olikos se M52tu anturikin yhtä tarkka että piti olla orkkis anturi että suostuu edes pelaamaan?
Comment
-
-
päivä foorumille,
käytin tuossa tutulla e36 328 Coupen kytkimen ja vauhtipyörän vaihdossa. Samalla vaihtui muut kuluvat osat sieltä ja kardaanista.
Pari kysymystä olisi kun auton tänään hain kotia.
1.Startatessa startti pitää outoa ääntä, sellasta kovempaa ja loppuu kun auto käynnissä.
2. Miten näihin saa tuon kytkimen ilmattua kunnolla kun tuntuu, että ei oikeen lähtiessä toimi niinkuin pitäisi. Meinaa sammua, kun tuntuu että alussa kytkimessä olisi ns väljää.
Comment
-
-
Originally posted by ///Joonas View Postpäivä foorumille,
käytin tuossa tutulla e36 328 Coupen kytkimen ja vauhtipyörän vaihdossa. Samalla vaihtui muut kuluvat osat sieltä ja kardaanista.
Pari kysymystä olisi kun auton tänään hain kotia.
1.Startatessa startti pitää outoa ääntä, sellasta kovempaa ja loppuu kun auto käynnissä.
2. Miten näihin saa tuon kytkimen ilmattua kunnolla kun tuntuu, että ei oikeen lähtiessä toimi niinkuin pitäisi. Meinaa sammua, kun tuntuu että alussa kytkimessä olisi ns väljää
1. Startti huonosti kiinni?
2. Jos ei millään jarrunesteen imuvaihtajalla tms. kikalla saa ilmaa pois, niin on ilmattava jarruilla ns. "väärin päin"
Eli jarrusatulan ilmausnipasta nesteellä täytetty letku kytkimen työsylinterin ilmausnippaan. Sitten molemmat nipat auki, jarrupoljin pohjaan, jarrusatulan nippa kiinni, poljin ylös, nippa auki poljin pohjaan jne jne. Välillä molemmat nipat kiinni, ja kokeilu, että onko kytkin normaalin tuntuinen, jos on niin jos ei niin jatkakaa. Tarvitset kaverin tuohon operaatioon.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by Jesse93 View PostPotilas 325 -92. Alkanut tänään sammuilemaan ajossa, joka kerta kun sammunu niin ollut valoissa/risteyksessä kertaakaan "veto päällä" ei sammunut. Ekan kerran lähti välittömästi avaimesta käymään ja joka kerta kun sammuu joutuu sahaa vaan enemmän, meinaa jo usko loppua. Ei pala vikavaloja ja toimii muuten ok. Bensansuodattimen kävin heti vaihtaa ei muutosta. Vinkkejä?
Comment
-
Comment