Originally posted by Remotion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe
ex:
e36 328i ’95 Touring,
e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.
-
-
323ti vm98
Sellanen ongelma ilmeni vompatissa että kun antaa happee ilman luistonestoo niin poikkeuksetta joka kerta syttyy abs valo palamaan, sammuu kun käynnistää auton uudestaan ja ajaa 0,5-1km matkan. Kun vika on päällä niin ei ainakaan icarsoft i910 osaa lukea mitään abs tietoja, heittää erroria vaan. Mistähän johtuis?
Toinen kyssäri samaan, mistähän kannattas ettiä lukkoperää? Jos jollain on suoraan käypänen ehjä niin voisin olla innostunut ostamaan. Saa olla tiuhempi välitteinen, mielellään alkup lukko. Kemppiperäkin menis jos sellanen jollain nurkissa.Ex E30 316, E32 730, E36 325 avo, E36 328 avo, E36 323ti vompatti
E46 325 toukka ja E36 323ti vompatti ajossa.
Comment
-
-
Originally posted by Maili View PostJos jollain on ylimääräisenä pyyhkijän rele tuohon -97 mallin e36 328. Laittakaa yv. ostan pois.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Ei starttaa
Tervehdys
Nyt iski mystinen vika. Kaikki alkoi parisen viikkoa sitten, kun auto ei lähtenytkään yön yli seisottuuan käyntiin. Avaimesta kääntäessä mittaristoon syttyi normaalisti valot, mutta nappia painaessa (virtalukon pohja ohitettu) ei mitään tapahtunutkaan. Edes apuvirralla ei saatu mitään eloa. Noh, työntämällä auto kuitenkin käynnistyi. Muutaman kilometrin ajon jälkeen kokeiltiin, auto starttaakin taas normaalisti.
Pari viikkoa myöhemmin sama toistui, ei starttaa. Työntämällä jälleen käyntiin, tällä kertaa kuitenkin havaittiin, ettei akku lataudu laisinkaan (humppavehkeiden takia jännitenäyttö asennettu). Auto oli kuitenkin saatava kotia, joten ajamista jatkettiin kaikki sähköä vievät laitteet sammutettuna. Yhtäkkiä lataus alkoikin jälleen pelittää ja auto toimi jälleen täysin normaalisti.
Tästä taas muutama päivä eteenpäin huomasin kesken ajon ettei akku taaskaan lataudu. Ajoin kotiin ja testasin starttaako, eipä startannut. Eli startin toimimattomuus ja akun lataushäiriö liittyvät jotenkin toisiinsa.
Startin rele vaikuttaa ehjälle, naksuu normaalisti nappia painaessa. Ohitettiin myös yhdistämällä suoraan nastat 30 ja 87 toisiinsa, ei starttaa. Kokeiltiin myös yhdistää startin solenoidin ohjaus suoraan +:aan (startille tulevaan +:aan) kuului vaan naksahdus mutta startti ei lähtenyt pyörimään. Kokeiltu myös irroittaa laturi järjestelmästä (+ johto irti ja teippaus), ei vaikutusta starttaukseen. Eli ainakaan laturi ei ole oikosulussa
Mikä siis neuvoksi? Mahtaakohan startti/sen johdot olla sitten oikosulussa? Startti on vaan niin kettumaisessa paikassa ettei johtojen irroittaminen ja mittaaminen ole vielä oikein onnistunut.
Comment
-
-
Kuten jo todettu startin päässä on piuhat vähän hankalasti käsillä mutta sinne vika viittaisi, laturin paksu punainen taisi mennä startille ja sieltä akkuun.
Vähän nillitystä: jännitenäyttö ei kerro latautuuko akku vaan kertoo tuleeko laturilta riittävä jännite jotta akku latautuu, vaikka siinä olisi 14,5 niin se kerro akun latautumisesta mitään vaan oletus on että se latautuu
Comment
-
-
Talvi illoiks arvelin purkaa ylimääräsen m52b28 ja suunitella vähän ahtimelle sitä, niin kun kerran kannen irrottaa niin oisko järkeä timesertittää kannenpulttien kierteet samalla? Toinen vaihtoehto ois tietty rakentaa toiseen ylimääräseen rauta b20 lohkoon tuolla 2.8 kampuralla, sillon taitaa tilavuudeks tulla jtn reilu 2.5 mutta sais lohkon puolesta järeemmän?
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostAlunperin 318i, lämppärin kennolta 3 lähtöä, voisiko joku viisaampi valottaa että mihin minkäkin letkun olisi mentävä.
Otetaan vaikka etupäästä katsottuna vasemmalta oikealle.
Perkele, nythän oli kyse kennon letkuista... löytyykö fanssista selventävää kuvaa ?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostEli ilmastoitu versio jolloin o ja v on erilliset sisälämpötilasäädöt ? Koneesta vesiventtilille 1 letku ja venttiililtä kennolle 1+1 letkua eli venttiilissä on 3 letkuliitäntää.
Perkele, nythän oli kyse kennon letkuista... löytyykö fanssista selventävää kuvaa ?
Tuos on #4 Hose f engine inlet and water valve, menee vesiventtiilin alta koneen kylkee osaa #7?
#5 Hose f water valve and radiator
#6 Hose f water valve and right radiator
3 lähtöä siis kummassakin tuotteessa.Last edited by peltone; 15-10-2020, 11:08.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostOlis varmaan livenä selkeä homma, onko kellään autoa mistä voisi katsoa mallia ?E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostKuten jo todettu startin päässä on piuhat vähän hankalasti käsillä mutta sinne vika viittaisi, laturin paksu punainen taisi mennä startille ja sieltä akkuun.
Vähän nillitystä: jännitenäyttö ei kerro latautuuko akku vaan kertoo tuleeko laturilta riittävä jännite jotta akku latautuu, vaikka siinä olisi 14,5 niin se kerro akun latautumisesta mitään vaan oletus on että se latautuu
Sellaista mietin, että ottavatko startti ja laturi kummatkin maadoituksen suoraan itse moottorista? Jos moottorin maadoitus olisi löystynyt tms heikentynyt niin sehän voisi oireilla näin.. En nyt pääse hetkeen autoon käsiksi niin menee vähän pekuloinniksi, mutta hyvä se on vähän etukäteen funtsia
Comment
-
-
Originally posted by kukkakeppi View PostJuu näin näytti olevan, laturilta lähtevä punainen menee startille ja sieltä akulle. Päättelin ettei akku lataudu, koska normaalisti jännitteet pyörivät siellä 13,5V paikkeilla mutta häiriön iskiessä jännite aleni noin 12,5V:iin josta se sitten tasaisesti laski ajoa jatkaessa... kokeiltu uudellakin akulla, sama homma. Ainakin laturin päässä kaikki johdot ovat tiukasti kiinni, tuli ne kertaan jo irroitettuakin.
Sellaista mietin, että ottavatko startti ja laturi kummatkin maadoituksen suoraan itse moottorista? Jos moottorin maadoitus olisi löystynyt tms heikentynyt niin sehän voisi oireilla näin.. En nyt pääse hetkeen autoon käsiksi niin menee vähän pekuloinniksi, mutta hyvä se on vähän etukäteen funtsia
Comment
-
Comment