Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vicious_e36
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2015
    • 823
    • Hämeenlinna

    Originally posted by Remotion View Post
    V-bandia vaan tilalle.
    Oorait, kiitoksia
    e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

    ex:
    e36 328i ’95 Touring,
    e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
    e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
    e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
    e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
    e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
    e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
    e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
    e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

    Comment

    • noushit
      Newbiemmer
      • Jan 2020
      • 19
      • Joensuu

      323ti vm98

      Sellanen ongelma ilmeni vompatissa että kun antaa happee ilman luistonestoo niin poikkeuksetta joka kerta syttyy abs valo palamaan, sammuu kun käynnistää auton uudestaan ja ajaa 0,5-1km matkan. Kun vika on päällä niin ei ainakaan icarsoft i910 osaa lukea mitään abs tietoja, heittää erroria vaan. Mistähän johtuis?

      Toinen kyssäri samaan, mistähän kannattas ettiä lukkoperää? Jos jollain on suoraan käypänen ehjä niin voisin olla innostunut ostamaan. Saa olla tiuhempi välitteinen, mielellään alkup lukko. Kemppiperäkin menis jos sellanen jollain nurkissa.
      Ex E30 316, E32 730, E36 325 avo, E36 328 avo, E36 323ti vompatti

      E46 325 toukka ja E36 323ti vompatti ajossa.

      Comment

      • Maili
        BTCF Member
        • Aug 2011
        • 441
        • E-pohjanmaa

        Jos jollain on ylimääräisenä pyyhkijän rele tuohon -97 mallin e36 328. Laittakaa yv. ostan pois.
        E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
        Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16311
          • Leppävirta

          Originally posted by Maili View Post
          Jos jollain on ylimääräisenä pyyhkijän rele tuohon -97 mallin e36 328. Laittakaa yv. ostan pois.
          Laitan yv
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • kukkakeppi
            Bimmer Rookie
            • Feb 2020
            • 38
            • Joensuu

            Ei starttaa

            Tervehdys
            Nyt iski mystinen vika. Kaikki alkoi parisen viikkoa sitten, kun auto ei lähtenytkään yön yli seisottuuan käyntiin. Avaimesta kääntäessä mittaristoon syttyi normaalisti valot, mutta nappia painaessa (virtalukon pohja ohitettu) ei mitään tapahtunutkaan. Edes apuvirralla ei saatu mitään eloa. Noh, työntämällä auto kuitenkin käynnistyi. Muutaman kilometrin ajon jälkeen kokeiltiin, auto starttaakin taas normaalisti.
            Pari viikkoa myöhemmin sama toistui, ei starttaa. Työntämällä jälleen käyntiin, tällä kertaa kuitenkin havaittiin, ettei akku lataudu laisinkaan (humppavehkeiden takia jännitenäyttö asennettu). Auto oli kuitenkin saatava kotia, joten ajamista jatkettiin kaikki sähköä vievät laitteet sammutettuna. Yhtäkkiä lataus alkoikin jälleen pelittää ja auto toimi jälleen täysin normaalisti.

            Tästä taas muutama päivä eteenpäin huomasin kesken ajon ettei akku taaskaan lataudu. Ajoin kotiin ja testasin starttaako, eipä startannut. Eli startin toimimattomuus ja akun lataushäiriö liittyvät jotenkin toisiinsa.

            Startin rele vaikuttaa ehjälle, naksuu normaalisti nappia painaessa. Ohitettiin myös yhdistämällä suoraan nastat 30 ja 87 toisiinsa, ei starttaa. Kokeiltiin myös yhdistää startin solenoidin ohjaus suoraan +:aan (startille tulevaan +:aan) kuului vaan naksahdus mutta startti ei lähtenyt pyörimään. Kokeiltu myös irroittaa laturi järjestelmästä (+ johto irti ja teippaus), ei vaikutusta starttaukseen. Eli ainakaan laturi ei ole oikosulussa

            Mikä siis neuvoksi? Mahtaakohan startti/sen johdot olla sitten oikosulussa? Startti on vaan niin kettumaisessa paikassa ettei johtojen irroittaminen ja mittaaminen ole vielä oikein onnistunut.

            Comment

            • ErikFinn
              Bimmer Rookie
              • Nov 2019
              • 83
              • Finland

              Mulla oli kerran samantyylinen ongelma, laturin yksi johto oli löysällä, mikä tietysti vaikutti akun latautumiseen, mikä tietysti vaikutti käyntiin, ja lopulta starttaamiseen. Sähkömittari oli aika hyvä työkalu, ja tietysti ihan maalaisjärkeily.
              E36 325i Sedan
              Alpina B3 3.0 Coupé Edition 30

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16296
                • Asikkala

                Kuten jo todettu startin päässä on piuhat vähän hankalasti käsillä mutta sinne vika viittaisi, laturin paksu punainen taisi mennä startille ja sieltä akkuun.
                Vähän nillitystä: jännitenäyttö ei kerro latautuuko akku vaan kertoo tuleeko laturilta riittävä jännite jotta akku latautuu, vaikka siinä olisi 14,5 niin se kerro akun latautumisesta mitään vaan oletus on että se latautuu

                Comment

                • >bemari<
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2011
                  • 239
                  • P-karjala

                  Talvi illoiks arvelin purkaa ylimääräsen m52b28 ja suunitella vähän ahtimelle sitä, niin kun kerran kannen irrottaa niin oisko järkeä timesertittää kannenpulttien kierteet samalla? Toinen vaihtoehto ois tietty rakentaa toiseen ylimääräseen rauta b20 lohkoon tuolla 2.8 kampuralla, sillon taitaa tilavuudeks tulla jtn reilu 2.5 mutta sais lohkon puolesta järeemmän?

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8089
                    • Willähde

                    Alunperin 318i, lämppärin kennolta 3 lähtöä, voisiko joku viisaampi valottaa että mihin minkäkin letkun olisi mentävä.
                    Otetaan vaikka etupäästä katsottuna vasemmalta oikealle.
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16296
                      • Asikkala

                      Originally posted by peltone View Post
                      Alunperin 318i, lämppärin kennolta 3 lähtöä, voisiko joku viisaampi valottaa että mihin minkäkin letkun olisi mentävä.
                      Otetaan vaikka etupäästä katsottuna vasemmalta oikealle.
                      Eli ilmastoitu versio jolloin o ja v on erilliset sisälämpötilasäädöt ? Koneesta vesiventtilille 1 letku ja venttiililtä kennolle 1+1 letkua eli venttiilissä on 3 letkuliitäntää.
                      Perkele, nythän oli kyse kennon letkuista... löytyykö fanssista selventävää kuvaa ?

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8089
                        • Willähde

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Eli ilmastoitu versio jolloin o ja v on erilliset sisälämpötilasäädöt ? Koneesta vesiventtilille 1 letku ja venttiililtä kennolle 1+1 letkua eli venttiilissä on 3 letkuliitäntää.
                        Perkele, nythän oli kyse kennon letkuista... löytyykö fanssista selventävää kuvaa ?
                        Tuos ei lue mitää:


                        Tuos on #4 Hose f engine inlet and water valve, menee vesiventtiilin alta koneen kylkee osaa #7?
                        #5 Hose f water valve and radiator
                        #6 Hose f water valve and right radiator



                        3 lähtöä siis kummassakin tuotteessa.
                        Last edited by peltone; 15-10-2020, 10:08.
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16296
                          • Asikkala

                          Olis varmaan livenä selkeä homma, onko kellään autoa mistä voisi katsoa mallia ?

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8089
                            • Willähde

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Olis varmaan livenä selkeä homma, onko kellään autoa mistä voisi katsoa mallia ?
                            Sillä mä vähä kysyin et jos joku ois voinu vilkasta Maken Zetasta koitin kattoo mut hyvin eri setti.
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • kukkakeppi
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2020
                              • 38
                              • Joensuu

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Kuten jo todettu startin päässä on piuhat vähän hankalasti käsillä mutta sinne vika viittaisi, laturin paksu punainen taisi mennä startille ja sieltä akkuun.
                              Vähän nillitystä: jännitenäyttö ei kerro latautuuko akku vaan kertoo tuleeko laturilta riittävä jännite jotta akku latautuu, vaikka siinä olisi 14,5 niin se kerro akun latautumisesta mitään vaan oletus on että se latautuu
                              Juu näin näytti olevan, laturilta lähtevä punainen menee startille ja sieltä akulle. Päättelin ettei akku lataudu, koska normaalisti jännitteet pyörivät siellä 13,5V paikkeilla mutta häiriön iskiessä jännite aleni noin 12,5V:iin josta se sitten tasaisesti laski ajoa jatkaessa... kokeiltu uudellakin akulla, sama homma. Ainakin laturin päässä kaikki johdot ovat tiukasti kiinni, tuli ne kertaan jo irroitettuakin.
                              Sellaista mietin, että ottavatko startti ja laturi kummatkin maadoituksen suoraan itse moottorista? Jos moottorin maadoitus olisi löystynyt tms heikentynyt niin sehän voisi oireilla näin.. En nyt pääse hetkeen autoon käsiksi niin menee vähän pekuloinniksi, mutta hyvä se on vähän etukäteen funtsia

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16296
                                • Asikkala

                                Originally posted by kukkakeppi View Post
                                Juu näin näytti olevan, laturilta lähtevä punainen menee startille ja sieltä akulle. Päättelin ettei akku lataudu, koska normaalisti jännitteet pyörivät siellä 13,5V paikkeilla mutta häiriön iskiessä jännite aleni noin 12,5V:iin josta se sitten tasaisesti laski ajoa jatkaessa... kokeiltu uudellakin akulla, sama homma. Ainakin laturin päässä kaikki johdot ovat tiukasti kiinni, tuli ne kertaan jo irroitettuakin.
                                Sellaista mietin, että ottavatko startti ja laturi kummatkin maadoituksen suoraan itse moottorista? Jos moottorin maadoitus olisi löystynyt tms heikentynyt niin sehän voisi oireilla näin.. En nyt pääse hetkeen autoon käsiksi niin menee vähän pekuloinniksi, mutta hyvä se on vähän etukäteen funtsia
                                Jännite aleni 12,5 eli laturivika. Joo, molemmat maadoitettu lohkoon ja lohkosta maapiuha koriin pakosarjan alta koneen korvasta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎