Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vicious_e36
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2015
    • 823
    • Hämeenlinna

    Mistäs nyt löytykään m50 kiristysmomenttitaulukko, kun tuo FAQ:n linkki antaa vain error 404 pitäisi teräs vp ja asetelmalle keksiä lukemat
    e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

    ex:
    e36 328i ’95 Touring,
    e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
    e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
    e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
    e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
    e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
    e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
    e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
    e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16290
      • Asikkala

      Vakiovauhtis 105 Nm, asetelma 24. Lähteenä Haynes-korjausopas.

      Comment

      • Vicious_e36
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2015
        • 823
        • Hämeenlinna

        Originally posted by jr66 View Post
        Vakiovauhtis 105 Nm, asetelma 24. Lähteenä Haynes-korjausopas.
        Kiitos! Löysin kans tallista oppaan, mut vp:n nm jäi löytämättä. Tai sit se oli nimellä ”pyörä” kytkimen listassa 100nm:think
        e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

        ex:
        e36 328i ’95 Touring,
        e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
        e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
        e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
        e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
        e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
        e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
        e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
        e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

        Comment

        • aae30
          BTCF Member
          • May 2010
          • 2661
          • .fi

          Originally posted by Vicious_e36 View Post
          Kiitos! Löysin kans tallista oppaan, mut vp:n nm jäi löytämättä. Tai sit se oli nimellä ”pyörä” kytkimen listassa 100nm:think
          kyllä se tuo 105nm pitäis olla, ja asetelma 25nm tai 34nm riippuen pultista.

          tämä kuva vain näyttämään, että M50 koneellekin seuraavasta kuvasta se löytyä pitäis:


          ja täältä sitten valitsee sen M50(eli aika varmasti sama kuin M52):


          asetelma:
          Sorry I'm Not Sorry
          E34 540iA 93 sedan
          E34 540iA 93 sedan
          E39 530iA 00 touring

          Comment

          • Vicious_e36
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2015
            • 823
            • Hämeenlinna

            Originally posted by aae30 View Post
            kyllä se tuo 105nm pitäis olla, ja asetelma 25nm tai 34nm riippuen pultista.
            Nojuu kiitos, siltä näyttäisi!

            Kävi sit sen verran hauskasti, että tuttu olikin tilannu orkkis vauhtikselle pultit (50mm), niin jäi vielä vp kiinnittämättä, kun ei kerinny uusia pultteja hakemaan. Orkkis vp:n pultinreikien syvyys oli 34mm ja kova vp 10mm, niin pitää huomenna metsästää M12x1,5x26 jostakin. Ainakin Motonetissä näytti olevan moisia BMW vauhtipyörälle.

            Tuli tuossa pultteja googlailtaessa vastaan vpmotorsportin crmo pyörän kiinnitysmomentti 160nm:think itsellä tosin materiaalina s355.
            e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

            ex:
            e36 328i ’95 Touring,
            e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
            e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
            e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
            e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
            e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
            e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
            e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
            e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16290
              • Asikkala

              Originally posted by Vicious_e36 View Post
              Nojuu kiitos, siltä näyttäisi!

              Kävi sit sen verran hauskasti, että tuttu olikin tilannu orkkis vauhtikselle pultit (50mm), niin jäi vielä vp kiinnittämättä, kun ei kerinny uusia pultteja hakemaan. Orkkis vp:n pultinreikien syvyys oli 34mm ja kova vp 10mm, niin pitää huomenna metsästää M12x1,5x26 jostakin. Ainakin Motonetissä näytti olevan moisia BMW vauhtipyörälle.

              Tuli tuossa pultteja googlailtaessa vastaan vpmotorsportin crmo pyörän kiinnitysmomentti 160nm:think itsellä tosin materiaalina s355.
              Melko iso momentti tuo 160 ko. kierteelle :think Näppituntumalla huutelen, ja eikös momenttiin vaikuta enemmän tuo kampiakseli missä pultin kierteet on eikä vauhtiksen materiaali ?

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6689
                • .......

                Originally posted by jr66 View Post
                Melko iso momentti tuo 160 ko. kierteelle :think Näppituntumalla huutelen, ja eikös momenttiin vaikuta enemmän tuo kampiakseli missä pultin kierteet on eikä vauhtiksen materiaali ?
                Pulttien mukaan momentti. Tuo ~160nm on 12.9 lujuusluokan pultille.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Vicious_e36
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2015
                  • 823
                  • Hämeenlinna

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Melko iso momentti tuo 160 ko. kierteelle :think Näppituntumalla huutelen, ja eikös momenttiin vaikuta enemmän tuo kampiakseli missä pultin kierteet on eikä vauhtiksen materiaali ?
                  Hieman kuullostaa isolta joo kun vertaa korjausoppaan arvoihin. Jälkimmäiseen en osaa sanoa.

                  Originally posted by JJT View Post
                  Pulttien mukaan momentti. Tuo ~160nm on 12.9 lujuusluokan pultille.
                  Aivan! Noi ylipitkät mitä mulla oli, niin oli myös 12.9. Noista lyhkäsemmistä en vielä tiedä, mutta toivottavasti huomiseks löytyisi hyllystä.
                  e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                  ex:
                  e36 328i ’95 Touring,
                  e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                  e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                  e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                  e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                  e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                  e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                  e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                  e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                  Comment

                  • mehtojarvi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1518
                    • Kymenlaakso

                    Mikähän avuksi m52b28 kusee öljyä edelleen venttiilikopan ja kannen välistä, oon vaihtanut nyt uuden venakopan ja kaikki tiivisteet, ketuttaa kun jakopää on öljyssä.
                    E91 325xi vm07
                    E60 530xd vm06 stage X

                    Comment

                    • niiksu
                      BTCF Member
                      • Jan 2014
                      • 951
                      • KPO/HKI

                      Originally posted by mehtojarvi View Post
                      Mikähän avuksi m52b28 kusee öljyä edelleen venttiilikopan ja kannen välistä, oon vaihtanut nyt uuden venakopan ja kaikki tiivisteet, ketuttaa kun jakopää on öljyssä.
                      Eihän ole se koppa halki?
                      BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
                      BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
                      Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

                      Comment

                      • aae30
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 2661
                        • .fi

                        Originally posted by mehtojarvi View Post
                        Mikähän avuksi m52b28 kusee öljyä edelleen venttiilikopan ja kannen välistä, oon vaihtanut nyt uuden venakopan ja kaikki tiivisteet, ketuttaa kun jakopää on öljyssä.
                        jos moottorin huohotus on tukossa öljyä puskee ehjienkin tiivisteiden/stefojen välistä ainakin kierroksilla.

                        jos ei niiksun mainitsema koppa ole halki, suuntaisin katseen imusarjan alle:think.

                        edit: eiku joo jos ton quotaamani oikein luin, niin koppahankin on jo vaihdettu.
                        eli alipainetta mittaamalla, tai osa käsiin purkamalla tutkien oisko se huohotusventtiili/separaattori rikki.
                        Last edited by aae30; 11-03-2022, 07:44.
                        Sorry I'm Not Sorry
                        E34 540iA 93 sedan
                        E34 540iA 93 sedan
                        E39 530iA 00 touring

                        Comment

                        • niiksu
                          BTCF Member
                          • Jan 2014
                          • 951
                          • KPO/HKI

                          Originally posted by aae30 View Post
                          edit: eiku joo jos ton quotaamani oikein luin, niin koppahankin on jo vaihdettu.
                          Hupsista joo, no ei se varman sitten ole se Ellei ole uusi käytetty tmv.
                          BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
                          BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
                          Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

                          Comment

                          • Matuh
                            BTCF Member
                            • Apr 2013
                            • 3697
                            • Kouvola

                            Originally posted by aae30 View Post
                            jos moottorin huohotus on tukossa öljyä puskee ehjienkin tiivisteiden/stefojen välistä ainakin kierroksilla.

                            jos ei niiksun mainitsema koppa ole halki, suuntaisin katseen imusarjan alle:think.

                            edit: eiku joo jos ton quotaamani oikein luin, niin koppahankin on jo vaihdettu.
                            eli alipainetta mittaamalla, tai osa käsiin purkamalla tutkien oisko se huohotusventtiili/separaattori rikki.

                            Luonnollisesti työntää helpoimmasta paikasta kamat ulos. Tottakai on varmasti vaihdettu mutskujen alle tulevat kumitkin?

                            Todennäköisesti huohotin tuukkeessa, onkoha mennyt tikun päästä?
                            E36 328i M50B30 turbo
                            Skoda vRS
                            Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                            Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                            EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                            Comment

                            • Vicious_e36
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2015
                              • 823
                              • Hämeenlinna

                              Olikos jollain foorumilla myynnissä carrierit, joilla saa toiset satulat paikoilleen ja mahdollista jättää ABS-anturit paikoilleen? Myös mitat sorvaajalle riittää. Anturien paikoilleen jättö helpottaisi katsastusta.
                              e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                              ex:
                              e36 328i ’95 Touring,
                              e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                              e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                              e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                              e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                              e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                              e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                              e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                              e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                              Comment

                              • JontU
                                BTCF Member
                                • Oct 2021
                                • 4
                                • Kuopio

                                M50 korkea tyhjäkäynti ongelma

                                E36 ja M50B25NV moottori.

                                Ongelma sellainen, että ajon jälkeen pysähtyessä kierrokset jäävät n. 1000rpm tai välillä jopa vähän yli. Kierrokset eivät laske missään vaiheessa, ennen kun käynnistää auton uudestaan.
                                Muuten kyllä toimii täydellisesti, tehot ovat normaalit ja kierrokset eivät humppaa ollenkaan. Tärisee myös jonkin verran ja sen tuntee sisällä, sillon kun kierrokset tonnin pinnassa pysähtyessä.

                                Vinkkejä otetaan vastaan..:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎