kyllä se tuo 105nm pitäis olla, ja asetelma 25nm tai 34nm riippuen pultista.
Nojuu kiitos, siltä näyttäisi!
Kävi sit sen verran hauskasti, että tuttu olikin tilannu orkkis vauhtikselle pultit (50mm), niin jäi vielä vp kiinnittämättä, kun ei kerinny uusia pultteja hakemaan. Orkkis vp:n pultinreikien syvyys oli 34mm ja kova vp 10mm, niin pitää huomenna metsästää M12x1,5x26 jostakin. Ainakin Motonetissä näytti olevan moisia BMW vauhtipyörälle.
Tuli tuossa pultteja googlailtaessa vastaan vpmotorsportin crmo pyörän kiinnitysmomentti 160nm:think itsellä tosin materiaalina s355.
Kävi sit sen verran hauskasti, että tuttu olikin tilannu orkkis vauhtikselle pultit (50mm), niin jäi vielä vp kiinnittämättä, kun ei kerinny uusia pultteja hakemaan. Orkkis vp:n pultinreikien syvyys oli 34mm ja kova vp 10mm, niin pitää huomenna metsästää M12x1,5x26 jostakin. Ainakin Motonetissä näytti olevan moisia BMW vauhtipyörälle.
Tuli tuossa pultteja googlailtaessa vastaan vpmotorsportin crmo pyörän kiinnitysmomentti 160nm:think itsellä tosin materiaalina s355.
Melko iso momentti tuo 160 ko. kierteelle :think Näppituntumalla huutelen, ja eikös momenttiin vaikuta enemmän tuo kampiakseli missä pultin kierteet on eikä vauhtiksen materiaali ?
Melko iso momentti tuo 160 ko. kierteelle :think Näppituntumalla huutelen, ja eikös momenttiin vaikuta enemmän tuo kampiakseli missä pultin kierteet on eikä vauhtiksen materiaali ?
Pulttien mukaan momentti. Tuo ~160nm on 12.9 lujuusluokan pultille.
Melko iso momentti tuo 160 ko. kierteelle :think Näppituntumalla huutelen, ja eikös momenttiin vaikuta enemmän tuo kampiakseli missä pultin kierteet on eikä vauhtiksen materiaali ?
Hieman kuullostaa isolta joo kun vertaa korjausoppaan arvoihin. Jälkimmäiseen en osaa sanoa.
Mikähän avuksi m52b28 kusee öljyä edelleen venttiilikopan ja kannen välistä, oon vaihtanut nyt uuden venakopan ja kaikki tiivisteet, ketuttaa kun jakopää on öljyssä.
Mikähän avuksi m52b28 kusee öljyä edelleen venttiilikopan ja kannen välistä, oon vaihtanut nyt uuden venakopan ja kaikki tiivisteet, ketuttaa kun jakopää on öljyssä.
Eihän ole se koppa halki?
BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen
Mikähän avuksi m52b28 kusee öljyä edelleen venttiilikopan ja kannen välistä, oon vaihtanut nyt uuden venakopan ja kaikki tiivisteet, ketuttaa kun jakopää on öljyssä.
jos moottorin huohotus on tukossa öljyä puskee ehjienkin tiivisteiden/stefojen välistä ainakin kierroksilla.
jos ei niiksun mainitsema koppa ole halki, suuntaisin katseen imusarjan alle:think.
edit: eiku joo jos ton quotaamani oikein luin, niin koppahankin on jo vaihdettu.
eli alipainetta mittaamalla, tai osa käsiin purkamalla tutkien oisko se huohotusventtiili/separaattori rikki.
jos moottorin huohotus on tukossa öljyä puskee ehjienkin tiivisteiden/stefojen välistä ainakin kierroksilla.
jos ei niiksun mainitsema koppa ole halki, suuntaisin katseen imusarjan alle:think.
edit: eiku joo jos ton quotaamani oikein luin, niin koppahankin on jo vaihdettu.
eli alipainetta mittaamalla, tai osa käsiin purkamalla tutkien oisko se huohotusventtiili/separaattori rikki.
Luonnollisesti työntää helpoimmasta paikasta kamat ulos. Tottakai on varmasti vaihdettu mutskujen alle tulevat kumitkin?
Todennäköisesti huohotin tuukkeessa, onkoha mennyt tikun päästä?
E36 328i M50B30 turbo Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
Olikos jollain foorumilla myynnissä carrierit, joilla saa toiset satulat paikoilleen ja mahdollista jättää ABS-anturit paikoilleen? Myös mitat sorvaajalle riittää. Anturien paikoilleen jättö helpottaisi katsastusta.
Ongelma sellainen, että ajon jälkeen pysähtyessä kierrokset jäävät n. 1000rpm tai välillä jopa vähän yli. Kierrokset eivät laske missään vaiheessa, ennen kun käynnistää auton uudestaan.
Muuten kyllä toimii täydellisesti, tehot ovat normaalit ja kierrokset eivät humppaa ollenkaan. Tärisee myös jonkin verran ja sen tuntee sisällä, sillon kun kierrokset tonnin pinnassa pysähtyessä.
Comment