Mistäs nyt löytykään m50 kiristysmomenttitaulukko, kun tuo FAQ:n linkki antaa vain error 404
pitäisi teräs vp ja asetelmalle keksiä lukemat
E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe
ex:
e36 328i ’95 Touring,
e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.
-
Kiitos! Löysin kans tallista oppaan, mut vp:n nm jäi löytämättä. Tai sit se oli nimellä ”pyörä” kytkimen listassa 100nm:thinkOriginally posted by jr66 View PostVakiovauhtis 105 Nm, asetelma 24. Lähteenä Haynes-korjausopas.e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe
ex:
e36 328i ’95 Touring,
e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.
Comment
-
kyllä se tuo 105nm pitäis olla, ja asetelma 25nm tai 34nm riippuen pultista.Originally posted by Vicious_e36 View PostKiitos! Löysin kans tallista oppaan, mut vp:n nm jäi löytämättä. Tai sit se oli nimellä ”pyörä” kytkimen listassa 100nm:think
tämä kuva vain näyttämään, että M50 koneellekin seuraavasta kuvasta se löytyä pitäis
:

ja täältä sitten valitsee sen M50(eli aika varmasti sama kuin M52
):

asetelma:
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
Nojuu kiitos, siltä näyttäisi!Originally posted by aae30 View Postkyllä se tuo 105nm pitäis olla, ja asetelma 25nm tai 34nm riippuen pultista.
Kävi sit sen verran hauskasti, että tuttu olikin tilannu orkkis vauhtikselle pultit (50mm), niin jäi vielä vp kiinnittämättä, kun ei kerinny uusia pultteja hakemaan. Orkkis vp:n pultinreikien syvyys oli 34mm ja kova vp 10mm, niin pitää huomenna metsästää M12x1,5x26 jostakin. Ainakin Motonetissä näytti olevan moisia BMW vauhtipyörälle.
Tuli tuossa pultteja googlailtaessa vastaan vpmotorsportin crmo pyörän kiinnitysmomentti 160nm:think itsellä tosin materiaalina s355.e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe
ex:
e36 328i ’95 Touring,
e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.
Comment
-
Melko iso momentti tuo 160 ko. kierteelle :think Näppituntumalla huutelen, ja eikös momenttiin vaikuta enemmän tuo kampiakseli missä pultin kierteet on eikä vauhtiksen materiaali ?Originally posted by Vicious_e36 View PostNojuu kiitos, siltä näyttäisi!
Kävi sit sen verran hauskasti, että tuttu olikin tilannu orkkis vauhtikselle pultit (50mm), niin jäi vielä vp kiinnittämättä, kun ei kerinny uusia pultteja hakemaan. Orkkis vp:n pultinreikien syvyys oli 34mm ja kova vp 10mm, niin pitää huomenna metsästää M12x1,5x26 jostakin. Ainakin Motonetissä näytti olevan moisia BMW vauhtipyörälle.
Tuli tuossa pultteja googlailtaessa vastaan vpmotorsportin crmo pyörän kiinnitysmomentti 160nm:think itsellä tosin materiaalina s355.
Comment
-
Pulttien mukaan momentti. Tuo ~160nm on 12.9 lujuusluokan pultille.Originally posted by jr66 View PostMelko iso momentti tuo 160 ko. kierteelle :think Näppituntumalla huutelen, ja eikös momenttiin vaikuta enemmän tuo kampiakseli missä pultin kierteet on eikä vauhtiksen materiaali ?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Hieman kuullostaa isolta joo kun vertaa korjausoppaan arvoihin. Jälkimmäiseen en osaa sanoa.Originally posted by jr66 View PostMelko iso momentti tuo 160 ko. kierteelle :think Näppituntumalla huutelen, ja eikös momenttiin vaikuta enemmän tuo kampiakseli missä pultin kierteet on eikä vauhtiksen materiaali ?
Aivan! Noi ylipitkät mitä mulla oli, niin oli myös 12.9. Noista lyhkäsemmistä en vielä tiedä, mutta toivottavasti huomiseks löytyisi hyllystä.Originally posted by JJT View PostPulttien mukaan momentti. Tuo ~160nm on 12.9 lujuusluokan pultille.e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe
ex:
e36 328i ’95 Touring,
e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.
Comment
-
Eihän ole se koppa halki?Originally posted by mehtojarvi View PostMikähän avuksi m52b28 kusee öljyä edelleen venttiilikopan ja kannen välistä, oon vaihtanut nyt uuden venakopan ja kaikki tiivisteet, ketuttaa kun jakopää on öljyssä.BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
Honda Civic EF 1989 Rio Red
BMW E36 318i 1997 Ascot Grün
Nissan R32 Skyline GT-R 1991 Gun Metal Gray
Comment
-
jos moottorin huohotus on tukossa öljyä puskee ehjienkin tiivisteiden/stefojen välistä ainakin kierroksilla.Originally posted by mehtojarvi View PostMikähän avuksi m52b28 kusee öljyä edelleen venttiilikopan ja kannen välistä, oon vaihtanut nyt uuden venakopan ja kaikki tiivisteet, ketuttaa kun jakopää on öljyssä.
jos ei niiksun mainitsema koppa ole halki, suuntaisin katseen imusarjan alle:think.
edit: eiku joo jos ton quotaamani oikein luin, niin koppahankin on jo vaihdettu.
eli alipainetta mittaamalla, tai osa käsiin purkamalla tutkien oisko se huohotusventtiili/separaattori rikki.Last edited by aae30; 11-03-2022, 08:44.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
Hupsista joo, no ei se varman sitten ole seOriginally posted by aae30 View Postedit: eiku joo jos ton quotaamani oikein luin, niin koppahankin on jo vaihdettu.
Ellei ole uusi käytetty tmv.
BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
Honda Civic EF 1989 Rio Red
BMW E36 318i 1997 Ascot Grün
Nissan R32 Skyline GT-R 1991 Gun Metal Gray
Comment
-
Originally posted by aae30 View Postjos moottorin huohotus on tukossa öljyä puskee ehjienkin tiivisteiden/stefojen välistä ainakin kierroksilla.
jos ei niiksun mainitsema koppa ole halki, suuntaisin katseen imusarjan alle:think.
edit: eiku joo jos ton quotaamani oikein luin, niin koppahankin on jo vaihdettu.
eli alipainetta mittaamalla, tai osa käsiin purkamalla tutkien oisko se huohotusventtiili/separaattori rikki.
Luonnollisesti työntää helpoimmasta paikasta kamat ulos. Tottakai on varmasti vaihdettu mutskujen alle tulevat kumitkin?
Todennäköisesti huohotin tuukkeessa, onkoha mennyt tikun päästä?E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
Olikos jollain foorumilla myynnissä carrierit, joilla saa toiset satulat paikoilleen ja mahdollista jättää ABS-anturit paikoilleen? Myös mitat sorvaajalle riittää. Anturien paikoilleen jättö helpottaisi katsastusta.e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe
ex:
e36 328i ’95 Touring,
e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.
Comment
-
M50 korkea tyhjäkäynti ongelma
E36 ja M50B25NV moottori.
Ongelma sellainen, että ajon jälkeen pysähtyessä kierrokset jäävät n. 1000rpm tai välillä jopa vähän yli. Kierrokset eivät laske missään vaiheessa, ennen kun käynnistää auton uudestaan.
Muuten kyllä toimii täydellisesti, tehot ovat normaalit ja kierrokset eivät humppaa ollenkaan. Tärisee myös jonkin verran ja sen tuntee sisällä, sillon kun kierrokset tonnin pinnassa pysähtyessä.
Vinkkejä otetaan vastaan..:think
Comment
Comment