Morjens. Tosiaan oon tässä ny viimisen vuoden käyttäny päivittäisajossa tota nelikuutosta. Tässä lähipäivinä eksyny selailemaan noita e36 ja suunnitteilla jos tekisi pienen vaihdon tossa kesän paikkeilla. Lähinnä mietin että olenko tunkemassa kättäni ulosteeseen vai onko kenties mainiokin idea? Onko jotain mihin kannattaisi vaikka henkisesti varautua tms.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Jambo View PostMorjens. Tosiaan oon tässä ny viimisen vuoden käyttäny päivittäisajossa tota nelikuutosta. Tässä lähipäivinä eksyny selailemaan noita e36 ja suunnitteilla jos tekisi pienen vaihdon tossa kesän paikkeilla. Lähinnä mietin että olenko tunkemassa kättäni ulosteeseen vai onko kenties mainiokin idea? Onko jotain mihin kannattaisi vaikka henkisesti varautua tms.
Comment
-
-
Originally posted by _ville View PostVarmaan suurin varautuminen on henkisesti siihen, että hyvästä saat maksaa aika reilusti. Jos halvalla koittaa päästä niin kannattaa varautua ruosteesta edellisten omistajien patentteihin ja kaikkeen siltä väliltä.e46 318ci '01
Comment
-
-
Originally posted by Jambo View PostMinkälaista budjettia suurinpiirtein kannattais olla varaamassa? Ei tosiaan mitään tonnin romua ollu ajatus ostaa Mitä oon jotain saanut selville niin ilmeisesti muuta suurempaa yleistä murhetta ei pitäs olla kun jäähytyshilppeitten läpikäynti? Mahollisimman tarkasti joku siisti yksilöhän ois ajatus löytää ton pahimman ruosteen välttämiseks jne.
Jäähdytysjärjestelmää suuremmaksi "ongelmaksi" nostaisin takakelkan kiinnityspisteet, jotka tuntuu olevan heikko kohta. Tuota hommaa jos ei ite pysty tekemään niin saa laittaa käden aika syvälle taskuun.
Comment
-
-
Originally posted by _ville View PostNettiauton auki vaan ja kattomaan, mutta esim 325 ei varmaan edes kannata ajatella kauheesti alle 6000 € budjettia. Jos oma nelikuutio on hyvässä kunnossa niin järjellä perusteltuja syitä vaihtaa vanhempaan ei oikein oo, varsinkin jos on tulossa käyttikseks. Muut syyt toki sit erikseen . Äkkiä tollaseen 30 vuotta vanhaan autoon uppoaa rahaa kun alkaa vaihdella alustaan osia jos ovat vielä alkuperäisiä.
Jäähdytysjärjestelmää suuremmaksi "ongelmaksi" nostaisin takakelkan kiinnityspisteet, jotka tuntuu olevan heikko kohta. Tuota hommaa jos ei ite pysty tekemään niin saa laittaa käden aika syvälle taskuun.e46 318ci '01
Comment
-
-
Originally posted by Jambo View PostJep en varsinaisesti kattonu sen suurempia kun tuo 320. Muutamaa tuhatta euroa sille aattelin mahdollisesti sopivaksi. Tosiaan ei siinä vaiholle mitään järkisyytä missään nimeessä olekkaan Mites sitten ton takakelkan kanssa, vaaditaanko "pystymiseen" paljoa muuta kuin halua ja jaksamista?
Comment
-
-
Originally posted by _ville View PostJos kelkan kiinnitykset on ehjät, niin liimaamalla vahvilätkät kiinni ja kelkka takas uusien puslien kanssa. Pärjää tunkilla ja perustyökaluilla. Jos taas on korjattavaa niin sitten tarvii hitsiä ja tankin pudottelua. Repeämistä on oman käsityksen mukaan vähemmän noissa pikkukutosissa ja nelosissa. Kannattaa tarkastella tarjontaa ja lähtee potkimaan renkaita. Voi moni ilmoituksessa hyväksi mainostettu muuttua matkalla melkoiseksi pommiksi.e46 318ci '01
Comment
-
-
Originally posted by Jambo View PostJep en varsinaisesti kattonu sen suurempia kun tuo 320. Muutamaa tuhatta euroa sille aattelin mahdollisesti sopivaksi. Tosiaan ei siinä vaiholle mitään järkisyytä missään nimeessä olekkaan Mites sitten ton takakelkan kanssa, vaaditaanko "pystymiseen" paljoa muuta kuin halua ja jaksamista?
Comment
-
-
Originally posted by Oksanen View Post
Ei tääkää ny iha kymppi ollu mutta tarpeeks isoa korinaluslevyä ni kyl se sinne istahti.
Tuosta vähän näkyy missä kunnossa omat eristeet oli. On muuten mahtavaa tavaraa kun hipaiseekaan noita rättejä niin silmät oli täynnä sellaista pölyks muuttunutta asiaa joka joskus toimittanut jotain äänenvaimennusmateriaalin virkaa.
On muutenkin hienoa että kaikkia koriliimat ja ruosteenestoasiat mitä baijerissa on näihin laitettu on sellaista että jos ajattelet koskevasi hitsikoneella niin ne syttyy ilmiliekkeihin eikä sammu millääne36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe
ex:
e36 328i ’95 Touring,
e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.
Comment
-
-
No e36 on valuterästä ja e46 alumiinia. e46:ssa on lisäksi tuuman verran pidemmät eli e36:een laitettuna etupään raideleveys kasvaa ja samalla tulee negatiivista camberia aika rutkasti. Eli kyllä sen aika helposti erottaa, jos vaan osaa katsoa.
Muutamia vuosia sitten oli lakipykälä joka salli raideleveyden kasvaa 30mm ilman muutoskatsastusta. Mulla vanteitten vaihdon yhteydessä kyllä muuttui enemmän eikä kukaan ikinä kysynyt katsastuksessa mitään. Kai se pykälä edelleenkin ihan voimassa on..?
Mites takapää? Tuleeko sinne 20-25mm levikepalat? Sellainenkin kikka voisi toimia, että laittaa eteen e36 tai e46 vanteet ja taakse samanlaiset, mutta 5-sarjasta eli pienellä offsetilla. Silloin raideleveys on kutakuinkin sama edessä ja takana ilman levikepaloja.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Mikähän voisi olla Avon kuskin sähköikkunassa, kun laskeutuu muutaman sentin nappia painamalla ja alas saa rämpyttämällä, mutta ylöspäin ei nosta napista. Ikkunan saa ylös kun rämpyttää lukon mikrokytkintä(se joka tunnistaa oven aukaisun ja laskee/nostaa ikkunaa muutaman sentin)?F06 640D "M6"
E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment
-
-
Originally posted by Vicious_e36 View PostJoo tuttu näky täälläkin pitää vielä kattoa jos se pelti on jossain tallissa vielä, et saisko sen sinne jotenkin fiksusti. Kiitoksia vinkeistä
Jos ei sitä alupeltiä laita takas tai sitä ei löydy niin aikakin polttoaine tankki kannattaa suojata lämmöltä teipillä tms.
Itellä kävi tankki niin lämpöisenä että rupes huohottaa bensaa pihalle kuskin puolen eturenkaan takaa (tankin korvausilma putkesta?) rata-ajossa. Muutenkin rupee bensa haisee kesäkelissä lähes koko ajan jos se tankin lämpösuoja puuttuu.- E36 328iA Touring 4/97 -
Myynissä:
- Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -
Comment
-
-
Originally posted by samulis View PostMitens, meneekö e36 leimasta läpi e46 etu alatukivarsilla?
Originally posted by Electroid View PostJos ei sitä alupeltiä laita takas tai sitä ei löydy niin aikakin polttoaine tankki kannattaa suojata lämmöltä teipillä tms.
Itellä kävi tankki niin lämpöisenä että rupes huohottaa bensaa pihalle kuskin puolen eturenkaan takaa (tankin korvausilma putkesta?) rata-ajossa. Muutenkin rupee bensa haisee kesäkelissä lähes koko ajan jos se tankin lämpösuoja puuttuu.e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe
ex:
e36 328i ’95 Touring,
e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.
Comment
-
Comment