Originally posted by Neula
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 kysymyksiä ja vastauksia
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuolla kerrotaan että sama pahvi vain m42-koneessa: http://bmwfans.info/parts/catalog/11121721546/ Osia esim. joko normi varaosakaupasta tai kl-varaosat.Originally posted by M.ICE View Post1994 vuoden 318Ti Compactiin pitäisi tehdä koneremppaa kesän aikana ja nyt olisi hakusessa mm. kk-laakerit, runkolaakerit, m-renkaat ja tiivistesarja.
 RealOEM:in mukaan liki kaikki kävisi E30/E36 318i malleista, onko tästä varmaa tietoa kellään? Sopisko muka kannentiivistekin M40:stä M42:seen jne? Ainakin M50 koneista käy laakerit sekä männänrenkaat, mutta sarjoissa aina parille pytylle ylimäärästä hilpettä. 
 Myös ehdotuksia mistä lähtee tilaileen, mieluiten iso läjä yhdestä puljusta, eikä yksitellen ympäri maailmaa. 
 Jaahas, selkis. Olet katsonut vain usa-mallien kohdalta eli rasti myös ruutuun euro.
 
 Ja lisää: miksi koneremppa ? Rikki, väljä, huvin vuoksi, joku muu syy: mikä ?Last edited by jr66; 27-04-2010, 20:03.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Selkis, heittelin varaosanumerot tuohon etusivulle, eikä siinä kyselty euro/usa mallia, koitetaas muuttuuko hakutulokset.Originally posted by jr66 View PostTuolla kerrotaan että sama pahvi vain m42-koneessa: http://bmwfans.info/parts/catalog/11121721546/ Osia esim. joko normi varaosakaupasta tai kl-varaosat.
 Jaahas, selkis. Olet katsonut vain usa-mallien kohdalta eli rasti myös ruutuun euro.
 
 Ja lisää: miksi koneremppa ? Rikki, väljä, huvin vuoksi, joku muu syy: mikä ? 
 
 Koneremppa "suurehkon" kilometrilukeman takia ja samalla pientä piristystä mietitty.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tälläisiä typeriä kysymyksiä taas esitän.
 
 1: Onko mitään järkeä lähteä hakemaan lastua allekirjoittaneen autoon? Onko selvää voimanlisäystä havaittavissa järkevään hintaluokkaan? ja niin Boschin boksi löytyy, toimiiko vikakoodinluku moottorinohjauksesta normaalisti?
 
 2: Selvittikö joku tuolla aikaisemmin tässä ketjussa, että miksi manuaali-ilmastoinnilla varustetussa coupessa oleva vesiventtiili sisätilanlämmönsäätöä varten toimii vain vasemman puolen lämmönsäätö napista? EDIT: sen verran olen tutkinut asiaa, että kuskin puolen säädin ohjaa molempia säätimiä. Olisiko mahdollista että paneelista rikki säädin ja joku uuno viritellyt toimimaan kuskin säätimestä? Onnistuuko tämän hässäkän muuttamaan sellaiseksi jossa on se digitaalinen taulu (automaatti?)
 
 kiittäen Last edited by Torppa; 27-04-2010, 20:32.------------------------------------------------ Last edited by Torppa; 27-04-2010, 20:32.------------------------------------------------
 Entiset:
 E61 535D M-sport 11/-05
 E61 535D M-sport 12/-04
 E46 330D Touring 11/-03
 E36 325i Coupe 8/-92
 E30 318i Coupe -89
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Uteliaisuuttani: Paljonko on tuo suurehko kilometrilukema?Originally posted by M.ICE View PostSelkis, heittelin varaosanumerot tuohon etusivulle, eikä siinä kyselty euro/usa mallia, koitetaas muuttuuko hakutulokset. 
 
 Koneremppa "suurehkon" kilometrilukeman takia ja samalla pientä piristystä mietitty.E91 lci 330xd.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 http://www.realoem.com/bmw/showparts...20&hg=31&fg=10
 
 Osat 7/8 eli mutteri siinä, erittäin tiukalle vai niin että pyörii?---------------------------------------------
 BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 [QUOTE=Torppa;2001522]Tälläisiä typeriä kysymyksiä taas esitän.
 
 1: Onko mitään järkeä lähteä hakemaan lastua allekirjoittaneen autoon? Onko selvää voimanlisäystä havaittavissa järkevään hintaluokkaan? ja niin Boschin boksi löytyy, toimiiko vikakoodinluku moottorinohjauksesta normaalisti?
 
 [QUOTE]
 
 Sehän on ihan siitä kiinni millaista lastua olet ajatellut laittaa tai laitattaa. Karala ainakin on saanut yhteen -92 325 (varmalla tiedolla) tuntuvasti potkua. Muuta ei ole tehty kuin putkisto vaihdettu sen lastun lisäksi.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
 E32 Diamantscwharz 750iL '94
 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
 B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
 Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
 Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Käytännössä noihin saa täysin ehjään vakioon nähden n. 15-20hp lisää voimaa lastutuksella/moottorinohjauksen vaihdolla ja hyödyt on koko kierrosalueella. Harakiri-lastulla voi saada samat huippuarvot, mutta kokemusten perusteella keskialue jää tuntuvasti heikommaksi ja joillain on myös päästöongelmia. Käytännössä siis ecu vaihtoon tai suomessa räätälöity lastu on parhaat vaihtoehdot.Originally posted by Haju69 View PostSehän on ihan siitä kiinni millaista lastua olet ajatellut laittaa tai laitattaa. Karala ainakin on saanut yhteen -92 325 (varmalla tiedolla) tuntuvasti potkua. Muuta ei ole tehty kuin putkisto vaihdettu sen lastun lisäksi.
 
 Jostain syystä noita harisen tehomittauksen kaltaisia tuloksia ei ole tullut saatua vielä mistään autosta, vaikka vakioiden tehot ovatkin olleet kovin samankaltaisia. En lähde arvailemaan miksi.325i -08
 i3 REx -17
 M5 -98 Imolarot
 535i -90 N/A project (maatumassa)
 
 Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 karalalla tuskin alle 100e tietämiin pääsee. Joten joku muu toimiva ratkaisu olisi parempi. Autosta löytyy hieman vapaammin virtaavaa putkistoa kera magnaflown katin. Aikanaan e30 ostin benzinon myymää lastua jota piti nollailla vähän väliä, syytä en tiedäOriginally posted by Cell View PostKäytännössä noihin saa täysin ehjään vakioon nähden n. 15-20hp lisää voimaa lastutuksella/moottorinohjauksen vaihdolla ja hyödyt on koko kierrosalueella. Harakiri-lastulla voi saada samat huippuarvot, mutta kokemusten perusteella keskialue jää tuntuvasti heikommaksi ja joillain on myös päästöongelmia. Käytännössä siis ecu vaihtoon tai suomessa räätälöity lastu on parhaat vaihtoehdot.
 .------------------------------------------------
 Entiset:
 E61 535D M-sport 11/-05
 E61 535D M-sport 12/-04
 E46 330D Touring 11/-03
 E36 325i Coupe 8/-92
 E30 318i Coupe -89
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Dodii eli vieläkään ei ole täysin selvillä miten tämän kuvan osa nro 3 toimii :think edit. ja selvennykseksi että tavallinen pumppu tuo ei ainakaan ole.Originally posted by Bemu500 View PostKertokaapas joku viisaampi miten tuo e36:en tankki+bensapumppu+bensalinjat toimii tarkalleen? Meinaan vaan eilen kun olin töistä lähdössä niin huomattiin siinä että auto vuotaa bensaa alleen ja syyksi paljastui vänkärin puolella olevan paluulinjan liitin(muovinen tappi joka "katkennut" kannesta irti). Sitä oli jo ilmeisesti sakemanni koittanut jollain mäskillä korjata, mutta nyt sitten antautui sen verran reilusti että ajateltiin tehdä viereen uusi reikä ja sinne sitte putken pätkällä ohjata bensat. No toimihan se sellaiset 10km ilman ongelmia, mutta sitte alko sammuileen ja hyytymään vähän väliä niinkuin bensa loppuisi. Kotia pääsin kuitenkin, mutta kysymys kuuluukin: Miten tuossa toimii tuo tankin puoliskoista toiselle siirto?
 
 Ja vaihdoin jo sen pilalle liimaillun anturinrungon tilalle kokonaan uuden hässäkän ja vika sen kuin on ja pysyy. Tankkaamallahan tuo taas ainakin siirtyi, mutta mikähän kyseisessä episodissa voisi tuollaisen vian aiheuttaa? Ennen tuota ei minkäänlaista ongelmaa.... Testasin sitäkin että tankkasin ensin muutaman litran niin muutaman kilometrin pääsi ongelmitta ja sitte alko taas hyytyilemään. Tankin kun löin täyteen ei ongelmia.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 ei ihan tiukalle, muttei löysällekkään. koiranluun pitää päästä vähän liikkumaan (käsin).Originally posted by Jussi.M View Posthttp://www.realoem.com/bmw/showparts...20&hg=31&fg=10
 
 Osat 7/8 eli mutteri siinä, erittäin tiukalle vai niin että pyörii?
 
 laita lukkomutteri niin ainaan ei pääse sitten irtoamaan.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by Bemu500 View PostDodii eli vieläkään ei ole täysin selvillä miten tämän kuvan osa nro 3 toimii :think edit. ja selvennykseksi että tavallinen pumppu tuo ei ainakaan ole.
 
 Ja vaihdoin jo sen pilalle liimaillun anturinrungon tilalle kokonaan uuden hässäkän ja vika sen kuin on ja pysyy. Tankkaamallahan tuo taas ainakin siirtyi, mutta mikähän kyseisessä episodissa voisi tuollaisen vian aiheuttaa? Ennen tuota ei minkäänlaista ongelmaa.... Testasin sitäkin että tankkasin ensin muutaman litran niin muutaman kilometrin pääsi ongelmitta ja sitte alko taas hyytyilemään. Tankin kun löin täyteen ei ongelmia.
 
 jos se toimii tankki täynnä ja muuten ei , ni se viittais kyllä siihen että jostain liittimesta tai vastaavasta porsii ilmoja tai jotain :think minä mistään mitään tiedä mutta.........  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 onko kellään kokemuksia tämmöisesta sarjasta http://tuningstudio.fi/portal/tuotte...=742§ion=c ?? hinta ei ainakaan ole paha ja takuu ym. pitäs alkaa vaihtaa joku säädettävä satsi alle ku nykysellä ei tee mitään  
 Comment
Comment