Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6693
    • .......

    Helppo homma. Auton takapää pukeille,
    Vetarit irti perästä 6 torx-pulttia/puoli,
    Kardaani irti perästä 4kpl muttereita,
    Takavakaajan kiinnikkeet koriin irti 1kpl 8mm pultti / puoli (vakaajaa ei tarvii Irrottaa koiranluista)
    Mittarin anturin johto takakannesta pois
    Hallitunkki perän alle
    Takakopan kannakkeiden pultit 2kpl ja perän etupuolelta vasemmalta 1 pultti pois
    Tunkilla varovasti perä lattialle
    Last edited by JJT; 14-02-2010, 12:28.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • zdömii
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 133
      • Kuopio

      Originally posted by JJT View Post
      Helppo homma. Perä pukeille,
      Vetarit irti perästä 6 torx-pulttia/puoli,
      Kardaani irti perästä 4kpl muttereita,
      Takavakaajan kiinnikkeet koriin irti 1kpl 8mm pultti / puoli (vakaajaa ei tarvii Irrottaa koiranluista)
      Mittarin anturin johto takakannesta pois
      Hallitunkki perän alle
      Takakopan kannakkeiden pultit 2kpl ja perän etupuolelta vasemmalta 1 pultti pois
      Tunkilla varoivasti perä lattialle
      Kiitos. Minkä kokosia nuo torx-pultit on?
      e60 530dA -04
      ex-e39 525D -01
      ex-e36 325 -91

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Mites tuo kun imusarja aivan öljymöhnässä, ja karstottuu kokoajan lisää. Taitaa pakokaasu kiertää mukavasti. Olisko jotain kikkoja jolla sais vähenemään tuota ominaisuutta, tyyliin letkut tukkoon jne. Entä huomaako katsastuksessa. M42 moottori pellin alla.

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          Originally posted by Spiddu View Post
          ei tietoa mutta voisiko olla tekemistä sen kanssa että cäbi/touring ovat painavampia perästä mm myös takajouset ovet eri
          Jotain tuollaista siinä on mutta kun motonetin katalooki kertoo saman iskarin sedan-coupé-cabrioletti mutta fanssi eri iskarin cabriolettiin. Ongelmahan on se että tuli takaiskarin kumi läpi ja mitattaessa iskarin pituutta se oli samanpitunen sedanin iskarin kanssa.
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            Tuskin se käpin iskari on sen pitempi, varren paksuus luultavasti paksumpi..Tokko muuta eroa on.
            Yläpäät lienee samat kaikissa kolmekutosissa..Ämmäläiset toki erikseen.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              Yläkumi on kyllä sama mutta mielessä oli epäilys että sen cabrioletin iskari olisi hieman lyhyempi, jos sinne vahingossa olisi sedanin iskari joutunut ja siksi pamauttaa sen yläkumin läpi. Pitää nyt kuitenkin seuraavaksi varmistaa ettei ole jouselle käynyt mitään.
              Autossahan on reilun puoli vuotta vanha Eibachin alustasarja joten jotain siellä on nyt tapahtunut.
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                Originally posted by Jürgen_ View Post
                Yläkumi on kyllä sama mutta mielessä oli epäilys että sen cabrioletin iskari olisi hieman lyhyempi, jos sinne vahingossa olisi sedanin iskari joutunut ja siksi pamauttaa sen yläkumin läpi. Pitää nyt kuitenkin seuraavaksi varmistaa ettei ole jouselle käynyt mitään.
                Autossahan on reilun puoli vuotta vanha Eibachin alustasarja joten jotain siellä on nyt tapahtunut.
                Sillon siellä näkys muitakin jälkiä..Ettei olisi vain kovan iskarin seurauksena yläpää sanonut poks..Ei ne muutenkaan sieltä vahvimmasta päästä ole kolmekutosissa..
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • Ac Naisseri
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 112
                  • Raisio

                  Tyhjäkäynnin seilaus E36 325 -91

                  Ja tuplat tietenki, prkl

                  Comment

                  • Ac Naisseri
                    Bimmer Rookie
                    • May 2007
                    • 112
                    • Raisio

                    Tyhjäkäynnin seilaus E36 325 -91

                    Tyhjäkäynti seilaa sillon tällön. DME:n vikakoodi ledi antaa vaihtelevasti koodia 1221 (lambda) tai 1222(lambda control). Haitari kumi ja siihen tulevat letkut uusittu kesällä=ei imuvuotoja, ja icv:ltä imusarjaan menevään liitiittimeen on laitettu uus o-rengas, lambda on boschin vuoden vanha, icv putsattu 1½ vuotta sitte. Oikeestaan ton uuden lambdan vaihdon jälkeen saatto nykästä aina, ku kiihytti, siinä n1500 rpm:n kohalla, mutta veti normaalisti ja kulutus normaali.

                    Voisko olla, että alkujaan tuo uus lambda on ollu viallinen? Vai voiko viallinen MAFfi antaa tollaset vikakoodit?

                    Onpa muuten kerran antanut syksyllä vikakoodin kaasuläpän asentoanturistaki, mutta se poistu eikä tullu takaasi.

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      Tsekkaa lambdan liitännät (johdot sulanu jne.) ja googleta ohjeet lambdan kunnon tarkistukseen. Tietenkin jos saat jostain lainalambdan niin homma helpottuu jonkin verran.

                      Osaatteko sano onko mulla autossa kitkalukko, kun vähän tuntuu siltä. Kun takapää on ilmassa ja ykkösvaihde päällä pitää toisesta renkaasta käsin kiinni ja painaa kaasua niin rupeaa molemmat renkaat pyörimään, vaikka kaikin voimin pitäisi toisesta kiinni.

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        Originally posted by Perlenbacher View Post
                        Tsekkaa lambdan liitännät (johdot sulanu jne.) ja googleta ohjeet lambdan kunnon tarkistukseen. Tietenkin jos saat jostain lainalambdan niin homma helpottuu jonkin verran.

                        Osaatteko sano onko mulla autossa kitkalukko, kun vähän tuntuu siltä. Kun takapää on ilmassa ja ykkösvaihde päällä pitää toisesta renkaasta käsin kiinni ja painaa kaasua niin rupeaa molemmat renkaat pyörimään, vaikka kaikin voimin pitäisi toisesta kiinni.
                        Lambdan johdot jos saa sulamaan niin hyvin menee..Ei ole sitä ihan perus-joka-nikkarin-audiokaapelia nuo piuhat..Tehty kestämään kuumuutta, kannattaa mm. vaikka kovilla koittaa sulatella..Ei mielellään sula.

                        Tervettä..Tuolla touhulla ennen pitkää sairaala käynti odottaa. Helpoin tarkistaa on nostaa auton perse ilmaan, pyörittää renkaita käsin, ei auton käydessä. Pyöriikö samaan suuntaan? Onko toisessa pyörässä havaittavissa vastusta jos pyörittää ja toista pitää paikallaan.
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • peette
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2008
                          • 63
                          • Ylivieska

                          Originally posted by tommi--fi View Post
                          325 Coupeen maksoi 500e osineen. Olisikohan ollu joku 3h työtä.
                          liikkeessä ilmeisesti? ite vaihoin exää 325 niin 200 euroa osat.

                          Comment

                          • tommi--fi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 1066
                            • Riihimäki

                            Originally posted by peette View Post
                            liikkeessä ilmeisesti? ite vaihoin exää 325 niin 200 euroa osat.
                            Korjaamolla. Osat oli mustaakseni reilun 200e, mitä tommonen LUK asetelma varaosaliikkeessa maksaa.
                            Auto tai moottoripyörä Virosta?

                            Comment

                            • Jussi.M
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2008
                              • 85

                              Mistä tiedän (tyhmälle vastauksia) onko autossani lohkolämmitin vai ei? Voiko sitä jälkiasentaa?

                              BMW E36 316i Compact 1994 /09 useammat kajarit löytyy edestä ja takaa ja ajotietokone, sekä sähköikkunat, mut oliko näissä mitään varustelupakettijuttuja joihin se ois voinu kuulua? Pistoketta ei tosiaan oo etupuskurissa.

                              Saksantuontihan tämä on.
                              ---------------------------------------------
                              BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"

                              Comment

                              • ka00z
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1805
                                • Varsinais-Suomi

                                Originally posted by Jussi.M View Post
                                Mistä tiedän (tyhmälle vastauksia) onko autossani lohkolämmitin vai ei? Voiko sitä jälkiasentaa?

                                BMW E36 316i Compact 1994 /09 useammat kajarit löytyy edestä ja takaa ja ajotietokone, sekä sähköikkunat, mut oliko näissä mitään varustelupakettijuttuja joihin se ois voinu kuulua? Pistoketta ei tosiaan oo etupuskurissa.

                                Saksantuontihan tämä on.
                                Tuskin on lohkolämppäriä, ei taida olla haarotussarjaa tai muutakaan. Eipä ole itselläkään, mutta lämpimästä tallista ei tarvi tuollaisia muutenkaan
                                W124 voll, markalla pidemmälle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎