Originally posted by Dj Niksperi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Neula View PostEikös tohon mun 320 pitäis käydä sama lambda kun 92vm? kyseisen bemmin ensirek. on 4/95- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by Piplis View Postimusarjalle tulevan haitariputken alapuolelle tulee kaksi 20mm sisähalkaisijalla olevaa kumiletkua, jotka jatkuvat jonnekin imusarjan alle. Mikä noiden funktio on?
Toinen letkuista (keulan puoleinen) oli päästä täysin halki tai jopa irrallaan, kun hieman konehuonetta tutkailin. Mihin tuo on mahtanut vaikuttaa?
Kone vm. -94 M50B25.
Taitaa 20mm olla ulkohalkaisija :think
Ne letkut ovat venttilikopalta tuleva huohotinletku ja lisäilmaventtiilille menevä letku. Kumpikin aiheuttaa irti tai rikki ollessaan imuvuodon joka saa moottorin käymään huonosti.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostTaitaa 20mm olla ulkohalkaisija :think
Ne letkut ovat venttilikopalta tuleva huohotinletku ja lisäilmaventtiilille menevä letku. Kumpikin aiheuttaa irti tai rikki ollessaan imuvuodon joka saa moottorin käymään huonosti.
Sisämitta letkun päästä mitattuna oli 20mm, mutta letku näytti hieman venyneelle, eli 20mm ulkomitta voi hyvinkin olla todellinen.*-06 e46 330CiA Cabriolet*
Comment
-
-
Originally posted by Piplis View PostAh, kiitoksia.
Sisämitta letkun päästä mitattuna oli 20mm, mutta letku näytti hieman venyneelle, eli 20mm ulkomitta voi hyvinkin olla todellinen.
Lisäilmaventtiilin (lähempänä IMM:iä) letku näyttää olevan n. 19mm sisämittainen ja huohotin (lähempänä kaasuläppää) on n.15mm. Kärsässä olevat reijät ovat kuitenkin molemmat n. 19mm.
Tarkisinpa asian kun sattuu tossa olevan irto-osat käsilläEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostMinkä kokoinen on rekisterikilven valo ja miten siihen pääse käsiksi?Originally posted by tommi--fi View PostPolttimoa en muista mutta käsiksi pääsee irroittamalla sen muovin siitä kontin takareunasta. On alapuolelta kahdella ruuvilla kiinni.
Last edited by QUASIMODO; 03-05-2010, 14:57.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostTähän vielä tarkennusta,etten riko mitään..Mitenkäs kun ruuvit avattu ja se muovi lista on nyt irti.Alta paljastui nämä valot mutta mitenkä pääsen polttimoihin käsiksi?
Comment
-
-
Originally posted by riuska View PostElikkä e36 -92 325. nopeusmittari pätkii, välillä näyttää normaalisti ja välillä ei näytä ollenkaan kesken ajonkin pätkii. Olisikohan se perän nopeudentunnistimessa joku kosketus häiriö????
Nii ja välillä saattaa olla muutaman sekunnin pimeenä ja joskus jopa 5minsaakin.
jos tuo ei auta mitään, irroita mittaristo ja suihkuttele ja putsaa myös ne 3 liitintä mitä sielä takana on vai oliko 4, ken muistaa.
jos sekään ei auta, niin mittari palasiksi ja piirilevy esille. sieltä löytyy muutama kondensaattori jotka yleensä vetelevät viimisiään ja ilmenee juuri tuolla pätkimisellä. kondensaattorit maksaa n. 20snt kpl ja niitä oli muistaakseni 3 tai 4 siellä, ei muutakun kolvailemaan uusia tilalle tai jos ei raaski niin uusi mittari jostain purkuautosta.
Comment
-
-
Originally posted by esa`pentula View Postperässä on musta liitin johon tulee muistaaksein 2 johtoa. ota liitin irti ja putsaa, katso samalla myös onko liittimen juurest hapertuneet johdot.
jos tuo ei auta mitään, irroita mittaristo ja suihkuttele ja putsaa myös ne 3 liitintä mitä sielä takana on vai oliko 4, ken muistaa.
jos sekään ei auta, niin mittari palasiksi ja piirilevy esille. sieltä löytyy muutama kondensaattori jotka yleensä vetelevät viimisiään ja ilmenee juuri tuolla pätkimisellä. kondensaattorit maksaa n. 20snt kpl ja niitä oli muistaakseni 3 tai 4 siellä, ei muutakun kolvailemaan uusia tilalle tai jos ei raaski niin uusi mittari jostain purkuautosta.F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Mikähän tuota minun toukkaa vaivaa (E36 316 m43b16)
Eilen rupesin starttaa tuota katiskaa ni eipä lähtenykkää käyntiin. Startti kyllä pyörähti mutta mitään ei tapahtunu. No toisella yrittämällä ilosesti käyntiin.
Tuossa äsken lähdin kauppaan ja auto starttas moitteetta. Sitte ku tulin kaupasta ni taas samahomma startti niinkuin pyörähtäs tyhjää. Toisella yrittämällä jälleen nätisti käyntiin.
Sawo Connection - Normaalisti kännissä ja alasti
ALV 0% connection
BMW E91 330xd
Ex:
BMW F31 318dA
BMW E61 525dA LCI
BMW E36 318is coupe
BMW E36 316 Touring -98 "YrRyKkÄ"
BMW E30 316
BMW E34 520
Comment
-
-
Noniin, tuli tuossa huomattua että omassa autossa ei ollutkaan täyttä "alustasarjaa" vaan pelkät weitec:n sport F madallusjouset, mutta iskarit näyttivät vakiolta. Nyt olisikin tarkoitus hommata tuohon uudet hyvät iskarit jotka sopivat nuille madallusjousille. Kattelin jo weitecin omia, mutta käyhän siihen muidenkin valmistajien. Eli kertokaa mielipiteenne ja kokemuksenne hyvistä iskareista ! Ja mistä kannattaa ostaa.E46 M3 '01 rata-prokkis
EX: E36 325i '91
Kaikkia audista tojotaan
(nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
+ perseestä perämoottoriin
"Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostTarkennetaas...
Lisäilmaventtiilin (lähempänä IMM:iä) letku näyttää olevan n. 19mm sisämittainen ja huohotin (lähempänä kaasuläppää) on n.15mm. Kärsässä olevat reijät ovat kuitenkin molemmat n. 19mm.
Tarkisinpa asian kun sattuu tossa olevan irto-osat käsillä
On siis lisäilmaventtiili, jonka letku oli haljennut.Oletko irroittanut nuo lähiaikoina ja osaisitko sanoa, että mahtuuko kyseisen letkun vaihtamaan kokonaan imusarjaa irroittamatta?*-06 e46 330CiA Cabriolet*
Comment
-
-
Originally posted by Piplis View PostTarkkaa tietoa
On siis lisäilmaventtiili, jonka letku oli haljennut.Oletko irroittanut nuo lähiaikoina ja osaisitko sanoa, että mahtuuko kyseisen letkun vaihtamaan kokonaan imusarjaa irroittamatta?
Ilmanputsariloota, IMM, norsunkärsä ja se laturin jäähdytysilmarööri pois niin tulee tilaa työskennellä. Se Lisäilmaventtiili kannattaa ottaa kaikkine putkineen sieltä imusarjan alta pois ja putsata kunnolla. Sen venttiilin toinen putki tulee sinne imusarjan "taakse" siis moottorin puolelle kiinni sellaisella muovisella klipsillä joka katkeaa aika helposti. Samaan liittimeen tulee myös ohut huohotinputki venttiilikopalta. Venttiilin päähän tulee myös sähköliitin joka tarvii irrottaa siellä imusarjan alla näppituntumalla.
Ja tuossa kuva josta ne osat näkyvät suunnilleen niinkuin ne autossa ovatkin, katsottuna alavinkkelistä, kaasuläppä puuttuu.
Last edited by Jürgen_; 03-05-2010, 22:03.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Onkos kenelläkään heittää faktaa tämmöiseen kysymykseen:
Voiko comfort rele olla sijoitettuna johonkin muualle kuin normaaliin paikkaan, eli rattipahvin alle? Vai olisiko mahdollista että kaikissa malleissa ei sitä ole? 2 muuta hailakan vihreää relettä sieltä löytyy, mutta ei tuota etsimääni comfort relettä. Auto on 328i e36 coupe (valm. 3/95) Sähköluukulla ja laseilla.E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
Comment