Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 324td
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 82

    Originally posted by tonmppa View Post
    mitä se hetken aikaa tarkottaa, ku ollu käynnissä moneen otteeseen, mutta aina sama loppu tulos ku on lisänny öljyä. hetken ajan valo on sammuneena ja sitten se taas syttyy uudestaan... niin ja ku ei tuotakaan nyt kovin kauaa kestä varmaan käynnissä piettää ilman öljyn kiertoa ku ylä kertaa ei ainakaan siinä tilassa voidella ollenkaan, nakuttaakin aivan pirusti mikä tietenkin on normaalia ku öljy ei kierrä



    joo minäpä katon tuon läpi perusteellisesti
    eli öljynpaine anturi (missä se sitten lienee m50:ssä) irti, siitä sitte lorotella öljyä hieman sisään. Ja sitte joku johto irti ettei tärähdä kayntiin ja sitte startataan,kun öljyä tulee sieltä anturin reijästä starttaus seis. anturi takas kiinni ja johdot kiinni ja auto käyntiin......

    Comment

    • Guest's Avatar

      Originally posted by petrolhead View Post
      Tarpeeksi täsmällisesti selitetty.

      Anyway , ymmärrän tuosta että leikkaamatta hitsaamatta napa/laakeri on irroitettava jotta kilven saa vaihdettua.
      Vaan yleensähän napa irtoaa ihan kohtuuella ilman että laakeri purkautuu.

      Comment

      • Guest's Avatar

        Originally posted by tonmppa View Post
        laitoin ensin 6,5 litraa öljyä, mikä pitäisi riittää. suodattimesta katottuna ei ollu kastunu ku ala rajasta se suodatin. no kaadettiin litra lisää, öljyvalo sammu hetkeksi, ja nakuttaminen väheni jonkuverran , ...
        Noo ainakin oma "voimala" vetää sen vajaa 8 litraa ennenkun on tyytyväinen, ja tikussa ylämerkissä.

        Comment

        • tonmppa
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 276
          • nurmijärvi

          Originally posted by 324td View Post
          eli öljynpaine anturi (missä se sitten lienee m50:ssä) irti, siitä sitte lorotella öljyä hieman sisään. Ja sitte joku johto irti ettei tärähdä kayntiin ja sitte startataan,kun öljyä tulee sieltä anturin reijästä starttaus seis. anturi takas kiinni ja johdot kiinni ja auto käyntiin......

          no tässä on se öljynpaine anturi tuossa samassa "möykyssä" tuon öljynsuodatin kotelon kans. eiku semmosta mietin tässä että äkkiseltää tuntuu siltä että saman vaikutuksen tekee ku kaataa sitä öljyä tuosta öljyns.kotelosta sisään ja odottelee että se kerkee valua siitä kokonaa pois, mutta no, minäpä kokeilen tuota hommaa, näyttää vaan olevan kohtuu veemäisessä paikassa se anturi sinäänsä jos meinaa kaataa sinne öljyä mitenkään mutta kokeillaan :think

          Comment

          • Tomi T
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 3844
            • Nokia

            Originally posted by jr66 View Post
            M43 ketjukone -94 ja uudemmat e36 318i.
            Niin siis vuosimalliin 1993 muuttui M43.

            Originally posted by isoR View Post
            Noo ainakin oma "voimala" vetää sen vajaa 8 litraa ennenkun on tyytyväinen, ja tikussa ylämerkissä.
            M50:n 8l öljyä, hohhoijaa.
            BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
            BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

            ex. 53*BMW

            Comment

            • tonmppa
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 276
              • nurmijärvi

              Originally posted by 324td View Post
              eli öljynpaine anturi (missä se sitten lienee m50:ssä) irti, siitä sitte lorotella öljyä hieman sisään. Ja sitte joku johto irti ettei tärähdä kayntiin ja sitte startataan,kun öljyä tulee sieltä anturin reijästä starttaus seis. anturi takas kiinni ja johdot kiinni ja auto käyntiin......

              ääh, ei tuolla ollu vaikutusta. huh huh , alkaa jo vähän pelottaan tuo öljypumppu

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16457
                • Asikkala

                .....

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16457
                  • Asikkala

                  Originally posted by Tomi T View Post
                  Niin siis vuosimalliin 1993 muuttui M43.



                  M50:n 8l öljyä, hohhoijaa.
                  Eli syksyllä -92 eikä -93 ? Vai alkuvuonna -93 :think

                  Aika paljon juu 8 l. ??

                  Comment

                  • kmn
                    Moderator
                    • May 2009
                    • 6022
                    • Sipoo

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Eli syksyllä -92 eikä -93 ? Vai alkuvuonna -93 :think

                    Aika paljon juu 8 l. ??
                    Kyllä esim omaan M50B25 se 7.5-8 litraa menee.. :think Tästä on muutenkin paljon spekulaatiota foorumilla..

                    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                    --
                    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                    Comment

                    • tonmppa
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 276
                      • nurmijärvi

                      mikähän tuossa oikeasti nyt mättää? kokeilin silleen tehä että nostin takaa auton ilmaan ja löin sitten auton käyntiin, no öljynpaine valo sammu samantien, mutta nostajien nakutus ei kuitenkaan loppunu ollenkaan, ehkä vähän tasaantu/rauhottu. sitten samantien ku laskettiin perä kenttään ja auto oli samalla käynnissä ni öljynpaine valo sytty samantien, en jaksa käsittää enää että mitä tässä pitäs tehä. kummallista että se sammuu, mutta sillä ei tosiasiassa ole yläkerran voitelun kans positiivista vaikutusta ollenkaan ja sitten ku perän laskee ni se valo syttyy taas :think

                      Comment

                      • jake-
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2009
                        • 86
                        • kokkola

                        saiskohan täältä vastausta ku oon asentamasssa tota ta technixin säädettävää alustasarjaa. pitääkö siihen ottaa mukaan ne kiinnityslaipat sinne iskarin yläpäähän vakio iskareista vai miten se menee?
                        kiirettä pukkaa

                        edit: eihän se voi siellä millään pysyä ilman mitään kiinnitystä yläpäästä "runkoon"? vai oonko ihan kujalla
                        ja vielä edittiä: eli se alkuperäinen ylätukilaakeri varmaanki tulee sinne mut sehän on ihan liian korkea ja eikös sen pitäs olla kapeempikin että se menee sinne jousen sisäään?vaivai?
                        Last edited by jake-; 15-08-2010, 00:08.

                        Comment

                        • 324td
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2005
                          • 82

                          Originally posted by jake- View Post
                          saiskohan täältä vastausta ku oon asentamasssa tota ta technixin säädettävää alustasarjaa. pitääkö siihen ottaa mukaan ne kiinnityslaipat sinne iskarin yläpäähän vakio iskareista vai miten se menee?
                          kiirettä pukkaa

                          edit: eihän se voi siellä millään pysyä ilman mitään kiinnitystä yläpäästä "runkoon"? vai oonko ihan kujalla
                          ja vielä edittiä: eli se alkuperäinen ylätukilaakeri varmaanki tulee sinne mut sehän on ihan liian korkea ja eikös sen pitäs olla kapeempikin että se menee sinne jousen sisäään?vaivai?
                          eiköhän se siihen tule.
                          Attached Files

                          Comment

                          • Hillhouse
                            Newbiemmer
                            • Aug 2010
                            • 8
                            • Finland

                            Voisko joku kertoa mikä virka sillä vesiventtiilillä ilmanputsarissa on? voiko sen ottaa pois kun vaihtaa kartisuodattimen vakion tilalle?

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Hillhouse View Post
                              Voisko joku kertoa mikä virka sillä vesiventtiilillä ilmanputsarissa on? voiko sen ottaa pois kun vaihtaa kartisuodattimen vakion tilalle?
                              Haistelee ilmaa ja säätää kaasuläpälle vesikiertoa kylmällä kelillä jottei läppä takertele.
                              Mutta miksi ihmeessä haluat asentaa sinne jonkun kartiosuodattimen, mieluummin otat sen pois jos olet ehtinyt jo asentaa ja haet uuden alkuperäislaatuisen suodattimen vakiokoteloon niin ei tehot laske turhaan
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • esa`pentula
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2009
                                • 1390
                                • Tampere

                                käykö sedanin ja coupen etupenkkien turvavyöt ristiin, ei osu oem:stä silmään räjäytyskuviakaan. tarkoitus laittaa sedanin penkeistä turvavyön naaraspää coupen penkkiin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎