Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Eipä onnistunut 4pyöräsuuntaus kun oli niin pahasti ruostunut ne takana olevat pultit taka-akseleilta niin mistä uudet pultit+mutterit+rikat ja puslat+ eteen se pusla poweflexinä mikä on tukivarressa takimmaisena(Oli kyllä sekavasti selitetty, mutta jos joku tajuaisi?)? Ainiin ja vaihelootassa oli punanen/oranssi tarra niin mitä öljyä sinne?
    1. varaosakaupasta tai merkkiliikkeestä
    2. ATF
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Jontsu00
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2011
      • 241
      • Oulu

      Originally posted by Dj Niksperi View Post

      Tuosta kuvasta osa nro.3 mikä tulee tulpan puolan väliin. Missä kunnossa?? Kannattaa myös koittaa nuo vaihtaa.
      Kunnossa pitäisi olla, koska kaikki puolat tosiaan uusittu, ja niiden mukana tuli nuo uudet myös.

      Comment

      • Mikko.92
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 193
        • -

        Originally posted by Jontsu00 View Post
        Mikähän tuossa omassa vielä aiheuttaa seuraavanlaisia ongelmia:
        -Täristää autoa tyhjäkäynnillä
        -Kylmänä veto epätasaista, eli pintakaasulla meinaa hieman nykiä ja 3-4k rpm kohdilla tuntuu selvä "tehopiikki", lämpimänä veto tasaisempaa
        -putkessa päästä kun kuuntelee niin kuuluu välillä semmonen "puksaus" tjsp.

        Tällä hetkellä autoon on vaihdettu kaikki puolat, haitarikumiputki ja ilmamassamittariin ruiskuteltu jotain CRC:n tuohon tarkoitettua tököttiä.
        Tulpanreiät katsottu, eikä öljyä ollut puolan ja tulpan välissä.

        Lambda uusittu ilmeisesti n vuosi sitten, ja päästöistäkin auto meni läpi katsastusmiehen mielestä kun sinä nyt ihan vasta kävin katsastamassa.
        Vikakoodit myös luettu keväällä, eikä mitään löytynyt. Lähtee hyvin käyntiin kylmänä sekä lämpimänä.

        :think

        Auto siis -91 320i.
        Itellä kanssa samanlaista juttua ton oman kanssa... puksuttaa kylmänä tyhjäkäynnillä ja tosiaan hieman epätasaista vetoa kylmällä koneella. Tulpat on vaihettu vasta vähän aikaa sitten ja sinne hain marmorilta sellaset kun pitääkin. Ja tosiaan kylmänä tyhjäkäynnilla hytkyttää autoa jonkin verran. Venakopan tiivistekkin vaihettu kun tulpankoloissa oli ihan vähän öljyä.

        Comment

        • Cultrure
          Newbiemmer
          • May 2011
          • 9
          • Lahti

          Originally posted by däädää View Post
          Pesin tuossa yks päivä auton, tämän jälkeen oli vänkärin lattia hieman kostea reunasta.. Kattoluukku oli toki kiinni mutta voisko olla että luukku valskaa ja vuotaa jotenki a-pilarista vedet lattialle? En oikein keksi muutakaan järkevää selitystä tuohon..
          Mulla sama homma ja vettä kun sataa niin vänkärin puolen lattia aivan läpimärkä. Purin tossa sitten sen puolen systeemit auki, mutta en saa oikein selkoa mistä veden pitäisi mennä. Kun vesi pääsee A pilarin päähän niin se tippuu vaan suoraan alas muoviosille ja samassa tilassa on helvetin paljon sähkövempeleitä(eli suoraan hanskalokeron taakse, tarkemmin vesi tippuu siihen hanskalokeron oikalle puolelle), mistä sitten valuu taas seinää pitkin alas jalkojen verhoiluun..

          Jos joku osaa selittää hyvin(ehkä jollain kuvalla), minne veden kuuluu mennä tuon A pilarin jälkeen? Onko siinä pilarin verhoilun juuressa jossain reikä mistä pääsee korin ulkopuolelle?

          Comment

          • Ranger Walker
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 113
            • Suomen paikkeilla

            92 coupe jurisee aivan tajuttoman ikävästi, mutta mistä?

            -molemmat etupyörien laakerit vaihdoin eilen ja jurina väheni, mutta on silti julmettu.

            Ääni kuuluu jo kävelyvauhdissa ja 80 ei mielellään aja.

            Autolla menty 280tkm, laatikko tehty noin 50tkm sitten joten oletan ettei olisi laatikon laakereissa vikaa(toki mahdollista).

            Alusta on jäykkä ja vanteet varustettu 225/40R18 kumeilla joita aluksi epäilin ääneen syyllisiksi, mutta nyt on jo selvä laakerin jurina kuultavissa eli ei ole rengasmeluakaan ,ainakaan kaikki.

            Kokeilin antaa kaiken mitä 2 litrainen jaksaa ja viivaa piirtää komeasti(yhtä tosin ) ilman että jurina muuttuu miksikään joten ei liene peräkään ääneen syynä?

            -Onko kardaanissa oikea tukilaakeri vai vain kuminen?

            -Ajatuksia mistä vikaa etsimään? (ääni tuntuu tulevan edestä, mutta äänellähän on autoissa kuulua mistä sattuu/tapana kiertää...)
            Last edited by Ranger Walker; 29-06-2011, 22:58.
            sigpicE36 320i Coupe -92

            Comment

            • quisma
              BTCF Member
              • May 2005
              • 384
              • Toijala

              e36 vetoakseleista

              Mistä kannattaisi hakea vahvempia vetoakseleita perus e36 325 lukkoperän jatkeeksi? Alkuperäsissä oli kohtalaisen paljon jo väljää, joten hyväuskoisena tilasin tarvikeakselit, joista toisen sisempi nivel räjähti atomeiksi jo 2. kerralla, kun hiukan halusin ottaa kesän tuoksua ilmoille.

              Niin ja tulipa mieleeni myös toinen kiperä kyssäri: Onko noissa m50-koneissa todella joskus ollut Hall -tyyppisiä antureita nokka-akselin asentoa haistelemassa? Omassani kyssähti nyt viimeksi se ja tilasin kylmästi induktiivisen anturin, mutta Startaxin luettelon mukaan noissa olisi ollut myös Hall-antureita.
              Last edited by quisma; 01-07-2011, 12:19.
              e46 325ci cabrio m-sport2

              Ex: e46 320da touring -04
              e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
              e39 528ia -96
              e34 525i -92
              e30 320i touring -88
              e36 328i coupe -97
              e36 325i -91

              Comment

              • pörri
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 11
                • Mikkeli, Finland

                Morjesta pöytään! Mitähän meinaa käynnistyksen yhteydessä syttyvä "CHECK CONTROL" teksti tossa mittariston alla, sammuu noin minuutti käynnistyksen jälkeen. auto siis 328 touring -95
                Current e60 530da, turbotec + dpf off!

                ex. e39 530d 226hp/500nm, e34 540i 300+hv, e36 328ia touring, e39 540ia touring, e39 530d 209hv/485nm

                Comment

                • Expansion
                  Bimmer Rookie
                  • May 2010
                  • 68
                  • Finland

                  E36 325i -92 Bensamittari näyttää mitä sattuu, missä vika on yleensä? Jos on antureissa niin onko millainen homma vaihtaa ne anturit?

                  Comment

                  • GARFFi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 5541
                    • Kankaanpää

                    Originally posted by Expansion View Post
                    E36 325i -92 Bensamittari näyttää mitä sattuu, missä vika on yleensä? Jos on antureissa niin onko millainen homma vaihtaa ne anturit?
                    Helppo homma. Ainut vaan että antureita ei saa erikseen ostettua vissiin muutakuin kuskin puolelle. Apukuskinpuolelle joutuu ostaan bensapumpun, mutta samalla saa senkin vaihdettua. Purkuautosta ostamista en kyllä suosittelis, jos ei kohtuu uus pumppu oo siinäkään.. Schmiedmannilta makso 120euroa ja toimii hyvin.
                    MB E220 CDI -10
                    Ex.VW T5.1 -11
                    Ex. Ford Transit Custom -14
                    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                    Ex. VW Golf+ -06
                    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                    Ex. Honda CBR900RR -96
                    Ex. E36 325i Coupé -94
                    Ex. LADA 2105 1200S -89
                    Ex. LADA 2107 1300S -87
                    Ex. E36 320i -91

                    Comment

                    • jeppis22
                      Newbiemmer
                      • May 2011
                      • 23
                      • -Vaasa

                      Vaihdekepin puslat

                      Olisko jollain antaa ohjeita tai jotain hyviä sivuja mitkä helpottais vaihdekepin puslien vaihtoa ? Kovinhyviä tiloja työskentelyyn ei ole, mutta naapurilla on monttu jossa alustan saa hyvin näkyviin eli eiköhän vaihto siellä onnistu ? Niin ja auto on e36 320i vm -94
                      Last edited by jeppis22; 02-07-2011, 16:23. Reason: tietojen lisäys

                      Comment

                      • S^X
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 933
                        • Muurame

                        Rupee vähäsen usko loppumaan kolinan kanssa.

                        Eli kuskin puolen takarenkaan tienoilta kuuluu ajaessa sellasta "kevyttä" metallista läpsytystä. Ääni ei muutu nopeuden tai töyssyjen mukaan vaan on aina samanlaista.

                        Takatukivarren puslat tsekattu,lämpösuoja oli kiinni,putkikaan ei pitäisi päästä niin paljoa heilumaan. Takaiskarin yläpäät ok.

                        Mitäköhän seuraavaks...
                        W208
                        W638
                        E36

                        Comment

                        • Sene
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 925
                          • Enschede, The Netherlands

                          Originally posted by S^X View Post
                          Rupee vähäsen usko loppumaan kolinan kanssa.

                          Eli kuskin puolen takarenkaan tienoilta kuuluu ajaessa sellasta "kevyttä" metallista läpsytystä. Ääni ei muutu nopeuden tai töyssyjen mukaan vaan on aina samanlaista.

                          Takatukivarren puslat tsekattu,lämpösuoja oli kiinni,putkikaan ei pitäisi päästä niin paljoa heilumaan. Takaiskarin yläpäät ok.

                          Mitäköhän seuraavaks...

                          Ootko kattonu ettei käsijarrun vaijeri läpsytä kardaania vasten?

                          Itsellä oli tämmönen ongelma kun eräs valopää oli laittanut kaks saman puolen vaijeria sinne. Ne ei oo meinaa saman mittaset.
                          F11 LCI 535xi


                          Ex.

                          E36 320i sedan
                          E36 LCI 328i coupe
                          E61 LCI 530xi

                          Comment

                          • Georgios Terziakis
                            BTCF Member
                            • Sep 2010
                            • 370
                            • Imatra

                            Jahas, nyt se otti ja hajos. Olin lähdössä kotiin keskustasta ja ei meinaa millään lähtee käyntiin, lopun perin lähti pörisemään parilla sylinterillä ja sain ajettua vähän matkaa parempaan parkkiin, helvetin moinen käry, luulin/toivoin että nyt se paska palaa, mutta taiskin olla vaan öljyn kärtsäämistä. Oliskohan venakopan tiiviste pettäny ja tulpat ui öljyssä. No, huomenna hinataan auto kotiin ja talliin tutkimaan. Nyt saunaan ja
                            BMW 335i coupe -06
                            BMW 330i coupe -00
                            Ja pari vanhempaa menOpeliä

                            Comment

                            • S^X
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 933
                              • Muurame

                              Originally posted by Sene View Post
                              Ootko kattonu ettei käsijarrun vaijeri läpsytä kardaania vasten?

                              Itsellä oli tämmönen ongelma kun eräs valopää oli laittanut kaks saman puolen vaijeria sinne. Ne ei oo meinaa saman mittaset.

                              Toi pitääkin tsekata.

                              Se justiinsa ihmetyttää kun ääni kuulostaa niin kevyeltä ja sellaselta,no heleältä.

                              Käppäri pitäis muutenkin tsekata tässä lähipäivinä...
                              W208
                              W638
                              E36

                              Comment

                              • Oratow
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2006
                                • 117

                                Tuli juuri ostettua ihka ensimmäinen Bemu, 328iA vm. 96 ja on kyllä 1.8 vapari A4 Audin jälkeen eri peli ajella. Tottuukohan noihin kutosen murinoihin koskaan? Bensalaskua tuppaa tulemaan, kun pitää kiihdyttää koko ajan vähän rivakammin pelkästään soundien ilosta.

                                Muutama kysymys olisi heti kättelyssä, ki-toos:

                                Moottori on alapuolelta hieman kostea vasemmalta puolelta öljypohjan yläpuolelta, onkos näissä jotain vakitiivistettä, joka tihkuttaa iän myötä?

                                Toisekseen ajossa kuuluu hienoinen jurina/jollotus moottorin kierrosten perässä, onkohan tuo ohjaustehostimen pumppu kuinka äänekäs näissä alunperin? Äkkiseltään diagnosoin tuon äänen tulevan pumpusta kun kääntelin renkaita. Pitänee nyt ainakin kokeilla tehostinöljyjen vaihtoa josko hiljenisi sillä.

                                Sitten vielä sellainen kysymys, että onko näissä jotain tyyppivikaa, jonka takia radio kuuluu huonosti. Tuohon on kyllä joku jälkiasennusmankka laitettu, lieneekö tuossa tyritty jotenkin vai onkohan tuossa joku suurempi vika?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎