Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5517
    • Vaasa

    Originally posted by Jontsu00 View Post
    En tiedä kuuluuko tänne, mutta kysytääs. Elikkä ois talvella, kun rikastuu niin tarkoitus hommata tuommonen parinsadan alustasarja (Ta-Tehnix jne) ja Lenson A01 vanteet koossa 8,5" et 30 tai 7,5" et 35. Kaaret on tällä hetkellä vakiot, ja mielellään pitäsinkin ne sillai.

    Kysymys kuuluukin, että osaako joku heittää suoriltakäsiltä, että minkälaisella rengastuksella nuo sopis pyörimään ilman raapimisia? Ei tarvi olla leveät renkaat, mutta tietenkin sen kokoset renkaat mitkä niille vanteille on tarkotettu. Autosta ole tarkoitusta tehdä kovin linttaa, sillai sopivasti madallusta.

    Ja toinen kysymys, että kun tuo oma on vuoden -91 tekele, niin mitä siinä piti muuttaa/ostaa että saan tuon alustasarjan paikalleen? Vakaajantankoa ja ylätukilaakeria?
    Originally posted by jr66 View Post
    7,5 et35 sopii 225/45 renkaalla reilulla madalluksella, 8,5 et30 tulee vanteen reuna 18 mm. ulommas. 215/45 sopinee mutta saako laittaa/onko tarkoitettu 8,5 vanteelle, väittely voi alkaa...
    Ei väittelyä vaan faktoja omasta kotterosta.

    Jos edessä on nuo TA:n coilit niin silloin et pitää olla 35 tai pienempi jos 7tuumaset vanteet. Jos vanteet leveys kasvaa niin silloin et pitää luonnoliisesti pienetä. Mulla oli 7.5 leveet ja et 33. Ne mahtu just ja just pyörimään. Mutta orkkisvanteet ei mahtunu pyörimään.

    Siis näissä tapauksissa ottaa kiinni coiliin. Kaariin ei tarvinnu koskea. Takana menee sitte kaikki normi koot.

    Mun vanhan Cäbin projekti topikista löytää pari kuvaa missä on nallevanteet em spekseillä ja TA:n coilit.
    sigpic

    Comment

    • lepi
      Bimmer Rookie
      • Nov 2009
      • 31
      • kankaanpää

      Kertokaas nyt joku fiksu että mitä eroo noilla m42 ja m44 b18 koneilla on ku ei tie että kumpi tos omas is ny sitte oikeesti on... Ja sitten toinen tyhmä kysymys viel ku kattelin tuolta bmwfans.infosta eroja nois kytkimis niin mitä eroo noilla ilmastoinnilla ja ilman ilmastointia on oikeasti käykö päikseen?
      E39 523ia
      E30 316 2.7
      E30 316 2.0
      Corolla -87

      Ex
      E36 318is
      E34 520i
      E30 318i
      E36 323i
      Plus muunmerkkiset

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by lepi View Post
        Kertokaas nyt joku fiksu että mitä eroo noilla m42 ja m44 b18 koneilla on ku ei tie että kumpi tos omas is ny sitte oikeesti on... Ja sitten toinen tyhmä kysymys viel ku kattelin tuolta bmwfans.infosta eroja nois kytkimis niin mitä eroo noilla ilmastoinnilla ja ilman ilmastointia on oikeasti käykö päikseen?
        Ainakin helposti ulospäin erottaa siitä että m42:ssa on läppämallinen ilmamäärämittari ja m44 taas modernimpi ilmamassamittari.

        Kytkimien ero johtunee siitä että ilmastoiduissa on kaksoismassavauhtipyörä ja ilmastoimattomissa kova. Noihin siis ei käy sama kytkinpaketti.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • santtuzz
          BTCF Member
          • Jun 2006
          • 132
          • Riihimäki

          Originally posted by JJT View Post
          Ainakin helposti ulospäin erottaa siitä että m42:ssa on läppämallinen ilmamäärämittari ja m44 taas modernimpi ilmamassamittari.

          Kytkimien ero johtunee siitä että ilmastoiduissa on kaksoismassavauhtipyörä ja ilmastoimattomissa kova. Noihin siis ei käy sama kytkinpaketti.
          Myöskin taitaa erottaa öljynsuodattimen kopan kannesta. M42b18 alumiininen, ja taas m44b19 koneessa muovinen.
          E39 525i M-Sport -00 & E30 325i Cabrio
          E30 316i -89 M50
          E60 530ia M-Sport -04
          E36 316i -94
          E39 540ia -97
          E39 528i touring -97
          E36 328i touring -95
          E34 525i -92
          E30 316i -89

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Miten lähtee touringin alkuperäisen vetokoukun runko irti?
            Anybody?

            Comment

            • tommi--fi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 1066
              • Riihimäki

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Anybody?
              Siitä tutkimaan

              Auto tai moottoripyörä Virosta?

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Lähinnä käytännön kokemuksia kaipasin, mutta kai se on vaan ryömittävä alle ja tutkittava. Miten takapuskuri irtoaa?

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16418
                  • Asikkala

                  Originally posted by santtuzz View Post
                  Myöskin taitaa erottaa öljynsuodattimen kopan kannesta. M42b18 alumiininen, ja taas m44b19 koneessa muovinen.
                  Jep, ja tyyppimerkinnät on tosiaankin m42b18 ja m44b19 kuten yllä lukee.

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    Originally posted by santtuzz View Post
                    Myöskin taitaa erottaa öljynsuodattimen kopan kannesta. M42b18 alumiininen, ja taas m44b19 koneessa muovinen.
                    Mulla m42 ti vompatissa muovinen,eli toi ei päde.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • Jampsu87
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 1335
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by JJT View Post
                      Ainakin helposti ulospäin erottaa siitä että m42:ssa on läppämallinen ilmamäärämittari ja m44 taas modernimpi ilmamassamittari.
                      .
                      Tämä on ulkoisesti todennäköisesti nopein\varmin tapa erottaa kumpi motti pellin alta löytyy.
                      E91 lci 330xd.

                      Comment

                      • Antipro
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2010
                        • 295
                        • Hämeenlinna

                        Originally posted by Jontsu00 View Post
                        En tiedä kuuluuko tänne, mutta kysytääs. Elikkä ois talvella, kun rikastuu niin tarkoitus hommata tuommonen parinsadan alustasarja (Ta-Tehnix jne) ja Lenson A01 vanteet koossa 8,5" et 30 tai 7,5" et 35. Kaaret on tällä hetkellä vakiot, ja mielellään pitäsinkin ne sillai.

                        Kysymys kuuluukin, että osaako joku heittää suoriltakäsiltä, että minkälaisella rengastuksella nuo sopis pyörimään ilman raapimisia? Ei tarvi olla leveät renkaat, mutta tietenkin sen kokoset renkaat mitkä niille vanteille on tarkotettu. Autosta ole tarkoitusta tehdä kovin linttaa, sillai sopivasti madallusta.

                        Ja toinen kysymys, että kun tuo oma on vuoden -91 tekele, niin mitä siinä piti muuttaa/ostaa että saan tuon alustasarjan paikalleen? Vakaajantankoa ja ylätukilaakeria?
                        Itellä täysin sama setti. 8,5" vanne ja ottaa edestä tolppaan kiinni ilman speiseriä. Rengaistus edessä 205/40 ja pyörii ongelmitta. Ja ei siis edestä mankeloitu kaaria.
                        Takana 225/45 ja otti kiinni ennen kun kaaret mankeloitiin. Ja reilusti madallettu -70/~-60

                        Edit. Ja kuvia näkee tosta sigun linkistä ja vika sivu
                        Last edited by Antipro; 23-09-2011, 21:50.
                        G20 330e M-Sport -20

                        EX:

                        F30 330e M-Sport -18
                        e82 135i -10 @500hp/662nm
                        e90 320D m-sport -06
                        e90 325iA -05
                        Subaru Impreza WRX -04
                        e90 320D -05
                        e36 328 -95 Sedan
                        e30 318 -86
                        e36 325 -93 coupé

                        Comment

                        • Jontsu00
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2011
                          • 241
                          • Oulu

                          Originally posted by Antipro View Post
                          Itellä täysin sama setti. 8,5" vanne ja ottaa edestä tolppaan kiinni ilman speiseriä. Rengaistus edessä 205/40 ja pyörii ongelmitta. Ja ei siis edestä mankeloitu kaaria.
                          Takana 225/45 ja otti kiinni ennen kun kaaret mankeloitiin. Ja reilusti madallettu -70/~-60

                          Edit. Ja kuvia näkee tosta sigun linkistä ja vika sivu
                          Eli voidaanko olettaa, että jos tyytys noihin seitenpuolikkaisiin, ja rengastuksena esim eteen 205/40 ja taakse vaikka 215/45 tai 225/45, ja hillitty madallus niin rullaisivat ilman speisereitä/mankelointia? :think


                          Ps. Näyttää hemmetin hyvältä tuo sinun autosi, vanteet varsinkin. Btw, mistä hommasit nuo vanteet? Käytettynä vai uutena ja mihin hintaan?

                          Comment

                          • Antipro
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2010
                            • 295
                            • Hämeenlinna

                            Originally posted by Jontsu00 View Post
                            Eli voidaanko olettaa, että jos tyytys noihin seitenpuolikkaisiin, ja rengastuksena esim eteen 205/40 ja taakse vaikka 215/45 tai 225/45, ja hillitty madallus niin rullaisivat ilman speisereitä/mankelointia? :think


                            Ps. Näyttää hemmetin hyvältä tuo sinun autosi, vanteet varsinkin. Btw, mistä hommasit nuo vanteet? Käytettynä vai uutena ja mihin hintaan?
                            Väittäsin että kyllä pyöris. Ei ollu ku ihan milli tai kaks että ei olisi ottanut edestä tolppaan ilman speiseriä. Jäähän ne 7,5" sillä 35 et:llä aika sisään.

                            Mutta kiitos Ostin täältä yheltä foorumin käyttäjältä käytettynä (tosin uudenveroiset, 300km ajetut) renkaineen 600e tosin silloin oli eri rengaistus mutta kumminkin. Ja kommentoi toki showroomia
                            G20 330e M-Sport -20

                            EX:

                            F30 330e M-Sport -18
                            e82 135i -10 @500hp/662nm
                            e90 320D m-sport -06
                            e90 325iA -05
                            Subaru Impreza WRX -04
                            e90 320D -05
                            e36 328 -95 Sedan
                            e30 318 -86
                            e36 325 -93 coupé

                            Comment

                            • --nismo200sx--
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 169
                              • Lohja

                              Originally posted by suppari View Post
                              Mulla m42 ti vompatissa muovinen,eli toi ei päde.
                              mullapa onki metallinen m42 ti vompatissa
                              -e30 325tic track

                              Comment

                              • jukkae
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3506
                                • 70800

                                Kellään hajua käykö joku yleismallin laakerinulosvetäjä ton e36 takapyöränlaakerin vaihtoon?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎