Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16418
    • Asikkala

    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Onko ei ilmastoidussa joku suodatin lämmityssysteemille?

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16418
      • Asikkala

      Originally posted by Bmw Master View Post
      8 nappisessa ei siis ole lämpömittaria?
      Ainakin 7-nappisessa ex. -94 autossa oli.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16341
        • Leppävirta

        Originally posted by jr66 View Post
        Ainakin 7-nappisessa ex. -94 autossa oli.
        Kaverilla tais olla just tuo 7-nappinen tai 8. Ei ole kuin kello siinä. Vissiin eroja noissakin?

        Edit: Ja sillä on -95 tai -96 325tds
        Last edited by Haju69; 13-01-2012, 12:21.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          7 nappisessa on kello+lämpömittari tiedän, mutta 8 nappinen on(?) pelkkä kello+cc. Eli ei mikään ajotietokone. 11 nappisessa lämpö+kello+cc.

          18 nappisessa on sitten kaikki nuo+ajotietokone.
          Last edited by Bmw Master; 13-01-2012, 13:02.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16418
            • Asikkala

            Originally posted by Bmw Master View Post
            7 nappisessa on kello+lämpömittari tiedän, mutta 8 nappinen on(?) pelkkä kello+cc. Eli ei mikään ajotietokone. 11 nappisessa lämpö+kello+cc.

            18 nappisessa on sitten kaikki nuo+ajotietokone.
            Eli kaikissa paitsi 8-nappinen on lämpömittari ? Mitähän insinöörin logiikaa tämä on :think

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by jr66 View Post
              Eli kaikissa paitsi 8-nappinen on lämpömittari ? Mitähän insinöörin logiikaa tämä on :think
              Se on kello cc:llä Kaikki kun on lisävarusteita.

              Comment

              • tommi--fi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2007
                • 1066
                • Riihimäki

                Onnistuuko 323->328 tekniikanvaihto pelkällä koneen vaihdolla? Laatikko näkyisi olevan erilainen ja perässä eri välitys. Netin mukaan sopivat kuitenkin yhteen.

                Saako vanhaan ECU:n ajettua 328 softan?
                Auto tai moottoripyörä Virosta?

                Comment

                • S^X
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 933
                  • Muurame

                  Missä sijaitsee lyhyiden valojen rele?

                  Autona 92. 325.

                  E: Eipä enään mitään.
                  Itse itselleni vastaten,sulakeboxissa paikalla numero kuusi.
                  Last edited by S^X; 13-01-2012, 14:36.
                  W208
                  W638
                  E36

                  Comment

                  • Sene
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 925
                    • Enschede, The Netherlands

                    Originally posted by tommi--fi View Post
                    Onnistuuko 323->328 tekniikanvaihto pelkällä koneen vaihdolla? Laatikko näkyisi olevan erilainen ja perässä eri välitys. Netin mukaan sopivat kuitenkin yhteen.

                    Saako vanhaan ECU:n ajettua 328 softan?

                    ECU pitäis tosiaan hoitua pelkällä ohjelmoinnilla, samaa boksia käyttävät.
                    F11 LCI 535xi


                    Ex.

                    E36 320i sedan
                    E36 LCI 328i coupe
                    E61 LCI 530xi

                    Comment

                    • fRONik-_-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2010
                      • 684
                      • Helsinki

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Oliko siinä alunperin viisarikello? 8 nappisessa ei siis ole lämpömittaria?
                      Siis joo sori viisarikello oli ja ei oo 8nappises lämpömittaria.
                      Nykyiset.
                      Harraste:
                      BMW E30 325i -88 700Hv
                      Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                      Ex.
                      Volkswagen Golf 1.8 -9
                      2
                      Volkswagen Vento 1.8 -92
                      BMW E36 316i -92
                      BMW E36 320i -91

                      BMW E36 320 -92
                      BMW E36 318is M-Sport -95
                      BMW E36 323i -99
                      BMW E90 330D -07 M-Sport
                      BMW E36 325i -92 "M3"

                      Comment

                      • fRONik-_-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2010
                        • 684
                        • Helsinki

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Se on kello cc:llä Kaikki kun on lisävarusteita.
                        Aivan oikein
                        Nykyiset.
                        Harraste:
                        BMW E30 325i -88 700Hv
                        Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                        Ex.
                        Volkswagen Golf 1.8 -9
                        2
                        Volkswagen Vento 1.8 -92
                        BMW E36 316i -92
                        BMW E36 320i -91

                        BMW E36 320 -92
                        BMW E36 318is M-Sport -95
                        BMW E36 323i -99
                        BMW E90 330D -07 M-Sport
                        BMW E36 325i -92 "M3"

                        Comment

                        • tommi--fi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 1066
                          • Riihimäki

                          Originally posted by Sene View Post
                          ECU pitäis tosiaan hoitua pelkällä ohjelmoinnilla, samaa boksia käyttävät.
                          Käyköhän E39/E38 kone kolmekutoseen? lohko näyttäisi ainakin sopivan.

                          Huonosti saatavilla M52B25 konetta suomessa, samalla kai sinne sen isomman vaihdattaa.

                          Mahtaako olla merkitystä onko kone manuaalista vai automaatista.
                          Oma auto 323 manuaali
                          Auto tai moottoripyörä Virosta?

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Softissa ei juuri ole eroa, oon ajanut 328 omalla boksilla ja 323 boksilla, suurin ero tehty eri suuttimilla.
                            Jos bokseja vaihtaa ristiin pitää ews:lle koodata boksin isn numero että käynistyy, parin minuutin homma.

                            323 on pääosin pieni getraggi pienemmällä kytkimellä ja täten pidemmällä kardaanilla, perä pitkälti sama.
                            Tokihan se getraggi siellä kestää mutta zf on kestävämpi ja parempi muutenki, jolloin tosiaan vaatii eri kardaanin.
                            Putkisto on 323 aika kuristettu, vaihda 328 putkisto tai virittele jotain esim m3 mallista.

                            Halvimmalla siis pääsee pelkän raakakoneen vaihtamalla mutta ite vaihtasin myös voimansiirron osat. Tuossa omassa projektitopicissa on juttua.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Originally posted by Supa View Post
                              Softissa ei juuri ole eroa, oon ajanut 328 omalla boksilla ja 323 boksilla, suurin ero tehty eri suuttimilla.
                              Jos bokseja vaihtaa ristiin pitää ews:lle koodata boksin isn numero että käynistyy, parin minuutin homma.

                              323 on pääosin pieni getraggi pienemmällä kytkimellä ja täten pidemmällä kardaanilla, perä pitkälti sama.
                              Tokihan se getraggi siellä kestää mutta zf on kestävämpi ja parempi muutenki, jolloin tosiaan vaatii eri kardaanin.
                              Putkisto on 323 aika kuristettu, vaihda 328 putkisto tai virittele jotain esim m3 mallista.

                              Halvimmalla siis pääsee pelkän raakakoneen vaihtamalla mutta ite vaihtasin myös voimansiirron osat. Tuossa omassa projektitopicissa on juttua.
                              Kytkinhän on sama 240mm molemmissa:think
                              E: loppuvuodesta -95 näkyy b25:n tulevan 228mm kytkytin.
                              Last edited by JJT; 13-01-2012, 22:30.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • tommi--fi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 1066
                                • Riihimäki

                                Originally posted by Supa View Post
                                Softissa ei juuri ole eroa, oon ajanut 328 omalla boksilla ja 323 boksilla, suurin ero tehty eri suuttimilla.
                                Jos bokseja vaihtaa ristiin pitää ews:lle koodata boksin isn numero että käynistyy, parin minuutin homma.

                                323 on pääosin pieni getraggi pienemmällä kytkimellä ja täten pidemmällä kardaanilla, perä pitkälti sama.
                                Tokihan se getraggi siellä kestää mutta zf on kestävämpi ja parempi muutenki, jolloin tosiaan vaatii eri kardaanin.
                                Putkisto on 323 aika kuristettu, vaihda 328 putkisto tai virittele jotain esim m3 mallista.

                                Halvimmalla siis pääsee pelkän raakakoneen vaihtamalla mutta ite vaihtasin myös voimansiirron osat. Tuossa omassa projektitopicissa on juttua.
                                Sinun vastauksia hieman odottelinkin. Autossa on jo 328 putki paikallaan. Onnistuuko Supa sinulta EWS ja ECU koodailut?

                                Jos nyt ensin saisi toimivan koneen hommattua, oli sitten 323 tai 328. Taakse vaatinee vielä jäähdytetyt levyt jos 2.8 moottorin vaihdattaa.
                                Auto tai moottoripyörä Virosta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎