Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kasinoll
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 281
    • hellsinki

    Originally posted by jr66 View Post
    Paljonko sinne 1,6 öljypohjaan sitten pitäisi kaataa ?
    En oo tottunu luottaa sokeesti noihin netistä löytyviin "faktoihin" , niin ajattelin että jos jollain sattus olee kyseisen moottorin kattava ohjekirja hanskalokerossa, niin sieltähän sen vielä varmistas.

    Lähinnä sen takii että riittääkö 4L tönikkä vai tarviiko ottaa litranen siihen kylkeen.
    E61 525dA M57 -04 668 Schwarz II
    EX E38 728iA M52 -95 303 Cosmosschwarz
    EX E36 316/2 M43 -96 668 Schwarz II
    EX E32 730iA M60 -92 244 Sterlingsilber
    EX E32 730iAL M60 -93 252 Calypsorot
    EX E32 750iAL M70 -87 189 Cirrusblau
    EX E32 730iA M60 -92 244 Sterlingsilber
    EX E32 740iA M60 -93 244 Sterlingsilber


    Vikakoodinlukua ja perus koodauksia pääkaupunkiseudulla!

    Comment

    • Spiddu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 3565
      • Nla

      Originally posted by GARFFi View Post
      Ourait. Kiitos. Sitä mä oon vähä veikkaillukki ja vituttaa vaan ku menee 90e sen anturin mukana hukkaan - kun ei vanha anturi ole ja en tienny aiemmin noista KL:n antureista. Noh, soitan kaverille jos se lukis koodit tänään tosta vehkeestä.
      eikös noilalkin joku takuu ole? jos antaa selvästi koodia yritä saada rahat takasin ja haet suosiolla marmorilta anturin.
      BMW E90 330dA 2007
      BMW F30 330e 2017

      Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
      e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

      Comment

      • GARFFi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 5541
        • Kankaanpää

        Originally posted by Spiddu View Post
        eikös noilalkin joku takuu ole? jos antaa selvästi koodia yritä saada rahat takasin ja haet suosiolla marmorilta anturin.
        Nii. Tarttis vaan löytää sellanen oikee skooppi sen katteluun, katto nääs, ainut skooppi minkä mä omistan on periskooppi ja sillä katellaan naapurin emäntiä ku ne ottaa aurinkoa.

        Mutta muovi lähti hinaussession jälkeen käyntiin. Oli vaan venttiilit liimautunu, niinku oletettiinki, mutta ei vaan starttaamalla lähteny.
        MB E220 CDI -10
        Ex.VW T5.1 -11
        Ex. Ford Transit Custom -14
        Ex. VW Passat 2.0FSI -06
        Ex. VW Golf+ -06
        Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
        Ex. Honda CBR900RR -96
        Ex. E36 325i Coupé -94
        Ex. LADA 2105 1200S -89
        Ex. LADA 2107 1300S -87
        Ex. E36 320i -91

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16418
          • Asikkala

          Originally posted by GARFFi View Post
          Nii. Tarttis vaan löytää sellanen oikee skooppi sen katteluun, katto nääs, ainut skooppi minkä mä omistan on periskooppi ja sillä katellaan naapurin emäntiä ku ne ottaa aurinkoa.

          Mutta muovi lähti hinaussession jälkeen käyntiin. Oli vaan venttiilit liimautunu, niinku oletettiinki, mutta ei vaan starttaamalla lähteny.
          Kuvia naapureista ?

          Hinattiinko pitkään ? Kun kattivehjettä ei pitäisi hinata... :think
          Tämä venttiilien liimautuminen jaksaa itseäni ihmetyttää, en ole siitä kuulluut koskaan missään muualla ?

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by jr66 View Post
            Kuvia naapureista ?

            Hinattiinko pitkään ? Kun kattivehjettä ei pitäisi hinata... :think
            Tämä venttiilien liimautuminen jaksaa itseäni ihmetyttää, en ole siitä kuulluut koskaan missään muualla ?
            100-200 metriä, sitten lähti pytty kerrallaan käyntiin. mitähän urbaanilegendaa tuokin on ettei saisi hinata?

            jos sulla on M50, M52 tai M54 koneinen auto pihassa.. jos kone on kerennyt jäähtymään täysin niin teeppä sillai että käy lyömässä tulille, anna käydä 2s ja sammuta -> koita lähteä aamulla töihin (saat ihan ensikäden kokemusta aiheesta)
            toinen tapa on semmonen että on niin paljon pakkasta ettei lähde edes käyntiin yrityksestä huolimatta -> keli lämpenee ja pitäis lähteä mutta ei edes lupaa. näin kävi garffin kohdalla.

            itellä on osunu kohdalle M50, M52 ja M60 kanssa aina sama syy, en muistanu käyttää lämpöiseksi pienen siirron jälkeen.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • HerraHuu
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2012
              • 355
              • Keski-Suomi

              Toukka

              Jospa säästyinkin kannentiiviste/kansivialta? Puristusten heitto ja 4:sta vastaan tullut öljy voikin olla venttiilikopan syytä, eikö? Ei tullut katottua oliko se öljy pelkästään tulpassa vai oliko männän päällä.. Koppa auki ja kaikki tiivisteet vaihtoon ja kovaa ajoa. Voisiko olla jotain muutakin nyt mitä kannattaisi vaihdella? Vesipumpun melkein joutuu ostamaan..


              -e30 2d m10b18

              EX -e53 X5 3.0D
              EX -e39 523i Sedan
              EX -e36 325i Coupe
              EX -e46 323i Sedan
              EX -e36 320i Touring

              Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                Originally posted by jr66 View Post
                Kuvia naapureista ?

                Hinattiinko pitkään ? Kun kattivehjettä ei pitäisi hinata... :think
                Tämä venttiilien liimautuminen jaksaa itseäni ihmetyttää, en ole siitä kuulluut koskaan missään muualla ?
                Onhan tuo ihan suht yleistä ainakin m50/52-moottoreissa.
                Eihän ne venttiilit "liimaudu", vaan nostimen ylitäytöstä johtuen eivät sulkeudu.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • GARFFi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 5541
                  • Kankaanpää

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Kuvia naapureista ?

                  Hinattiinko pitkään ? Kun kattivehjettä ei pitäisi hinata... :think
                  Tämä venttiilien liimautuminen jaksaa itseäni ihmetyttää, en ole siitä kuulluut koskaan missään muualla ?
                  Ei sitä kölvipoikana kerinny kuvia otteleen kuvismaikasta, mutta voin sanoo että aika keuhkot oli.
                  MB E220 CDI -10
                  Ex.VW T5.1 -11
                  Ex. Ford Transit Custom -14
                  Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                  Ex. VW Golf+ -06
                  Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                  Ex. Honda CBR900RR -96
                  Ex. E36 325i Coupé -94
                  Ex. LADA 2105 1200S -89
                  Ex. LADA 2107 1300S -87
                  Ex. E36 320i -91

                  Comment

                  • etell
                    Newbiemmer
                    • Jan 2012
                    • 17
                    • Helsinki

                    Terve vaan! Eka BMW, eka postaus tänne eli avataas postaustili varmistamalla että onko lambda paskana ennenku haen ton 120e lamba-anturin.

                    Kone toimii kylmänä normaalisti mutta heti kun lämmöt noussu kunnolla niin auto ikäänkuin tukehtuu kun antaa kaasua. Kierrokset ei nouse mutta sitten kun antaa lisää kaasua niin hetken päästä vetää taas, välillä röpeltää ihan kunnolla. Toinen taas on paksut pakokaasut, kylmänä tulee tosi paksua savua mutta lämpimänä vähän laimeempaa mutta sittenku polkasee kaasua niin lähtee kunnon savut taas. Bensan kulutuskin aivan hirvee, en tiedä johtuuko ajotavoista... Käy vissiin aika rikkaalla? 325 E36 -92 kyseessä.

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      Originally posted by etell View Post
                      Terve vaan! Eka BMW, eka postaus tänne eli avataas postaustili varmistamalla että onko lambda paskana ennenku haen ton 120e lamba-anturin.

                      Kone toimii kylmänä normaalisti mutta heti kun lämmöt noussu kunnolla niin auto ikäänkuin tukehtuu kun antaa kaasua. Kierrokset ei nouse mutta sitten kun antaa lisää kaasua niin hetken päästä vetää taas, välillä röpeltää ihan kunnolla. Toinen taas on paksut pakokaasut, kylmänä tulee tosi paksua savua mutta lämpimänä vähän laimeempaa mutta sittenku polkasee kaasua niin lähtee kunnon savut taas. Bensan kulutuskin aivan hirvee, en tiedä johtuuko ajotavoista... Käy vissiin aika rikkaalla? 325 E36 -92 kyseessä.
                      Lueppas toi läpi : http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • BavariaMW
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2011
                        • 149
                        • Iitti

                        Originally posted by peto2 View Post
                        100-200 metriä, sitten lähti pytty kerrallaan käyntiin. mitähän urbaanilegendaa tuokin on ettei saisi hinata?
                        Anteeksi totaalinen ot, mutta ei kannata tosiaankaan katti peliä hinata, voin ensi vklp ettiä kirjallisuudesta täydenkin selityksen mutta jotenkin niin että käynnistyksessä poltsikan palaminen vaurioittaa katin sisustaa :think

                        Comment

                        • GARFFi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 5541
                          • Kankaanpää

                          Originally posted by BavariaMW View Post
                          Anteeksi totaalinen ot, mutta ei kannata tosiaankaan katti peliä hinata, voin ensi vklp ettiä kirjallisuudesta täydenkin selityksen mutta jotenkin niin että käynnistyksessä poltsikan palaminen vaurioittaa katin sisustaa :think
                          Haeppa piruuttas.
                          MB E220 CDI -10
                          Ex.VW T5.1 -11
                          Ex. Ford Transit Custom -14
                          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                          Ex. VW Golf+ -06
                          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                          Ex. Honda CBR900RR -96
                          Ex. E36 325i Coupé -94
                          Ex. LADA 2105 1200S -89
                          Ex. LADA 2107 1300S -87
                          Ex. E36 320i -91

                          Comment

                          • Pataässä
                            Newbiemmer
                            • Feb 2012
                            • 11
                            • Finland

                            Ostin juuri ensimmäisen bemarini ja siihen on vaihdettu led-takavalot. Ajotietokone herjaa tietenkin, kun vastus on pienempi kuin polttimoilla...
                            Nyt pitäisi asentaa jonkinnäköinen vastus, jotta check-controllin saa hiljaiseksi eli
                            Osaako kukaan sanoa suoraan:

                            -Minkälainen tyyppinen vastus
                            -Minkä tehoinen vastus
                            -Mihin johtoihin pitää liittää että kaikki menee ok
                            -Jos löytyy kuvia asennuksista niin saa laittaa!

                            Kiitos näistä.

                            Haulla en löytänyt mitään järkevää. Jos ei muu auta niin ostetaan orggikset...

                            Comment

                            • Wesu
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2005
                              • 36
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by BavariaMW View Post
                              Anteeksi totaalinen ot, mutta ei kannata tosiaankaan katti peliä hinata, voin ensi vklp ettiä kirjallisuudesta täydenkin selityksen mutta jotenkin niin että käynnistyksessä poltsikan palaminen vaurioittaa katin sisustaa :think
                              Originally posted by GARFFi View Post
                              Haeppa piruuttas.
                              Neste Oil ajoneuvojen voiteluaineet opas:
                              Hinauksen ja toistuvien käynnistysyritysten aikana voi katalysaattoriin kulkeutua palamatonta polttoainetta, joka syttyessään tuhoaa sen.

                              Neste Oil bensiiniopas:
                              Katalysaattorin ongelmiin kuuluu, että se saavuttaa puhdistustehonsa vasta lämmettyään. Onneksi lämpeneminen tapahtuu kovillakin pakkasilla varsin nopeasti. Toisaalta liian suuri lämpötila taas turmelee katalysaattorin. Näin voi tapahtua esimerkiksi sytytysjärjestelmän vikatilanteiden yhteydessä. Sytytyksen katkoessa saattaa katalysaattoriin päästä syttymätöntä polttoainetta, joka vihdoin palaessaan kuumentaa katalysaattoria liiaksi. Juuri tästä syystä katalysaattoriautojen käynnistämisessä hinaamalla piilee riskinsä.

                              Oppaat löytyvät googlesta.

                              Comment

                              • beehoo
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2005
                                • 133
                                • Helsinki

                                Originally posted by Wesu View Post
                                Neste Oil ajoneuvojen voiteluaineet opas:
                                Hinauksen ja toistuvien käynnistysyritysten aikana voi katalysaattoriin kulkeutua palamatonta polttoainetta, joka syttyessään tuhoaa sen.

                                Neste Oil bensiiniopas:
                                Katalysaattorin ongelmiin kuuluu, että se saavuttaa puhdistustehonsa vasta lämmettyään. Onneksi lämpeneminen tapahtuu kovillakin pakkasilla varsin nopeasti. Toisaalta liian suuri lämpötila taas turmelee katalysaattorin. Näin voi tapahtua esimerkiksi sytytysjärjestelmän vikatilanteiden yhteydessä. Sytytyksen katkoessa saattaa katalysaattoriin päästä syttymätöntä polttoainetta, joka vihdoin palaessaan kuumentaa katalysaattoria liiaksi. Juuri tästä syystä katalysaattoriautojen käynnistämisessä hinaamalla piilee riskinsä.

                                Oppaat löytyvät googlesta.
                                Juu, lähinnä taitaa olla pelkona, että moottorinohjaus luulee tilanteen olevan moottorijarrutus ja täten sitten palamattoman bensan joutuminen kattiin todennäiköisempää.. näin semimutuna offtopikia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎