Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mp91
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 14
    • Ylöjärvi

    Katsastukessa käyttelin tänään omaa e36 coupea, johon edellinen omistaja on asentanut jonkinlaisen alustasarjan. Rekisteriotteeseen merkitty "etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan edessä 320mm" Tänään kuitenkin inssimies mittasi ko. etäisyyden olevan 305mm, ja tästä tuli hylsy. Mitenkähän tuota etujousitusta saisi sitten nostettua? Inssin vakuutti, että sitä saa kyllä säädettyä... :think

    Edit: Tosiaan, olen siis samaisen auton vuosi sitten katsastanut näiltä osin ihan samanlaisessa kunnossa kun nytkin. Silloin ei tuosta inssi maininnut mitään...
    e36 325i coupé (vanos) '94. Boston Grün metallic

    Comment

    • Maka
      Newbiemmer
      • May 2012
      • 4
      • Espoo

      323i

      Olis muutama kysymys omasta autosta. (e36, 323i, -96)

      Mikä perä tässä sattuu olemaan ja millä välityksellä?
      Tarvis lukkoperän. Mieluiten 75%. löysin netistä semmosen 800€ mutta on pelkkä lukko 800€ ja valmis perä 1300€ niin on vähän turhan kallista ehkä.

      Eli jos jollain olis myydä niin voisin ostaa.

      Luin tuolta että 323 olis rajattu imusarjalla. Mitä jos tähän vaihtaisi 2.8 koneesta imu sarjan? vai onko kansikin pienempi? sopiiko 2.8 koneen kansi suoraan tähän ? vai mitä pitäis tehdä että sais radikaalimpia tehoja lisää?

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by Maka View Post
        Olis muutama kysymys omasta autosta. (e36, 323i, -96)

        Mikä perä tässä sattuu olemaan ja millä välityksellä?
        Tarvis lukkoperän. Mieluiten 75%. löysin netistä semmosen 800€ mutta on pelkkä lukko 800€ ja valmis perä 1300€ niin on vähän turhan kallista ehkä.

        Eli jos jollain olis myydä niin voisin ostaa.

        Luin tuolta että 323 olis rajattu imusarjalla. Mitä jos tähän vaihtaisi 2.8 koneesta imu sarjan? vai onko kansikin pienempi? sopiiko 2.8 koneen kansi suoraan tähän ? vai mitä pitäis tehdä että sais radikaalimpia tehoja lisää?
        Alkuperäinen perä on typ188 2,93:1 välityksellä. Lukoton tai 25% lukolla.
        Mihin tarvii 75%? Alkuperäisiä lukkoja voi "kiristää" ~40%.

        323i ja 328i on samanlainen kansi. Ainoat erot taisi olla nokka-akseleissa:think
        Imusarjatkin on samat molemmissa. 325i imusarjalla voi saada yläkierroksille pientä lisää.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • GARFFi
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 5541
          • Kankaanpää

          Originally posted by mp91 View Post
          Katsastukessa käyttelin tänään omaa e36 coupea, johon edellinen omistaja on asentanut jonkinlaisen alustasarjan. Rekisteriotteeseen merkitty "etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan edessä 320mm" Tänään kuitenkin inssimies mittasi ko. etäisyyden olevan 305mm, ja tästä tuli hylsy. Mitenkähän tuota etujousitusta saisi sitten nostettua? Inssin vakuutti, että sitä saa kyllä säädettyä... :think

          Edit: Tosiaan, olen siis samaisen auton vuosi sitten katsastanut näiltä osin ihan samanlaisessa kunnossa kun nytkin. Silloin ei tuosta inssi maininnut mitään...
          Ei se korkeussäädettävä alusta ollu? Ainaki kumiplätkillä saa nostettua sen verran jos ne sattuu olemaan puhki jousen alta, vai misä ne oli.
          MB E220 CDI -10
          Ex.VW T5.1 -11
          Ex. Ford Transit Custom -14
          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
          Ex. VW Golf+ -06
          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
          Ex. Honda CBR900RR -96
          Ex. E36 325i Coupé -94
          Ex. LADA 2105 1200S -89
          Ex. LADA 2107 1300S -87
          Ex. E36 320i -91

          Comment

          • mp91
            Newbiemmer
            • Aug 2010
            • 14
            • Ylöjärvi

            Kiitos vastauksesta! Tosiaan, ei ole mitään hajua millainen alustasarja tuossa on, että onko korkeussäädettävä vai ei... Täytyy semmosia kumilätkiä kokeilla jos ei ole. Mitenkähän se on yhtäkkiä pudonnut sen 15mm alaspäin? Onko jouset vaan sen verran löystyny tai jotain?
            e36 325i coupé (vanos) '94. Boston Grün metallic

            Comment

            • sniikkeri
              Bimmer Rookie
              • Dec 2009
              • 42
              • Vantaa

              pitäskö tyhjäkäynnin muuttua tai pienellä paikallaa kaasuttelulla huomata eroa jos nyppää maffin irti?
              Jännä kun ei mitään vikakoodejakaan anna vaikka auto röpöttelee vai näkeekö nuo vikakoodit vasta jollain lukijalla?

              Comment

              • JonttuPeke
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 1130
                • Juuka

                Originally posted by mp91 View Post
                Kiitos vastauksesta! Tosiaan, ei ole mitään hajua millainen alustasarja tuossa on, että onko korkeussäädettävä vai ei... Täytyy semmosia kumilätkiä kokeilla jos ei ole. Mitenkähän se on yhtäkkiä pudonnut sen 15mm alaspäin? Onko jouset vaan sen verran löystyny tai jotain?
                Tai sitten katsastusmies mitannut eritavalla kun toinen 1,5cm heitto, aika tarkka katsastusmies ollut :think

                Originally posted by dumppi View Post
                takuuseen uudet?:think

                itellä kestäny monta vuotta..
                Pitääpä kokeilla. Onko jomin "säädettävät takajousetkin" löysät, kun kaikki niin sanoo?
                F06 640D "M6"
                E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Originally posted by sniikkeri View Post
                  pitäskö tyhjäkäynnin muuttua tai pienellä paikallaa kaasuttelulla huomata eroa jos nyppää maffin irti?
                  Jännä kun ei mitään vikakoodejakaan anna vaikka auto röpöttelee vai näkeekö nuo vikakoodit vasta jollain lukijalla?
                  Joo, ei se auto osaa niitä koodeja ilman lukijaa kertoa
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Elrandir
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2010
                    • 65
                    • Tampere/Urjala

                    Onko näin ettei 325 starttia saa vaihdettua tosiaan alakautta vaan että tarvii imusarja irroittaa? Ja jos tarvii imusarja irrottaa onko jotai tiivisteitä yms mikä kannattais samalla vaihtaa?
                    Nyt: e46 328i Coupe

                    ex: e30 320 2d sedan, e36 325i Coupe, e36 328i M-sport, e36 325i coupe, e36 325i sedan, e32 730ia

                    Comment

                    • fRONik-_-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2010
                      • 684
                      • Helsinki

                      Originally posted by Elrandir View Post
                      Onko näin ettei 325 starttia saa vaihdettua tosiaan alakautta vaan että tarvii imusarja irroittaa? Ja jos tarvii imusarja irrottaa onko jotai tiivisteitä yms mikä kannattais samalla vaihtaa?

                      Tietenki jos imusarjan irrottaa niin kannattaa vaihtaa uudet tiivisteet sinne. 6kpl O-rengasta sinne tulee.
                      Nykyiset.
                      Harraste:
                      BMW E30 325i -88 700Hv
                      Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                      Ex.
                      Volkswagen Golf 1.8 -9
                      2
                      Volkswagen Vento 1.8 -92
                      BMW E36 316i -92
                      BMW E36 320i -91

                      BMW E36 320 -92
                      BMW E36 318is M-Sport -95
                      BMW E36 323i -99
                      BMW E90 330D -07 M-Sport
                      BMW E36 325i -92 "M3"

                      Comment

                      • Maka
                        Newbiemmer
                        • May 2012
                        • 4
                        • Espoo

                        [QUOTE=JJT;2716355]Alkuperäinen perä on typ188 2,93:1 välityksellä. Lukoton tai 25% lukolla.
                        Mihin tarvii 75%? Alkuperäisiä lukkoja voi "kiristää" ~40%.

                        323i ja 328i on samanlainen kansi. Ainoat erot taisi olla nokka-akseleissa:think
                        Imusarjatkin on samat molemmissa. 325i imusarjalla voi saada yläkierroksille pientä lisää.[/QUOTE

                        Kyllä mä tuolta luin että 323 olisi kuristettu imusarjalla. ja 75% lukkoa ei tarvi mutta se pitää aina eikä luista/sula pois kun ei pidä.

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16341
                          • Leppävirta

                          Originally posted by Maka View Post

                          Kyllä mä tuolta luin että 323 olisi kuristettu imusarjalla. ja 75% lukkoa ei tarvi mutta se pitää aina eikä luista/sula pois kun ei pidä.
                          Kaikissa M52 koneissa sama imusarja olipa sitten 2.0, 2.5 tai 2.8 litrainen. Jos jotain meinaat saada aikaiseksi niin M50B25 eli vanhemman 325 koneen imusarja sinne. Ja sehän ei sitten mene aivan suoraan bolt-on menetelmällä.

                          Jos laitat sinne 328 imusarjan niin olet sitten laittanut sinne samanlaisen imusarjan mitä entinen oli.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Käytä sitten penkissä se ennen ja jälkeen, jos meinaat vaihtaa siihen m50 imusarjan, niin näkee paljonko parannusta vakioon tulee.
                            Huipputeho voi nousta muutaman hevosvoiman.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              323 vs. 328 kansi on myös nokkia myöden täysin samat, 320 on sitten eri kampe.
                              Imusarja on kuitenkin sama kuten edellä todettiin.
                              Ahdistavat paikat löytyvät mm. kattiputkesta.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • sniikkeri
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2009
                                • 42
                                • Vantaa

                                Originally posted by JJT View Post
                                Joo, ei se auto osaa niitä koodeja ilman lukijaa kertoa
                                Nii heh, ilmaisin itteni viel vähän huonosti eli on siinä se obd mihin tulee niitä vikailmoja mutta nuo tarvii ihan lukijan sitte? Onko vantaan suunnalla joku joka osais auttaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎