Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16371
    • Asikkala

    Originally posted by Timse View Post
    Missähän ois vikaa kun käkkäristä kuuluu "kohinaa/sirinää" loppuu kun vetäsee kepistä. Onko palat finito? Vai palat irrallaan? Huomenna aattelin keskittyä enemmän asiaan, mutta kiva ois saada vinkkejä.
    Kengän pidikejousen tappi tullut läpi kilvestä ja osia levällään ympäri rumpua tjs. Ei muuta kuin auki ja ostoslistaa tekemään.

    Comment

    • Timse
      Bimmer Rookie
      • Feb 2011
      • 119
      • Savo

      Originally posted by jr66 View Post
      Kengän pidikejousen tappi tullut läpi kilvestä ja osia levällään ympäri rumpua tjs. Ei muuta kuin auki ja ostoslistaa tekemään.
      Osat näytäs olevan iha normaalisti. Siis kengät ja jouset on omilla paikoillaan.

      Comment

      • coupe320
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 417
        • viikkoja tiellä

        mahtuuko e36 takajousia ottamaan pois jollain jousipuristimilla tms, vai joutuuko purkamaan iskarit, vetarit + muut paskat jotta saa tarpeeks tilaa? ois tarkotus ruuvata kenttään..

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16328
          • Leppävirta

          Originally posted by coupe320 View Post
          mahtuuko e36 takajousia ottamaan pois jollain jousipuristimilla tms, vai joutuuko purkamaan iskarit, vetarit + muut paskat jotta saa tarpeeks tilaa? ois tarkotus ruuvata kenttään..
          ei kai siinä puristimia tarvii.

          Perä ilmaan ja iskarin alapäät irti ja vaihtaa jouset
          Last edited by Haju69; 08-07-2012, 18:34.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6693
            • .......

            Kysytäänpäs täälläkin. Bagin valo palaa 36:ssa.

            2 resistor ZKO ---> driver airbag

            Error frequency : 1

            Remain over limiting value
            Sporadic error

            Sitten statusta kun katsoo niin "Ignition circuit Airbag" kohdassa "maximum resistance" kuskin puolelle näyttää NOT OK.
            Meinaako tuo nyt slipringiä vai?
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • JanesQ
              Bimmer Rookie
              • Jul 2010
              • 113
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Timse View Post
              Osat näytäs olevan iha normaalisti. Siis kengät ja jouset on omilla paikoillaan.
              Koitas löysätä vähän käsijarruvaijereita. Mulla oli samantapaista ongelmaa. Mulla tosin noi kengät ja hilut meni jatkuvasti niskoilleen ja sitten loppui, kun löysäsi pari kierrosta vaijereita. Joka kerta noi ei kuitenkaan olleet levällään, vaikka pitikin metakkaa.

              Comment

              • Timse
                Bimmer Rookie
                • Feb 2011
                • 119
                • Savo

                Originally posted by JanesQ View Post
                Koitas löysätä vähän käsijarruvaijereita. Mulla oli samantapaista ongelmaa. Mulla tosin noi kengät ja hilut meni jatkuvasti niskoilleen ja sitten loppui, kun löysäsi pari kierrosta vaijereita. Joka kerta noi ei kuitenkaan olleet levällään, vaikka pitikin metakkaa.
                Vika en saanut korjattua, mutta huomasin, että kun tunkee sen vaijerin kepiltä sinne "piiloon" niin ääni katoaa. Joten tein tuommoisen korjauksen ennenkun kerkiipi tekemään suurempia remontteja.

                Comment

                • djs^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1177
                  • Mikkeli

                  pakko poiketa kaverin vuoks tuolta "omalta" e39 puolelta kyselemään tänne. Elikkä hältä on männy perä autosta(320 vm.-91) ja uutta perää ettii. Onko perällä väliä, että onko se manuaali vai automaatista otettu? Miten paljon perävälitys muuttuu, jos muuttuu?
                  Autossa alkaa siis kuulumaan jollotusta 50-120km/h asti! Ei ole väliä onko vetoa päällä taikka kytkin pohjassa mutta koko ajan kuuluu! Tulimme tulokseen että perä on mennyt!

                  Jos joltain löytyy nurkista pyörimästä kyseinen suht halpa perä, niin laittaa privaa!
                  EX :
                  -E36 316
                  -E36 325
                  -E39 523
                  -E39 530dA M-Sportx2
                  -E60 525dA M-Sport x2
                  -E60 545i Matte white
                  -E53 x5
                  -E91 3xx

                  Comment

                  • JHo
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 297
                    • Vihanti

                    Onko m52b28:ssa disa venttiiliä? Kuuluu outoa vikinää imusarjan kohdilta tyhjäkäynnillä. Voimistuu liikkeelle lähdettäessä kun kierrokset laskee pikkuisen. Eikait vanoskaan tuollaista ääntä pidä? Moniurahihna ja kiristinrulla vaihdettu viikonloppuna. Ja kuuluu myös jos ei remmi ole paikoillaan. Voiko tuo separaattori pitää tuollaista mekaanista ääntä?
                    Last edited by JHo; 09-07-2012, 22:57.
                    F87&E28

                    Comment

                    • Juu50
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 300
                      • Kouvola

                      Onko noissa kaikissa noissa kutoskoneisissa(320-328) samanlainen etuvakaaja? Pitäisi saada nyt hankittua niin saisi noi coilit kiinni, saas nähä miten tollaset halpistolpat kestää. :think

                      Comment

                      • Sokerieero
                        Newbiemmer
                        • May 2012
                        • 5
                        • Tampere

                        Mistäs kannattas lähtee tutkimaan ongelmaa tai tehdä kun katsastus jäi käytännössä kiinni päästömittauksesta.Kone oli kylmä (ajoin n. 300m ja sen jälkeen seiso 30min ennen kun otettiin tarkastukseen) HC joutokäynnillä 153 ja edellinen omistaja vaihtanut lambdan elokuussa.Tulpat on pitäny vaihtaa mut ei ole kerenny. Kyseessä on M44 koneinen 318iS.
                        Huomautus tuli myös etukaarista kun ovat kuulemma terävät eli mitäs niille kannattas tehdä?
                        _______________________
                        Ex: 1995 e36 316i sedan
                        Ny: 1996 e36 318iS coupé

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16371
                          • Asikkala

                          Originally posted by Juu50 View Post
                          Onko noissa kaikissa noissa kutoskoneisissa(320-328) samanlainen etuvakaaja?
                          Ei ole.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16371
                            • Asikkala

                            Originally posted by Sokerieero View Post
                            Kone oli kylmä (ajoin n. 300m ja sen jälkeen seiso 30min ennen kun otettiin tarkastukseen)
                            Omistajan moka, katti ei todellakaan ole lämmin tuolla tyylillä. Varaa aika päästömitaukseen, ajat katin kuumaksi niin että päästöt mitataan kuumalla koneella/katilla.

                            Comment

                            • Bamberg
                              Newbiemmer
                              • Jul 2012
                              • 11
                              • Uusimaa

                              Joo. Itselläni (otin töissä kun vehkeet on) moottori lämpenee kohtuu nopeasti (ex-auto), mutta päästömittarin mukaan katti lämpee vasta n.15min moottorin lämpeämisen jälkeen. Pitää huomata, että näissä ne on suurinpiirtein keskellä auton alla.

                              Kattien lämpiäminen vaatii kyllä reipaasti ajoa, joten ei kannata ihan kylmänä kenenkään viedä konttorille.

                              Omia lukemia. 92 325

                              Moottori lämmin, katti kylmä.
                              Hc n. 100-400, ei alle sadan millään.
                              Moottori lämmin, katti lämmin
                              Hc n. 25-60 eli kirkkaasti läpi.

                              Comment

                              • Juu50
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2012
                                • 300
                                • Kouvola

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Ei ole.
                                Mitä eroa noissa sitten on? Hakusessa siis uudemman mallinen jossa koiranluut tulee kiinni tukivarteen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎