Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jomppaa
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 22
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Supa View Post
    Oliko sitä koodia tarkemmin?
    Ei ole e36:ssa sellaista anturointia joka osaisi bensanpaineita tulkita mitenkään joten kyseessä nyt joku eriasia.
    4 vaihtoehtoa : fuel trim multiplicative cyl 1-4 ,fuel trim multiplicative bank 1, control unit supply, ignition coil cyl 8

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16371
      • Asikkala

      Originally posted by jomppaa View Post
      ignition coil cyl 8
      E36 8-cyl :think

      Comment

      • e30Jake
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2009
        • 218
        • Lahti

        Kuuluuko e36 coupen sähköikkunoiden napeissa olla valot alunperin?
        Nyt: E36 320ia cabrio /Fiat punto

        Ex: E36 320i -92 coupe, Volvo 244, E30 318 2D -85, E30 320i 4D -86, Volvo 240 -90 "kartanomalli",E30 325i Touring -89, E30 320i -85, E30 318i -89, Toyota Corolla DX -80, E30 318i -88, Vw Golf -87

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16328
          • Leppävirta

          Originally posted by e30Jake View Post
          Kuuluuko e36 coupen sähköikkunoiden napeissa olla valot alunperin?
          Kyllähän noissa valot palaa. Vaikka ei nyt coupe olekaan itsellä niin mikseipä coupessa jos sedanissa palaa.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • e30Jake
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2009
            • 218
            • Lahti

            Originally posted by Haju69 View Post
            Kyllähän noissa valot palaa. Vaikka ei nyt coupe olekaan itsellä niin mikseipä coupessa jos sedanissa palaa.
            Jees kiitokset nopeasta vastauksesta, sen takia kyselin kun omassa ei pala ja muistaakseni jossain netin syövereissä näin kuvan missä paloi.
            Nyt: E36 320ia cabrio /Fiat punto

            Ex: E36 320i -92 coupe, Volvo 244, E30 318 2D -85, E30 320i 4D -86, Volvo 240 -90 "kartanomalli",E30 325i Touring -89, E30 320i -85, E30 318i -89, Toyota Corolla DX -80, E30 318i -88, Vw Golf -87

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by jomppaa View Post
              4 vaihtoehtoa : fuel trim multiplicative cyl 1-4 ,fuel trim multiplicative bank 1, control unit supply, ignition coil cyl 8
              Niin eli korjausarvot ylittyvät osakuormalla (multiplicative), noille olisi hyvä saada lisäselitykset vielä näkyviin niin tietää mihinpäin ei riitä enään säätö.
              Mutta jos kerran herjaa pelkkää 1 bankkia eli sylintereitä 1-4 niin vika löytynee siltä puolen, esim suutin tmv.
              Jos tuo puolan nr. 8 vikakoodi on myös itsestään tullut (eikä esim vahingossa virrat päällä liitin irtaaltaan ollut) niin vaihtoon.

              Tuleeko nuo kaikki uudestaan kun nollaa ja ajaa lenkin?
              Mitä korjausarvot näyttävät kun katot analogiarvojen alta?
              Eli additive ja multiplicative korjaus kummallekkin bankille?
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • keitiim
                Newbiemmer
                • Sep 2011
                • 27
                • Sipoo

                Auto on -92 320i ja ongelma sellainen, että kytkin vaatisi ilmausta. Auton avaimet oli muutaman viikon hukassa mutta ne löyty tänään. Muuten kaikki tuntuikin toimivan, mutta kytkin on aivan tunnoton. Laitoin auton käyntiin ja kytkintä pumppailin useamman minuutin, mutta turhaan. Kytkimessä on aiemminkin ollut pientä häikkää ilmauksen suhteen (kytkinrempan jälkeen) mutta auto on ollut päivittäisessä ajossa ja paine on pysynyt hyvänä. Nyt kuitenkin ilmaus olisi edessä, joten millainen operaatio se on? Onko kytkimen nestesäiliö sama kun jarrujen nestesäiliö on? Missä kytkimen ilmausnippa sijaitsee? Onko kytkimen ilmaus samanlaista kuin jarrujenkin?

                Thanks evribadi!

                Comment

                • Jylyppy
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2010
                  • 487
                  • kuusamo

                  Työsylkässä on nippa. Samalla tutullu turvallisella ja helpolla taktiikalla lähtisen edelleen liikenteesee, varsinkin jos on yksin liikkeellä. Eli 2m kirkasta sopivaa muoviletkua. Vaikkapa kuskinpuolen etusatulasta letku sinne kytkimen työsylkän nippaan ja eiku jarrua pumppaamaan.

                  Tietty kannattaa polkasta ne rapaset ja kuraset nesteet enste satulasta pois, ennen ku alkaa ilmaamaan, jossei nesteitä oo hetkeen vaihdeltu.
                  Honda accord 2.4 -08
                  Suzuki gsx-r 1000 -03

                  Comment

                  • Wodan
                    Newbiemmer
                    • Oct 2011
                    • 15
                    • Suomi

                    Täällä varmasti osaisi joku kertoa miten nyt pitäisi menetellä. Eli, tuossa kesäkuvia katsellessa alkoi silmiin pistämään, ja toki se livenäkin haittaa, tuo biimerin peräpään korkeus. Alusta on JOMin korkeus-säädetävä, josta on takaata poistettu säätöpalat, mutta tuo perä jää siltikin liian korkeaksi. Onko tähän nyt vielä jotain keinoja, millä tuota saisi takaa alaspäin?

                    Comment

                    • jomppaa
                      Newbiemmer
                      • Sep 2012
                      • 22
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by jr66 View Post
                      E36 8-cyl :think
                      niin mitäs tosta nyt voisi sanoa ??!

                      Comment

                      • jomppaa
                        Newbiemmer
                        • Sep 2012
                        • 22
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Supa View Post
                        Niin eli korjausarvot ylittyvät osakuormalla (multiplicative), noille olisi hyvä saada lisäselitykset vielä näkyviin niin tietää mihinpäin ei riitä enään säätö.
                        Mutta jos kerran herjaa pelkkää 1 bankkia eli sylintereitä 1-4 niin vika löytynee siltä puolen, esim suutin tmv.
                        Jos tuo puolan nr. 8 vikakoodi on myös itsestään tullut (eikä esim vahingossa virrat päällä liitin irtaaltaan ollut) niin vaihtoon.

                        Tuleeko nuo kaikki uudestaan kun nollaa ja ajaa lenkin?
                        Mitä korjausarvot näyttävät kun katot analogiarvojen alta?
                        Eli additive ja multiplicative korjaus kummallekkin bankille?
                        Autohan ei lähde käyntiin ollenkaan, mitä tarkotat osakuormalla, eka vikakoodi ilmotti kampiakselin asentotunnistinta vaihdoin sen ja nollasin sen jälkeen yritin käynnistää mitään tapahtumatta, sitte otin uudelleen koodin nii ilmotti ton..

                        voiko toi tarkottaa puolia 1-4 sylinterin kohdalla?

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          No oli vähän ontuvat alkutiedot. No sitten kannattaa varmaan lähteä tuon virransyötön koodin suuntaan ja mitata kaikki syötöt läpi.
                          Mistä koodien selitykset olivat? Kun tosiaan tuntui viittaavaan 8 koneiseen.
                          Kutosessa on bankit 3 sylinterin ryhmissä.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • manzneri
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 551
                            • Kesälahti

                            Jonkun aikaa on tuntunut jo siltä että kytkin luistaa vähäsen ja muutenkin ottaa aika ylhäältä (onko kuluneen kytkimen merkki se että ottaa ylhäältä vai alhaalta?) niin taitais olla aika kohta haalia kytkinremppaan osat.

                            Ei ole ennen vielä tullut vaihdettua ja tarkoitus itse vaihtaa niin mitä kaikkea on fiksua uusia samalla kertaa kun paikat auki ottaa? Ja OEM osilla on tarkoitus jatkaa ellei joku pysty perustelemaan mistä syystä pitäisi mielummin käyttää osaa x.

                            Ja auto on coupe -mallinen m52b28

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6693
                              • .......

                              Originally posted by manzneri View Post
                              Jonkun aikaa on tuntunut jo siltä että kytkin luistaa vähäsen ja muutenkin ottaa aika ylhäältä (onko kuluneen kytkimen merkki se että ottaa ylhäältä vai alhaalta?) niin taitais olla aika kohta haalia kytkinremppaan osat.

                              Ei ole ennen vielä tullut vaihdettua ja tarkoitus itse vaihtaa niin mitä kaikkea on fiksua uusia samalla kertaa kun paikat auki ottaa? Ja OEM osilla on tarkoitus jatkaa ellei joku pysty perustelemaan mistä syystä pitäisi mielummin käyttää osaa x.

                              Ja auto on coupe -mallinen m52b28
                              Kytkinpaketin lisäksi uusisin silmälaakerin ja kampuran takastefan.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Ja vauhtipyörä jossei oo koskaan vaihdettu.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎