Onko paras keino imeä pumpulla vanhat öljyt pois säiliön kautta ja laittaa uudet sisään, tai tehdä tuo pari kertaa että järjestelmä puhdistuu?
E36 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt taisi coupesta tulla kuskin oven lukkopatruuna tiensä päähän, koska avainta kun kääntää nii aukeaa ihan normaalisti muttei käänny luukko asentoon.
Vai oko tähän jotain protipsei mitä muuta sieltä voisi tutkia, ettei suoraan tarvis lähtä marmorilta kyselemään uutta lukkoa :thinke39 520i -01 Touring(Stahlblau)
ex.
e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
e30 316 -88 (schwarz)
Comment
-
Parhaasta en tiedä. Itse olen valuttanut nesteet pois ja uudet tilalle. Voi toki toimenpiteen toistaa.Originally posted by TseiTsei View PostOnko paras keino imeä pumpulla vanhat öljyt pois säiliön kautta ja laittaa uudet sisään, tai tehdä tuo pari kertaa että järjestelmä puhdistuu?Fiat Punto 1.2 Dynamic '05
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Itse olen tehnyt niin että ottanut nestesäiliön irti, pessyt sen sisältä ja montakertaa jotain liuotinta myötä- ja vastakarvaan sen pohjasihdin läpi ja paineilmaa kaveriksi.
Sitten laitetaan öljykanisterista imemään uutta öljyä ja ja paluu kytketään jäteöljyastiaan.
Moottori käyntiin ja veivataan ohjausta laidasta laitaa kunnes ei tule enää vanhan näköistä öljyä ollenkaan läpi.
Sitten säiliö paikoilleen ja sopiva täyttö.
Kahdesta autosta sain loppumaan korinat ja pakkasoksennukset tuolla tavoin.
Tosin Opeliin laitoin valmiiksi pestyn säiliön kun oli semmoinen jemmassa.Olli.
Comment
-
Testaat vähemmän kuluneella vara-avaimella toistuuko sama. Teetät tai tilaat uuden avaimen.Originally posted by Funki View PostNyt taisi coupesta tulla kuskin oven lukkopatruuna tiensä päähän, koska avainta kun kääntää nii aukeaa ihan normaalisti muttei käänny luukko asentoon.
Vai oko tähän jotain protipsei mitä muuta sieltä voisi tutkia, ettei suoraan tarvis lähtä marmorilta kyselemään uutta lukkoa :think-Turku Connection- & MummyTownCruiser
Comment
-
oon katellu tommosta 316 vm -95 ketjukoneella olevaa bemaria käyttöauton virkaa ajamaan ja kyselisin et mitähä tommone ketjunvaihto kustantaa ja onko millainen homma vaihtaa? Yksi koriltaan hyväkuntonen auto olis kiikarissa, mutta koneella rullattu 380tkm.
Comment
-
Pitääkö se ketju meteliä vai meinaatko korjata ehjää ?Originally posted by WathPl0x View Postoon katellu tommosta 316 vm -95 ketjukoneella olevaa bemaria käyttöauton virkaa ajamaan ja kyselisin et mitähä tommone ketjunvaihto kustantaa ja onko millainen homma vaihtaa? Yksi koriltaan hyväkuntonen auto olis kiikarissa, mutta koneella rullattu 380tkm.
Comment
-
Eipä ole varsinaisesti kulutustavaraa, vaihtaa jos tarvetta oikeasti.
Tai vaihtaa vaihtomoottorin, se kun tommosessa pikkukoneisessa ei ole monen satasen arvonen joten voi olla jopa järkevä vaihtoehto jos tulee isompia ongelmia.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Jos siellä on punaista niin perus ATF Dexron3.Originally posted by TseiTsei View PostItsellä ei ainakaan vielä ole ääniä päästellyt, mutta tuskin tuollainen vetinen harmaa "öljy" enään kovin hyvin ajaa asiaansa -20 pakkasilla. Mitä öljyä tuonne kannattaa laittaa?
Jos taas vihreää niin CHF Pentosin chf11.
Vihreän pitäisi olla parempaa talvikäytössä ja väittämän mukaan tyypin voi vaihtaa kunhan huuhtoo todella hyvin.
Itse en ole jaksanut muuttaa vihreään vaan olen käyttänyt sattunessta syystä Dexron 6 öljyä.
Virallisesti Dexron 6 ei sovellu BMW autoihin, se sopii valmistajan mukaan kaikkiin dexron merkityjen öljyjen tilalle GM:n valmistamien autojen vaihteistoihin, mutta ei muihin merkkeihin
Tuttava täytti e39 530dA:n vaihteiston sillä ja onhan tuo toistaiseksi toiminut, selkeästi halvempaa kuin se mikä PetroCanada litku olikaan.Olli.
Comment
-
Sigun autossa kuuluu ajossa "naputusta" kun ajaa suoraan ja kun kääntää oikealle niin sama ääni voimistuu. Vasemmalle kun kääntää niin ääni loppuu. N.40km/h alkaa tuo kyseinen ääni alkaa kuulua.
En ole aivan varma että kuuluuko ääni edestä vai takaa. Tarkoitus olisi ostaa uudet tukivarret molemmille puolille kun ovat väljät. Voiko ääni johtua väljistä alapalloista tai puslista?e36 m60
Comment
-
Äänen lähdettä on aika paha arvata.Originally posted by wsq´_ View PostSigun autossa kuuluu ajossa "naputusta" kun ajaa suoraan ja kun kääntää oikealle niin sama ääni voimistuu. Vasemmalle kun kääntää niin ääni loppuu. N.40km/h alkaa tuo kyseinen ääni alkaa kuulua.
En ole aivan varma että kuuluuko ääni edestä vai takaa. Tarkoitus olisi ostaa uudet tukivarret molemmille puolille kun ovat väljät. Voiko ääni johtua väljistä alapalloista tai puslista?
Katso pyöränlaakerit samalla. Niistäkin on joskus lähtenyt ihme ääniä.
Comment
-
Selvähomma, lähen tossa lauantaina kattomaan autoa, ni onko jotain moottoriin liittyvää mikä kannattaa sit ottaa huomioon tommosessa yli 300tkm ajetussa?Originally posted by Supa View PostEipä ole varsinaisesti kulutustavaraa, vaihtaa jos tarvetta oikeasti.
Tai vaihtaa vaihtomoottorin, se kun tommosessa pikkukoneisessa ei ole monen satasen arvonen joten voi olla jopa järkevä vaihtoehto jos tulee isompia ongelmia.
Comment
-
Tuliko ääni renkaiden vaihdon jälkeen? voipi olla laakeri tai liian pitkä/t pultit renkaiden kiinnitykses.Originally posted by wsq´_ View PostSigun autossa kuuluu ajossa "naputusta" kun ajaa suoraan ja kun kääntää oikealle niin sama ääni voimistuu. Vasemmalle kun kääntää niin ääni loppuu. N.40km/h alkaa tuo kyseinen ääni alkaa kuulua.
En ole aivan varma että kuuluuko ääni edestä vai takaa. Tarkoitus olisi ostaa uudet tukivarret molemmille puolille kun ovat väljät. Voiko ääni johtua väljistä alapalloista tai puslista?sigpic
Comment
Comment