E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anz0r
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 142
    • Nääsville

    Originally posted by Miko View Post
    Mistäs kannatas ruveta etsiin vikaa, kun ilmastointi ei pelaa kunnolla.

    Käytin auton ilmastointi huollossa, mutta edelleenkään ei puhalla kunnolla kylmää.
    Ekana ois hyvä tutustua, että lähteekö kompura päälle. Seuraavaks oikeestaan sitten mahdollinen järjestelmän vuotaminen ja siihen paras on typpitesti... Sanokos ne siellä ilmastointihuollossa kuinka paljon kone otti vanhaa kylmäainetta talteen?
    BMW E46 330D

    Comment

    • Temsku
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 59
      • Vaasa

      Onko paha homma vaihtaa kampiakselin laakeri e46 318 m43 koneeseen? Ja mitä muuten meinaa rod bearings?
      BMW E46 318 vm. -99

      Comment

      • Miko
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 403
        • Aura

        Originally posted by Anz0r View Post
        Ekana ois hyvä tutustua, että lähteekö kompura päälle. Seuraavaks oikeestaan sitten mahdollinen järjestelmän vuotaminen ja siihen paras on typpitesti... Sanokos ne siellä ilmastointihuollossa kuinka paljon kone otti vanhaa kylmäainetta talteen?
        Reilu 200g muistaakseni otti talteen, ja oisko 600g lisännyt ainetta. En nyt tarkkoja lukuja muista, mutta on se lappu tallessa josta selviää.
        Nykyään: E60 545 sedan -04.
        Ex: F25 x3-11, E61 530d -08 touring, E91 325d -08 Touring, E46 330D -02 Touring, E39 530D -98 sedan, E34 520 -91 sedan, E36 325 Cäbi -93, E30 316 4D -91, E36 318is Coupé -96, E30 320i 2D -88 & Ford Sierra -90.

        Comment

        • BMW_mane
          BTCF Member
          • Feb 2009
          • 871
          • Ilmajoki

          Osaasko joku sanoa mihinä vois olla vikaa kun kaverin autossa on näin että abs, luistonesto ja käsijarru valot palaa välillä yhtä aikaa välillä yksitellen, välillä ei pala mikään. Sitten ku ne palaa ja ajaa vaan nii ne yhtä äkkiä sammuu. Samoten se herjas palaneesta polttimosta vaikka kaikki pelas normaalisti.

          Eilen päivällä ei ollut ongelmaa mutta illalla ilmeni kun oli satanut vettä. Mietiin itte että jos joku paikka sai kosteutta, voisiko tälläset herjat tulla jos esim. abs anturi sai vähä kosteutta?

          Autona siis vm.99 328 coupe.

          Kiitos jo etukäteen.
          - Käyttöauto Bmw Service -
          NSC Motorsport

          Nykyiset:
          - 318d -16 B47d20 Mineralweiss
          - 316ti -98 M43b16 Alpinweiss
          - 328i -99 M52b28 Cosmosswartz Metallic "Drifter project"

          Ex:
          - 525i -09 N53b30 Monacoblau Metallic
          - 523i -96 M52b25 Calypsorot Metallic
          - 318i -08 N43b20 Montegoblau Metallic
          - 320i -02 M54b22 JapanRot
          - 316i -95 M43b16 Alpinweiss
          - 316i -89 M40b16 Citroen KJA

          Comment

          • Anz0r
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 142
            • Nääsville

            Originally posted by Miko View Post
            Reilu 200g muistaakseni otti talteen, ja oisko 600g lisännyt ainetta. En nyt tarkkoja lukuja muista, mutta on se lappu tallessa josta selviää.
            Jos talteenotto on ollut noinkin iso niin järjestelmä tuskin vuotaa... Eli kyllä nyt sitten se vika paikantuu todennäköisesti kompuraan. En tiedä onko näistä mennyt noita käyttöpaneeleita eli voihan vika olla siinäkin?

            Mutta seuraavaks ottaisin kompuran tarkastelun kohteeks eli vetääkö magneettikytkin ja pyöriikö kompura :think
            BMW E46 330D

            Comment

            • Styroxi
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 383
              • Vaasa

              Tyhjäkäynti kylmänä

              Originally posted by Styroxi View Post
              Mistä mahtaa johtua kys.videolla johtuva tyhjä käynti? Suodattimet vaihdettu, siirtopumppu (kuskin penkin alla) vaihdettu uuteen.. antureita vaihdettu.. yms.. mut samaten seilaa.. kys videolla ei kierräkkään kuin ton alle 3000rmp. mutta nyt alkoi kiertää kun vika löytyi polttoaine suodattimen viallisesta anturista, ainut ongelma enään tuo seilaaminen???

              Linkki videoon:
              http://s744.photobucket.com/user/Sty...C5072.mp4.html
              jatkaakseni tätä.. "päivitys"
              Eli nyt kun koneen käyttää lämpimaksi niin kone käy tasaisesti,, eikä mitään ongelmia, mutta kylmänä humputtaa.. Luin tuos jotain topikkia, missä puhuttiin jostain sähköisestä lisälämmittimestä vesiletkussa joka menee lämmittimelle? Eli jos lisälämmitin paskana niin käynnistää kys.lämmitintä ja sammuttaa sitä jatkuvasti.. jolloin ottais enemmän virtaa ja sitä mukaa nostais ja laskis kierroksia.. Auto siis on 330d touring vm:01 koitin kyseistä osaa paikantaa Realoem.com sisvustolta mutta en löytänyt, jos jollain tietoo niin kertokoon..

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3144
                • Tampere

                Originally posted by BMW_mane View Post
                Osaasko joku sanoa mihinä vois olla vikaa kun kaverin autossa on näin että abs, luistonesto ja käsijarru valot palaa välillä yhtä aikaa välillä yksitellen, välillä ei pala mikään. Sitten ku ne palaa ja ajaa vaan nii ne yhtä äkkiä sammuu. Samoten se herjas palaneesta polttimosta vaikka kaikki pelas normaalisti.

                Eilen päivällä ei ollut ongelmaa mutta illalla ilmeni kun oli satanut vettä. Mietiin itte että jos joku paikka sai kosteutta, voisiko tälläset herjat tulla jos esim. abs anturi sai vähä kosteutta?

                Autona siis vm.99 328 coupe.

                Kiitos jo etukäteen.
                Satunnainen ABS/luistonestovalo vihjaisi johonkin finaalissa olevaan ABS-anturiin tai johtosarjavikaan. Vikakoodit voisi ilmaista mitä kulmaa on epäiltävä. Tarvikeanturit on todettu luokattomiksi jo useasti. Bosch tai BMW.

                Oliko vikavalo missä kulmassa? E46 (ja E39, E6X, E9X) tyyppivikana vanhemmiten a) takaluukun johtosarja kuluu luukulle menevän kumisukan sisältä, b) takaluukun kahvan sisältä "johtimet" eli kupariliuskat hapettuvat pois ja c) takavalojen polttimolevyn maakarvan liitin lämpenee --> liitin sulaa. Kaikissa näissä oireena on mystinen valovikailmoitus vaikka kaikki polttimot toimisivat tarkastushetkellä.

                Jos takaluukun nappi ei avaa --> kahva vaihtoon. Jos kontissa olevat huomiovalot ei pala --> kontin kumisukan kaapelit kuntoon, silikonijohtimia vain sinne, valmis korjaussarja: KLIK. Takapolttimolevyille joko uusi liitinrunko ja pinnit tai maakarvalle ohitus: KLIK tai KLIK. Juotoksella tai kunnon puristusliitoksella eikä tuommosella teippivirityksellä.

                Comment

                • TseiPii
                  BTCF Member
                  • Apr 2012
                  • 188
                  • Keskellä Suomea

                  Originally posted by Magirus View Post
                  Noniin, tämä päivä menikin tosiaan tuota kaverin autoa huoltaessa.

                  Vaihdettua/tehtyä:

                  - Pa-suodatin (paikallaan lienee alkup.)
                  - Tulpat (Bosch 2-kärki)

                  Lisäksi tuli putsailtua IMM mittari sekä tarkisteltua imupuolelta letkuja, mitään vuotoja ei löytynyt. Adaptaatiot sekä vikakoodit tuli toki myös nollattua, vikakoodeja ei ainakaan testilenkillä vielä löytynyt. Valitettavasti auto käynnistyy edelleen huonosti. Lisäksi tänään tuli huomattua että auto tupruttaa sinistä melkeinpä jatkuvasti, öljyn kulutus olikin yksi mistä kaverikin mainitsi. Pakoputken vuodon paikallistin toiseksi viimeselle vaimentimelle, tämän jälkeen ei tosin lambdoja ole joten tuskin vaikuttaa käyntiin.

                  Vaikuttaisi kyllä tuo käyntiääni juurikin siltä jakopää vialta, lienekkö jo jako hypännyt ja siitä syystä huono käynnistymään väliajoin ja vedotkin pikkasen kadoksissa:



                  Kommentteja kommentteja.. Osaa kertoa kaverille että uskaltaako tuolla enää ajaakaan

                  Suosittelen kattoon osa nro 6:



                  Luultavasti jos ei oo koskaan ollu auki niin se on täynnä kaikenlaasta jännää kakkaa ja venttiili ei toimi niinku pitää ja samalla kato sieltä moottorin puolelta että reiät on auki. Kylmänä käynnistykseen/käyntiin vaikuttaa ainaki jonki verran. Ja varo tuon venttiilin tiivistettä jos ei uutta tuu tilalle, itellä ainaki lähti pala samantein irti.

                  Sitte jos sielä on vielä alkuperäinen ketjunkiristin niin se kannattaa vaihtaa samantien, maksaa muutaman kympin ja vaihto vie noin 10 min.

                  Vanoksen soleinoidien tiivisteet vaihtoon jos ei oo vaihdettu ja samalla putsata ne solenoidit kunnolla. Testaaminenkaan ei välttämättä olisi huono idea.

                  Öljynkulutukseen vielä sellanen että jos tuoksahtaa palanut öljy esim yön jälkeen ku auton saa lämpöseksi niin hyvin tod.näk valuttaa alipainenpumpulta. Sinne tiivisteet vaihtoon.

                  Vanoksen ja tuon pumpun tiivisteet tais olla marmoritiskiltä haettuna jonku alta 20e.

                  Näillä ite lähtisin liikkeelle.

                  Pumpun tiivisteitä en lähtisi maanantaina ilta 8 vaihtamaan jos meinaa tiistai aamulla töihin. Vähän ahdas paikka.
                  Last edited by TseiPii; 11-06-2014, 08:29.
                  E30 318i -85

                  E30 320i -87 ex
                  E36 316i -91 ex
                  E36 325i -94 ex
                  E46 325i -03 ex
                  E46 316i -02 ex
                  E61 525i -06 ex
                  E46 320d -03

                  E70 3.0d - 09


                  E39 M5 pyhänä

                  Comment

                  • jukkae
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3506
                    • 70800

                    Mitä eroa iskareissa E46 coupe 1999 320i niin sporttialustalla ja normialustalla? Siis käykö iskarit ristiin?

                    Comment

                    • TseiPii
                      BTCF Member
                      • Apr 2012
                      • 188
                      • Keskellä Suomea

                      Originally posted by jukkae View Post
                      Mitä eroa iskareissa E46 coupe 1999 320i niin sporttialustalla ja normialustalla? Siis käykö iskarit ristiin?
                      Eipähän niis taida olla erona muu kuin jäykkyys.
                      E30 318i -85

                      E30 320i -87 ex
                      E36 316i -91 ex
                      E36 325i -94 ex
                      E46 325i -03 ex
                      E46 316i -02 ex
                      E61 525i -06 ex
                      E46 320d -03

                      E70 3.0d - 09


                      E39 M5 pyhänä

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        Pitäis faktaa saada Että tilaanko nuitten orkkisiskareitten tilalle jotku "normi-iskarit". Iskarin pituudessa ei taida olla eroa eikä alapään paksuudessa hyvin luultavasti?

                        Comment

                        • Hatch
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2011
                          • 81
                          • Finlandia

                          Kaverin Ajoneuvo, e46 -99 328 coupe.

                          Ajossa syttyi akun kuvake mittaristoon. Palaa nyt sitten kun virrat päällä. Laturi silti toimii kun antaa yli 14 jännitettä akulle, mitattu.

                          Ei kuulemma vikakoodeja. Kaikki toimii muuten normaalisti

                          Mistähän voi johtua tuo?

                          Comment

                          • MRX
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2014
                            • 108
                            • -

                            Onko kellään kokemusta 328sin lastutuksesta? Onko minkäänlaista iloa/hyötyä toimenpiteestä? itse olen tätä miettinyt ja ajattelin jos käyttäs auton tässä kesäl penkissä nii näkis paljoko sieltä vielä tarjontaa löytyy ja sit jos sattus sen lastun laittaa nii uusiks veto ja näkis mitä se toi

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3144
                              • Tampere

                              Originally posted by jukkae View Post
                              Pitäis faktaa saada Että tilaanko nuitten orkkisiskareitten tilalle jotku "normi-iskarit". Iskarin pituudessa ei taida olla eroa eikä alapään paksuudessa hyvin luultavasti?
                              Pituudessa ja jäykkyydessä todennäköisesti eroa. Katso RealOEM/BMWFans pirssin osanumerot ja vertaa ZF:n kataloogista mitä se antaa osanumeroita Sachsin iskareille. Jostain syystä -99 320Ci:lle ko. kataloogi tarjoilee vaan etuiskareita, normi- tai sporttialustaan, eikä lainkaan takaiskareita. :think

                              Comment

                              • kani
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2003
                                • 699
                                • Espoo

                                Originally posted by MRX View Post
                                Onko kellään kokemusta 328sin lastutuksesta? Onko minkäänlaista iloa/hyötyä toimenpiteestä? itse olen tätä miettinyt ja ajattelin jos käyttäs auton tässä kesäl penkissä nii näkis paljoko sieltä vielä tarjontaa löytyy ja sit jos sattus sen lastun laittaa nii uusiks veto ja näkis mitä se toi
                                Kannattaa tehdä samalla jotain muutakin, kuten vaihtaa pakosarja tms. mikä on selvästi ahdistava. Ja luonnollisesti tällöin dynossa säätää auto. Jos jotain mullistavaa haluat niin se on remmiahdin luparuljansseineen ja haasteineen tai sitten vaihto tehokkaampaan autoon. Pelkkä lastuttaminen on hintaansa nähden aika hyödytön, ja kallistahan vaparin virittäminen aina on..
                                E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                                Comment

                                Working...
                                X