Originally posted by Miko
View Post
E46 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Anz0r View PostEkana ois hyvä tutustua, että lähteekö kompura päälle. Seuraavaks oikeestaan sitten mahdollinen järjestelmän vuotaminen ja siihen paras on typpitesti... Sanokos ne siellä ilmastointihuollossa kuinka paljon kone otti vanhaa kylmäainetta talteen?Nykyään: E60 545 sedan -04.
Ex: F25 x3-11, E61 530d -08 touring, E91 325d -08 Touring, E46 330D -02 Touring, E39 530D -98 sedan, E34 520 -91 sedan, E36 325 Cäbi -93, E30 316 4D -91, E36 318is Coupé -96, E30 320i 2D -88 & Ford Sierra -90.
Comment
-
-
Osaasko joku sanoa mihinä vois olla vikaa kun kaverin autossa on näin että abs, luistonesto ja käsijarru valot palaa välillä yhtä aikaa välillä yksitellen, välillä ei pala mikään. Sitten ku ne palaa ja ajaa vaan nii ne yhtä äkkiä sammuu. Samoten se herjas palaneesta polttimosta vaikka kaikki pelas normaalisti.
Eilen päivällä ei ollut ongelmaa mutta illalla ilmeni kun oli satanut vettä. Mietiin itte että jos joku paikka sai kosteutta, voisiko tälläset herjat tulla jos esim. abs anturi sai vähä kosteutta?
Autona siis vm.99 328 coupe.
Kiitos jo etukäteen.- Käyttöauto Bmw Service -
NSC Motorsport
Nykyiset:
- 318d -16 B47d20 Mineralweiss
- 316ti -98 M43b16 Alpinweiss
- 328i -99 M52b28 Cosmosswartz Metallic "Drifter project"
Ex:
- 525i -09 N53b30 Monacoblau Metallic
- 523i -96 M52b25 Calypsorot Metallic
- 318i -08 N43b20 Montegoblau Metallic
- 320i -02 M54b22 JapanRot
- 316i -95 M43b16 Alpinweiss
- 316i -89 M40b16 Citroen KJA
Comment
-
-
Originally posted by Miko View PostReilu 200g muistaakseni otti talteen, ja oisko 600g lisännyt ainetta. En nyt tarkkoja lukuja muista, mutta on se lappu tallessa josta selviää.
Mutta seuraavaks ottaisin kompuran tarkastelun kohteeks eli vetääkö magneettikytkin ja pyöriikö kompura :thinkBMW E46 330D
Comment
-
-
Tyhjäkäynti kylmänä
Originally posted by Styroxi View PostMistä mahtaa johtua kys.videolla johtuva tyhjä käynti? Suodattimet vaihdettu, siirtopumppu (kuskin penkin alla) vaihdettu uuteen.. antureita vaihdettu.. yms.. mut samaten seilaa.. kys videolla ei kierräkkään kuin ton alle 3000rmp. mutta nyt alkoi kiertää kun vika löytyi polttoaine suodattimen viallisesta anturista, ainut ongelma enään tuo seilaaminen???
Linkki videoon:
http://s744.photobucket.com/user/Sty...C5072.mp4.html
Eli nyt kun koneen käyttää lämpimaksi niin kone käy tasaisesti,, eikä mitään ongelmia, mutta kylmänä humputtaa.. Luin tuos jotain topikkia, missä puhuttiin jostain sähköisestä lisälämmittimestä vesiletkussa joka menee lämmittimelle? Eli jos lisälämmitin paskana niin käynnistää kys.lämmitintä ja sammuttaa sitä jatkuvasti.. jolloin ottais enemmän virtaa ja sitä mukaa nostais ja laskis kierroksia.. Auto siis on 330d touring vm:01 koitin kyseistä osaa paikantaa Realoem.com sisvustolta mutta en löytänyt, jos jollain tietoo niin kertokoon..
Comment
-
-
Originally posted by BMW_mane View PostOsaasko joku sanoa mihinä vois olla vikaa kun kaverin autossa on näin että abs, luistonesto ja käsijarru valot palaa välillä yhtä aikaa välillä yksitellen, välillä ei pala mikään. Sitten ku ne palaa ja ajaa vaan nii ne yhtä äkkiä sammuu. Samoten se herjas palaneesta polttimosta vaikka kaikki pelas normaalisti.
Eilen päivällä ei ollut ongelmaa mutta illalla ilmeni kun oli satanut vettä. Mietiin itte että jos joku paikka sai kosteutta, voisiko tälläset herjat tulla jos esim. abs anturi sai vähä kosteutta?
Autona siis vm.99 328 coupe.
Kiitos jo etukäteen.
Oliko vikavalo missä kulmassa? E46 (ja E39, E6X, E9X) tyyppivikana vanhemmiten a) takaluukun johtosarja kuluu luukulle menevän kumisukan sisältä, b) takaluukun kahvan sisältä "johtimet" eli kupariliuskat hapettuvat pois ja c) takavalojen polttimolevyn maakarvan liitin lämpenee --> liitin sulaa. Kaikissa näissä oireena on mystinen valovikailmoitus vaikka kaikki polttimot toimisivat tarkastushetkellä.
Jos takaluukun nappi ei avaa --> kahva vaihtoon. Jos kontissa olevat huomiovalot ei pala --> kontin kumisukan kaapelit kuntoon, silikonijohtimia vain sinne, valmis korjaussarja: KLIK. Takapolttimolevyille joko uusi liitinrunko ja pinnit tai maakarvalle ohitus: KLIK tai KLIK. Juotoksella tai kunnon puristusliitoksella eikä tuommosella teippivirityksellä.
Comment
-
-
Originally posted by Magirus View PostNoniin, tämä päivä menikin tosiaan tuota kaverin autoa huoltaessa.
Vaihdettua/tehtyä:
- Pa-suodatin (paikallaan lienee alkup.)
- Tulpat (Bosch 2-kärki)
Lisäksi tuli putsailtua IMM mittari sekä tarkisteltua imupuolelta letkuja, mitään vuotoja ei löytynyt. Adaptaatiot sekä vikakoodit tuli toki myös nollattua, vikakoodeja ei ainakaan testilenkillä vielä löytynyt. Valitettavasti auto käynnistyy edelleen huonosti. Lisäksi tänään tuli huomattua että auto tupruttaa sinistä melkeinpä jatkuvasti, öljyn kulutus olikin yksi mistä kaverikin mainitsi. Pakoputken vuodon paikallistin toiseksi viimeselle vaimentimelle, tämän jälkeen ei tosin lambdoja ole joten tuskin vaikuttaa käyntiin.
Vaikuttaisi kyllä tuo käyntiääni juurikin siltä jakopää vialta, lienekkö jo jako hypännyt ja siitä syystä huono käynnistymään väliajoin ja vedotkin pikkasen kadoksissa:
Kommentteja kommentteja.. Osaa kertoa kaverille että uskaltaako tuolla enää ajaakaan
Suosittelen kattoon osa nro 6:
Luultavasti jos ei oo koskaan ollu auki niin se on täynnä kaikenlaasta jännää kakkaa ja venttiili ei toimi niinku pitää ja samalla kato sieltä moottorin puolelta että reiät on auki. Kylmänä käynnistykseen/käyntiin vaikuttaa ainaki jonki verran. Ja varo tuon venttiilin tiivistettä jos ei uutta tuu tilalle, itellä ainaki lähti pala samantein irti.
Sitte jos sielä on vielä alkuperäinen ketjunkiristin niin se kannattaa vaihtaa samantien, maksaa muutaman kympin ja vaihto vie noin 10 min.
Vanoksen soleinoidien tiivisteet vaihtoon jos ei oo vaihdettu ja samalla putsata ne solenoidit kunnolla. Testaaminenkaan ei välttämättä olisi huono idea.
Öljynkulutukseen vielä sellanen että jos tuoksahtaa palanut öljy esim yön jälkeen ku auton saa lämpöseksi niin hyvin tod.näk valuttaa alipainenpumpulta. Sinne tiivisteet vaihtoon.
Vanoksen ja tuon pumpun tiivisteet tais olla marmoritiskiltä haettuna jonku alta 20e.
Näillä ite lähtisin liikkeelle.
Pumpun tiivisteitä en lähtisi maanantaina ilta 8 vaihtamaan jos meinaa tiistai aamulla töihin. Vähän ahdas paikka.Last edited by TseiPii; 11-06-2014, 08:29.E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
E70 3.0d - 09
E39 M5 pyhänä
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostMitä eroa iskareissa E46 coupe 1999 320i niin sporttialustalla ja normialustalla? Siis käykö iskarit ristiin?E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
E70 3.0d - 09
E39 M5 pyhänä
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostPitäis faktaa saadaEttä tilaanko nuitten orkkisiskareitten tilalle jotku "normi-iskarit". Iskarin pituudessa ei taida olla eroa eikä alapään paksuudessa hyvin luultavasti?
Comment
-
-
Originally posted by MRX View PostOnko kellään kokemusta 328sin lastutuksesta? Onko minkäänlaista iloa/hyötyä toimenpiteestä?itse olen tätä miettinyt ja ajattelin jos käyttäs auton tässä kesäl penkissä nii näkis paljoko sieltä vielä tarjontaa löytyy ja sit jos sattus sen lastun laittaa nii uusiks veto ja näkis mitä se toi
E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
Comment