Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _odin
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 184
    • Rovaniemi

    Mikä perskeles mättää kun 330 tiiseli nelivedistä halkes paisari? Ei korkin takia, vaan pääsee osumaan hihnapyörään paisarin alareunasta. Eli syyläripaketti ei pysy paikallaan alapäästään vaan aina lyhyen ajon jälkeen vastaa hihnapyörään. Ja apua tarvis kiireesti!
    Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

    Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

    Comment

    • _odin
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 184
      • Rovaniemi

      Originally posted by jukkaw View Post
      auttakaapa bemaristia hädässä.
      itse olin työreissulla kun bemarissa oli öljyvalo alkanut palaamaan ja käskin parempaa puoliskoani lisäämään öljyä. kun hän soitti ja kertoi että oli lisännyt hiukan öljyä koska enempää ei mahtunut tajusin että hän lisäsi sen ohjaustehostimelle.. eipä tässä auta kun syyttää itseäni etten paremmin opastanut häntä

      elikkäs kuinka vaarallista on lisätä moottoriöljyä ohjaustehostille ? öljyä ei ollut mennyt desiä enempää
      ja öljyhän oli mobile 1 0W-40
      Ei kannate ajaa yhtään enempää järjestelmän tyhjäys ja uudet tilalle korkista löytää mitä sinne pitää laittaa
      Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

      Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        Originally posted by jukkaw View Post
        auttakaapa bemaristia hädässä.
        itse olin työreissulla kun bemarissa oli öljyvalo alkanut palaamaan ja käskin parempaa puoliskoani lisäämään öljyä. kun hän soitti ja kertoi että oli lisännyt hiukan öljyä koska enempää ei mahtunut tajusin että hän lisäsi sen ohjaustehostimelle.. eipä tässä auta kun syyttää itseäni etten paremmin opastanut häntä

        elikkäs kuinka vaarallista on lisätä moottoriöljyä ohjaustehostille ? öljyä ei ollut mennyt desiä enempää
        ja öljyhän oli mobile 1 0W-40
        Vaihat vaan oikeat öljyt mahollisimman äkkiä sinne niin tuskin mitään vakavampaa ehtii sattua.

        Edit. Hidas.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • toNmbbA
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2009
          • 2329
          • Espoo

          m54b25, kierrokset nousee kun painaa jarrupoljinta. :think

          tyhjäkäynti 600rpm paikkeilla, jarrua kun painaa niin nousee 1000rpm paikkeille. Mistä vikaa etsiä? :think

          Autona tosin e83 x3 mutta täältä saattaisi löytyä nopeammin vastaus.
          Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
          Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

          Comment

          • _odin
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 184
            • Rovaniemi

            Originally posted by toNmbbA View Post
            m54b25, kierrokset nousee kun painaa jarrupoljinta. :think

            tyhjäkäynti 600rpm paikkeilla, jarrua kun painaa niin nousee 1000rpm paikkeille. Mistä vikaa etsiä? :think

            Autona tosin e83 x3 mutta täältä saattaisi löytyä nopeammin vastaus.
            Mitä tekee kun laitat takalasilämmittimen päälle tai sumarit yms?
            Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

            Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

            Comment

            • jukkaw
              Newbiemmer
              • May 2010
              • 16
              • Bangkok

              Joo näin se täytyy tehdä. Mulla ei oo mahollisuuksia nostaa ylös bemaria et pääsis oikeaoppisesti pohjasta tyhjentäämään sen niin onnistuukohan se sillain että imen sen täyttöreiän kautta kaikki pois ja uudet tilalle ?
              Ja kuinkahan iso se säiliö on ?

              Comment

              • janne30
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 2198
                • Vantaa

                Originally posted by jukkaw View Post
                Joo näin se täytyy tehdä. Mulla ei oo mahollisuuksia nostaa ylös bemaria et pääsis oikeaoppisesti pohjasta tyhjentäämään sen niin onnistuukohan se sillain että imen sen täyttöreiän kautta kaikki pois ja uudet tilalle ?
                Ja kuinkahan iso se säiliö on ?
                Itse vaihdoin aikasempaan e46 ohjaustehostimen öljyt jollain apteekista saatavalla isolla korvahuuhtelu ruiskulla. Siihen liitin letkun ja imin säiliön pohjalta vanhat öljyt pois. Siellä järjestelmässä on aika paljon sitä öljyä, eli et saa kaikkea säiliön kautta. Tein niin että imin niin paljon säiliön kautta kun sai imettyä, saman verran uutta öljyä tilalle, auto käyntiin ja kääntelemään rattia.

                Sama juttu 3-4 kertaa niin sulla on sitä moottoriöljyä/vanhaa ohjaustehostimen öljyä siellä joku prosentti kokonaismäärästä. :think

                EDIT: Tässä tapauksessa kun siellä on liikaa öljyä, niin esim ensimmäisellä täyttökerralla ei tarvi samaa määrää laittaa takas, muuten sulle jää sinne liikaa öljyä. Lopussa tarkistat korkin mitta-asteikosta että öljyä on oikea määrä.
                Last edited by janne30; 06-09-2014, 13:17.
                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                1 x F20
                3 x E30
                2 x E36
                5 x E46
                3 x E9X

                Comment

                • H3nxu
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2011
                  • 777
                  • Kerava

                  Originally posted by jukkaw View Post
                  Joo näin se täytyy tehdä. Mulla ei oo mahollisuuksia nostaa ylös bemaria et pääsis oikeaoppisesti pohjasta tyhjentäämään sen niin onnistuukohan se sillain että imen sen täyttöreiän kautta kaikki pois ja uudet tilalle ?
                  Ja kuinkahan iso se säiliö on ?
                  Biltemasta saa sellasen ison metallisen ruiskun ~8€.

                  Comment

                  • Rami S
                    Newbiemmer
                    • Sep 2014
                    • 1
                    • Turku

                    Vikavalot; EML+moottorivikavalo+ASC+Jarruvalo(keltainen !)+luistonesto

                    Tervehdys!

                    Nyt on sen verran visanen ongelma BMW E46 320Ci coupe (-02) kanssa, että pitää kysyä viisaammilta täältä neuvoa. Eli otsikon vikavalot syttyivät palamaan kuin salama kirkkaalta taivaalta kesäkuun alussa. Auto meni ns.limb moodiin eli vikatilaan (rajoittaa moottorintehot ja auto menee eteenpäin vain vaivoin. Lisäksi tyhjäkäynti hapuilee.) Tuolloin sammuttaessa auton ja käynnistäessä uudelleen ei mitään ilmennyt, vikavalot eivät enää syttyneet ja auto toimi täysin normaalisti. En sitten alkanut sen kummemmin asiaa tutkia, koska oletin sen aiheuttaneen jokin hetkellinen katkos...

                    Nyt pari päivää sitten meni tuo sama vikatila päälle ja sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen ei vikatila eli tuo ns."limb mode" lähtenyt enää pois. Auto toiminut siihen asti täysin moitteettomasti ja kulkenut ja käynyt aivan, kuten pitää.

                    Nyt on vikakoodit luettu ja löytyi seuraavaa: E P1694 ja E P1632
                    P1694 Fault In Companion Mode, P1632 - Throttle Valve Adaptation - Adapation Condition Not Met.:think
                    Eli jos jollain on ollut sama tilanne tai tietää missä vika ja mitä pitää tehdä niin otan tiedon ilolla vastaan.

                    Comment

                    • BBBimmer
                      BTCF Member
                      • Mar 2006
                      • 476
                      • Nivala

                      No niin nyt tää onnistu
                      Eli tutkin tuossa INPA ja klikkasin sitten vikakoodin luvun alla erase adaptation.
                      Osaisko joku kertoa miten M43b19 koneisessa saa tuon kaasunasennon ohjelmoitua takas:think
                      Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
                      Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
                      Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


                      ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

                      Comment

                      • toNmbbA
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2009
                        • 2329
                        • Espoo

                        Originally posted by _odin View Post
                        Mitä tekee kun laitat takalasilämmittimen päälle tai sumarit yms?
                        Sumarilla / takalasin lämmittimellä ei vaikutusta tyhjäkäyntiin.

                        Kierrokset ei siis nouse aina, mutta siis 70% jarrupolkimen painalluksista nostattaa n 400rpm.:think
                        Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                        Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                        Comment

                        • Lundersson
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2009
                          • 245
                          • Kerava

                          alipainevuoto?

                          Originally posted by toNmbbA View Post
                          m54b25, kierrokset nousee kun painaa jarrupoljinta. :think

                          tyhjäkäynti 600rpm paikkeilla, jarrua kun painaa niin nousee 1000rpm paikkeille. Mistä vikaa etsiä? :think

                          Autona tosin e83 x3 mutta täältä saattaisi löytyä nopeammin vastaus.
                          Tulee hiukan lonkalta; mutta jos näissä koneissa jarrutehostin saa alipaineensa imusarjasta voi olla että tehostimen kalvo/letkut vuotaa jarrua painaessa ilmaa imusarjaan, jolloin kone saa enemmän ilmaa kuin imm ilmoittaa -> nostaa kierrokset.
                          Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                          ex 325 e30, 316ti e46

                          Comment

                          • Rider
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2014
                            • 211
                            • Tampere

                            Onkos kukaan asennellu tuohon e46 328i säteilylämmitintä defa tai calix ja onko lohkossa valmiita reikiä elementille? Ainakin e36 löytyin joku keskustelu, mutta ei sieltä ihan selvää vastausta löytynyt.

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Mikähän kulma mahtaa takana olla vinossa kun renkaat kuumenee sisäreunasta huomattavasti enemmän kuin muualta, sekä kuluu nopeammin. Keskellä rengasta oli vielä 5mm kulutuspintaa kun sisäreunassa tuli vaijerit näkyville jo.

                              Comment

                              • McBeast
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2007
                                • 2998
                                • Tallinn

                                Originally posted by kaikkone View Post
                                Mikähän kulma mahtaa takana olla vinossa kun renkaat kuumenee sisäreunasta huomattavasti enemmän kuin muualta, sekä kuluu nopeammin. Keskellä rengasta oli vielä 5mm kulutuspintaa kun sisäreunassa tuli vaijerit näkyville jo.
                                Camber ja auraus yhdistettynä.
                                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎