Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hasaba
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 194
    • Äänekoski

    Eikös tuo ylempi vikakoodi viittais lambdaa ennen katti?
    Ei varma tieto..
    E39 525ia M-sport -01
    e21 315 -83 (Prokkis)

    Audi a4 1.8t avant -05(EX)
    e91 320d -06 Barrique rot (EX)
    e21 316 -79 (Prokkis) (EX)
    e46 320d M-sport Touring -03 (EX)
    e36 318i -96 Toukka(EX)
    e46 316i -99(EX)
    e39 520i -97(EX)
    e36 316i -98(EX)

    !Autotrailerin vuokrausta!

    Comment

    • TseiPii
      BTCF Member
      • Apr 2012
      • 188
      • Keskellä Suomea

      Originally posted by TseiPii View Post
      Onkos kellää tullut vastaan sellasta onkelmaa että laturin valo vilkahtaa/syttyy hetkeksi ja auto alkaa nykimään ja tehot katoaa? Vika ei tosiaan kestä ku pienen hetken ja sen jälkeen saattaa toimia viikkoja. Jos laturin jännitteen säädin vetelee viimesiä niin voiko se aiheuttaa tuota nykimistä? Vikakoodit luettu mutta sieläpä ei ollu mitää kerrottavaa. Mottina N42b18 ja ajettu 170tkm


      Jäänyt tämä vika vähäsen tuonne unholaan ja jos en nyt aiva väärin muista niin jollaki muullaki oli samanlaista onkelmaa. Eli päivitelläämpäs tätä nyt tässä vaiheessa.

      Eli oireena oli sellanen että ajos saattoi vilkauttaa laturin valoa joskus silloin tällöin kun huvitti mutta ajossa sitä ei huomannut mitenkään muuten ku valon vilkahduksena ja pienenä nykäisynä. Jos sattui olemaan parkissa ja vika tuli päälle niin auto yleensä sammui ja ei sitten millään käyntiin. Startti pyörii normisti mutta kierrokset ei noussu. Noh, vikakoodia antoi pariin otteeseen vain pakopuolen nokan asentotunnistimesta joten ei muuta kuin anturi vaihtoon. Uus alkuperäinen anturi paikoilleen ja noin tunnin pihas huudattelin eikä mitään onkelmaa. Seuraavana päivänä auton kans katsastukseen noin 30km päähän ja katsastus läpi niin jotta heilahti mutta het ku katsastuksen pihasta liikenteeseen niin mikäs se siellä vilkkuu taasen kerran, no laturihan se siellä. Taas muutama kilsa ajoa ilman onkelmia. Kaupan pihaan, kaupassa käynti, takaisin autoon ja auto käyntiin. Kerkes tyhjäkäynnillä olla noin 30 sek ja sen jälkeen sammu, eikä käyntiin enää. Pari min oottelua ja taas toimi noin 15sek ja sammu. Eipä siinä ku kaverille soitto ja vikakoodit lukuun niin sieltä tuli molemmista nokkien anturiista koodia ja kampuran anturista, saatto olla joku muukin vielä mutta ei muista. Muutama tunti parkis ja yön hämärissä auton rattiin ja auto kotia.

      Noh tänään tuos katokses sitte vaihtelin kampuran tunnistimen ja kokeilin vähäsen käytellä pirssiä niin tuntu että kaasuun vastais vähä paremmin. Tiedä sitte. Huomenna vasta loput kilkkeet paikoilleen ja koeajolle. Sen kuitenkin huomannut että kylmänä auto pelitti aikalailla moitteettomasti mutta kuumaksi ku pääsi niin johan alkoi onkelmat jotta anturi vialta vaikuttais kuitenki.
      E30 318i -85

      E30 320i -87 ex
      E36 316i -91 ex
      E36 325i -94 ex
      E46 325i -03 ex
      E46 316i -02 ex
      E61 525i -06 ex
      E46 320d -03

      E70 3.0d - 09


      E39 M5 pyhänä

      Comment

      • Sludu
        Newbiemmer
        • Sep 2012
        • 26
        • Lappeenranta

        Originally posted by TseiPii View Post
        kaippa laitoot tiivisteainetta just nuohin kohtiin?


        http://www.youtube.com/watch?v=z6MwYafETIA viiden minuutin kohalla....
        No enpä tietenkään laittanut. Eipä siinä auta ku kertaalleen vielä avata tu koppa ja laittaa tiivisteainetta. Minkä merkkistä ootte ite käyttäny?
        f30 328i -12
        ex. e60 525iA -04
        ex. e46 328i -98

        Comment

        • Rider
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2014
          • 211
          • Tampere

          Originally posted by Sludu View Post
          No enpä tietenkään laittanut. Eipä siinä auta ku kertaalleen vielä avata tu koppa ja laittaa tiivisteainetta. Minkä merkkistä ootte ite käyttäny?
          Ite käytin jotkain lociten harmaata ainetta tms. motonetistä kävin tuubin hakemassa ja siinä oli jotakin öljyn ja kuumuden/kylmyyden kestoa tms.

          Comment

          • Temsku
            Bimmer Rookie
            • Sep 2013
            • 59
            • Vaasa

            Mitä luulette onko 0.7mm liikaa välystä kiertokangen laakereille? muissa pytyissä 0.25mm, mutta ekassa 0.7mm, koska rikkinäinen laakeri pääsi syömään urat kiertokangen vastakappaleeseen..:think
            BMW E46 318 vm. -99

            Comment

            • Nikke-
              Bimmer Rookie
              • Mar 2014
              • 101
              • Toholampi

              Minkälainen homma on vaihtaa 1din soitin 2din soittimeen?
              Meneekö tuo ihan ongelmitta tuolla asennuskehyksellä paikalleen?
              Autosa automaatti ilmastointi ilmastoinnin paneeli menee ihan siististi ylemmän lokeron tilalle? Vai tarviiko osia vaihtaa mitenkä.. Kannattaako ees harkita, ei kuitenkaan ihan plug & play?
              Last edited by Nikke-; 28-09-2014, 13:38.
              e46 330d Sedan ///M-Sport II -02 Topasblau Metallic
              ex e36 325i Coupe -93

              Comment

              • veikkaaja
                Newbiemmer
                • Nov 2011
                • 11
                • perniö

                Vaihoin viime viikolla renkaat 225/45-18 & 235/40-18 renkaista 225/55-16 renkaihin, jonka jälkeen auto tuli tosi levottomaksi ajaa, varsinkin takapää tuntui elävän ihan omaa elämää.
                Tunkkailin takapään ilmaan niin tuo keinuvarren etummainen pusla vaikuttaisi väljältä. Ainakin rengasta kun sivusuunnassa vääntää niin liikkuu käsivoimin jonkinverran.
                Kuuluuko sen puslan elää yhtään?

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7045
                  • Forssa

                  Originally posted by Nikke- View Post
                  Minkälainen homma on vaihtaa 1din soitin 2din soittimeen?
                  Meneekö tuo ihan ongelmitta tuolla asennuskehyksellä paikalleen?
                  Autosa automaatti ilmastointi ilmastoinnin paneeli menee ihan siististi ylemmän lokeron tilalle? Vai tarviiko osia vaihtaa mitenkä.. Kannattaako ees harkita, ei kuitenkaan ihan plug & play?
                  Soitin täytyy olla sellainen että on takaa ns. 1-din paikan kokoinen että menee paikalleen.
                  Ilmastoinnin paneeli tipahtaa yhden pykälän alemmas ja tarvitset siihen uuden kehyksen, jotta istuu paikalleen. Tuossa osa nr.12 kehys: http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...ounting_parts/
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • biglimited
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1519
                    • Turku

                    Cäbin hanskalokero piti muutaman kerran merkillistä surinaa keskuslukkoa käytettäessä ja tämän jälkeen lokero on lukossa. Ei aukea manuaalisesti edes avaimella... Onko joku tuttu keino millä lokeron saa auki ilman rikkomista? Saranapuolen ruuvit auki, mahtaako mahtua/onnata?
                    Deutchland uber alles!

                    Comment

                    • Enliz
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 1503
                      • Espoo

                      Jossain kohtaa pitäisi kytkinremppa tehdä.

                      Ootteko laittanut ihan perus Sachsin kytkimiä? Varmaan vauhtipyörä vaihtoon samalla.
                      UUC tarjoaa pakettia kytkin+vauhtis mutta aika suolainen. Onko jotain varteenotettavaa vaihtoehtoa perinteisen LUK:n tilalle?

                      Koneena siis M54
                      now: Mercedes Benz 350e AMG
                      ex: f30 320i M-Sport
                      ex: e46 320i M-Sport II
                      ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                      ex: e36 316i Compact
                      ex: e39 530i M-Sport
                      ex: e46 320Cd M-Sport II

                      Comment

                      • Juhor1
                        BTCF Member
                        • Oct 2013
                        • 15
                        • Kurikka/Seinäjoki

                        sopiiko sedanin keulan lukkopelli coupeen ettei tule ongelmia? eli onko samanlainen?
                        Last edited by Juhor1; 29-09-2014, 15:16.

                        E46 325ci -01
                        E30 316 -89
                        E30 316 -85

                        E34 525 -94

                        Historia: E34 520 -90

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Originally posted by veikkaaja View Post
                          Vaihoin viime viikolla renkaat 225/45-18 & 235/40-18 renkaista 225/55-16 renkaihin, jonka jälkeen auto tuli tosi levottomaksi ajaa, varsinkin takapää tuntui elävän ihan omaa elämää.
                          Tunkkailin takapään ilmaan niin tuo keinuvarren etummainen pusla vaikuttaisi väljältä. Ainakin rengasta kun sivusuunnassa vääntää niin liikkuu käsivoimin jonkinverran.
                          Kuuluuko sen puslan elää yhtään?
                          Jos takakynkän etupuslaa saa käsivoimin heiluteltua niin heti vaihtoon. Vaikka ko. pusla olisikin finaalissa, sitä ei välttämättä käsivoimin tai silmämääräisesti pysty havaitsemaan.

                          Pyöränkulmat operaation jälkeen säätöön, arvaisin että takapäässä auraukset on pielessä.

                          Comment

                          • MRX
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2014
                            • 108
                            • -

                            Mistähä johtuu kulutusmittari seilaus? Aiemmin en huomannu oo mutta nyt pisti silmää että tasasesti ajaessa viisari heiluu ihan vähä

                            Comment

                            • kani
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 699
                              • Espoo

                              Originally posted by biglimited View Post
                              Cäbin hanskalokero piti muutaman kerran merkillistä surinaa keskuslukkoa käytettäessä ja tämän jälkeen lokero on lukossa. Ei aukea manuaalisesti edes avaimella... Onko joku tuttu keino millä lokeron saa auki ilman rikkomista? Saranapuolen ruuvit auki, mahtaako mahtua/onnata?
                              Siitä varmaan hajos semmonen tappi lukituksesta, kun se katkeaa menee luukku lukkoon asentoon eikä aukea. Ainakin omassa tapauksessa sen luukun sai auki väkisin eikä mitään mennyt rikki.

                              McGyver fix:


                              Itse tilasin uuden osan. BMW kyllä osaa rakentaa luotettavia ja kestäviä mekanismeja ja haastamaan auton omistajan milloin minkäkin huvittavan asian kanssa

                              Näköjään tohon hajonneen lukon avaamiseen on nykyään ohjekin, pienellä ruuvarilla
                              E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                              Comment

                              • eeneljäkuus46
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2014
                                • 37
                                • suomi

                                ABS + ASC valot !

                                elikkä abs ja asc valot syttyvät milloin huolivat. silloin kun tuo abs valo EI pala niin kuuluu hyvin hiljaista hurinaa satunnaisesti edestä vasemmalta loppuu aina jarrua painamalla, noo kohta sitten rupee jarrua painaessa tuntua tökkimistä jarrupolkimessa ja sitten vasta syttyvät nuo molemmat valot? lähipäivinä käynyt monta kertaa myös niin että pelkkä asc valo syttyy ihan normaalisti ajaessa ja kohta alkaa mittaristo sekoilemaan. kierrokset tippuu nolliin, lämmöt täysille ja bensan kulutus nollaan. nopeus mittari ja paljonko bensaa on jäljellä mittarit näyttävät ihan oikein.

                                Vikakoodit otettu ja herjasi jatkuvaa vikaa vasemmalle etu abs anturille. motonetistä ostin uuden anturin ja laitoin kiinni, ei mitään vaikutusta mihinkään. MISSÄ VIKA? tereveisin epätoivoinen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎