Onkos kellää tullut vastaan sellasta onkelmaa että laturin valo vilkahtaa/syttyy hetkeksi ja auto alkaa nykimään ja tehot katoaa? Vika ei tosiaan kestä ku pienen hetken ja sen jälkeen saattaa toimia viikkoja. Jos laturin jännitteen säädin vetelee viimesiä niin voiko se aiheuttaa tuota nykimistä? Vikakoodit luettu mutta sieläpä ei ollu mitää kerrottavaa. Mottina N42b18 ja ajettu 170tkm
Jäänyt tämä vika vähäsen tuonne unholaan ja jos en nyt aiva väärin muista niin jollaki muullaki oli samanlaista onkelmaa. Eli päivitelläämpäs tätä nyt tässä vaiheessa.
Eli oireena oli sellanen että ajos saattoi vilkauttaa laturin valoa joskus silloin tällöin kun huvitti mutta ajossa sitä ei huomannut mitenkään muuten ku valon vilkahduksena ja pienenä nykäisynä. Jos sattui olemaan parkissa ja vika tuli päälle niin auto yleensä sammui ja ei sitten millään käyntiin. Startti pyörii normisti mutta kierrokset ei noussu. Noh, vikakoodia antoi pariin otteeseen vain pakopuolen nokan asentotunnistimesta joten ei muuta kuin anturi vaihtoon. Uus alkuperäinen anturi paikoilleen ja noin tunnin pihas huudattelin eikä mitään onkelmaa. Seuraavana päivänä auton kans katsastukseen noin 30km päähän ja katsastus läpi niin jotta heilahti mutta het ku katsastuksen pihasta liikenteeseen niin mikäs se siellä vilkkuu taasen kerran, no laturihan se siellä. Taas muutama kilsa ajoa ilman onkelmia. Kaupan pihaan, kaupassa käynti, takaisin autoon ja auto käyntiin. Kerkes tyhjäkäynnillä olla noin 30 sek ja sen jälkeen sammu, eikä käyntiin enää. Pari min oottelua ja taas toimi noin 15sek ja sammu. Eipä siinä ku kaverille soitto ja vikakoodit lukuun niin sieltä tuli molemmista nokkien anturiista koodia ja kampuran anturista, saatto olla joku muukin vielä mutta ei muista. Muutama tunti parkis ja yön hämärissä auton rattiin ja auto kotia.
Noh tänään tuos katokses sitte vaihtelin kampuran tunnistimen ja kokeilin vähäsen käytellä pirssiä niin tuntu että kaasuun vastais vähä paremmin. Tiedä sitte. Huomenna vasta loput kilkkeet paikoilleen ja koeajolle. Sen kuitenkin huomannut että kylmänä auto pelitti aikalailla moitteettomasti mutta kuumaksi ku pääsi niin johan alkoi onkelmat jotta anturi vialta vaikuttais kuitenki.
E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
Mitä luulette onko 0.7mm liikaa välystä kiertokangen laakereille? muissa pytyissä 0.25mm, mutta ekassa 0.7mm, koska rikkinäinen laakeri pääsi syömään urat kiertokangen vastakappaleeseen..:think
Minkälainen homma on vaihtaa 1din soitin 2din soittimeen?
Meneekö tuo ihan ongelmitta tuolla asennuskehyksellä paikalleen?
Autosa automaatti ilmastointi ilmastoinnin paneeli menee ihan siististi ylemmän lokeron tilalle? Vai tarviiko osia vaihtaa mitenkä.. Kannattaako ees harkita, ei kuitenkaan ihan plug & play?
Vaihoin viime viikolla renkaat 225/45-18 & 235/40-18 renkaista 225/55-16 renkaihin, jonka jälkeen auto tuli tosi levottomaksi ajaa, varsinkin takapää tuntui elävän ihan omaa elämää.
Tunkkailin takapään ilmaan niin tuo keinuvarren etummainen pusla vaikuttaisi väljältä. Ainakin rengasta kun sivusuunnassa vääntää niin liikkuu käsivoimin jonkinverran.
Kuuluuko sen puslan elää yhtään?
Minkälainen homma on vaihtaa 1din soitin 2din soittimeen?
Meneekö tuo ihan ongelmitta tuolla asennuskehyksellä paikalleen?
Autosa automaatti ilmastointi ilmastoinnin paneeli menee ihan siististi ylemmän lokeron tilalle? Vai tarviiko osia vaihtaa mitenkä.. Kannattaako ees harkita, ei kuitenkaan ihan plug & play?
Soitin täytyy olla sellainen että on takaa ns. 1-din paikan kokoinen että menee paikalleen.
Ilmastoinnin paneeli tipahtaa yhden pykälän alemmas ja tarvitset siihen uuden kehyksen, jotta istuu paikalleen. Tuossa osa nr.12 kehys: http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...ounting_parts/
Cäbin hanskalokero piti muutaman kerran merkillistä surinaa keskuslukkoa käytettäessä ja tämän jälkeen lokero on lukossa. Ei aukea manuaalisesti edes avaimella... Onko joku tuttu keino millä lokeron saa auki ilman rikkomista? Saranapuolen ruuvit auki, mahtaako mahtua/onnata?
Ootteko laittanut ihan perus Sachsin kytkimiä? Varmaan vauhtipyörä vaihtoon samalla.
UUC tarjoaa pakettia kytkin+vauhtis mutta aika suolainen. Onko jotain varteenotettavaa vaihtoehtoa perinteisen LUK:n tilalle?
Koneena siis M54
now: Mercedes Benz 350e AMG ex: f30 320i M-Sport ex: e46 320i M-Sport II ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II ex: e36 316i Compact ex: e39 530i M-Sport ex: e46 320Cd M-Sport II
Vaihoin viime viikolla renkaat 225/45-18 & 235/40-18 renkaista 225/55-16 renkaihin, jonka jälkeen auto tuli tosi levottomaksi ajaa, varsinkin takapää tuntui elävän ihan omaa elämää.
Tunkkailin takapään ilmaan niin tuo keinuvarren etummainen pusla vaikuttaisi väljältä. Ainakin rengasta kun sivusuunnassa vääntää niin liikkuu käsivoimin jonkinverran.
Kuuluuko sen puslan elää yhtään?
Jos takakynkän etupuslaa saa käsivoimin heiluteltua niin heti vaihtoon. Vaikka ko. pusla olisikin finaalissa, sitä ei välttämättä käsivoimin tai silmämääräisesti pysty havaitsemaan.
Pyöränkulmat operaation jälkeen säätöön, arvaisin että takapäässä auraukset on pielessä.
Cäbin hanskalokero piti muutaman kerran merkillistä surinaa keskuslukkoa käytettäessä ja tämän jälkeen lokero on lukossa. Ei aukea manuaalisesti edes avaimella... Onko joku tuttu keino millä lokeron saa auki ilman rikkomista? Saranapuolen ruuvit auki, mahtaako mahtua/onnata?
Siitä varmaan hajos semmonen tappi lukituksesta, kun se katkeaa menee luukku lukkoon asentoon eikä aukea. Ainakin omassa tapauksessa sen luukun sai auki väkisin eikä mitään mennyt rikki.
Itse tilasin uuden osan. BMW kyllä osaa rakentaa luotettavia ja kestäviä mekanismeja ja haastamaan auton omistajan milloin minkäkin huvittavan asian kanssa
Näköjään tohon hajonneen lukon avaamiseen on nykyään ohjekin, pienellä ruuvarilla
elikkä abs ja asc valot syttyvät milloin huolivat. silloin kun tuo abs valo EI pala niin kuuluu hyvin hiljaista hurinaa satunnaisesti edestä vasemmalta loppuu aina jarrua painamalla, noo kohta sitten rupee jarrua painaessa tuntua tökkimistä jarrupolkimessa ja sitten vasta syttyvät nuo molemmat valot? lähipäivinä käynyt monta kertaa myös niin että pelkkä asc valo syttyy ihan normaalisti ajaessa ja kohta alkaa mittaristo sekoilemaan. kierrokset tippuu nolliin, lämmöt täysille ja bensan kulutus nollaan. nopeus mittari ja paljonko bensaa on jäljellä mittarit näyttävät ihan oikein.
Vikakoodit otettu ja herjasi jatkuvaa vikaa vasemmalle etu abs anturille. motonetistä ostin uuden anturin ja laitoin kiinni, ei mitään vaikutusta mihinkään. MISSÄ VIKA? tereveisin epätoivoinen
Comment