Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lundersson
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2009
    • 245
    • Kerava

    Originally posted by MAKELA View Post
    Moikka,

    Mikäs vois olla ongelmana kun eilen helteellä väläytti välillä jäähdytinnesteen keltaista merkkivaloa (?) keltainen syylärin kuva? Eli ilmeisesti vajausta herjaa, mutta kun olisin lisännyt nestettä ja varovasti avasin säiliötä niin sieltä tuli nestettä ylikin + säiliö oli täynnä. Tai "max" pinnassaan..
    Mututuntuma on sellainen että tuo valvonta on hyvin viitteellinen. Magneetti kuolettuu ajan myötä jota edesauttaa kova lämpö. Toki jos järjestelmässä on ilmaa voi taso lämpöisenä laskea kun viileänä taso on kohdallaan.
    Olettaen että sinulla on n46 kone (oletan N42 samankaltainen) josta siis ei voi tarkistaa nesteen tasoa kuumana. Syy tähän on että saksalainen taidonnäyte on 105 asteinen käyttölämpötila. Kun korkin avaa purkautuu paine ja neste kiehuu välittömästi - eli jos haluaa pelata varman päälle kannattaa järjestelmä ilmata.
    Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
    ex 325 e30, 316ti e46

    Comment

    • inno.o
      BTCF Member
      • Apr 2014
      • 293
      • Salo

      Meneekö sedanin ja touringin etuovet ristiin?

      Comment

      • VMM
        Bimmer Rookie
        • Jan 2015
        • 31
        • Oulu

        Onko cabrion ja touringin välillä kaarien "tilavuuksissa" eroa, että miten isot renkaat mahtuu alle?
        E36 328i Cabriolet

        Comment

        • Amigo
          Bimmer Rookie
          • Dec 2012
          • 167
          • Turku

          Originally posted by Nick View Post
          Onko cabrion ja touringin välillä kaarien "tilavuuksissa" eroa, että miten isot renkaat mahtuu alle?
          Juu coupessa ja cabriossa on ainakin takakaaressa enemmän tilaa.
          E46 328ci

          Comment

          • mutias
            Bimmer Rookie
            • Jan 2012
            • 30
            • Tuusula

            E46 330d vanhemmalla koneella ei käynnisty. Missä vika, huoltomies jotain alipaineletkuista höpötteli ja vikakoodit oli ok.

            Comment

            • Magirus
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 875
              • Keski-Suomi und Sawo

              Takasähkölasien retrofittaus

              Onko kukaan retrofittaillut E46 sedaniin takasähkölaseja? Itsellä tuli tehtyä alustavat hommat retrofittiin viime kesänä remontin ja nyt ajattelin asennella moottorit hissineen oviin. Tänään sainkin toisen puolen valmiiksi, toiminta ei tosin ollut ihan odotettua..

              Pikku pohjustus:
              Siirsin brittiautosta takasähkölasien johtosarjan täydellisenä karvalakkimalliin. Luovuttaja-autosta puuttui ostettaessa sähkölasien katkaisijat, joten lunastin sellaiset erään kaupan yhteydessä. Katkaisijat olivat tosin valitettavasti coupesta. Tänään asentelin johtosarjat sekä hissit oviin. Ensimmäisellä yrityksellä ei tapahtunut mitään. Syyn tähän keksinkin äkkiä INPA:lla. Karvalakissa oli GM mallia LOW ja siispä siirsinkin tämän brittituonnin GM:n mallia HIGH paikoilleen. Tämän jälkeen sähkölasit alkoivat "toimia" myös takana, ei tosin ihan haluamallani tavalla:

              - Takaovesta voit avata ikkunan joko normaalisti tai one-touchilla. Kiinni päin ei mene kuin pitämällä "one-touchia" pohjassa.
              - Keskikonsolista (coupen katkaisijoilla) saa takaata ikkunan alas one-touchilla. Ylös ei saa millään tavoin (kiinni laitettaessa one-touchia ei takalaseille ollutkaan näissä coupen katkaisijoissa)

              Tiedän kyllä että GM:n on koodattava. Tämä ongelma tosin johtuu lienee jostain muusta? Onko kellään ideoita? Äkkiseltään WDS näytti, että lasien sähköt coupessa sekä sedanissa olisivat samat..

              EDIT: Bongasinpa WDS:stä tällaiset systeemit kuin "Jamming protection switch, S185 sekä S186". Nämä on toki vielä asentamatta, kun luulin niiden liittyvän airbägeihin (brittituonnissa kun oli takana bägit ja karvalakissa ei). Jospa se pelittäisi jahka ynnään nuo lisäksi.
              Last edited by Magirus; 13-08-2015, 23:28.

              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


              O: E24 osasia

              Comment

              • eeneljäkuus46
                Bimmer Rookie
                • Sep 2014
                • 37
                • suomi

                jäähdytyaneste merkkivalo

                E46 316 vm 2000 jäähytysnesteen keltainen merkkivalo palaa vaikka nestettä on ihan normaalisti jäljellä, eikä vuoda mistään. Missä vika?

                Comment

                • Lundersson
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2009
                  • 245
                  • Kerava

                  Originally posted by eeneljäkuus46 View Post
                  E46 316 vm 2000 jäähytysnesteen keltainen merkkivalo palaa vaikka nestettä on ihan normaalisti jäljellä, eikä vuoda mistään. Missä vika?
                  Palaako koko ajan vai satunnaisesti? Kokeile tuulilasin pesunestesäiliöanturin kanssa jos anturissa olisi vikaa. Jos ei niin magneetti/koho-systeemi hajonnut tai sitten on ilmaa järjestelmässä.

                  OT: Kyselin merkkiliikkeestä uutta anturia lomilla ollessani ja rapiat 180€ pyysivät. Voin kertoa että jäi hyllyyn...
                  Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                  ex 325 e30, 316ti e46

                  Comment

                  • inno.o
                    BTCF Member
                    • Apr 2014
                    • 293
                    • Salo

                    E46 narisee kääntyessä. Varsinkin kun vauhti hidastuu ja kääntää oikealle. Paikallaan kun rattia kääntelee niin en saa narinaa aikaiseksi. Mistähän lähteä ongelmaa ratkomaan.

                    Vuoden sisään vaihdettu: koiranluut, iskarin yläpäät ja etualatukivarren takahelat.

                    Edittiä. Tunkkailin auton ylös ja kallistuksenvakaajan molemmat korihelat löysät. Minkä kokoinen vakaaja m-sportissa on? Noita kun näkyy olevan muutamaa eri kokoa.
                    Last edited by inno.o; 16-08-2015, 14:00.

                    Comment

                    • kossusukka
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2012
                      • 72
                      • Tuusula

                      Mahtaako olla miten yleinen vika, jotta turbo näyttää tältä? 320d, oliko jopa niinkin huimasti viritetty että lastu olis ollu.



                      Kuulerin ahtoputkesta valui kevyt litra öljyä, kuski onneksi tajusi tappaa koneen vaihteella kun jäi diesel huutamaan kuolemaa virrat pois päältä.. Ilosesti noi dieselit öljyä polttaa kun turbosta akseli paukahtaa. Ihan kaikki ahtoputkista pakoputkeen on paksun öljyn peitossa, metallilastua imusarjassa asti. Jännityksellä ruuvaamaan kantta irti, jotta onko mukit missä kunnossa...
                      Last edited by kossusukka; 16-08-2015, 16:50.
                      E34 520iA -91 ikuisuusprojekti, Lada 1300S -85, Mazda 323F 1.8 -95
                      Kuvia tallielämästä

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7044
                        • Forssa

                        M54 koneen päässä on ihan viskoropelli, kuitenkin syylärin päädystä löytyy liitin sähköiselle ropellille. Jos korvaan viskon sähköisellä, osaako auto käyttää sitä suoraan vai tarviiko koodailla jotain juttuja?

                        E: Ja miksi samalla koneella tehtyä on vain tourngina ja sedanina tehty sähköisellä ropellilla, taasen coupe ja cabrio ihan viskolla? Kuitenkin sama moottori molemmissa niin eihän siihen ole mitän syytä. Ainakin omassa cabriossa on korvakkeet ja liitin sähköiselle ropellille, eli näin maalaisjärjellä ei olisi mitään estettä korvata sähköisellä. Vai meneekö nyt ihan puihin? :think

                        E2: Kyseessä siis automaatti, jos se siihen jotenkin vaikuttaa?
                        Last edited by |foder|; 16-08-2015, 20:30.
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • wsq´_
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 458
                          • Lohja

                          Vaihdoin jarrulevyt ja palat taakse niin rupesi laahaamaan jarrut sitten. Minkälainen homma vaihtaa korjaussarja tonne satuloihin, kun uusia satuloitakaan ei saa mätänetistä?
                          e36 m60

                          Comment

                          • MPV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1193
                            • Muhos

                            Originally posted by |foder| View Post
                            M54 koneen päässä on ihan viskoropelli, kuitenkin syylärin päädystä löytyy liitin sähköiselle ropellille. Jos korvaan viskon sähköisellä, osaako auto käyttää sitä suoraan vai tarviiko koodailla jotain juttuja?

                            E: Ja miksi samalla koneella tehtyä on vain tourngina ja sedanina tehty sähköisellä ropellilla, taasen coupe ja cabrio ihan viskolla? Kuitenkin sama moottori molemmissa niin eihän siihen ole mitän syytä. Ainakin omassa cabriossa on korvakkeet ja liitin sähköiselle ropellille, eli näin maalaisjärjellä ei olisi mitään estettä korvata sähköisellä. Vai meneekö nyt ihan puihin? :think

                            E2: Kyseessä siis automaatti, jos se siihen jotenkin vaikuttaa?
                            Mullan on M54 koneinen coupe ja ihan sähköisellä ropelilla. On tosin manuaali, joten taitaa se vaihteisto sittenkin jotain vaikuttaa.

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7044
                              • Forssa

                              Originally posted by MPV View Post
                              Mullan on M54 koneinen coupe ja ihan sähköisellä ropelilla. On tosin manuaali, joten taitaa se vaihteisto sittenkin jotain vaikuttaa.
                              Taitaakin olla automaatin jäähdytyskierron takia se visko. Taitaa siis jäädä muuttamatta, ettei vaan laatikko kävisi sitten liian kuumana ja paskoisi jotain.
                              Ehkä näin. :think
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              • Amigo
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2012
                                • 167
                                • Turku

                                Originally posted by inno.o View Post
                                Minkä kokoinen vakaaja m-sportissa on? Noita kun näkyy olevan muutamaa eri kokoa.
                                Kannattaa varmistaa asia realoem:n kautta, niitä kun on ollut vuosimallista riippuen vähän erikokoisia. Sieltä front axle -> stabilizer, front. Mun coupessa oli 24 millinen.
                                E46 328ci

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎