Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hj325hml
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 729
    • Pirkanmaa

    Saisko nopean vastauksen?

    Siskon pojalle hakusessa 320d ja joka penni nuorella laskettava (joo väärä merkki siihen) niin paljonko alle 01 kokonaisvero painon mukaan ja paljonko taas uudemman päästöjen mukaan? 136hv versio, toki faceliftin verotkin saa ilmoittaa vertailun vuoksi.
    F16 M-Sport

    Comment

    • MPV
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1193
      • Muhos

      Originally posted by hj325hml View Post
      Saisko nopean vastauksen?

      Siskon pojalle hakusessa 320d ja joka penni nuorella laskettava (joo väärä merkki siihen) niin paljonko alle 01 kokonaisvero painon mukaan ja paljonko taas uudemman päästöjen mukaan? 136hv versio, toki faceliftin verotkin saa ilmoittaa vertailun vuoksi.
      Tuollahan noita voi pyöritellä:


      320d faceliftin päästöt sedan 147 ja touring 153g/km, ja kokonaismassa ainakin touringeilla varusteista riippuen kahta puolen 2000kg, sedanit varmaan satakunta kiloa vähemmän.

      Ainakin touringissa vero on päästöjen mukaan noin 100 euroa vähemmän vuodessa kuin kokonaismassan mukaan, ellei sitten ole kahden hengen pakettiauto.

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7044
        • Forssa

        Onkos cäbiin saanut 10mm madaltavia jousilautasia eteen?
        Ei raaskis vaihtaa sporttialustaa pois ja aavistuksen keulivaa asentoa pitäisi korjata. :think
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • Temsku
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 59
          • Vaasa

          Autossa ei sisäilman puhallin toimi muuten kuin 4 asennossa eli täysillä. Auto ei ole ilmastoitu ja olen jonkun verran jo etsinyt netistä tietoa, että ei ilmastoidussa autossa pyörimisnopeuteen vaikuttaa rele vai olenko täysin väärällä polulla? Voisiko pelkkä releen vaihto korjata tilanteen? Rele irti puhallin on täysin mykkä, mutta kun kiinni niin 4 asennolla puhaltaa täysiä.
          BMW E46 318 vm. -99

          Comment

          • jake_
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 169
            • Riihimäki

            Originally posted by |foder| View Post
            Onkos cäbiin saanut 10mm madaltavia jousilautasia eteen?
            Ei raaskis vaihtaa sporttialustaa pois ja aavistuksen keulivaa asentoa pitäisi korjata. :think
            Eikös kaikki e46 yläpäät sovi ristiin? Joskus näitä katselin itsekkin touringiin ja tällainen muistikuva jäi.
            E30 318iS
            E30 316

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7044
              • Forssa

              Originally posted by jake_ View Post
              Eikös kaikki e46 yläpäät sovi ristiin? Joskus näitä katselin itsekkin touringiin ja tällainen muistikuva jäi.
              Täytyypi jatkaa etsiskelyjä.
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • TheJukke
                Bimmer Rookie
                • Jan 2014
                • 83
                • Haukipudas, Oulu

                Originally posted by Temsku View Post
                Autossa ei sisäilman puhallin toimi muuten kuin 4 asennossa eli täysillä. Auto ei ole ilmastoitu ja olen jonkun verran jo etsinyt netistä tietoa, että ei ilmastoidussa autossa pyörimisnopeuteen vaikuttaa rele vai olenko täysin väärällä polulla? Voisiko pelkkä releen vaihto korjata tilanteen? Rele irti puhallin on täysin mykkä, mutta kun kiinni niin 4 asennolla puhaltaa täysiä.
                Luultavasti etuvastus mennyt. http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/1...4-11-8-372-775 tuon tilasin itselle ei ilmastoituun e46. Toivottavasti vika korjaantuu kun lyön tuon kiinni, itsellä siis täysin samat oireet kun sulla.

                Comment

                • nautti
                  Newbiemmer
                  • Apr 2013
                  • 26
                  • Helsinki

                  Ongelma: >80kmh nopeuksissa jarruttaessa ratti vatkaa hieman. Myös hitaammassa nopeudessa terävästi jarrua näpäyttäessä ratti liikahtaa muutaman asteen oikealle. Oikealta puolelta kuuluu myös hyvin vaimea tumpsahdus. En usko, että vatkaaminen johtuu ainakaan levyista, sillä jarruilla on ajettu täydellisen remontin jälkeen muutama tuhat km, enkä jaksa uskoa että satulat alkaisi jo nyt jumittamaan.. Itsellä veikkaus alatukivarren takapuslat, mutta kyseiset palikat on vaihdettu 20tkm sitten. Voiko puslat olla jo noilla kilometreillä finaalissa? Puslat näyttää ulkoisesti vielä täysin ehjiltä..
                  Terävissä töyssyissä välillä voi tuntea lievää kolinaa koiranluista, mutta ei kai niiden pitäisi ajoon vaikuttaa tasaisella tiellä?

                  Comment

                  • MPV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1193
                    • Muhos

                    Originally posted by nautti View Post
                    Ongelma: >80kmh nopeuksissa jarruttaessa ratti vatkaa hieman. Myös hitaammassa nopeudessa terävästi jarrua näpäyttäessä ratti liikahtaa muutaman asteen oikealle. Oikealta puolelta kuuluu myös hyvin vaimea tumpsahdus. En usko, että vatkaaminen johtuu ainakaan levyista, sillä jarruilla on ajettu täydellisen remontin jälkeen muutama tuhat km, enkä jaksa uskoa että satulat alkaisi jo nyt jumittamaan.. Itsellä veikkaus alatukivarren takapuslat, mutta kyseiset palikat on vaihdettu 20tkm sitten. Voiko puslat olla jo noilla kilometreillä finaalissa? Puslat näyttää ulkoisesti vielä täysin ehjiltä..
                    Terävissä töyssyissä välillä voi tuntea lievää kolinaa koiranluista, mutta ei kai niiden pitäisi ajoon vaikuttaa tasaisella tiellä?
                    No oireet kyllä viittaisivat juurikin alatukivarren takapuslaan. Jos puslat oli jotain muuta kuin orggista tai lemmyä, niin kai ne voi noilla kilsoilla jo mennä.

                    Comment

                    • nautti
                      Newbiemmer
                      • Apr 2013
                      • 26
                      • Helsinki

                      Originally posted by MPV View Post
                      No oireet kyllä viittaisivat juurikin alatukivarren takapuslaan. Jos puslat oli jotain muuta kuin orggista tai lemmyä, niin kai ne voi noilla kilsoilla jo mennä.
                      Itse en ole vaihtanut puslia vaan myyjäliike, eli voipi hyvinkin olla että sinne on lyöty halvimmat mitä löytyy.. Puslissa on alusta asti ollut molemmilla puolilla irtonaiset kumirinkulat, jotka on joka kerta saanut ihan käsin painaa syvemmälle kun olen autoa pukeilla käyttänyt.. Onko oem puslissa tämmöisiä rinkuloita? ovat tosiaan semmoiset rimpulat, ettei niiden tarkoitus ainakaan näyttäisi olevan vaimentaa tukivarren liikettä. ilmeisesti jonkin sortin suojat, ettei likaa tms mene puslan keskiosille...

                      Comment

                      • Magirus
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 875
                        • Keski-Suomi und Sawo

                        Originally posted by Magirus View Post
                        Onko kukaan retrofittaillut E46 sedaniin takasähkölaseja? Itsellä tuli tehtyä alustavat hommat retrofittiin viime kesänä remontin ja nyt ajattelin asennella moottorit hissineen oviin. Tänään sainkin toisen puolen valmiiksi, toiminta ei tosin ollut ihan odotettua..

                        Pikku pohjustus:
                        Siirsin brittiautosta takasähkölasien johtosarjan täydellisenä karvalakkimalliin. Luovuttaja-autosta puuttui ostettaessa sähkölasien katkaisijat, joten lunastin sellaiset erään kaupan yhteydessä. Katkaisijat olivat tosin valitettavasti coupesta. Tänään asentelin johtosarjat sekä hissit oviin. Ensimmäisellä yrityksellä ei tapahtunut mitään. Syyn tähän keksinkin äkkiä INPA:lla. Karvalakissa oli GM mallia LOW ja siispä siirsinkin tämän brittituonnin GM:n mallia HIGH paikoilleen. Tämän jälkeen sähkölasit alkoivat "toimia" myös takana, ei tosin ihan haluamallani tavalla:

                        - Takaovesta voit avata ikkunan joko normaalisti tai one-touchilla. Kiinni päin ei mene kuin pitämällä "one-touchia" pohjassa.
                        - Keskikonsolista (coupen katkaisijoilla) saa takaata ikkunan alas one-touchilla. Ylös ei saa millään tavoin (kiinni laitettaessa one-touchia ei takalaseille ollutkaan näissä coupen katkaisijoissa)

                        Tiedän kyllä että GM:n on koodattava. Tämä ongelma tosin johtuu lienee jostain muusta? Onko kellään ideoita? Äkkiseltään WDS näytti, että lasien sähköt coupessa sekä sedanissa olisivat samat..

                        EDIT: Bongasinpa WDS:stä tällaiset systeemit kuin "Jamming protection switch, S185 sekä S186". Nämä on toki vielä asentamatta, kun luulin niiden liittyvän airbägeihin (brittituonnissa kun oli takana bägit ja karvalakissa ei). Jospa se pelittäisi jahka ynnään nuo lisäksi.
                        Valaisenpa vielä tuota takasähkölasien retrofittaus projektia sikäli mikäli joku sitä tulevaisuudessa suunnittelee.

                        Tarvitset siis:
                        • Sähkölasien moottorit/mekanismit
                        • Ovien johtosarjat
                        • Johtosarjoja välille: B-pilari - GM moduuli - sulaketaulu - keskikonsoli
                        • GM moduuli mallia HIGH
                        • Takaoviin kovat muovilistat joissa nuo yllä mainitut "Jamming protection switchit"
                        • Uudet katkaisijat keskikonsoliin (coupen käy myös mutta tällöin jää pois) "lapsilukot"


                        Eli nyt pelittää mainiosti vaikkakin toteutus on tehty coupen katkaisijoilla.. Samaan syssyyn kerron myös että nämä heikot valkoiset muoviosat, joihin moottoreiden/mekanismien vaijerit kiinnittyy, on purettavissa ja vaihdettavissa keskenään veivi-ja sähkömekanismien välillä. Tämänkin varmaan suurin osa jo tietänee mutta onpahan sanottu nyt tässäkin postauksessa.

                        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                        O: E24 osasia

                        Comment

                        • pablo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 732
                          • Pirkanmaa

                          Pitäs ulosvetäjä tehdä peränkannakkeen etummaisille puslille. Kellään tietoa tähän lähtöön puslien halkasijasta?. Ison poikittaisen mitan jo sain, pienemmät tulossa postissa.

                          -Anssi

                          Comment

                          • Baabylon85
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2006
                            • 177
                            • Äänekoski

                            E46

                            Tulipas pitkästä aikaa siirryttyä takaisin bemarileiriin, tarkoituksena oli lähteä hakemaan Z4 saksasta, mutta taloremontin jatkuessa rahalle tulikin "yllättävää" muuta tarvetta ja projekti lykkääntyi. Pihaan löysi tiensä näin ollen siis E46 530DA mallinen ajopeli -03. Muutama kysymys heräsi alustavasti näin parin tunnin ajelun jälkeen:

                            -Äänentoisto on surkeaakin onnettomampi, tulee ajeltua +40km työmatka ajoja, joten asialle sietäisi tehdä jotakin. Lähtökohtakin tosin on aika onneton, eli autossa on Business mallin kasettisoitin/mininavi kombo. Selatessa kuitteja löysin jotain mainintaa vaihdetuista etukajareista osahinnaltaan vajaat 300e. Onkos tuon em mankkarin toisto siis täysin kelvotonta vai kannattaisiko alkaa etsimään vikaa asennuksista, tuntuu että diskantitkin soittavat likimain kaikki taajuudet ja täytyy tarkistaa onko ovikaiuttimia ylipäänsä olemassa.

                            Täsmennetään asiaa siis vielä sen verran, että autossa on "manuaalinen" ilmastointi joten tällöin sille 16:9 koreamman näköiselle "soittimelle" ei lienee tilaa järjesty kovin helpolla?

                            -Toinen asia mikäli tuosta mankasta olisi saatavilla jonkunlaista ääntä ylipäänsä, niin autossa ei ole lainkaan cd-soitinta. Levyharrastelijana vaihtaja olisi siis enempi, kuin parempi. Löytyykös vaihtajalle tässä tapauksessa valmiit piuhat? ja eikös tehdas asenteinen vaihtaja ole tässäkin mallissa sijoitettu jonnekkin takapaksiin sinne navigaattorin dvd lukuboksin lähistölle?

                            -Kolmas asia on auton "vetely/uraherkkyys matka-ajossa. Alla on 18" 45 profiiliset renkaat leveydeltään 225 ja 245. Tämä ilmeisesti on enemmänkin ominaisuus, kun vika vai onko jotain mitä kannattaisi tarkistaa. Matka-ajossa esiintyy siis levottomuutta ja rattia pääsee kääntelemään melkolaila kokoajan, että meno muistuttaisi suoraan ajoa.

                            Muutoin autoon ollut tyytyväinen, isojen bemarien mukavuus tästä puuttuu, mutta topakka pelihän tämä on käytökseltään.

                            Comment

                            • TheJukke
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2014
                              • 83
                              • Haukipudas, Oulu

                              M47d20 ja käynnistäessä rallattaa... Kannattaako vaihtaa pelkkä jakoketjun kiristin vai pitääkö laittaa myös uus ketju? Ei vissiin ole kovin iso homma pelkän kiristimen vaihto? Onko ketjun vaihto paljonkin isompi homma? 288tkm ajettu

                              Comment

                              • Temsku
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 59
                                • Vaasa

                                Originally posted by TheJukke View Post
                                Luultavasti etuvastus mennyt. http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/1...4-11-8-372-775 tuon tilasin itselle ei ilmastoituun e46. Toivottavasti vika korjaantuu kun lyön tuon kiinni, itsellä siis täysin samat oireet kun sulla.
                                Tänään vaihdoin juuri tuon vastuksen ja vika korjaantui.

                                Mites näyttääkö tämä teistä oikealta?

                                Tulisiko noiden olla ihan perälle asti painettuina? Letkut siis syylariin. Auto oli korjaamolla jossa vaihdettiin syylari, tuuletin, veden lämpöanturi sekä paisuntasäiliö. Tekivät vaan niin paskaa jälkeä ruuveja löysällä yms. että oon tässä nyt koittanu vähän korjailla siellä tehtyjä aivopieruja..
                                BMW E46 318 vm. -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎