Tossapa näkyykin olevan samanlaiset jutut menossa. Eli vissiin aika minimaalinen ero tolla kehyksellä. Saakohan omaa muokattua sen verran?
-Anssi
Se paneeli mahtuu siihen lokeron paikalle ja pysyykin jotenkuten kiinni, mutta melkoinen rako jää alareunaan. Ihan vaan sillä, että jos sormet syyhyää päästä laittamaan soitin kiinni
Etupään vetely rasittaa hermoja. Alusta säädetty Hemin ohjeiden mukaisesti ja on tikissä. Vetää jo hitaassakin vauhdissa selvästi uraan mukaan molemmin puolin. Kulkee tasaisella hyvin.
Ajettu 163tkm
Vakio alusta, 17" vanteet ja alla GT Radial Champiro jotka kuuleman mukaan ei ainakaan näin uutena tavallisesti ole levottomat ajaa.
Tarkastettu ja todettu olevan kunnossa:
Raidetangon nivelet yms.
Takapään puslat
Hammastanko (Auto ylhäällä voi liikutella ylös/alas hieman, mutta kuulemma normaalia?)
Onko vielä jotakin mikä tähän voisi vaikuttaa?
Voiko esim vaikka iskarin yläpään asennuksen ryssiä niin että jouset jää ns. kantamaan?
Kerrassaan vi****aa ajaa tuota sinkoilevaa paskaa
Minkalaiset rengaspaineet sulla on?
BMW F10 520d '10 Alpinweiss III BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Etupään vetely rasittaa hermoja. Alusta säädetty Hemin ohjeiden mukaisesti ja on tikissä. Vetää jo hitaassakin vauhdissa selvästi uraan mukaan molemmin puolin. Kulkee tasaisella hyvin.
Ajettu 163tkm
Vakio alusta, 17" vanteet ja alla GT Radial Champiro jotka kuuleman mukaan ei ainakaan näin uutena tavallisesti ole levottomat ajaa.
Tarkastettu ja todettu olevan kunnossa:
Raidetangon nivelet yms.
Takapään puslat
Hammastanko (Auto ylhäällä voi liikutella ylös/alas hieman, mutta kuulemma normaalia?)
Onko vielä jotakin mikä tähän voisi vaikuttaa?
Voiko esim vaikka iskarin yläpään asennuksen ryssiä niin että jouset jää ns. kantamaan?
Onko arvoja silti laittaa tähän näytille? Ja tosiaan nuo rengaspaineet mitä.edellä kyseltiin.
Rengaspaineita kokeilin eteen 2,5bar ja taakse jopa 3, eli tarran mukaista maksimi painetta tälle rengaskoolle maksimikuormalla (205/50/17).
Ei ollut vaikutusta. En uskaltanut jättää tuota kolmea taakse kuin testiksi että ei ala fillarit kulumaan keskeltä.
Suuntauslapusta kuva liitteenä.
Eli toiveena oli saada etu ja takapäälle camberissa asteen ero ja etupään camberi lähelle nollaa.
Auraus edessä yht 0.08 ja takana 0.13
Attached Files
Last edited by JTMD; 21-10-2015, 10:10.
Reason: hehe "casterissa asteen ero" ei nyt kuitenkaan, korjasin
Kokeile lisätä molempien päiden paineita lähelle kolmea. Itsellä on edessä 2.8 ja takana 3.1 koossa 225/45-17. Noilla omilla nankangeilla auto menee kuin ajokoira jos edessä on vain 2.5 painetta. Nykyrenkaat eivät kulu keskeltä vaikka painetta olisikin enemmän.
BMW F10 520d '10 Alpinweiss III BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Minulla taas väheni vetely huomattavasti kun pudotin paineita 2.6/3.0 -> 2.2/2.6. Lisäksi mukavuus lisääntyi huomattavasti.
Rengastus 225/45/17 + 245/40/17 Goodyear eagle f1 asymmetric 2. Kai nämä on vähän tapauskohtaisia. Mulla on edessä -0.45 luokkaa camber. Kannattaa kokeilla toisella rengassarjalla jos saat lainaan, jotain eri merkkiä ja kokoakin. Nää tuppaa olemaan tosi tarkkoja rengastuksesta.
Olen myös testannut 205/55/16 H nopeusluokan perusrenkaita. Niillä se ei tiennyt urista enää yhtään mitään.
Mikähän oli vikana kun paloi moottorinvikavalo keltaisena..?
valo paloi kun ajoin kaupalle ja sit seuraavan kerran käynnistin niin eipäs palanut enää..:think
Valo syttyi siis pari pvää sitten. Eilen en ajanut ollenkaan lisäsin vain öljyä kun sitä näytti olevan liian vähän.
Luulin jo että se haitariputki halki niinkuin edellisessä autossa oli syynä tuohon valoon..
BMW 325 sedan vm 2005
ex-BMW 330i touring vm.2002 ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau
Mikähän vikana 2001vm 325ci automaattilaatikolla, ajettu reilu 200t. Auton käynnistäessä tyhjäkäynti seilaa hieman, sekä täydellä kaasulla ajaessa? Tai näin myyjä kertoi, kun autosta kyselin. Imuvuoto? Missä mahdollisesti? Vaiko sitten jotain muuta kalliinpaa..?
Suurella todennäköisyydellä 66mm. Saa mitattua ku vaan kääntää ratin nurin. Myös realoem tukee väitettä. Strongflexit taitaa olla huomattavasti halvemmat. Lienee n. 60€ toimitettuna.
Mikähän vikana 2001vm 325ci automaattilaatikolla, ajettu reilu 200t. Auton käynnistäessä tyhjäkäynti seilaa hieman, sekä täydellä kaasulla ajaessa? Tai näin myyjä kertoi, kun autosta kyselin. Imuvuoto? Missä mahdollisesti? Vaiko sitten jotain muuta kalliinpaa..?
Tähän sain vielä tarkennusta, että kylmänä heittelee nuo kierrokset tyhjäkäynnillä, mutta kun kymmenisen senkunttia pitää kiekat 1000rpm niin alkaa käydä tasaisesti. Sitten mainitsi, että tuntuu että ei kunnolla lähde vetämään kun polkasee vauhdista kickdownin..? Auto 400km päässä ja lauantaina mahdollisesti vois hieroa kauppaa. Mikähän tuossa mahtaa olla vikana?
Suurella todennäköisyydellä 66mm. Saa mitattua ku vaan kääntää ratin nurin. Myös realoem tukee väitettä. Strongflexit taitaa olla huomattavasti halvemmat. Lienee n. 60€ toimitettuna.
Suurella todennäköisyydellä 66mm. Saa mitattua ku vaan kääntää ratin nurin. Myös realoem tukee väitettä. Strongflexit taitaa olla huomattavasti halvemmat. Lienee n. 60€ toimitettuna.
Mikä on huomattavasti halvempi? Autoracingiltä powerflexit toimituskuluineen 74 euroa, ja puslat oli kourassa alle 24h tilauksesta(matkahuollon kyydillä). Säästäähän siinä toki toista kymppiä, jos vain malttaa ootella.
Comment