Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Syntinen
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 50
    • Liperi/Ylämylly

    Hei,
    Tässä olis kohta puoliin auton vaihto ajankohtaista ja oon kahellu näitä e46 koppasia enimmäkseen.
    Onko tuo n42b20 koneella varusteltu kuinka luotettava? Vai pitäisikö kahella m52/m54 koneellisia? :think
    "What doesn't kill you, makes you stronger"

    Words to live by

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16413
      • Asikkala

      Originally posted by Syntinen View Post
      Hei,
      Tässä olis kohta puoliin auton vaihto ajankohtaista ja oon kahellu näitä e46 koppasia enimmäkseen.
      Onko tuo n42b20 koneella varusteltu kuinka luotettava? Vai pitäisikö kahella m52/m54 koneellisia? :think
      Ei nxx, niitä ongelmia on tämäkin foorumi puolillaan !!

      Comment

      • janne30
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 2198
        • Vantaa

        Originally posted by Syntinen View Post
        Hei,
        Tässä olis kohta puoliin auton vaihto ajankohtaista ja oon kahellu näitä e46 koppasia enimmäkseen.
        Onko tuo n42b20 koneella varusteltu kuinka luotettava? Vai pitäisikö kahella m52/m54 koneellisia? :think
        Itse liputan bensoista m54 ja dieseleistä m47/m57 -sarjoille.
        G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
        E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


        1 x F20
        3 x E30
        2 x E36
        5 x E46
        3 x E9X

        Comment

        • jluoma
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2015
          • 685
          • Lappeenranta

          Originally posted by Syntinen View Post
          Vai pitäisikö kahella m52/m54 koneellisia? :think
          Pitäisi! M-sarjan koneet on luotettavia, ja 4-sylinteriä ei riitä onneen. Nimim. "Mulla on 4-sylinterinen"
          Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

          325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

          Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

          Comment

          • jonzze
            Bimmer Rookie
            • Sep 2013
            • 77
            • Salo

            minkäs kokose enkelinsilmät sopii mun msport farkkuu jossa on lyhyet valot xenon? ebaysta lähtee tilaus mutta kaikke melkein tuntuu olevan tuota non projector mallia... sopiiko sellainen sarja jossa kaikki oli kokoa 131mm:think
            Ex: e46 330d farkku vm 2002
            Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

            Comment

            • Sampoq
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 445
              • Orimattila

              Hmm. Nyt on jo muutama tonni tullut ajeltua omalla 320da toukalla ja hieman kulutus ihmetyttää. Ajo pääasiassa matkaa n.65%motaria ja loput normi maantietä, hyvin vähän taajamapyörittelyä, silti kulutus on pyörinyt koko ajan 7,4-7,8 välillä laskettuna tankkauksista. Ajotietokone näyttää 6,4 koko mun ajalta.
              Onko normaalin kuuloinen kulutus? Lähes aina kun mahdollista käytän vakkaria.
              Auto siis 2003 facelift touring.

              Comment

              • mapa
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 518
                • Turku

                Originally posted by Sampoq View Post
                Hmm. Nyt on jo muutama tonni tullut ajeltua omalla 320da toukalla ja hieman kulutus ihmetyttää. Ajo pääasiassa matkaa n.65%motaria ja loput normi maantietä, hyvin vähän taajamapyörittelyä, silti kulutus on pyörinyt koko ajan 7,4-7,8 välillä laskettuna tankkauksista. Ajotietokone näyttää 6,4 koko mun ajalta.
                Onko normaalin kuuloinen kulutus? Lähes aina kun mahdollista käytän vakkaria.
                Auto siis 2003 facelift touring.
                Kuulostaa paljolta. En tiedä, viekö automaatti noin paljon enemmän? En oikein usko. Aika sekalaista ajoa itsellä, 5,9-6,4. Tämä siis manuaali. Pelkällä maantie ajolla tippuu noista lukemista vielä aika hyvin. Ja vakkarilla suurin osa. Tankillisella tulee ajettua n.1000-1200km, ennen tankkausta.
                Last edited by mapa; 03-08-2016, 22:29.
                Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                Tig hitsausta, myös alumiini

                Comment

                • Tuukka90
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2016
                  • 68
                  • Finland

                  Itellä 330xda ja kulutus tietokoneen mukaan 6,5 ja tankkauksista laskettuna 10tkm keskiarvi n.7,2l/100km. makta-ajoa suurin osa. Ehkä tuo neliveto automaatti voisi pienemmälläkin mennä.
                  ------------------------------------------------------
                  E36 316i coupe -98
                  E30 316i touring -91
                  Forester 2.0 XT -04
                  Corolla 1,4 EcoTronic -96
                  Corolla Verso 1.6 -03

                  Ex. E46 330xda touring -02,
                  Ex. E46 320ia touring -01

                  Myynnissä E46 kamaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=364949

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    Antaa vikakoodin automaatti-ilmastoinnin sisäsensorista (puhaltimesta).

                    Pitääkö vaihtaa koko säätöyksikkö vai onko helpompaa tietä? Olen imurilla imenyt siitä ritilästä pölyt, mutta edelleen koodi tulee.


                    Ei sinänsä ole niin vakava tai akuutti, mutta mielellään saisi tuon koodin ilmaantumisen pois että korjaisi vian.
                    Lämmön säätö sinällään toimii ja lämpötila pysyy stabiilina, joskin joutuu pitämään ehkä asteen-pari pienemmällä pyyntiä mitä yleensä tottunut automaatti-ilmastointeihin (pyyntinä näillä keleillä joku 17,5-18 ja on sopiva, muistelen että parissa aikaisemmassa e46:ssa sai pidellä melkein paria kymmentä)
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • World L
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2011
                      • 270
                      • Kellokoski

                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Pitääkö vaihtaa koko säätöyksikkö vai onko helpompaa tietä? Olen imurilla imenyt siitä ritilästä pölyt, mutta edelleen koodi tulee.
                      Avaa se paneeli ja putsaa propelli ja sen akseli kunnolla.
                      E36 320i cabrio -96
                      E46 330i sedan -00
                      F31 318d -14

                      Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

                      Comment

                      • Kreivi Albert
                        Newbiemmer
                        • Aug 2016
                        • 11
                        • Turku

                        Morjesta! Olen ostamassa nyt e46 320 toukkaa automaatilla vm. 2005 ajettu 170tkm. ( m54b22)
                        Mitä kannattaa erityisesti tarkistaa autosta?
                        Onko laatikko hyvä/huoleton?
                        Auttakaa noviisia

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17505
                          • Turku

                          Originally posted by Tuukka90 View Post
                          Itellä 330xda ja kulutus tietokoneen mukaan 6,5 ja tankkauksista laskettuna 10tkm keskiarvi n.7,2l/100km. makta-ajoa suurin osa. Ehkä tuo neliveto automaatti voisi pienemmälläkin mennä.
                          Aika lailla samoilla meni minulla ja maantieajoa suurin osa.
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • jaaanus
                            Newbiemmer
                            • Jul 2016
                            • 5
                            • Kuopio

                            Nyt tarvitaan kiireellistä apua 320d 2001 (prefacelift, eli 100kw jakajapumpullinen kone). Jakajapumpun ohjainboksi kävi remontissa ja ongelmat jatkuu. Lähtee käyntiin pelaa ok, ja sitten alkaa ongelmat. Mustaa tulee hormin täydeltä ja auto tukehtuu sen jälkeen käynnistyy jos haluaa. Muutaman tunnin venauksen jälkeen sama homma. Katottu vikakoodit ja mitään tuohon liittyvää ei tule. Kaikki liittimet käyty läpi, imusarja ja egr putsattu, sulakkeet katottu, siirtopumppu toimii, ilmanputsari ja pa suodatin katottu. Apuja tarvitaan!

                            Comment

                            • A^A
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2168
                              • Seinäjoki

                              Näkeekös ulkoapäin tai ohjelmallisesti mistään onko imusarjan läpät poistettu? 400tkm ajettu M57 joten luulis että ne on poistettu jo aikoja sitten :think
                              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                              Comment

                              • Esal
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1344
                                • Lempäälä

                                Originally posted by A^A View Post
                                Näkeekös ulkoapäin tai ohjelmallisesti mistään onko imusarjan läpät poistettu? 400tkm ajettu M57 joten luulis että ne on poistettu jo aikoja sitten :think
                                Läppien poisto ihan mekaaninen toimenpide eli ei näy kun tutkimalla. Imusarjan alapuolella sellainen tanko joka kääntää vipujen välityksellä läppien akseleita. Koska sen läppien poiston voi tehdä eri tavoin, vaikea sanoa mitä näkyvää on pois ja mitä jäljellä...omassa esim. on tuo tanko paikoillaan ja liikkuu edelleen mutta vivut muistaakseni pois, silloin akselien paikalla on ruuvit tai joku muu tuke. Jos vaan läpät purettu pois, mutta läppäakselitkin paikoillaan ei sitä näe kun irroittamalla imusarja.
                                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎