Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • junga
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 145

    teho puutetta

    joo eli tuossa viikonloppuna lomareissulle lähtiessä autosta hävisi tehot n.100km ajaksi (ei kulkenut kuin max. 100km/h), sitten yhtä'äkkiä tehot taas palasivat normaaliksi, mistähän voisi kyseinen homma johtua..
    auto on pitemmän aikaa tehnyt jo sitä että joskus kesken kiihdytyksen hyytyy vähäksi aikaa, nyt kuitenkin hyytyin pitkäksi aikaa eikä ole oikein tietoa että missä vois olla vika, tässä muutama kuva vielä vikakoodeista
    Attached Files
    bmw e65 730d vm - 05

    ex:audi a6 2.7tdi vm-06
    ex: BMW 320d vm-05
    ex: seat cordoba vm-00
    ex: mb 2.6 sportline vm-91
    ex: e36 318tds vm-97
    ex: e36 318is vm 93

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      Originally posted by junga View Post
      joo eli tuossa viikonloppuna lomareissulle lähtiessä autosta hävisi tehot n.100km ajaksi (ei kulkenut kuin max. 100km/h), sitten yhtä'äkkiä tehot taas palasivat normaaliksi, mistähän voisi kyseinen homma johtua..
      auto on pitemmän aikaa tehnyt jo sitä että joskus kesken kiihdytyksen hyytyy vähäksi aikaa, nyt kuitenkin hyytyin pitkäksi aikaa eikä ole oikein tietoa että missä vois olla vika, tässä muutama kuva vielä vikakoodeista
      Turbon säädin jumittaa? vikakoodit on jotain niitä...
      Tuossahan ahtopaine 1,5 bar paikkeilla (2510), eli liikaa ja menee vikatilaan suojatakseen moottoria.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        Lisäksi todennäköisesti ilmamassamittari tiensä päässä kun antaa 3FF0 Luftmassenmesser -vikaa. Harvoin MAF käsittääkseni vikaa edes pukkaa joten se lienee täysin finaalissa. Yliahtoa se tuskin korjaa mutta viallinen ilmamassamittari on kuitenkin vaihdettava.

        Comment

        • jonzze
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 77
          • Salo

          330d vm 2002 ahtaa liikaa.. painemittarin asennuksen jälkeen huomasin että mittarin mukaan ahtaa 2 bar... 3 vaihteella esim ku vetää tappiin asti kiihdytyksen niin kierrosten loppupuolella laskee ahtoja pikkuhiljaa kunnes kierrokset tapissa niin juuri ja juuri kerkii laskemaan 1.3 paikkeille.. mistäs lähtis vikaa etsimään?
          Ex: e46 330d farkku vm 2002
          Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

          Comment

          • |vallu
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 197
            • Kauhajoki

            missähän mahtaa olla vika kun alustan vaihdon yhteydessä rupes kuulumaan peruuttaessa edestä oikeelta kolahtelua kun kääntää rattia. mitään ääntä ei kuulu kun ajaa eteenpäin ja kääntää rattia :think ja peruuttaessa kolahdus kuuluu joka kerta.
            E91 LCI 320d M-sport '09 Black sapphire metallic
            Ex:
            E61 530d '05 Titangrau II
            E46 320d Sedan '00 Schwarz II
            E46 320d Touring '00 Topasblau Metallic
            E39 525tdsa Touring '98 Oxfordgreen
            E36 325tdsa Touring '99 Stahlbau metallic
            E36 318is coupe '92 Mauritiusblau
            E36 316i Sedan '93 Schwarz II

            Comment

            • -TSM-
              Bimmer Rookie
              • Jan 2016
              • 89
              • Pirkanmaa

              Olisi seuraavanlainen ongelma e46 320i (moottori m54b22):

              kun vaikka ihan paikallaan vapaalla nostaa kierroksia esim.2000-2500 tuntumaan ja päästää kaasun, niin kierrokset laskeutuessaan pysähtyvät hetkeksi n.1000rpm tienoille ja laskevat siitä 1-2s jälkeen normaalille tyhjäkäynnille.

              Imuvuoto tuli ensimmäisenä mieleen, mutta kun toimii joka kerta ihan samalla tavalla, eli kierrokset pysähtyvät hetkeksi juuri samaan kohtaan, niin olisiko kuitenkaan noin loogisesti toimiva imuvuototapauksessa?

              Antoi myös vikakoodin P1620. Tämän selvittely on vielä hieman vaiheessa, mutta voisikohan liittyä tuohon vikaan mitenkään?

              Comment

              • A^A
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2168
                • Seinäjoki

                huhhuh kävi just sigun e46 huollossa, säädettiin pyöränkulmat jotka oli ihan viturallaan, samalla tarkastettiin perä ja vaihteistoöljyt. Laatikkoon meni melkein 2 litraa öljyä Mitään vuotoja ei näkynyt pientä hikoilua lukuunottamatta, eli todennäköisesti amatööri on ollut asialla kun öljyjä on laitettu.. Kirjan mukaan tähän on laatikko vaihdettu n.30tkm sitten. Näytti kuulemma laatikko altapäin siltä että on aikalailla touhuttu sielä.. Onko jo kuinka vakavaa kun on ajeltu noin vähillä öljyillä? Laatikko kyllä toimi aivan hyvin mitä nyt kylmänä eka liikkeelllelähtö niin vähän nykäisi mutta se nyt varmasti johtui tuosta vähäisestä öljyn määrästä?

                Muutenki niin vituttaa taas nämä auton pitäjät. Ilmansuodatin oli sen näköinen ettei ole varmasti pariin vuoteen vaihdettu. Etukaaresta lenti maalia ruosteen päältä kun vähän painepesurilla sohaisi sinnepäin.. No ainahan se on sama homma että joutuu yhden toimintatonnin laittaa näihin romuihin ennen kun kehtaa / uskaltaa ajella..
                EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16413
                  • Asikkala

                  Originally posted by A^A View Post
                  huhhuh kävi just sigun e46 huollossa, säädettiin pyöränkulmat jotka oli ihan viturallaan, samalla tarkastettiin perä ja vaihteistoöljyt. Laatikkoon meni melkein 2 litraa öljyä Mitään vuotoja ei näkynyt pientä hikoilua lukuunottamatta, eli todennäköisesti amatööri on ollut asialla kun öljyjä on laitettu.. Kirjan mukaan tähän on laatikko vaihdettu n.30tkm sitten. Näytti kuulemma laatikko altapäin siltä että on aikalailla touhuttu sielä.. Onko jo kuinka vakavaa kun on ajeltu noin vähillä öljyillä? Laatikko kyllä toimi aivan hyvin mitä nyt kylmänä eka liikkeelllelähtö niin vähän nykäisi mutta se nyt varmasti johtui tuosta vähäisestä öljyn määrästä?

                  Muutenki niin vituttaa taas nämä auton pitäjät. Ilmansuodatin oli sen näköinen ettei ole varmasti pariin vuoteen vaihdettu. Etukaaresta lenti maalia ruosteen päältä kun vähän painepesurilla sohaisi sinnepäin.. No ainahan se on sama homma että joutuu yhden toimintatonnin laittaa näihin romuihin ennen kun kehtaa / uskaltaa ajella..
                  Uusia saa kaupasta, käytetyn kun ostaa niin käytetyn saa.

                  Comment

                  • A^A
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2168
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Uusia saa kaupasta, käytetyn kun ostaa niin käytetyn saa.
                    En todellakaan odota että 400tkm ajettu E46 olisi uudenveroinen. Lähinnä tässäkin nyt vähän vituttaa selkeesti huono ja huolimaton auton pitäminen ja muutamat selkeet "myynti fixit", tulee vähän sellainen nippuside korjaus fiilis kun löytää tälläisiä että mitähän muuta on tällä tyylillä teipattu kasaan..
                    Tai ehkä ite olen liian tarkka että kaikki pitää olla suurinpiirtein tiptop että saa nukuttua yöllä ja ajeltua rauhallisin mielin.
                    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                    Comment

                    • jluoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2015
                      • 685
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by A^A View Post
                      En todellakaan odota että 400tkm ajettu E46 olisi uudenveroinen. Lähinnä tässäkin nyt vähän vituttaa selkeesti huono ja huolimaton auton pitäminen ja muutamat selkeet "myynti fixit", tulee vähän sellainen nippuside korjaus fiilis kun löytää tälläisiä että mitähän muuta on tällä tyylillä teipattu kasaan..
                      Tai ehkä ite olen liian tarkka että kaikki pitää olla suurinpiirtein tiptop että saa nukuttua yöllä ja ajeltua rauhallisin mielin.
                      Ehkä vaihtamattomat suodattimet ja säätämättömät pyöränkulmat vielä ymmärtää, jos on auton aikonut myydä, mutta öljytön vaihteisto on jo aika rankkaa huolimattomuutta.
                      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                      Comment

                      • A^A
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2168
                        • Seinäjoki

                        Ekassa viestissäni nyt oli poittina ne muutamat kysymykset koskien vaihteistoa. Tuli sekaan vähän tarpeetonta avautumista kun vähän harmitti tuo öljyn vähyys yms pikkujutut..

                        Autohan on muuten erittäin mieleinen eikä todellakaan minkäännäköistä ostokrapulaa ole tullut. Pikkujuttujahan nuo kaikki on kun auto muuten toimii hienosti, vaihteistoa myöden
                        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                        Comment

                        • Sampoq
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 445
                          • Orimattila

                          Mulla on 320da ja vaihdettiin laatikkoöljyt. Mistään ei löytynyt varmaa tietoa paljonlo sitä menee, otettiin pois n.5 litraa ja takas meni muistaakseni 7,5
                          Että kyllä ne muutkin osaa, tää tosin oli tod.näk. alkuperäset öljyt ja laatikon siirtäjänakselilta vuotanut...

                          Comment

                          • väiski525
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2010
                            • 2572
                            • Vantaa

                            Sigun nelikutonen kyseessä:

                            Moottorijarruttaessa kun laittaa kolmoselle niin se välillä lyö takas eikä mene "sisään". Välillä menee het seuraavalla yrittämällä mutta välillä tekee pari kolme kertaa peräkkäin tuon. Ollaan kyllä vältelty kolmosta mutta sattuu olemaan melko yleinen vaihde moottorijarruttaessa täällä kehäteillä.. On muutaman kerran tehnyt sitä myös kiihdyttäessä kakkoselta kolmoselle vaihdattaessa.

                            Mistä tuo johtuu ja pystyykö sitä elvyttämään mitenkään? Öljyt pitäisi käydä vaihdattamassa laatikkoon mutta voiko tuollainen vähäisestä öljystä edes johtua? Tai jos alkuperäiset. 230tkm ajettu.
                            - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                            - MB s205 220cdi -15
                            - Volvo s80 2.5t -07
                            - mb s211 280cdi -08
                            - e46 320i -03
                            - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                            - e46 320d Individual "m-sport" -04
                            - e39 525i -01

                            Comment

                            • Dixon
                              BTCF Member
                              • Dec 2015
                              • 62
                              • Oulu

                              E46 M52B28 moottorilla. Mitä on alla olevat vikakoodit? 18 varmaan nokka-akselin anturi mutta onko nuo kaks muuta lambdojen vai mitähä :think Vaikka nollannu koodit ni tulee uudestaan takaisin nämä. Putki törisee tai pakosarja jostakin mutta en ole löytänyt vuotoa vielä.. Auto toimii normaalisti.

                              18 exhaust cam position sensor malfunction
                              227 Fuel trim (bank 1), O2 control adaptation limit
                              228 Fuel trim (bank 2), O2 control adaptation limit
                              E61 535D

                              E46 330D

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Dixon View Post
                                E46 M52B28 moottorilla. Mitä on alla olevat vikakoodit? 18 varmaan nokka-akselin anturi mutta onko nuo kaks muuta lambdojen vai mitähä :think Vaikka nollannu koodit ni tulee uudestaan takaisin nämä. Putki törisee tai pakosarja jostakin mutta en ole löytänyt vuotoa vielä.. Auto toimii normaalisti.

                                18 exhaust cam position sensor malfunction
                                227 Fuel trim (bank 1), O2 control adaptation limit
                                228 Fuel trim (bank 2), O2 control adaptation limit
                                Tulevat polttoaine seoksista. Aloita tutkimalla imuvuodot.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎