Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _m4rk0
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 30
    • Hämeenlinna

    Hei

    En löydä topiccia mutta nyt alkaa hiukset ohenee ja hermot vähenee... Eli mulla on E46 2001 avo johon yritetty murtautua ja lukko paskana ja entuudestaan oli antenni vahvistin joten ei toimi napista... On yritetty ikkunan välistä painaa nappia 5mm tangolla mutta ei kai tarpeeksi ja katto pitää avata ensin sisältä ennen kun napista takaluukun kohdilta ... Ja nupista ei auennut kun se ainakin irtos mutta kahvasta unohdin kokeilla sisäpuolelta nii onnistuukohan sitä ronkkimalla vai lyönkö lasin sisään (142€) PS liikennevakuutus seisonnassa yhtä tyhjän kanssa ei korvaa mitää tai sai pahoittelut puhelimessa mutta siihen jäi 😭

    Comment

    • VinskiMo
      BTCF Member
      • Dec 2016
      • 3
      • Vantaa

      ABS/DSC ongelma

      Tervehdys.

      Auto; E46 320D, vuosimallia 2004. On luistonesto ja sutiesto ja abs:sät tietysti.

      Yksipäivä aivan varoittamatta päätti sytyttää sitten sutimiseneston ja jarrujen vikavalot.

      Koodit lukuun;

      5E21 (painetunnistin 2)
      5E5B (ASC/DSC-painike)
      5E14 (CAN; Ei tiedonsiirtoa moottorinohjaus yksikön kanssa)
      5E20 (Jarrupaineanturi 1)

      Nuo kaikki siis tuli kerralla. En nyt jaksa uskoa että ne kaikki olisi hajonnut samaan aikaan. No nollailin koodit ja nyt on menty +600km ja syttyi uudestaan. Sama leikki.

      Onko näissä ollut yleensä abs yksiköissä vikaa, minusta tuo kun noita tulee noin monta kerralla voisi viitata huonoihin kolvauksiin esim. ABS boksissa. Toisaalta vikahan voisi olla myös liittimissä tai johtosarjassa. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia?

      Onko näissä samassa laatikossa abs ja dsc ym. vai onko eri purkkeja? Luultavasti jos menee purkin vaihdoksi, niin sellainen löytyy purkuosana. Uusi maksaa varmasti enemmän kuin auto.

      Kiitän jo valmiiksi

      -VinskiMo
      E61 530D /// sport
      Ex. E46 320D /// sport

      Comment

      • Sansq
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 54
        • Espoo/Lahti

        Tarviikos tuonne etupäähän vaihtaa lyhkäsempiä koiranluita kun tulee nuo eibachin -35mm jouset laitettua alle? Ja jos tarvitsee niin käykös nuo avensiksen koiranluut sinne vai mitä suosittelette?
        E46 330d touring '03

        Comment

        • väiski525
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2010
          • 2572
          • Vantaa

          [IMG][/IMG]

          [IMG][/IMG]

          Yllä olevat vikakoodit heitti, ilman mitään vikavalojen syttymistä tuossa n. viikko sitten.

          Oli tyhjä peräkärry perässä ja yhden kiihdytyksen jälkeen menohalut hävisi, selvästi oli ahdot pois pelistä.

          Auton uudelleen käynnistämällä pelasi taas normaalisti, eli vikatilan pukkasi päälle.

          Osaakos joku koodeista näkemällä sanoa onko jotai osaa mitä pitäisi alkaa vaihtaa vai oliko vain joku hetkellinen yliahto tms kyseessä? :think

          Olen kyllä huomannut että välillä on vähän laiskantuntuista menoa, ja livedataa seuraamalla ahdot ei nouse sinne minne kone pyytää niitä.

          Selviäisikö ahtopainesäätimen vaihdolla? vai aiheuttaisiko imuvuodot tälläistä?

          niin ja koodit siis nollasin eikä nyt viikon aikana ole uusiutunut..
          mutta selvästi välillä ahdot laahaa tai uupuu hetkellisesti.

          mustaa tai muutakaan ei juurikaan putkesta työnnä, paitsi silloin tällöin jos nilkka suorana kiihdyttää.

          Autolla 266tkm rullailtu, ja 320d sigusta kyseessä.
          - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

          - MB s205 220cdi -15
          - Volvo s80 2.5t -07
          - mb s211 280cdi -08
          - e46 320i -03
          - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
          - e46 320d Individual "m-sport" -04
          - e39 525i -01

          Comment

          • huupi
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 1197
            • Tyrnävä

            Originally posted by väiski525 View Post

            Yllä olevat vikakoodit heitti, ilman mitään vikavalojen syttymistä tuossa n. viikko sitten.

            Oli tyhjä peräkärry perässä ja yhden kiihdytyksen jälkeen menohalut hävisi, selvästi oli ahdot pois pelistä.

            Auton uudelleen käynnistämällä pelasi taas normaalisti, eli vikatilan pukkasi päälle.

            Osaakos joku koodeista näkemällä sanoa onko jotai osaa mitä pitäisi alkaa vaihtaa vai oliko vain joku hetkellinen yliahto tms kyseessä? :think

            Olen kyllä huomannut että välillä on vähän laiskantuntuista menoa, ja livedataa seuraamalla ahdot ei nouse sinne minne kone pyytää niitä.

            Selviäisikö ahtopainesäätimen vaihdolla? vai aiheuttaisiko imuvuodot tälläistä?

            niin ja koodit siis nollasin eikä nyt viikon aikana ole uusiutunut..
            mutta selvästi välillä ahdot laahaa tai uupuu hetkellisesti.

            mustaa tai muutakaan ei juurikaan putkesta työnnä, paitsi silloin tällöin jos nilkka suorana kiihdyttää.

            Autolla 266tkm rullailtu, ja 320d sigusta kyseessä.
            Onko lastutettu? Jos ei, niin arvataan turbon jumittavat siivet, kun eikös tuossa ole ahdot yli 1,5bar..? Siipiä ohjaavan tangon liike laidasta laitaan kannattanee ensi töikseen tarkistaa. Ja tietty livedataa pyydetyn ja toteutuneen ahdon välillä ois hyvä varmaan seurailla.

            E: Siellähän olikin jo seurailtu liveä.
            Last edited by huupi; 28-05-2017, 09:42. Reason: Silmä käteen
            I01 i3s 94

            Comment

            • väiski525
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2010
              • 2572
              • Vantaa

              Originally posted by huupi View Post
              Onko lastutettu? Jos ei, niin arvataan turbon jumittavat siivet, kun eikös tuossa ole ahdot yli 1,5bar..? Siipiä ohjaavan tangon liike laidasta laitaan kannattanee ensi töikseen tarkistaa. Ja tietty livedataa pyydetyn ja toteutuneen ahdon välillä ois hyvä varmaan seurailla.
              Ei ole lastutettu.

              Mites tangon liike tarkistetaan? Tai mitä siinä pitää siis tutkia? Ettei takkuile? Ei oo turpoon tarvinnu koskaan vielä kajota.

              Livedataa seurailin pari kertaa ja toteutunut ei yllä pyydettyyn. Nämä tosin paikoillaan seurattua, ajaessa tarvis kaverin seuraamaan
              - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

              - MB s205 220cdi -15
              - Volvo s80 2.5t -07
              - mb s211 280cdi -08
              - e46 320i -03
              - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
              - e46 320d Individual "m-sport" -04
              - e39 525i -01

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by väiski525 View Post
                Ei ole lastutettu.

                Mites tangon liike tarkistetaan? Tai mitä siinä pitää siis tutkia? Ettei takkuile? Ei oo turpoon tarvinnu koskaan vielä kajota.

                Livedataa seurailin pari kertaa ja toteutunut ei yllä pyydettyyn. Nämä tosin paikoillaan seurattua, ajaessa tarvis kaverin seuraamaan
                Ei siihen kaveria tarvii kun asennat TESTON ja otat sillä logia. Sitten voi kotisohvalla katsoa mitä siellä tapahtuu. En nyt ulkoa muista tuon moottorin maksimiahtoja, mutta jos menee yli pyydetyn niin silloin luultavasti siivet jumittaa. Mr. Muscle käsittely on monille auttanut.
                Last edited by HTK12; 28-05-2017, 10:21.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • väiski525
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2010
                  • 2572
                  • Vantaa

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Ei siihen kaveria tarvii kun asennat TESTON ja otat sillä logia. Sitten voi kotisohvalla katsoa mitä siellä tapahtuu. En nyt ulkoa muista tuon moottorin maksimiahtoja, mutta jos menee yli pyydetyn niin silloin luultavasti siivet jumittaa. Mr. Muscle käsittely on monille auttanut.
                  Pitääpä perehtyä, molempiin

                  Onko täällä joku kuka olis tehnyt tuon mister muskeli hoidon kyseiseen koneeseen? Mitä puretaan ja mistä ruutataan tavarat sisään :think:
                  - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                  - MB s205 220cdi -15
                  - Volvo s80 2.5t -07
                  - mb s211 280cdi -08
                  - e46 320i -03
                  - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                  - e46 320d Individual "m-sport" -04
                  - e39 525i -01

                  Comment

                  • huupi
                    BTCF Member
                    • Aug 2007
                    • 1197
                    • Tyrnävä

                    Originally posted by väiski525 View Post
                    Mites tangon liike tarkistetaan? Tai mitä siinä pitää siis tutkia? Ettei takkuile?
                    Koskaan en ole tuollaista e46-korista M47N:ää räplännyt, mutta oletettavasti siinä ahtimen siipien ohjaus tapahtuu alipaineella, jolloin tankoa voi periaatteessa liikuttaa käsin (jos jaksaa). Taitaa myös käynnistäessä, siis kun imua alipainelinjaan tulee, liikkua toisesta laidasta toiseen, jos on kunnossa.
                    I01 i3s 94

                    Comment

                    • Suorakuus
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2016
                      • 123
                      • Etelä-Pohjanmaa

                      Olis vähän kiikarissa tuollanen manuaali 330cd ja muutama kysymys herännyt mieleen.

                      1. Onko tollasessa lähemmäs 300tkm ajetussa jotain tiettyjä ongelmakohtia jotka tulee kalliiksi?

                      2. Kuinka paljon kestää ottaa ohjelmalla voimaa ettei paikat hajoa?
                      Katsellut yhtä ohjelmoitua, voimaa n. 300hv/600nm. Ajettu 300tkm.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Suorakuus View Post
                        Olis vähän kiikarissa tuollanen manuaali 330cd ja muutama kysymys herännyt mieleen.

                        1. Onko tollasessa lähemmäs 300tkm ajetussa jotain tiettyjä ongelmakohtia jotka tulee kalliiksi?

                        2. Kuinka paljon kestää ottaa ohjelmalla voimaa ettei paikat hajoa?
                        Katsellut yhtä ohjelmoitua, voimaa n. 300hv/600nm. Ajettu 300tkm.
                        Noilla kilometreillä voi tulla melkein mitä tahansa remppaa oli mikä tahansa auto kyseessä. Kalliita remppoja, turbo, kytkin&vauhtipyörä, alusta, perä revennyt irti jne. Eli auton kunnon tarkastaminen ennen ostamista on tärkeää. Siistillä käytöllä kestää ihan hyvin tuon 300/600, rääkkäämällä saa kaikki rikki.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Sampoq
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 445
                          • Orimattila

                          2004 320da, vaihdoin viikko sitten jarrupala-anturin taakseja taas sama valo syttyi palamaan. Onko mahdollista että motonetin anturi on huonolaatuinen? Tai mikä voi aiheuttaa? Palat on uuden veroiset.

                          Comment

                          • MPV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1193
                            • Muhos

                            Originally posted by Sampoq View Post
                            2004 320da, vaihdoin viikko sitten jarrupala-anturin taakseja taas sama valo syttyi palamaan. Onko mahdollista että motonetin anturi on huonolaatuinen? Tai mikä voi aiheuttaa? Palat on uuden veroiset.
                            Johto hankautunut poikki? Etupalatkin loppu?

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by Sampoq View Post
                              2004 320da, vaihdoin viikko sitten jarrupala-anturin taakseja taas sama valo syttyi palamaan. Onko mahdollista että motonetin anturi on huonolaatuinen? Tai mikä voi aiheuttaa? Palat on uuden veroiset.
                              Tarkista edestä palat ja anturi.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Suorakuus
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2016
                                • 123
                                • Etelä-Pohjanmaa

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Noilla kilometreillä voi tulla melkein mitä tahansa remppaa oli mikä tahansa auto kyseessä. Kalliita remppoja, turbo, kytkin&vauhtipyörä, alusta, perä revennyt irti jne. Eli auton kunnon tarkastaminen ennen ostamista on tärkeää. Siistillä käytöllä kestää ihan hyvin tuon 300/600, rääkkäämällä saa kaikki rikki.
                                Olin ymmärtänyt että perän repeäminen ei näissä uudemmissa nelikutosissa ole enää ongelma?

                                E: Auto siis 05 vm.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎