Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
316i M43 nakutus startin vaihdon jälkeen
Hei!
Potilaana tuollainen 316i vm. 2001, M43-moottorilla. Vaihtelin tuossa onnistuneesti startin yläkautta, mutta heti vaihdon jälkeen auto alkoi nakuttaa ikävästi koko kierrosalueella. Kuulostaa vähän samalta kun venttiilit/nostajat nakuttaisi, mutta en jaksa uskoa että kyse olisi siitä sillä ääni alkoi välittömästi startin vaihdon yhteydessä.
Autosta purettu irti vaihdon aikana imusarja letkuineen, suuttimien liittimet, bensalinjat auki suutinkiskon luota, sekä toki kaasuvaijeri ym. Kaikki kasattu tiiviisti uudelleen paikalleen, pari letkua uusin imusarjaan halkeamien takia.
Auto käy nätisti koko kierrosalueen läpi ja toimii muutenkin normaalisti, ei imuvuotoja, ei savuta eikä anna vikakoodeja/sytytä häiriövaloja. Nakuttaa vaan ikävästi, ääni kuuluu kabiiniin asti. Perusjutut kuten öljyt, tulppien kireys ja sen sellaiset on tarkistettu.
Ajattelinkin siis kysyä olisiko jollain heittää jotain vinkkiä, miksi auto näin erikoisesti kävi nakuttamaan? Rupee omat ideat olemaan vähissä. Liittynee imusarjan irroitukseen, vai mihin?
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostOttaisiko startin hammaspyörä kiinni vauhtipyörään ?
Tarkastaisin ihan ensimmäisenä startin asennuksen.
Comment
-
-
E46 330d touring kyseessä, ja tarkotus asentaa vetokoukku. Koukku asennettu, mutta vielä sähköt. Alkuperäiset bmw sähköt/westfalia. Löytyskö ohjeita asennukseen ja kuvia? Kolme johtoa viety eteen, joista yksi valokatkasijalle. Plussa johto hanskalokeron taakse. Kyseessä käytetty setti, johdot. Entinen omistaja katkassu kontin puolelta.-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
Comment
-
-
Eipä oikein Juubin sivuja parempia ohjeita koukun asentamisesta löydy, ja sekin näkyy olevan nurin just nyt.
Laita sitten vaikka ihan oma topiccinsa kun keksit ratkaisun ja saat homman maaliin, oon ollu samassa vaiheessa kuin sä jo reilu puol vuotta kun ei vaan saa aikaseks.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by _Rontti View PostE46 330d touring kyseessä, ja tarkotus asentaa vetokoukku. Koukku asennettu, mutta vielä sähköt. Alkuperäiset bmw sähköt/westfalia. Löytyskö ohjeita asennukseen ja kuvia? Kolme johtoa viety eteen, joista yksi valokatkasijalle. Plussa johto hanskalokeron taakse. Kyseessä käytetty setti, johdot. Entinen omistaja katkassu kontin puolelta.
Noiden boksien ohjeita löytyy ihan helposti netistä kääntäjällä saksaksi vaikka haulla "bmw e46 vetokoukun sähkösarjan asennusohje" tai sinnepäin. tuossa Jaeger ohje:
*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostOmaan laitettiin joskus ko. koukku ja sähköt sillä boxilla. Mikään alkuperäisratkaisu tuo ei mielestäni ole, koska osa ohjauksista otettiin ryöstäjillä takavaloista, alkuperäisasennuksessa luulisi olevan edes väliliittimet.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Morjensta. Hyvin alkoi taas omistussuhde tämän 330ci kanssa. Alkoi hävittää nestettä reippaaseen malliin, lämmöt ei kuitenkaan nouse. Huomasin konehuoneessa suoraan paisuntasäiliön alla pienen märän alueen joten taitaa olla juurikin se surullisenkuuluisa paisuntasäiliö rikki. Autolla ei ole paljon tullut ajettua mutta olen lisännyt järjestelmään pelkkää vettä. Onko kesällä mitään haittaa, vaikka ajaisi pelkällä vedellä jonkun aikaa?
Comment
-
-
Originally posted by Suorakuus View Postolen lisännyt järjestelmään pelkkää vettä.
Onko kesällä mitään haittaa, vaikka ajaisi pelkällä vedellä jonkun aikaa?
Tavallaan ei. Tosin ääritilanteessa kun kone oikeasti kuumenee pelkkä vesi kiehuu alemmassa lämpötilassa kuin pakkasnesteseos.
Comment
-
Comment