Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samulir
    Newbiemmer
    • May 2015
    • 18
    • Itä-Suomi

    Jarru päivitys

    Onko kellään tietoo oisko miten iso rojekti laittaa e46:seen e90:n jarrut :think tekis mieli alotella jossain vaiheessa omaan 328:siin turbo prokkista niin menis jarrut vaihettavaks joko e46 330:in mukaan tahi sitten e90 330.
    E46 328i Sedan Orientblau metallic
    Ex. E36 318i Sedan

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      Originally posted by Samulir View Post
      Onko kellään tietoo oisko miten iso rojekti laittaa e46:seen e90:n jarrut :think tekis mieli alotella jossain vaiheessa omaan 328:siin turbo prokkista niin menis jarrut vaihettavaks joko e46 330:in mukaan tahi sitten e90 330.
      For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.


      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • apeka
        Newbiemmer
        • Oct 2016
        • 14
        • Jyväskylä

        Ehdotuksia pitkien valojen sähkö ongelmaan? Vasemmalle puolelle liittimelle joka menee ballastille tulee 1voltti ja oikealle ei ollenkaan ja oikosessa ei ole, sulakkeet ehjät. Ballastin ja xenon polttimot toimii täysin kun pistää lyhyiden valojen liittimeltä virtaa:think
        Edit: auto ollut purettuna mutta valojen sähköihin ei ole koskettu mitä nyt umpiot juuri liittimistään irti

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by apeka View Post
          Ehdotuksia pitkien valojen sähkö ongelmaan? Vasemmalle puolelle liittimelle joka menee ballastille tulee 1voltti ja oikealle ei ollenkaan ja oikosessa ei ole, sulakkeet ehjät. Ballastin ja xenon polttimot toimii täysin kun pistää lyhyiden valojen liittimeltä virtaa:think
          Edit: auto ollut purettuna mutta valojen sähköihin ei ole koskettu mitä nyt umpiot juuri liittimistään irti
          Onko vikakoodeja? Valomoduuli kaput?

          Comment

          • apeka
            Newbiemmer
            • Oct 2016
            • 14
            • Jyväskylä

            Ei vikakoodeja ja valomoduuli tuntuis toimivan ihan ok eikä ole ennenkään pätkinyt tai reistannut

            Comment

            • [Raver]
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 1613
              • Oulu

              Sigun -03 toukassa on aivan törkeen hidas tuo Professional Navi, menee useita sekuntteja että näyttö päivittyy mukana(jos päivittyy) joten radio kanavia on lähes mahdotonta hakea. Missähän vika kun tähän en äkkiseltään(2h googlailun jälkeen) löytänyt vastausta? Lisäksi ilmeisesti BM54 on ottanu itteesä kun vain vänkärin puolelta eestä kuuluu ääntä

              Tekis mieli lisäksi saaha bluetooth ja basso toimimaan niin onko jo helpompi(lue halvempi) heittää tuolla orkkis systeemillä vesilintua ja vetää se 5m jatkokaapeli kontista ja ostaa 2din soitin kuin että alkaa korjaamaan orkkista, ostaa bluetooth lähetin ja alkaa leikkimään linjamuuntajan kanssa?

              Edellisessä E46:ssa oli vain perus kasettisoitin niin ei tarvinnut ku yks adapteri ostaa nii sai normi 1din soittimen toimimaan rattinappien kanssa joten tämä on nyt ihan uusi aluevaltaus hifi hommissa.
              Last edited by [Raver]; 13-06-2019, 23:23.
              E30 325i 2D -88
              E39 525i Msport 4D -03 :think

              Comment

              • Pave407
                Bimmer Rookie
                • Mar 2017
                • 84
                • Helsinki

                Moi,

                nyt olisi tarvetta nopeille neuvoille. Pitäs keskiviikkona lähteä festareille 500km päähän ja nelikutonen touring 2002 N42 laski alleen parkkikselle jarrunesteet. Neljän hengen porukan pääseminen matkaan nyt vaarassa.

                Jarrua pitää pumppailla, että ottaa. Käpärivalo + moottorin pakokaasuvalo palaa taulussa. Alla video vuodosta, parempaan ei pystynyt parkkiksella pelkällä tunkilla.

                Mikä voisi olla pielessä? Ja onko tällainen sellane homma, että voisi kolmessa päivässä saada fiksattua jollain korjaamolla vai vaatiiko nää yleensä isompaa remppaa? Neste tuli siis ihan norona pihalle parhaimmillaan, eli joku isompi vuoto on kyseessä. Jos pääsylinteri on mennyt niin saako semmosia purkaamoilta tms nopsaa Helsingin seudulla?



                Lisäyksenä: Saa suositella pajaa Helsingin alueella, joka tällaisella varoitusajalla tämän homman hoitaisi.
                Last edited by Pave407; 16-06-2019, 22:15.

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Pave407 View Post
                  Moi,

                  nyt olisi tarvetta nopeille neuvoille. Pitäs keskiviikkona lähteä festareille 500km päähän ja nelikutonen touring 2002 N42 laski alleen parkkikselle jarrunesteet. Neljän hengen porukan pääseminen matkaan nyt vaarassa.

                  Jarrua pitää pumppailla, että ottaa. Käpärivalo + moottorin pakokaasuvalo palaa taulussa. Alla video vuodosta, parempaan ei pystynyt parkkiksella pelkällä tunkilla.

                  Mikä voisi olla pielessä? Ja onko tällainen sellane homma, että voisi kolmessa päivässä saada fiksattua jollain korjaamolla vai vaatiiko nää yleensä isompaa remppaa? Neste tuli siis ihan norona pihalle parhaimmillaan, eli joku isompi vuoto on kyseessä. Jos pääsylinteri on mennyt niin saako semmosia purkaamoilta tms nopsaa Helsingin seudulla?



                  Lisäyksenä: Saa suositella pajaa Helsingin alueella, joka tällaisella varoitusajalla tämän homman hoitaisi.
                  Eiköhän sieltä ole jokin putki mädäntynyt puhki.

                  Jos vain saat sen korjaamolle työn alle tuolla aikataululla niin luulisi kolmessa päivässä selviävän.

                  Comment

                  • Pave407
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2017
                    • 84
                    • Helsinki

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Eiköhän sieltä ole jokin putki mädäntynyt puhki.

                    Jos vain saat sen korjaamolle työn alle tuolla aikataululla niin luulisi kolmessa päivässä selviävän.
                    Ihmeen kaupalla sain Konalan Autohuoltoon. Ottivat puhelun maanantaina 07.02 ja kymmenen hengen jono kopilla 07.30 kun avasivat. Lupasivat katsoa hinta-arvion tänään ja huomenan ehtivät tekemään röitä!

                    Mutta näin mielenkiinnosta, vuoto on tosiaan aika keskellä koria ja mun käsitykseni mukaan pääsylinteri on hieman kuskin puolella. Onko e46:ssa jotenkin kytkimen työsylinteri jarrunesteiden kanssa tekemisissä? Tässä kun foorumeja lueskellut, niin kun keskeltä on vuotanut niin vanhemmissa malleissa ainakin työsylinteriä on myös epäilty.

                    Lähinnä neuroottisesti pohdin että selviänkö tästä 200-300 eurolla vai pitääkö sinne alkaa kalliimpaa osaa lyömään sisään.

                    Comment

                    • jluoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2015
                      • 685
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by Pave407 View Post
                      Ihmeen kaupalla sain Konalan Autohuoltoon. Ottivat puhelun maanantaina 07.02 ja kymmenen hengen jono kopilla 07.30 kun avasivat. Lupasivat katsoa hinta-arvion tänään ja huomenan ehtivät tekemään röitä!

                      Mutta näin mielenkiinnosta, vuoto on tosiaan aika keskellä koria ja mun käsitykseni mukaan pääsylinteri on hieman kuskin puolella. Onko e46:ssa jotenkin kytkimen työsylinteri jarrunesteiden kanssa tekemisissä? Tässä kun foorumeja lueskellut, niin kun keskeltä on vuotanut niin vanhemmissa malleissa ainakin työsylinteriä on myös epäilty.

                      Lähinnä neuroottisesti pohdin että selviänkö tästä 200-300 eurolla vai pitääkö sinne alkaa kalliimpaa osaa lyömään sisään.

                      Kytkin käyttää samaa nestettä samasta säiliöstä, kuin jarrutkin, eli ovat tekemisissä.
                      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                      Comment

                      • Pave407
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2017
                        • 84
                        • Helsinki

                        Originally posted by jluoma View Post
                        Kytkin käyttää samaa nestettä samasta säiliöstä, kuin jarrutkin, eli ovat tekemisissä.
                        Aivan. No, näyttää siltä, että uutena varaosana pääsylinteri tai työsylinteri eivät ole kovin kalliita. Meikällä tosin jarrunesteet tulivat norona ulos, eli jotain on revennyt/ lauennut kunnolla. Varmaankin näiden sylinterien kanssa (en tunne niiden mekaniikkaa ollenkaan) siellä vuotaisi tiiviste tms. ja jarrunestevuoto olisi maltillisempaa eikä näyttäisi siltä, kuin pikkupoika olisi pissalla?

                        Comment

                        • Pave407
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2017
                          • 84
                          • Helsinki

                          Originally posted by Pave407 View Post
                          Aivan. No, näyttää siltä, että uutena varaosana pääsylinteri tai työsylinteri eivät ole kovin kalliita. Meikällä tosin jarrunesteet tulivat norona ulos, eli jotain on revennyt/ lauennut kunnolla. Varmaankin näiden sylinterien kanssa (en tunne niiden mekaniikkaa ollenkaan) siellä vuotaisi tiiviste tms. ja jarrunestevuoto olisi maltillisempaa eikä näyttäisi siltä, kuin pikkupoika olisi pissalla?
                          Tuli mieleen, että kun mulla toimii kuitenkin jarrut vielä, e46:ssa on ilmeisesti kaksijakoinen jarrusysteemi, eli ei tyhjene kaikki kerralla. Voisiko tästä päätellä, et putkessa vuoto? Jos pääsylinteri olis paskana ni kai se sit vetäis molemmat jarrujärjestelmät tilttiin ja mikää ei toimisi?

                          Comment

                          • Pave407
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2017
                            • 84
                            • Helsinki

                            Originally posted by Pave407 View Post
                            Tuli mieleen, että kun mulla toimii kuitenkin jarrut vielä, e46:ssa on ilmeisesti kaksijakoinen jarrusysteemi, eli ei tyhjene kaikki kerralla. Voisiko tästä päätellä, et putkessa vuoto? Jos pääsylinteri olis paskana ni kai se sit vetäis molemmat jarrujärjestelmät tilttiin ja mikää ei toimisi?
                            Päivitys: Soittivat pajalta, taakse vetävä putki paskana. Tarjosivat 300-400e koko putken vaihtoa. Pyysin vaihtaan myös toisen siihen viereen, ottavat maks 600e kaikkineen (osat, ilmaus jne.) Tiedä sitten paljonko tuli amerikanlisää tällä aikataululla, mutta kai tohon jokunen tunti uppoo enivei kun rupeevat ronklaan. Ei viittiny jättää vieree 17 vuotta vanhaa rööriä jos kaveri vaihdetaan.

                            Comment

                            • jluoma
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2015
                              • 685
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by Pave407 View Post
                              Päivitys: Soittivat pajalta, taakse vetävä putki paskana. Tarjosivat 300-400e koko putken vaihtoa. Pyysin vaihtaan myös toisen siihen viereen, ottavat maks 600e kaikkineen (osat, ilmaus jne.) Tiedä sitten paljonko tuli amerikanlisää tällä aikataululla, mutta kai tohon jokunen tunti uppoo enivei kun rupeevat ronklaan. Ei viittiny jättää vieree 17 vuotta vanhaa rööriä jos kaveri vaihdetaan.
                              Jep, kuntoonhan se pitää saada tietysti. Kyllä siihen paljon aikaa ja rumia sanoja menisi, jos ite pitäs tehdä, heillä on semmonen kätevä nosturi.
                              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16421
                                • Asikkala

                                Originally posted by jluoma View Post
                                Jep, kuntoonhan se pitää saada tietysti. Kyllä siihen paljon aikaa ja rumia sanoja menisi, jos ite pitäs tehdä, heillä on semmonen kätevä nosturi.
                                Ja sitten jää vielä jäljelle ne nyt lähes yhtä huonot putket mitkä menee jarrusatuloille.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎