E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jesse93
    replied
    Originally posted by Tourister View Post
    Uusi aihealue tämä e46 ja pikaisella googlauksella en vastauksia saanut. Eli mimmonen prokkis on vaihtaa e46 business cd ---> 2dinin android soittimeen? (Tuo professionalin näkönen) Siirtyykö tuo puhaltimensäätöpaneeli suoraan sen luukun tilalle? Vai tarviiko sieltä jotenkin sitä keskikonsolin runkoa muokata? Kiinnostaisi myös että onko noiden android soittimien kanssa pelannut nuo rattinapit?
    Omassa kun oli soittimen alla 2 kannelista lokeroa niin ilmastoinnin paneeli menee suoraa siiihen ylemmän tilalle, ei istu 100% mutta ei itseä haitannut. Rattinapit toimii, mulla eononin soitin. Helppo homma vaihtaa soitin tietty riippuu miten laittaa wifi sekä gps antennit ite laiskana jätin vaan soittimen taakse enkä vedellyt mihinkään. 15 min homma kun toisen kerran teki

    Leave a comment:


  • Tourister
    replied
    Uusi aihealue tämä e46 ja pikaisella googlauksella en vastauksia saanut. Eli mimmonen prokkis on vaihtaa e46 business cd ---> 2dinin android soittimeen? (Tuo professionalin näkönen) Siirtyykö tuo puhaltimensäätöpaneeli suoraan sen luukun tilalle? Vai tarviiko sieltä jotenkin sitä keskikonsolin runkoa muokata? Kiinnostaisi myös että onko noiden android soittimien kanssa pelannut nuo rattinapit?

    Leave a comment:


  • >bemari<
    replied
    46 99vm ohjaus on vähän jäykähkö, aiemmassa 98 ei tuntunut niin jäykältä ja toisessa 00avossa taas huomattavasti kevyempi, eikös ohjauksen kevennys tapahtunu tehtaalta vasta facelift vai oliko näin? Tehostin pelaa hyvin ym ei kuulu ääniä. Renkaat 225 ja paineet ok, mistä kannattattais kattoa?

    Sit toinen että onko näihin jotain hälyääni guidea? välillä inhottavia pieniä sirkatuksia kuuluu jostain kuskin/apparin seudulta mut en osaa yhdistää mistä

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Tuommoista liimapuristinta olen minäkin käyttänyt silloin, kun en käytä mäntää ulkona, ajaa asiansa aivan hyvin.

    Jos sen männän käyttää kokonaan irti, niin olen yleensä tehnyt niin, että irrotan tiivisteet, ja laitan männän paikoilleen ilman tiivisteitä. Sen pitäisi tipahtaa paikoilleen itsestään ja aivan samoin tulla pois vain kun kääntää satulan ympäri. Jos ei itsestään tule, niin silloin männässä tai sylinterissä on ruostetta tms ja vaatii hoonaamista/hiomista tai jotain. Uudet tiivisteet paikoilleen ja silloin kyllä mäntä menee paikoilleen ihan vain käsin puristamalla, eikä mitään erikoisia työkaluja edes tarvi.
    Tämä.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Semmonen puusepän liimapuristin on myös hyvä mäntien sisään painamiseen. Kevyt pyöritellä mäntä sisään.
    Ja E46 ei tarvi tosiaan mitään pyörittämistä männälle.
    Tuommoista liimapuristinta olen minäkin käyttänyt silloin, kun en käytä mäntää ulkona, ajaa asiansa aivan hyvin.

    Jos sen männän käyttää kokonaan irti, niin olen yleensä tehnyt niin, että irrotan tiivisteet, ja laitan männän paikoilleen ilman tiivisteitä. Sen pitäisi tipahtaa paikoilleen itsestään ja aivan samoin tulla pois vain kun kääntää satulan ympäri. Jos ei itsestään tule, niin silloin männässä tai sylinterissä on ruostetta tms ja vaatii hoonaamista/hiomista tai jotain. Uudet tiivisteet paikoilleen ja silloin kyllä mäntä menee paikoilleen ihan vain käsin puristamalla, eikä mitään erikoisia työkaluja edes tarvi.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Semmonen puusepän liimapuristin on myös hyvä mäntien sisään painamiseen. Kevyt pyöritellä mäntä sisään.
    Ja E46 ei tarvi tosiaan mitään pyörittämistä männälle.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by JorKsX View Post
    Nyt voi tulla tyhmä kysymys mutta miten näis nelikutosis jarrusatuloitten männät menee sisään?
    Uloshan ne tulee ku polkee poljinta mutta nyt on uudet palat eikä tahdo mikään neljästä mennä vaan painamalla.
    Motonetista ostettu jarrusatulan mäntätyökalu joka siis vaan painaa sisäänpäin.
    Vai onko sellaset niinku joissain VAG'eis että tarvii kääntää samalla ku painaa?
    onvaa niin vähän tilaa painaa ja kääntää samalla ilman että tiivisteitä hajottaa ympäriltä
    Kahdet isot papukaijapihdit ja puristat tasaisesti männän sisään. Ei hajota tiivistettä ja männän saa pohjaan asti. Puristus sylinteri irrallaan. Jos ei mene kohtuullisella voimalla puristamalla on tiiviste jostain jo rikki ja vesi päässyt syövyttämään mäntään kynnyksen, silloin sylinteri purkuun ja isompi jarruhuolto.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Kyllä ne ihan painamalla menee, eivät ole kierrettävät.


    Leave a comment:


  • JorKsX
    replied
    Nyt voi tulla tyhmä kysymys mutta miten näis nelikutosis jarrusatuloitten männät menee sisään?
    Uloshan ne tulee ku polkee poljinta mutta nyt on uudet palat eikä tahdo mikään neljästä mennä vaan painamalla.
    Motonetista ostettu jarrusatulan mäntätyökalu joka siis vaan painaa sisäänpäin.
    Vai onko sellaset niinku joissain VAG'eis että tarvii kääntää samalla ku painaa?
    onvaa niin vähän tilaa painaa ja kääntää samalla ilman että tiivisteitä hajottaa ympäriltä

    Leave a comment:


  • janycaa
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Öljytikun putken alaosassa on O-rengas joka häviää vuosien mittaan sieltä itsekseen tai putoaa remontissa irroitusten aikana. Kannattaa hakea uusi ja alakautta sen saa vaihdettua ilman imusarjan osien irrotusta.
    Juu tiedossa on ja uus o-rengas vaihdettiinkin öljypohjan hitsauksen yhteydessä itteeni arvelutti kyllä se, miten huono ainaki tuossa omassa sen putkilon kiinnitys on.. siks veikkaan, et on lähteny kävelee sielt alhaalta taas.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Öljytikun putken alaosassa on O-rengas joka häviää vuosien mittaan sieltä itsekseen tai putoaa remontissa irroitusten aikana. Kannattaa hakea uusi ja alakautta sen saa vaihdettua ilman imusarjan osien irrotusta.
    Kannattaa puhdistaa paikka ja laittaa huolella kohdalleen. Vaikka O-rengas olisi paikallaankin, mutta huonosti, niin sieltä välistä pääsee uittamaan öljyä.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by janycaa View Post
    Tuli mieleen pieni aavistus, mistä se vois vuotaa. En jaksanu tänää mennä tutkimaan yhtään, koska vesisade öljypohjan hitsauksen jälkeen öljytikku ei ollut kunnolla öljypohjassa, joten sillon se lorotti myös kaikki öljyt pihalle, mutta vasta pienen matkan ajamisen jälkeen... ja nimenomaan sielt öljytikun putkilon kolosta. Nytkään ei vielä korjaamolla ole ilmesesti vuotanut vaan vasta kun ajoin sielt auton pois:think mahollisesti tikku saanu köniinsä ja menny taas persiilleen, kuiteki se vähä siinä ahdistaa imusarjaa pois ottaessa ja takas laittaessa.
    Öljytikun putken alaosassa on O-rengas joka häviää vuosien mittaan sieltä itsekseen tai putoaa remontissa irroitusten aikana. Kannattaa hakea uusi ja alakautta sen saa vaihdettua ilman imusarjan osien irrotusta.

    Leave a comment:


  • janycaa
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Kuten totesit niin tarkempi tutkimus mistä vuotaa, voihan se olla joku ihan uusi kohta :think
    Tuli mieleen pieni aavistus, mistä se vois vuotaa. En jaksanu tänää mennä tutkimaan yhtään, koska vesisade öljypohjan hitsauksen jälkeen öljytikku ei ollut kunnolla öljypohjassa, joten sillon se lorotti myös kaikki öljyt pihalle, mutta vasta pienen matkan ajamisen jälkeen... ja nimenomaan sielt öljytikun putkilon kolosta. Nytkään ei vielä korjaamolla ole ilmesesti vuotanut vaan vasta kun ajoin sielt auton pois:think mahollisesti tikku saanu köniinsä ja menny taas persiilleen, kuiteki se vähä siinä ahdistaa imusarjaa pois ottaessa ja takas laittaessa.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Facelifteissa ainakin on, joten uskallan väittää että niin on prefaceissakin. Osanumeroa vertaamallahan tuo selviää, esim. RealOEM.

    Leave a comment:


  • JorKsX
    replied
    Onko e46 prefacelift sedanin ja farkun kuskinovi samallainen?
    Tarvisin siis kuskin etuoven uuden ja ainoa värikoodilla samallainen on sedanista.

    Leave a comment:

Working...
X