Akun tyhjentyminen
Löytyy varmasti oma treadi ja olen lukenutkin e46 akku tyhjentyy treadia mutta pikaisia vastuksia toivoen laitan tähän:
Eli potilas - 98 328 ja akku tyhjää jos auto seisoo yli 24h, välillä nopeammin. Olen mitannut jännitteen häviämistä ja nytkun sitä mittailen niin huomasin että mittari vaeltaa 0.00 ja 2A välillä. Ainakun lukema nousee kabiinista koelaudan takaa kuuluu hurinaa (puhallin??) ja tämäkin siitä huolimatta että olen jo irrottanut pois sulakkeet (eli 28 ja 50 nro sulakkeet).
Mikä helvetti tätä siis tekee onko kenelläkään ideoita tai kokemusta?
Siili? Puhallin?
Niin ja autossa on automaatti ilmastointi. Nyt kun ottaa lämmittimen ja ilmastoinnin sulakkeet irti seilaus jää 1.38A mutta onhan sekin liikaa jos maksimi saa olla sen 0.04A :think
E46 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tarvin ton #12 kävin kl varaosis kysyy ni oikee puoli oli ja vasemman puolen sai tilattuu saksast
Leave a comment:
-
Originally posted by Teodors View PostOlisko kellään myydä tälläsee sumareitten niit pidikkeitä tai sattusko kukaa tietämää mistä semmoset vois löytyä. oon ite kyselly kaikilt kavereilt ja selannu paripäivää intternettiä eikä oo mistää tullu vastaa. Kyseessä siis MTECH 1 puskuri.
Leave a comment:
-
Sumarien pidikkeet
Olisko kellään myydä tälläsee sumareitten niit pidikkeitä tai sattusko kukaa tietämää mistä semmoset vois löytyä. oon ite kyselly kaikilt kavereilt ja selannu paripäivää intternettiä eikä oo mistää tullu vastaa. Kyseessä siis MTECH 1 puskuri.
Leave a comment:
-
Originally posted by Razak View PostAvain pyörii kyllä lukossa, mutta täysin ilman vastusta. Eli kumpaakin suuntaan n.90 astetta.
Leave a comment:
-
Originally posted by alpine3 View Post
Kiitos paljon neuvoista kaikille!Täytyy ihmetellä vkl aikana tuota peltiä, jos se sieltä aukeisi minimi vahingoilla. Mitenkäs tuo takaikkunan vetäminen 90kg tupla imukupilla? Meinaa on sitä ainakin, joskus tullu imukuppi metodilla noita ikkunoita vedettyä ilman vahinkoa alas jostain sunnyn/626, kun amiksessa autopuoli tuli käytyä reilu 10v sitten.
Onko kukaan tällä metodilla onnistunut pääsemään sisälle e46 tai johonkin saman ikäluokan malleihin? Infoa kuulisin mieluisasti! Kuitenkin, kun takana on vielä käsiveivi eikä sähköikkunat niin ihmetellyt, kun ei tuosta ole lainkaan kukaan kirjotellut. Jollain makaa varmasti, joku varaosa lotjake pihalla niin käykää ihmeessä kokeilemassa, jos ei niin väliä enää nouseeko ikkuna veivistä/saako koko paskaa mahollisesti auki noin.
HUOM. Jos vkl aikana mahdollisesti, joku foorumilainen kuka ON AVANNUT/tietää varmasti miten pelti aukeaa minimi vahingoilla ja olisi Lappeenrannan lähettyvillä niin pistä YV tulemaan! Toki maksan X summan ilomielin, kun saisi nyt vaan auton nopiaan ajoon tuosta! Ei kärsisi 180tkm rullattua erittäin siistissä kunnossa olevaa alkaa särkemään, JOS kenties läheltä löytyy osaava kaveri tämmöiseen ongelmaan. Kiitos ja kumarrus.
Leave a comment:
-
Mitään hajottamatta ei taida onnistua, tuossa pari tapaa:
Leave a comment:
-
Kattelin äsken oman coupen konepellin avausta munuaisen kautta ja kyllä taitaa jäädä ilman puukkosahaa sieltä avaamatta :think
Taitaa olla helpoin ja halvin yllä mainittu takaikkunan poksauttaminen ja siitä ovet auki, konepelti ylös ja virrat konehuoneeseen.
Leave a comment:
-
Originally posted by jluoma View PostRikkomaan jotain varmaan joutuu.
Lasi rikki ja ryömimällä takakonttiin, sen lukon voi vapauttaa manuaalisesti, jonka jälkeen pääsee ihan akulle käsiksi.
Konepellin avaaminen väkisin myös vaihtoehto, mutta työläämpi syöttää virtaa sieltä käsin.
Sisälle kun autoon pääsee, niin voi vaikka avata sen konepellin...
Erääseen vastaavaan tapaukseen möin takaoven isomman lasin. Lienee helpoimpia vaihdettavia.Last edited by MPV; 01-10-2020, 20:56.
Leave a comment:
-
Rikkomaan jotain varmaan joutuu.
Lasi rikki ja ryömimällä takakonttiin, sen lukon voi vapauttaa manuaalisesti, jonka jälkeen pääsee ihan akulle käsiksi.
Konepellin avaaminen väkisin myös vaihtoehto, mutta työläämpi syöttää virtaa sieltä käsin.
Merkkiliikkeelle on turha soitella näistä asioista. Ei heidän nykyiset asentajat niin paljon tunne vanhempia malleja, ja toisaalta heidän intresseissä ei ole neuvoa, miten autoon pääsee helposti sisään ilman avainta.Last edited by jluoma; 01-10-2020, 19:02.
Leave a comment:
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostAvain ei siis pyöri lukossa? Jos näin niin onko kokeiltu aseöljy/paineilma seosta, jotta saisi puhdistettua sen. Pari "rikkinäistä" lukkoa eri autoista korjaantunut tällä.
Jos ei edelleen toimi niin muistaakseni vasemman maskisäleikön kun lyö sisään nii pääsee konepellin aukasemaan.
Avain pyörii kyllä lukossa, mutta täysin ilman vastusta. Eli kumpaakin suuntaan n.90 astetta. Hmm en oikein tiedä tuosta maskisäleikön sisään lyönnistä, kun mitä kuvia mm. googlesta selailin niin tuntuu, että yhdessäkään ei ole edes samassa kohtaa pellin nosto "vipu". Tiedä häntä onko tuossa -03vm M sport 2 faceliftissä jtn eroa normi e46? Eli tuo pellin vipu joka maskista tulee on tossa aikalailla oikeassa laidassa (edestä katsottuna). Kun kuvissa mitä kattelin näyttää olevan monessa enemmän keskellä/vasemmassa laidassa oikeanpuoleisessa säleikössä (jälleen edestä katsottuna).
Merkkiliikkeeseen itseasiassa kahteen soitettua asiasta (eli juurikin pellin aukaisusta niin sieltäkin tuli suoraan, että ihan turhaan särjet niitä, kun pitäisi saada auto nosturille ja purkaa alakautta lukkojen/vaijerien suojat edestä, että onnistunee tuo pellin avaus). :S
Stna mun puolesta voisin vaikka hinauttaa samantien korjaamolle, mutta sekin kun tahtonee olla suht vaikeaa, kun autossa on coilit ja suhteellisen tontissa ja vaihde päällä...Ja toki rattilukossa niin tiedä sitten, kun hinurilta kysyin, että onnistuuko perä ilmassa vetää lavetille kosla niin menikin vaikeammaksi ja saada se sieltä vielä pois..... Kun tokaisin tuon korkeuden eli 9cm puskurista maahan ihan vaakatasossa kun ollaan vielä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Razak View PostIski semmoisen ongelman vastaan, että tosissaan akku tyhjä ja yllätys yllätys se ainoa kuskin oven lukkopesä sökönä... Eli miten päästä sisään? Apuvirran antaminen laturille ei onnistu (tuulitunneli edessä). Ja startille ei myöskään yletä ei sitten mitenkään, kun auto seisoo / seisonut kuukausia hiekka parkissa mikä ei ainakaan asiaa helpota.. :|
Autossa ei ole vetokoukkua mistä kenties saisi apuvirtaa sen verran annettua..Yrittänyt etsiä infoa foorumilta, mutta heikoin tuloksin. Auton alla kyllä on käyty "kuolemaa uhaten" rypemässä ja siellä ei tosiaan kyllä mitään apuvirta paikkaa löytynyt n. polkimien kohdilta (jostain topicista lueskelin) ja startille ei yletä vaikka olisi metrin varsi ja ikävästi myös laturin + napa piilossa muovien takana. Ainut mikä enään mieleeni tulee mistä en löytänyt lainkaan tekstiä foorumilta, että onko, joku onnistunut kenties avata takalasia imukupilla? Manuaalinen veivi, kun vielä löytynee vai "pomppaako yli" ja lasi jää auki mikälisikäli tätä metodia joku kokeillut ja kenties onnistunut?
Iso kiitos pikaisista avuista miten toimia tässä tilanteessa!! Myös konepellin lukkoja katsellut, mutta edessä metallilevy suojat jnejne.. Alkaa pikkuhiljaa vitsit loppua kesken...
Autossa ei ole käsijarrua päällä, mutta vaihde kylläkin. Kiitos vielä, jos jollain olisi selkeä konsti miten toimia!
Jos ei edelleen toimi niin muistaakseni vasemman maskisäleikön kun lyö sisään nii pääsee konepellin aukasemaan.
Leave a comment:
-
E46 325i M sport 2 Touring -03 akku tyhjä ja ovet lukossa.
Iski semmoisen ongelman vastaan, että tosissaan akku tyhjä ja yllätys yllätys se ainoa kuskin oven lukkopesä sökönä... Eli miten päästä sisään? Apuvirran antaminen laturille ei onnistu (tuulitunneli edessä). Ja startille ei myöskään yletä ei sitten mitenkään, kun auto seisoo / seisonut kuukausia hiekka parkissa mikä ei ainakaan asiaa helpota.. :|
Autossa ei ole vetokoukkua mistä kenties saisi apuvirtaa sen verran annettua..Yrittänyt etsiä infoa foorumilta, mutta heikoin tuloksin. Auton alla kyllä on käyty "kuolemaa uhaten" rypemässä ja siellä ei tosiaan kyllä mitään apuvirta paikkaa löytynyt n. polkimien kohdilta (jostain topicista lueskelin) ja startille ei yletä vaikka olisi metrin varsi ja ikävästi myös laturin + napa piilossa muovien takana. Ainut mikä enään mieleeni tulee mistä en löytänyt lainkaan tekstiä foorumilta, että onko, joku onnistunut kenties avata takalasia imukupilla? Manuaalinen veivi, kun vielä löytynee vai "pomppaako yli" ja lasi jää auki mikälisikäli tätä metodia joku kokeillut ja kenties onnistunut?
Iso kiitos pikaisista avuista miten toimia tässä tilanteessa!! Myös konepellin lukkoja katsellut, mutta edessä metallilevy suojat jnejne.. Alkaa pikkuhiljaa vitsit loppua kesken...
Autossa ei ole käsijarrua päällä, mutta vaihde kylläkin. Kiitos vielä, jos jollain olisi selkeä konsti miten toimia!
Leave a comment:
Leave a comment: