E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Samulir
    replied
    Akun tyhjentyminen

    Löytyy varmasti oma treadi ja olen lukenutkin e46 akku tyhjentyy treadia mutta pikaisia vastuksia toivoen laitan tähän:
    Eli potilas - 98 328 ja akku tyhjää jos auto seisoo yli 24h, välillä nopeammin. Olen mitannut jännitteen häviämistä ja nytkun sitä mittailen niin huomasin että mittari vaeltaa 0.00 ja 2A välillä. Ainakun lukema nousee kabiinista koelaudan takaa kuuluu hurinaa (puhallin??) ja tämäkin siitä huolimatta että olen jo irrottanut pois sulakkeet (eli 28 ja 50 nro sulakkeet).
    Mikä helvetti tätä siis tekee onko kenelläkään ideoita tai kokemusta?
    Siili? Puhallin?

    Niin ja autossa on automaatti ilmastointi. Nyt kun ottaa lämmittimen ja ilmastoinnin sulakkeet irti seilaus jää 1.38A mutta onhan sekin liikaa jos maksimi saa olla sen 0.04A :think
    Last edited by Samulir; 03-10-2020, 15:32. Reason: Lisäystä

    Leave a comment:


  • Teodors
    replied
    Tarvin ton #12 kävin kl varaosis kysyy ni oikee puoli oli ja vasemman puolen sai tilattuu saksast

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tai kl-varaosat, merteil, lähin varaosakauppa.
    Jos #14 ni ei ainakaa osanumerolla ollu KL-varaosissa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Tai kl-varaosat, merteil, lähin varaosakauppa.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by Teodors View Post
    Olisko kellään myydä tälläsee sumareitten niit pidikkeitä tai sattusko kukaa tietämää mistä semmoset vois löytyä. oon ite kyselly kaikilt kavereilt ja selannu paripäivää intternettiä eikä oo mistää tullu vastaa. Kyseessä siis MTECH 1 puskuri.

    Laakkonen.



    Leave a comment:


  • Teodors
    replied
    Sumarien pidikkeet

    Olisko kellään myydä tälläsee sumareitten niit pidikkeitä tai sattusko kukaa tietämää mistä semmoset vois löytyä. oon ite kyselly kaikilt kavereilt ja selannu paripäivää intternettiä eikä oo mistää tullu vastaa. Kyseessä siis MTECH 1 puskuri.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by Razak View Post
    Avain pyörii kyllä lukossa, mutta täysin ilman vastusta. Eli kumpaakin suuntaan n.90 astetta.
    Koita nyt vielä pitää ulkokahva ulosvedettynä kun kierrät avainta lukkosylkässä 90 astetta vastapäivään. Tai sitten kierrät ensin avaimen vastapäivään, pidät siellä ja vedät ulkokahvasta. Jotenkin näin aukee ainakin e39:n ovilukko kuolleen akun kanssa.

    Leave a comment:


  • Razak
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Mitään hajottamatta ei taida onnistua, tuossa pari tapaa:



    https://youtu.be/XHn9-oFWcpA

    Kiitos paljon neuvoista kaikille! Täytyy ihmetellä vkl aikana tuota peltiä, jos se sieltä aukeisi minimi vahingoilla. Mitenkäs tuo takaikkunan vetäminen 90kg tupla imukupilla? Meinaa on sitä ainakin, joskus tullu imukuppi metodilla noita ikkunoita vedettyä ilman vahinkoa alas jostain sunnyn/626, kun amiksessa autopuoli tuli käytyä reilu 10v sitten. Onko kukaan tällä metodilla onnistunut pääsemään sisälle e46 tai johonkin saman ikäluokan malleihin? Infoa kuulisin mieluisasti! Kuitenkin, kun takana on vielä käsiveivi eikä sähköikkunat niin ihmetellyt, kun ei tuosta ole lainkaan kukaan kirjotellut. Jollain makaa varmasti, joku varaosa lotjake pihalla niin käykää ihmeessä kokeilemassa, jos ei niin väliä enää nouseeko ikkuna veivistä/saako koko paskaa mahollisesti auki noin.

    HUOM. Jos vkl aikana mahdollisesti, joku foorumilainen kuka ON AVANNUT/tietää varmasti miten pelti aukeaa minimi vahingoilla ja olisi Lappeenrannan lähettyvillä niin pistä YV tulemaan! Toki maksan X summan ilomielin, kun saisi nyt vaan auton nopiaan ajoon tuosta! Ei kärsisi 180tkm rullattua erittäin siistissä kunnossa olevaa alkaa särkemään, JOS kenties läheltä löytyy osaava kaveri tämmöiseen ongelmaan. Kiitos ja kumarrus.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Mitään hajottamatta ei taida onnistua, tuossa pari tapaa:



    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Kattelin äsken oman coupen konepellin avausta munuaisen kautta ja kyllä taitaa jäädä ilman puukkosahaa sieltä avaamatta :think

    Taitaa olla helpoin ja halvin yllä mainittu takaikkunan poksauttaminen ja siitä ovet auki, konepelti ylös ja virrat konehuoneeseen.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Rikkomaan jotain varmaan joutuu.
    Lasi rikki ja ryömimällä takakonttiin, sen lukon voi vapauttaa manuaalisesti, jonka jälkeen pääsee ihan akulle käsiksi.

    Konepellin avaaminen väkisin myös vaihtoehto, mutta työläämpi syöttää virtaa sieltä käsin.
    Kuinka niin työläämpi? Eikö siellä ole ihan pistokkeet sitä varten, että voipi ladata/antaa apuvirtaa?


    Sisälle kun autoon pääsee, niin voi vaikka avata sen konepellin...
    Erääseen vastaavaan tapaukseen möin takaoven isomman lasin. Lienee helpoimpia vaihdettavia.
    Last edited by MPV; 01-10-2020, 20:56.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Rikkomaan jotain varmaan joutuu.
    Lasi rikki ja ryömimällä takakonttiin, sen lukon voi vapauttaa manuaalisesti, jonka jälkeen pääsee ihan akulle käsiksi.

    Konepellin avaaminen väkisin myös vaihtoehto, mutta työläämpi syöttää virtaa sieltä käsin.

    Merkkiliikkeelle on turha soitella näistä asioista. Ei heidän nykyiset asentajat niin paljon tunne vanhempia malleja, ja toisaalta heidän intresseissä ei ole neuvoa, miten autoon pääsee helposti sisään ilman avainta.
    Last edited by jluoma; 01-10-2020, 19:02.

    Leave a comment:


  • Razak
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    Avain ei siis pyöri lukossa? Jos näin niin onko kokeiltu aseöljy/paineilma seosta, jotta saisi puhdistettua sen. Pari "rikkinäistä" lukkoa eri autoista korjaantunut tällä.

    Jos ei edelleen toimi niin muistaakseni vasemman maskisäleikön kun lyö sisään nii pääsee konepellin aukasemaan.

    Avain pyörii kyllä lukossa, mutta täysin ilman vastusta. Eli kumpaakin suuntaan n.90 astetta. Hmm en oikein tiedä tuosta maskisäleikön sisään lyönnistä, kun mitä kuvia mm. googlesta selailin niin tuntuu, että yhdessäkään ei ole edes samassa kohtaa pellin nosto "vipu". Tiedä häntä onko tuossa -03vm M sport 2 faceliftissä jtn eroa normi e46? Eli tuo pellin vipu joka maskista tulee on tossa aikalailla oikeassa laidassa (edestä katsottuna). Kun kuvissa mitä kattelin näyttää olevan monessa enemmän keskellä/vasemmassa laidassa oikeanpuoleisessa säleikössä (jälleen edestä katsottuna).

    Merkkiliikkeeseen itseasiassa kahteen soitettua asiasta (eli juurikin pellin aukaisusta niin sieltäkin tuli suoraan, että ihan turhaan särjet niitä, kun pitäisi saada auto nosturille ja purkaa alakautta lukkojen/vaijerien suojat edestä, että onnistunee tuo pellin avaus). :S

    Stna mun puolesta voisin vaikka hinauttaa samantien korjaamolle, mutta sekin kun tahtonee olla suht vaikeaa, kun autossa on coilit ja suhteellisen tontissa ja vaihde päällä... Ja toki rattilukossa niin tiedä sitten, kun hinurilta kysyin, että onnistuuko perä ilmassa vetää lavetille kosla niin menikin vaikeammaksi ja saada se sieltä vielä pois..... Kun tokaisin tuon korkeuden eli 9cm puskurista maahan ihan vaakatasossa kun ollaan vielä.

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by Razak View Post
    Iski semmoisen ongelman vastaan, että tosissaan akku tyhjä ja yllätys yllätys se ainoa kuskin oven lukkopesä sökönä... Eli miten päästä sisään? Apuvirran antaminen laturille ei onnistu (tuulitunneli edessä). Ja startille ei myöskään yletä ei sitten mitenkään, kun auto seisoo / seisonut kuukausia hiekka parkissa mikä ei ainakaan asiaa helpota.. :|

    Autossa ei ole vetokoukkua mistä kenties saisi apuvirtaa sen verran annettua..Yrittänyt etsiä infoa foorumilta, mutta heikoin tuloksin. Auton alla kyllä on käyty "kuolemaa uhaten" rypemässä ja siellä ei tosiaan kyllä mitään apuvirta paikkaa löytynyt n. polkimien kohdilta (jostain topicista lueskelin) ja startille ei yletä vaikka olisi metrin varsi ja ikävästi myös laturin + napa piilossa muovien takana. Ainut mikä enään mieleeni tulee mistä en löytänyt lainkaan tekstiä foorumilta, että onko, joku onnistunut kenties avata takalasia imukupilla? Manuaalinen veivi, kun vielä löytynee vai "pomppaako yli" ja lasi jää auki mikälisikäli tätä metodia joku kokeillut ja kenties onnistunut?

    Iso kiitos pikaisista avuista miten toimia tässä tilanteessa!! Myös konepellin lukkoja katsellut, mutta edessä metallilevy suojat jnejne.. Alkaa pikkuhiljaa vitsit loppua kesken...

    Autossa ei ole käsijarrua päällä, mutta vaihde kylläkin. Kiitos vielä, jos jollain olisi selkeä konsti miten toimia!
    Avain ei siis pyöri lukossa? Jos näin niin onko kokeiltu aseöljy/paineilma seosta, jotta saisi puhdistettua sen. Pari "rikkinäistä" lukkoa eri autoista korjaantunut tällä.

    Jos ei edelleen toimi niin muistaakseni vasemman maskisäleikön kun lyö sisään nii pääsee konepellin aukasemaan.

    Leave a comment:


  • Razak
    replied
    E46 325i M sport 2 Touring -03 akku tyhjä ja ovet lukossa.

    Iski semmoisen ongelman vastaan, että tosissaan akku tyhjä ja yllätys yllätys se ainoa kuskin oven lukkopesä sökönä... Eli miten päästä sisään? Apuvirran antaminen laturille ei onnistu (tuulitunneli edessä). Ja startille ei myöskään yletä ei sitten mitenkään, kun auto seisoo / seisonut kuukausia hiekka parkissa mikä ei ainakaan asiaa helpota.. :|

    Autossa ei ole vetokoukkua mistä kenties saisi apuvirtaa sen verran annettua..Yrittänyt etsiä infoa foorumilta, mutta heikoin tuloksin. Auton alla kyllä on käyty "kuolemaa uhaten" rypemässä ja siellä ei tosiaan kyllä mitään apuvirta paikkaa löytynyt n. polkimien kohdilta (jostain topicista lueskelin) ja startille ei yletä vaikka olisi metrin varsi ja ikävästi myös laturin + napa piilossa muovien takana. Ainut mikä enään mieleeni tulee mistä en löytänyt lainkaan tekstiä foorumilta, että onko, joku onnistunut kenties avata takalasia imukupilla? Manuaalinen veivi, kun vielä löytynee vai "pomppaako yli" ja lasi jää auki mikälisikäli tätä metodia joku kokeillut ja kenties onnistunut?

    Iso kiitos pikaisista avuista miten toimia tässä tilanteessa!! Myös konepellin lukkoja katsellut, mutta edessä metallilevy suojat jnejne.. Alkaa pikkuhiljaa vitsit loppua kesken...

    Autossa ei ole käsijarrua päällä, mutta vaihde kylläkin. Kiitos vielä, jos jollain olisi selkeä konsti miten toimia!

    Leave a comment:

Working...
X